dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ruszy kolej miejska z Nowego Targu do Zakopanego?

Bezpośrednie połączenie kolejowe z Nowego Targu do Zakopanego, integracja transportu kolejowego z innymi środkami komunikacji, rozbudowa infrastruktury wokół dworców i budowa parkingów typu zaparkuj i jedź – wszystko to w przyszłości ma szansę na realizację. O perspektywach i możliwościach rozwoju transportu kolejowego na Podhalu rozmawiał z samorządowcami powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego marszałek Jacek Krupa.

Podczas spotkania marszałek podkreślił jak istotną rolę w strategii rozwoju województwa odgrywa zwiększenie roli transportu publicznego, w szczególności transportu kolejowego.

Zarówno w Strategii Rozwoju Transportu, jak i w działaniach Zarządu Województwa wyraźnie widać, że stawiamy na kolej. Na przestrzeni ostatnich trzech lat zwiększyliśmy o ponad 20% pracę przewozwą w regionie - podkreślał gospodarz regionu.

Wśród czynników bezpośrednio wpływających na rozwój sieci kolejowej marszałek wymienił: odpowiednią infrastrukturę - tory o określonych parametrach, nowoczesny tabor zapewniający komfort podróży pasażerów oraz środki na dofinansowanie przewozów.

Konieczne jest pełne zintegrowanie transportu kolejowego z innymi środkami komunikacji, budowa atrakcyjnej infrastruktury wokół przystanków i dworców kolejowych oraz parkingów np. typu „park and ride. Pasażer musi dostać usługę na wysokim poziomie, jeśli chodzi o cenę, czas dojazdu i komfort. To musi być kompleksowo rozwiązane – argumentował Jacek Krupa.

Biorąc pod uwagę liczbę zainteresowanych pasażerów i potencjał związany z rozwojem ruchu turystycznego oraz odpowiedni stan infrastruktury rozważane jest utworzenie pierwszego odcinka kolei pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Szacowana wysokość dopłat do przewozów to ok. 5 mln zł rocznie (przy docelowych 15 połączeniach w każdą stronę). Zgodnie z wstępnym założeniem 2/3 kosztów pokrywałoby województwo, a pozostałą część zainteresowane samorządy. Niezbędna będzie również modernizacja infrastruktury dworców i przystanków, budowa zaplecza parkingowego oraz integracja systemów transportowych gmin z siecią kolejową. W pierwszym etapie realizacji przedsięwzięcia marszałek Jacek Krupa zaproponował opracowanie przez Województwo projektu ramowego porozumienia, które po uzgodnieniach zostanie przedstawione do podpisu samorządom zainteresowanym uruchomieniem połączenia na swoim terenie.

W spotkaniu uczestniczyli także radni województwa: Barbara Dziwisz, Stanisław Barnaś, Jan Piczura i Marek Wierzba.

wg malopolska.pl


--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ruszy kolej miejska z Nowego Targu do Zakopanego?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery