dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Opole takt- nigdy nie wprowadzony system komunikacyjny dla woj. opolskiego

Województwo opolskie

Opole takt to system regionalnej komunikacji szynowej, jaki tworzono 15 lat temu dla województwa opolskiego. W województwie opolskim wprowadzano rozwiązania organizacyjne i marketingowe z krajów Europy Zachodniej. Tworząc system komunikacji regionalnej tego województwa, czerpano z doświadczeń organizatorów komunikacji regionalnej z Niemiec, Czech, Austrii, Danii, Francji itd.


Organizatorzy pisali: 
Mamy zamiar stworzyć w tym regionie Polski przykładowy system regionalnego transportu publicznego. Już teraz, według oceny raportu Najwyższej Izby Kontroli, system woj. opolskiego jest najlepiej zorganizowanym w Polsce. I będzie jeszcze lepszy, dużo lepszy. Zamierzamy, by na głównych liniach pociągi jeździły równo co 60 lub co 120 minut w ramach Zintegrowanego Cyklicznego Rozkłady Jazdy, który powoli wprowadzamy. Począwszy od grudnia 2002 na niektórych liniach pociągi będą już kursować równo co 60 minut !

Poradnik pasażera

To typowa publikacja marketingowa dla pasażerów. Instytut IRiPK wydał taki poradnik na na nowy rozkład jazdy 15.12.2002 we współpracy z gazetą Nowa Trybuna Opolska. Oto fragmenty.

Pociągi i linie

 

Linie w woj. opolskim uzyskały podobne oznaczenia, jakie stosuje się w systemach kolejowych krajów zachodnioeuropejskich. R jest symbolem pociągu regionalnego, mającego za zadanie obsłużyć podstawowe ciągi komunikacyjne regionu. Pociągi regionalne są organizowane przez władze województwa opolskiego. Oto numery linii:

 

 R1 – GŁUCHOŁAZY - NYSA - OPOLE
 R2 – WROCŁAW – OLEŚNICA - KLUCZBORK
 R3 – WROCŁAW - BRZEG - OPOLE - KĘDZIERZYN KOŹLE
 R5 – OPOLE - STRZELCE OP.- GLIWICE
 R6 - OPOLE – FOSOWSKIE - CZĘSTOCHOWA
 R7 - KLUCZBORK - LUBLINIEC - KATOWICE
 R8 - KĘDZIERZYN KOŹLE - NYSA- KAMIENIEC ZĄBKOWICKI
 R 11 - KĘDZIERZYN KOŹLE - GLIWICE
 R 12 - KĘDZIERZYN - RACIBÓRZ - CHAŁUPKI
 R 27 - WIELUŃ - HERBY – KALETY – TARNOWSKIE GÓRY 
 R 33 - WROCŁAW - JELCZ - OPOLE
 R 67 – KLUCZBORK - FOSOWSKIE - TARNOWSKIE GÓRY  

 R 77- KLUCZBORK – KĘPNO - POZNAŃ

 

oprac. St.Biega/ A.Fularz


3.    Uwagi do planowania podróży

 

Na stacjach i przystankach gdzie kasa biletowa jest nieobsadzona lub kasy biletowej brak, podróżny informuje o tym fakcie obsługę pociągu i jest zwolniony od dopłaty za wydanie biletu w pociągu.  Podróżni nie posiadający ważnego biletu na przejazd zobowiązani są przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu o zgłoszenie się do pierwszego wagonu lub członu jednostki (licząc od czoła pociągu) w celu nabycia biletu na przejazd u obsługi pociągu. 

 

UWAGA!

W przypadku opóźnienia pociągu, którym zmierzają Państwo na przesiadkę, należy zgłosić fakt do drużyny konduktorskiej celem uzyskania informacji o możliwości kontynuowania podróży.

 

Planowanie podróży poprzez Internet

Pod adresem http://www.rozklad.pkp.pl/ dostępny jest system komputerowego wyszukiwania połączeń kolejowych. Jest to najprostszy i najsprawniejszy sposób zaplanowania podróży koleją.  System zna 55 000 dworców kolejowych w całej Europie. Na ekranie komputera wyświetlane są wszystkie możliwe połączenia kolejowe pomiędzy dowolnymi stacjami w Polsce.

 

1.    Numery informacji telefonicznej

 

Telefon informacji kolejowej w większych miastach 94-36
Pod numerem telefonu 94 36 otrzymać można informacje o rozkładzie jazdy oraz informacje o cenach biletów.

Stacjonarne punkty informacji
Na większych stacjach działają także stacjonarne punkty informacji. Udzielają informacji na temat rozkładu jazdy pociągów oraz cen biletów. Na mniejszych stacjach informacji udzielają kasy biletowe.

Wyszukiwanie połączeń przez Internet
Pod adresem internetowym  www.pkp.com.pl/  znajduje się elektroniczny rozkład jazdy pociągów, który w prosty i łatwy sposób poda wszystkie informacje na temat połączeń kolejowych w całej Europie.

Informacja przez telefon komórkowy
Aby uzyskać informacje o odjazdach trzech najbliższych pociągów z danej miejscowości wystarczy wysłać na numer 7117 wiadomość SMS o następującej treści: PKP Stacja_wyjazdowa Stacja_docelowa np.: PKP OPOLE KRAKOW
Dla uzyskania informacji o połączeniach kolejowych w konkretnych ramach czasowych należy do standardowego zapisu dołączyć format godziny i daty: PKP Stacja_wyjazdowa Stacja_docelowa GGMM DDMMRR np. PKP OPOLE KRAKOW 0800 121001. System obejmuje 154 miejscowości w Polsce. Cena usługi wynosi 1 PLN netto.

Informacja autobusowa PKS

Pod wskazanymi numerami telefonów uzyskają Państwo informacje na temat oferty przewoźników autobusowych:

PKS Kluczbork                               418-19-39

OPKS Opole                                     454-51-64 i 453-94-98

Dw. PKS Ozimek                                  465-14-38

Dw. PKS Niemodlin                  460-65-76

PKS Brzeg                                        416-40-11

Dw. PKS Grodków                                415-57-38

PKS Głubczyce                              485-26-96

PKS Kędzierzyn Koźle             482-20-21

PKS Namysłów                              410-02-70

PKS Nysa                                          433-41-50

Dw. PKS Olesno                                   (0-34) 358-28-51

PKS Prudnik                                     436-21-15

PKS Strzelce Op                              461-27-13

Dw. PKS Krapkowice               466-17-52

4. Usługi i wygoda

Pociągi Osobowe

Pociągi osobowe to podstawa systemu komunikacji regionalnej województwa opolskiego. Zatrzymują się na wszystkich stacjach pośrednich. W rozkładach jazdy opisane są w kolorze czarnym. Oznaczone są numerami R1- R77 (system oznaczeń jest aktualnie wprowadzany na obszarze woj. opolskiego).

Pociągi osobowe mają za zadanie obsłużyć przewozy publiczne na terenie województwa. Za ich organizację odpowiada samorząd województwa opolskiego.

Podróżny udający się w podróż pociągiem osobowym powinien posiadać ważny  bilet na pociąg osobowy. Na stacjach bez czynnej kasy biletowej podróżny może nabyć bilet bez dopłaty po uprzednim zgłoszeniu u załogi pokładowej pociągu. Przy zakupie biletu w pociągu pobierana jest dopłata, jeśli podróżny nie nabył biletu na stacji z czynną kasą biletową.

Dzieci w wieku do lat czterech podróżują bezpłatnie. Dzieci, młodzież i studenci do ukończenia 26 roku życia uzyskują ulgę w wysokości 37 % za okazaniem ważnej legitymacji szkolnej lub studenckiej. Ulga w wysokości 37 % przysługuje także nauczycielom szkolnym i akademickim. Szczegóły na temat oferowanych ulg wywieszone są na tablicach ogłoszeń stacji kolejowych.

 

Pociągi Pospieszne

Pociągi pospieszne to podstawa systemu komunikacji międzyregionalnej i zatrzymują się jedynie w większych miastach i na stacjach węzłowych. Oferują wysoką prędkość handlową i szybkie czasy przejazdu. W rozkładach jazdy oznaczone są w kolorze czerwonym z literą P. Każdy podróżny udający się w podróż pociągiem pospiesznym powinien posiadać ważny bilet na pociąg pospieszny, którego taryfa jest odmienna od pociągów osobowych. Możliwy jest zakup biletów łączonych na część trasy pociągiem osobowym i część trasy pociągiem pospiesznym. Podróżny może także nabyć bilet lub dopłatę w pociągu po uprzednim zgłoszeniu załodze pokładowej.

 

 

Pociągi Ekspresowe

Oferują szybkie połączenia między większymi miastami, osiągając prędkości do 160 km/h. Każdy podróżny udający się w podróż pociągiem Ekspresowym powinien posiadać ważny bilet na pociąg ekspresowy, oraz dopłatę ze wskazaniem zarezerwowanego miejsca w wysokości 9 złotych. W wybranych pociągach obowiązuje taryfa pociągu pospiesznego (promocyjna cena rynkowa). Tabela z wykazem pociągów ekspresowych objętych ceną rynkową znajduje się na tablicach ogłoszeń większych stacji. Podróżny może także nabyć bilet lub dopłatę w pociągu po uprzednim zgłoszeniu załodze pokładowej pociągu. Przy zakupie biletu lub miejscówki w pociągu, pobierana jest dopłata.

 

Pociągi InterCity

Pociągi InterCity mają za zadanie łączyć duże ośrodki miejskie. Rozwijają prędkości do 160 km/godzinę i oferują wysoki komfort podróży na poziomie kolei europejskich. Każdy podróżny udający się w podróż pociągiem InterCity powinien posiadać ważny bilet na pociąg ekspresowy, oraz dopłatę ze wskazaniem zarezerwowanego miejsca (jej cena wynosi 12 lub 18 złotych). Podróżny może także nabyć bilet lub dopłatę w pociągu bez wcześniejszej potrzeby zgłoszenia braku biletu załodze pokładowej pociągu. Przy zakupie biletu lub miejscówki w pociągu, pobierana jest dopłata. Palenie tytoniu możliwe jest tylko w miejscach wyznaczonych. Podróżni otrzymują poczęstunek od załogi pociągu.

 

Pociągi EuroCity

Pociągi tej klasy obsługują połączenia międzynarodowe do Berlina, Wiednia i Budapesztu. Osiągają prędkości do 160 km/h. Złożone są z klimatyzowanych wagonów z przedziałami sześciomiejscowymi lub bezprzedziałowymi. Każdy podróżny udający się w podróż pociągiem EuroCity powinien posiadać ważny bilet na pociąg ekspresowy, oraz dopłatę ze wskazaniem zarezerwowanego miejsca w wysokości 18 złotych.

Podróżny może także nabyć bilet lub dopłatę w pociągu bez wcześniejszej potrzeby zgłoszenia braku biletu załodze pokładowej pociągu. Przy zakupie biletu lub miejscówki w pociągu, pobierana jest dopłata. Palenie tytoniu dozwolone jest jedynie w wyznaczonych wagonach.

 

Pociągi Hotelowe

Pociągi tej klasy zapewniają nocne połączenia między większymi regionami. Oferują wyłącznie miejsca w wagonach sypialnych oraz miejsca do leżenia. Każdy podróżny udający się w podróż pociągiem hotelowym powinien posiadać bilet na przejazd oraz miejscówkę na zarezerwowane miejsce w wagonie z miejscami do leżenia lub sypialnym. Podróżny może także nabyć bilet lub miejscówkę bezpośrednio w pociągu u konduktora wagonu. W godzinach 22.00 - 7.00 w pociągach obowiązuje cisza nocna: hałasy i głośne rozmowy są zabronione. Każdy wagon z miejscami do leżenia i sypialny ma osobnego konduktora, który jest odpowiedzialny za wagon i bezpieczeństwo podróżnych. Podróżny na czas przejazdu oddaje konduktorowi wagonu bilet na przejazd wraz z miejscówką, oraz dokumenty uprawniające do ulgi. Podróżny może także zamówić u konduktora budzenie. W wagonach z miejscami do leżenia dostępne są przedziały cztero i sześciomiejscowe. W wagonach sypialnych dostępne są przedziały dla jednej, dwóch, lub trzech osób. Palenie tytoniu dozwolone jest jedynie w przedsionkach wagonów od strony przedziału służbowego.

 

Rower

Rowery można przewozić w wagonach lub przedziałach bagażowych (a także w wydzielonych przedziałach lub wagonach osobowych 2 klasy pociągów podmiejskich i miejscowych nie przystosowanych do przewozu przesyłek bagażowych) na podstawie biletów na przewóz rowerów. Bilety te są do nabycia w kasach biletowych PKP.
W przypadku, gdy w interesującym nas pociągu dalekobieżnym nie ma wagonu bagażowego, rower możemy zabrać do pierwszego przedsionka pierwszego wagonu lub do ostatniego przedsionka ostatniego wagonu w składzie pociągu - również na podstawie biletu na przewóz roweru. Przewóz roweru odbywa się pod nadzorem podróżnego.


2.    Przegląd cennika przewozów

 

Poniżej przedstawiono ceny biletów  w klasie 2 pociągów osobowych i pospiesznych wg taryfy normalnej.

Dzieci do lat 4 podróżują bezpłatnie. Zniżka 37 % od ceny biletu przysługuje dzieciom i młodzieży (do lat 24) za okazaniem ważnej legitymacji szkolnej oraz studentom do 26 roku życia za okazaniem stosownej legitymacji. Ulga przysługuje także nauczycielom szkolnym i akademickim, ale tylko w pociągach osobowych. Tabele ze szczegółowymi objaśnieniami uprawnień do ulg znajdują się na tablicach ogłoszeń dworców kolejowych.

 

 

Ceny biletów 2 klasy poc. osobowych

Za

Cena

Cena

odległość

brutto

netto

 

 

 

w km

w złotych

 

 

 

 

  do  5

2,20

2,06

   6 - 10

2,90

2,71

  11 - 15

3,50

3,27

 16 - 20

4,20

3,93

 

 

 

 21 -  30

5,30

4,95

 31 -  40

6,30

5,89

 41 -  50

7,40

6,92

 51 -  60

8,50

7,94

 61 -  70

9,50

8,88

 71 -  80

10,40

9,72

 81 -  90

11,40

10,65

 91 - 100

12,30

11,50

 

 

 

101 - 120

15,00

14,02

121 - 140

16,44

15,36

141 - 160

17,85

16,68

161 - 180

19,10

17,85

181 - 200

20,40

19,07

 

 

 

201 - 220

21,40

20,00

221 - 240

22,30

20,84

241 - 260

23,10

21,59

261 - 280

23,80

22,24

281 - 320

24,60

22,99

321 - 360

25,50

23,83

361 - 400

26,20

24,49

 Dalej..

Max. 32,80

Max. 30,65

 

Ceny biletów 2. klasy poc. pospiesznych

Za

Cena

Cena

odległość

brutto

netto

 

 

 

w km

w złotych

 

 

 

  do  5

3,60

3,36

   6 - 10

4,70

4,39

  11 -15

5,70

5,33

 16 - 20

6,80

6,36

 

 

 

 21 -  30

8,60

8,04

 31 -  40

10,30

9,63

 41 -  50

12,10

11,31

 51 -  60

13,90

12,99

 61 -  70

15,40

14,39

 71 -  80

17,00

15,89

 81 -  90

18,50

17,29

 91 - 100

20,10

18,79

 

 

 

101 - 120

24,75

23,13

121 - 140

27,14

25,36

141 - 160

29,45

27,52

161 - 180

31,52

29,46

181 - 200

33,66

31,46

 

 

 

201 - 220

35,52

33,20

221 - 240

37,02

34,60

241 - 260

38,35

35,84

261 - 280

39,52

36,93

281 - 320

40,84

38,17

321 - 360

42,33

39,56

361 - 400

43,48

40,64

  Dalej..

Max. 54,78

Max  51,20

 

Przejazdy autobusem do szkół i pracy z biletami miesięcznymi

 

Bilety miesięczne wydaje się na okres jednego miesiąca kalendarzowego na określone linie, kursy i relacje w autobusowej komunikacji zwykłej danego przedsiębiorstwa.

UWAGA!

Bilet wykupiony u jednego przewoźnika obowiązuje tylko i wyłącznie w kursach tego przewoźnika!

np. bilet miesięczny kupiony w PKS Kluczbork nie obowiązuje w kursach PKS Opole.

 

Rodzaje kolejowych biletów abonamentowych:

-         Tygodniowe: na okres siedmiu dni kolejno po sobie następujących np. od 1-7 maja lub 9-15 grudnia

-         Dwutygodniowe: na okres czternastu dni kolejno po sobie następujących np. 8-21 czerwca lub 1-14 lipca

-         miesięczne na okres jednego miesiąca np. 24 czerwca- 23 lipca lub 1-31 października

-         kwartalne na okres trzech kolejno następujących po sobie miesięcy np. 15 maja do 14 sierpnia lub 1 września- 31 listopada

UWAGA! Bilet miesięczny na pociąg osobowy upoważnia do korzystania tylko z pociągów osobowych, natomiast w celu korzystania w dojazdach do szkół i pracy pociągiem pospiesznym można wykupić bilet miesięczny lub kwartalny na pociągi tego rodzaju.

 


Railways of Opole Voivodeship/ Die Eisenbahnen der Oppelner Voivodschaft

The system is a typical Eastern- like "extensive" railway with little passenger traffic, unattractive schedules, uneducated and rude workers. The railways of Opole Voivodeships still have clients, passengers that use them in daily traffic, as well commuter as long-distance traveling. Rail mode is still popular in Poland, although its decline is approaching: the subsidies have been cut, the fares are very complicated, schedules kind of specific non-attractive "oeuvre", created in communist era in an indigestive way, i.e. totally non-communicative for potential users. 

Our Institute had won a tendering to improve the organization of regional rail services and to coordinate it better with other modes of public transport. We started in 2001 and already today the Opole region has the best public rail services ever. Regional authorities may hire our organization  in order to have better railways. We know how to reach this goal. 

 

 

 

 

In English/ Auf Deutsch

 

EN Here You find useful hints and indications of how to read the timetables. The reference numbers indicate fields on the following page.

DE Hier finden Sie nützliche Hinweise über die Benutzung von Fahrplantabelle. Die Nummern beziehen sich auf die Tabelle aus der folgenden Seiten.

 

 

In English

Auf Deutsch

1

The length of the railway line in kilometers.

Die Länge der Eisenbahnlinie in Kilometern.

2

List of calling points.

Laufweg mit allen Haltepunkten.

3

Footnote giving details of the type of the train and days of service.

Hinweis auf die genauen Verkehrszeiten und Zugkategorien.

4

Footnote showing the original station/ starting point.

Ursprungsbahnhof.

5

W dni robocze- i.e. the service is available from Monday to Friday.

W dni robocze- der Zug verkehrt nur am Arbeitstagen (Mo- Fr).

6

Empty footnote means that the train circulates every day.

Leeres Feld bedeutet dass der Zug verkehrt täglich.

7

Express or Intercity train with a supplement.

Express- oder InterCityzug mit Zuschlag.

8

Here  train change possibilities are indicated.

Die Umsteigemöglichkeiten sind hier aufgelistet.

9

The gray area indicates the possibilities to continue the journey in other directions. Bold print means that the train type is pospieszny (fast train) or express, underline signalizes additional change, italic shows further connections after the change.

Schwarzes Feld weißt auf die Fortsetzungsmöglichkeiten in anderen Richtungen. Fettes Schriftschnitt deutet auf ein Eil- Expresszug, Unterstrichenes Schriftschnitt zeigt die Umsteigeverbindungen, Kursiv zeigt die weitere Verbindungen.

10

The sign > means that the train diverted to other line.

Das Zeichen > bedeutet dass der Zug mit Umweg fährt.

11

Bold print indicates a fast train or express (pospieszny or ekspresowy). Normal print indicates a regional service (osobowy).

Fettes Schriftart zeigt einen Eil- oder Expresszug (pospieszny or ekspresowy). Normalschrift zeigt einen Nahverkehrszug.

12

The | indicates that the service is not calling  at the station.

Das | -Zeichen zeigt das der Zug hält nicht an.

13

The destination of the train (end station).

Endbahnhof.

14

In this line we read the arrival time (przyj.)

In dieser Zeile lesen wir die Ankunftszeiten (przyj.)

 

Beschreibung der Fahrplantabellen- Eisenbahnen

 

INTERCITY, EUROCITY – Fernverkehrszüge, mit besonderem Zuschlag belegt

EKSPRES – Fernverkehrszüge, mit besonderem Zuschlag belegt

12.50-  ein Eil- oder  Fernverkehrszug (Fettes Schriftschnitt)

12.50- Nahverkehrszug (Normalschnitt)

12.50- Bedeutet eine Verbindung mit Umstieg auf Eil- oder Fernverkehrszug (Fett- und Kursivschnitt)

12.50- Bedeutet eine Verbindung mit Umstieg auf Nahverkehrszug (Kursivschnitt)

12.50- Bedeutet eine Verbindung mit weiteren Umstiegen 

| - der Zug hält nicht an

> - der Zug fährt mit Umweg

odj. – Abfahrtszeit

  – Pfeil nach unten bedeutet die Abfahrtszeiten (anstatt der Bezeichnung:  odj.)

przyj. – Ankunftszeit

 

Kluczbork                  12.30                                                                       

Tarnowskie Góry       14.05  - ausgewählte Umsteigeverbindungen

 

Außer der Voivodschaft Oppeln sind nur Hauptbahnhöfen angezeigt

 

 

Busverbindungen

 

12.50-  bedeutet Eilbus (Fettschnitt)

12.50- bedeutet Nahverkehrsbus (Normalschnitt)

12.50- Verbindung mit Umstieg auf Eilbus oder Eil-, Fernverkehrszug (Fett- und Kursivschnitt)

12.50-  Verbindung mit Umstieg auf Nahverkehrsbus oder Nahverkehrszug (Kursivschnitt)

|- hält nich an

>- fährt mit Umweg

odj. – Abfahrtszeit

  – Pfeil nach unten bedeutet die Abfahrtszeiten (anstatt der Bezeichnung:  odj.)

 

przyj. – Ankunftszeit

 

Kluczbork                  12.30                                                                       

Praszka                     13.15  - ausgewählte Umsteigeverbindungen 

Posted by Telewizja Opera on 12:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Opole takt- nigdy nie wprowadzony system komunikacyjny dla woj. opolskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery