dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koleje miejskie SKM w Niemczech

SKM w Niemczech

Miasto

Opis systemu kolei miejskiej

Berlin

S-Bahn w sensie pierwotnej koncepcji (wyłącznie na własnych torach) (zasilanie: trzecia szyna, 750 V =)

Wyjątki:

Wyjazd ze stacji Strausberg w kierunku Strausberg Nord: wspólny tor na długości kilkuset metrów z linią Berlin - Kostrzyn.

 

 

Hamburg

S-Bahn w sensie pierwotnej koncepcji (wyłącznie na własnych torach) (zasilanie: trzecia szyna, 800 V =)

Wyjątki:

Linia S4 do Ahrensburg to zwykłe pociągi regionalne z lokomotywą serii 218 na torach linii Hamburg - Luebeck

 

 

Monachium

system S-Bahn z tunelem średnicowym w centrum, własnymi torami na odcinkach bliżej miast oraz ruchem na "zwykłych" liniach na mniej obciążonych relacjach

Muenchen (EZT serii 420 i 423)

 

 

Stuttgart

system S-Bahn z tunelem średnicowym w centrum, własnymi torami na odcinkach obciążonych oraz ruch na "zwykłych" liniach na rzadziej używanych liniach:

Stuttgart (EZT serii 420 i 423)

 

 

Norymberga

system S-Bahn bez tunelu w centrum z własnymi torami na odcinkach bliżej miast oraz ruchem na zwykłych torach w mniej obciążonych relacjach:

Nuernberg ( tabor: 3- i4-wagonowe pociągi z lokomotywą serii 143)

 

 

Heidelberg/Mannheim/Ludwigshafen

S-Bahn będzie od roku 2003z EZT 423 Heidelberg/Mannheim/Ludwigshafen (bez tunelu w centrum, obecnie zwykły ruch regionalny, własne tory na odcinkach bliżej miast oraz ruch na "zwykłych" torach na mniej obciążonych liniach)

 

Frankfurt nad Menem

System S-Bahn z tunelem średnicowym w centrum, własnymi torami na odcinkach miejskich oraz ruch na "zwykłych" torach na mniej obciążonych liniach: Frankfurt am Main (tabor: EZT serii 420)

 

 

Kolonia

System S-Bahn bez tunelu w centrum, własnymi torami na odcinkach miejskich i podmiejskich oraz ruchem po torach zwykłych dzieląc je z komunikacją regionalną na mniej obciążonych liniach.(tabor: EZT serii 423 oraz 3- i 4-wagonowe pociągi z lokomotywą serii 143)

 

 

Hannover

System S-Bahn bez tunelu w centrum, z własnymi torami na odcinkach bliżej miasta oraz ruchem wspólnym z koleją dalekobieżną na innych, mniej obciążonych liniach. Hannover (tabor: EZT 424)

 

 

Zagłębie Ruhry

Istnieje tutaj podstawowy system S-bahnu (szybkiej kolei miejskiej na własnym torowisku, równolegle do torów kolei dalekobieżnej) pomiędzy poszczególnymi częściami konurbacji. Sieć ta jest uzupełniona systemem Stadtbahnu, czyli kolei miejskiej, technologicznie będącej skrzyżowaniem metra z tramwajem. Prawie wszystkie systemy wykorzystują podziemne trasy w centrach miast i potem kontynuują swoje marszruty już na powierzchni ziemi, głównie z absolutnym pierwszeństwem przejazdu przez jednopoziomowe skrzyżowania z siecią drogową. Ruch S-bahnu jest prowadzony też po torach zwykłych na odcinkach mniej obciążonych ruchem. Nazwa potoczna systemu to VRR, Verkehrsverbund Rhein- Ruhr, rozciąga się on od Duesseldorfu/Neuss do Hagen/Dortmund, bez większych tunelów (tabor: EZT 423 oraz 3- i4-wagonowe pociągi z lokomotywą serii 143)

 

Lipsk

Drezno

Halle (Saale)

Magdeburg

Rostock

Wschodnioniemieckie systemy szybkiej kolei miejskiej i regionalnej o nazwie handlowej S-Bahn, chociaż tabor jest tradycyjny, jak w pociągach regionalnych. (piętrowe składy z lokomotywą serii 143). Sposób wydzielenia torowisk, częściowo również odstęp miedzy pociągami, przyspieszenie nie odpowiadają standardom S-Bahn. Obecnie działają następujące systemy:

Lipsk (Leipzig) (tunel średnicowy w fazie projektu technicznego)

Dresden

Halle (Saale)

Magdeburg

Rostock

 

Karlsruhe

Pociągi-tramwaje AVG i VBK w regonie Karlsruhe ("Karlsruher Modell") w rozkładzie jazdy oznaczone są jako "S-Bahn".

 

 

 

Podziękowania dla Götza Walthera z VDV za ogromną pomoc.

 Opracował A. Fularz

Posted by Telewizja Opera on 10:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koleje miejskie SKM w Niemczech

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery