dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koncepcja tramwaju dwusystemowego dla Poznania sprzed 15 lat

POZNAŃ

Koncepcja opracowana przez dr Andrzeja Krycha z Biura Inżynierii Transportu (BIT) i przedstawiona na seminarium podczas  targów Trako 2002 obejmuje wprowadzenie regionalnej linii kolejowej z Murowanej Gośliny na torowisko tramwajowe i przeprowadzenie jej do ronda Śródka i dalej w kierunku południowym. Tramwaj dwusystemowy w pierwszym etapie obsługiwałby relacje do Mosiny i Lubonia, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na szybką komunikację szynową, a w dalszym etapie obsługiwałby także Swarzędz oraz resztę aglomeracji poznańskiej w kierunku zachodnim. Koszt, według nieoficjalnych wypowiedzi dr Krycha to około 200 mln PLN, wraz z taborem. Z uwagi na liczbę miast satelickich i postępującą suburbanizację jest to projekt bardzo obiecujący.

 

TRAMWAJ DWUSYSTEMOWY

Szybki tramwaj dwusystemowy w Poznaniu 

Odbyły się rozmowy samorządu z PKP i w przyszłości powstać ma kilka tras z  tramwajami dwusystemowymi: 

 1) Ogrody - Os. Lecha - Franowo - Swarzędz (ostatnie po torach kol.) 

 2) Starołęka - Zawady - Murowana Goślina (ostatnie po torach kol.)  (spalinowo - elektr.) 

 3) Sobiekiego - PST - Dw. Główny - Mosina (ostatnie po torach kol.)

 4) Dw. Główny (peron 4a) - Suchy Las (po torach kol.)

 Za: kolej.misc.pl 

 

 

ARTYKUŁY PRASOWE

 

W Teleskopie powiedzieli...

Za trzy lata w Poznaniu ruszy system komunikacji tramperowej (system tramwaju dwusystemowego kolejowo-tradycyjnego). Sam tramper (made in ZNTK) będzie gotowy za około miesiąc. Przewidywane są cztery trasy, i prędkość maksymalna 70...100 kmh.

Za: kolej.misc.pl 07-02- 2002

 

Gminy walczą o Trampera

Za przystąpieniem do Stowarzyszenia Tramper opowiedzieli się wczoraj radni z Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Miasta. Tramper to połączenie tramwaju i pociągu, który w przyszłości ma dowozić do centrum miasta mieszkańców podpoznańskich gmin

Dlatego w przedsięwzięciu muszą wziąć udział wszystkie zainteresowane samorządy. Do tej pory swój akces zgłosiło 26 gmin położonych w pobliżu Poznania, 10 z nich podjęło już stosowne uchwały. Udział Poznania w stowarzyszeniu ma kosztować 5 tys. zł rocznie. Pozostałe gminy zapłacą po kilka groszy od mieszkańca. Te pieniądze będą przeznaczone na przygotowania: sporządzenie projektu trasy i m.in. specjalnych przystanków.

Wiceprezydenta Tomasza Kaysera zaniepokoił jednak los tych, którzy nie chcą się przesiąść z samochodów na pociąg. - Przecież na trasie są przejazdy kolejowe. Jeżeli puścimy ze trzy pociągi na godzinę więcej, zrobią się korki - zastanawiał się. Jego zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie estakad, jednak koszt takiego przedsięwzięcia jest nie do pokonania. - Przecież PKP zawiesiło połączenia lokalne. Tramper wszedłby w lukę, która wówczas powstała - tłumaczyła mu radna Jadwiga Paprzycka.

Radni poparli także pomysł przystąpienia Poznania do stowarzyszenia miast i gmin "Piątka", które ma lobbować za budową trasy szybkiego ruchu na odcinku Poznań - Wrocław.

Za : Gazeta.pl > Poznań  (20-03-02 18:37)

Posted by Telewizja Opera on 11:34. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koncepcja tramwaju dwusystemowego dla Poznania sprzed 15 lat

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery