dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kazimierz Barczyk o kolei miejskiej w Krakowie






Winnetou14, cc wikimedia- autor schematu


Pociągi nie stoją na światłach jak szybki tramwaj i są od niego znacznie szybsze dlatego nadzieją Małopolan na usprawnienie komunikacji w Krakowie i jego okolicach jest Szybka Kolej Aglomeracyjna. Pod koniec 2013 roku Kazimierz Barczyk zwrócił się do marszałka województwa małopolskiego o wpisanie do Kontraktu Terytorialnego budowy za 1,7 mld złotych dodatkowej pary torów w Krakowie, koniecznej dla powstania nowoczesnej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. SKA zostanie sfinansowana z funduszy UE. W ciągu dekady liczba pasażerów SKA zwiększy się z 6 do 18 milionów.

SKA to projekt usprawnienia ruchu w Małopolsce z głównym węzłem w Krakowie. W jego ramach jak najszybciej powinny zostać zmodernizowane dotychczas istniejące linie i przystanki, a także zbudowane nowe.

To dopiero początek, bo możliwości są o wiele większe.

Na terenie Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego i w jego sąsiedztwie znajduje się ok. 400 km linii kolejowych, w tym prawie 120 km na terenie Krakowa. 33 stacje, w tym 18 na terenie Krakowa oraz 40 przystanków osobowych, w tym 11 na terenie Krakowa. Pociągi jednak tylko przemykają przez miasto, a mieszkańcy tłoczą się w autobusach, tramwajach lub stoją w korkach.

SKA-mapa

W celu zwiększenia wykorzystania istniejącej infrastruktury kolejowej w obsłudze Krakowa należy wybudować 29 nowych przystanków osobowych. Przejazd koleją jest co najmniej dwa razy szybszy i zarazem tańszy niż komunikacją miejską.
Ponadto wielki Dworzec Główny w Krakowie posiadający 5 peronów z 10 torami stoi pusty. To niewykorzystana szansa. Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej powinny odjeżdżać z niego co 5 minut we wszystkich kierunkach Krakowa i okolic.

grafika SKA

Inwestycje planowane w Małopolsce w ramach Wieloletniego programu inwestycji kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015:

  • Kompleksowa modernizacja linii kolejowej Kraków-Rzeszów
  • Rewitalizacja połączeń kolejowych z Krakowa w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej
  • Budowa zelektryfikowanej linii kolejowej do terminala lotniska w Balicach
  • Modernizacja linii kolejowej Kraków-Sosnowiec
  • Stworzenie zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w aglomeracji krakowskiej
  • Budowa nowej łącznicy Zabłocie-Krzemionki, która pozwoli na wyjazd pociągów z Krakowa w kierunku
  • południowo-zachodniej Małopolski
  • Wdrożenie programu poprawy bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń na przejazdach kolejowych
  • Modernizacja linii łączącej Psary z Kozłowem
  • Rewitalizacja linii Kozłów-Kraków
  • Modernizacja małopolskich dworców kolejowych

Inwestycje planowane w Małopolsce w ramach dokumentu implementacyjnego do strategii rozwoju transportu do roku 2020 z perspektywą 2030:

  • Budowa i modernizacja linii:
    – Skarżysko-Kamienna-Kielce-Kozłów
    – Trzebinia-Oświęcim-Czechowice-Dziedzice
    – Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark-Mszana z odcinkami dojazdowymi do Chabówki i Nowego Sącza
    – Kraków Płaszów-Skawina-Oświęcim
    – Skawina-Sucha Beskidzka-Chabówka-Zakopane
    – towarowej Tunel-Olkusz-Bukowno-Sosnowiec Południe
    – towarowej do Mysłowic
  • Zwiększenie przepustowości linii Kraków Towarowy-Kraków Główny-Kraków Płaszów-Bieżanów-Rudzice przez położenie dodatkowej pary torów.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kazimierz Barczyk o kolei miejskiej w Krakowie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery