dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koncepcja tramwaju dwusystemowego dla Łodzi

Łódź

Koncepcja dr. J. Wesołowskiego z Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej zakłada połączenie dwóch głównych dworców łódzkich- Fabrycznego i Kaliskiego tramwajem dwusystemowym, mającym wspólne, trójszynowe torowisko z tramwajem miejskim wzdłuż ulic Narutowicza i Zielonej (średnica uliczna). Z racji na brak dogodnych przesiadek na komunikację miejską na Dworcu Kaliskim i jego znikomą integrację z układem komunikacyjnym miasta (jest on niemalże poza centrum, co wpływa na zanikające potoki podróżnych) jest to niemalże być albo nie być dla wielu pociągów regionalnych, które po poprawie dostępności tego dworca osiągnęłyby większą frekwencję.
   Tramwaj dwusystemowy jest z pewnością rozwiązaniem problemów regionalnych przewozów aglomeracyjnych, proponuje się odgałęzienia do największych łódzkich osiedli (np. Widzew) oraz wykorzystywanie tramwajów dwusystemowych na szlakach kolejowych do Koluszek, Pabianic (tu również możliwość wprowadzenia na teren miasta), Zgierza i Ozorkowa.

 

Fot. Schemat koncepcji

Posted by Telewizja Opera on 11:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koncepcja tramwaju dwusystemowego dla Łodzi

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery