dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Apel o wprowadzenie nowego przewoźnika kolejowego na sieć SKM w Trójmieście


Apel o wprowadzenie nowego przewoźnika kolejowego na sieć SKM w Trójmieście 

Centrum Statystyki Kolejowej, wydawca branżowego kwartalnika "Ekonomika 
Kolei", proponuje władzom Gdańska i województwa, by te przeprowadziły 
przetarg mający na celu wybór nowego przewoźnika dla linii kolejowej Gdańsk 
Główny- Gdańsk Brzeźno, której obsługa została zaniechana przez poprzedneigo 
przewoźnika, PKP SKM sp. z o.o. 

W opinii analityków rynku z Centrum Statystyki Kolejowej, powodem porażki 
poprzedniego przewoźnika okazało się stosowanie złego taboru- składów ezt, 
niedostosowanych do specyfiki linii i natężenia ruchu na niej (potok 
pasażerski w końcowym okresie jej eksploatacji spadł poniżej 1000 osób). 
Zdaniem analityków z CSK, linia powinna być obsługiwana lekkim taborem 
spalinowym- tzw. autobusem szynowym, z częstotliwością ruchu co 30 minut. 

-Koszt pociągokilometra w przypadku leasingu takiego taboru wyniósłby 
dużo mniej za jeden pociągokilometr, i wówczas możliwa byłaby 
rentowna obsługa tej linii. Nowy przewoźnik nawet nie musiałby wydawać 
pieniędzy na zakup nowego taboru, ponieważ wziąłby go w leasing- uważa Adam 
Fularz, pracownik CSK. Analitycy z CSK uważają, że władze miasta i 
województwa w ogóle nie powinny dyskutować z dawnym operatorem tej linii, 
który doprowadził swoją nieudolnością do zawieszenia na niej przewozów, lecz 
powinny za wszelką cenę pozyskać nowego przewoźnika celem poprawy jakości 
systemu kolei miejskiej w Trójmieście. 

-Nic lepiej nie wpływa na przewoźników, jak świadomość tego, że obok nich 
działa lepszy, sprawniejszy i wydajniejszy konkurent, który może przejąć ich 
rynek. Ten rodzaj konkurencji, zwany konkurencją przez porównanie lub przez 
tzw. "emulację", jest przyczyną sukcesu kolei szwajcarskich i japońskich, 
gdzie na sieci działa bardzo wielu przewoźników. Wówczas, w takim 
konkurencyjnym środowisku, wszyscy starają się podnosić jakość usług, a 
korzysta na tym pasażer, dostając produkt dobrej jakości za niską cenę- 
dodaje Fularz. Dodaje przy tym, że nie ma powodu, dla którego w Trójmieście 
nie miałby pojawić się kolejny podmiot na rynku kolejowym. Podkreśla, że w 
Hamburgu system kolei miejskiej jest obecnie obsługiwany przez 3 
przewoźników, i efektem tego jest lepsza oferta i lepsza jakość usług. 

Fularz uważa, że nowy przewoźnik mógłby również wprowadzić kursy SKM taborem spalinowym z Gdyni do Portu Oksywie. 

wg CSK/ opr. własne

Posted by Telewizja Opera on 09:11. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Apel o wprowadzenie nowego przewoźnika kolejowego na sieć SKM w Trójmieście

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery