dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja dot. natychmiastowego obalenia monopolu w zarządzaniu siecią kolei

Petycja do Ministra Infrastruktury 
Drogi Panie,

Pytałem, czy monopol PKP PLK nie może z matriałów staroużytecznych wykonać przystanku w Ziel. Górze pod wiaduktem na ul. Zjednoczenia dla pociągów spalinowych- szynobusów kursujacych torem linii Zielona Góra- Bieniów- Żary? Przecież to mała inwestycja, a umożliwiłaby dojazd do tej cześci miasta. 

Odpowiedź PKP PLK w tej sprawie jest negatywna, a wystarczy tylko przełożyć krawędzie peronowe z innych porzuconych przystanków na tej linii. Ta odmowa natychmiastowego działania przez ten- w mojej opinii nadający się do likwidacji monopol nie jest to odosobnionym przypadkiem. PKP PLK likwiduje linie kolejowe takie jak linia 371  Żagań- Nowa Sól- Wolsztyn, jedyna linia łącząca Wielkopolskę, Lubuskie i land Saksonię przez zlikwidowany już most na Nysie Łużyckiej.

Wnoszę o przerwanie tego w trybie natychmiastowym.

Wnoszę o natychmiastowe odebranie wszystkich linii regionalnych lokalnych z zarządu PKP PLK oraz PKP S.A. i przekazanie wszystkich linii lokalnych w całej Polsce do wojewódzkich zarządów dróg które mocą ustawy stałyby się woj. zarządami dróg i kolei- wnioskując z sytuacji w woj. dolnośląskim gdzie na ten krok się zdecydowano, pozwoli to na renesans kolei w regionach i obali monopol w dziedzinie usług zarządzania siecią kolejową. W Polsce rynek arządzania sieciami kolei jest zmonopolizowany, a porównanie wskaźnika HHI dla tego rynku między np. Polską a RFN dobitnie pokazuje w czym rzecz.

Odpowiedź PKP PLK w sprawie przystanku w Ziel. Górze załączam:

Panie Redaktorze

Obecnie PKP PLK nie planuje takich prac. W projektach na nową  perspektywę finansową (2021-27) jest zadanie dotyczące  linii Zielona Góra – Żary. Jednym z elementów inwestycji mogłaby być budowa nowego przystanku we wskazanej lokalizacji. Przedsięwzięcie byłoby rozpatrywane przy opracowywaniu dokumentacji przedprojektowej.

 

Pozdrawiam,

 

Bohdan Ząbek

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja dot. natychmiastowego obalenia monopolu w zarządzaniu siecią kolei

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery