dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z lotniskiem Białystok- Krywlany? Już wiemy że lotów pasażerskich nie będzie.

Urząd Miejski przesłał nam informację n/t terminu zakończenia prac budowlanych na lotnisku- podana informacja nie okazała się prawdziwa. Media krytykują że koszt lotniska jest wyższy od identycznej budowli w Suwałkach aż o ok. 27 mln PLN, podważają narrację Urzędu Miejskiego dot. lotniska w Białymstoku, wytykają liczne błędy techniczne tej koncepcji. Dlaczego rezygnowano z terminalu pasażerskiego? Czy w budynkach aeroklubu będzie możliwość odpraw pasażerów?

Za portalem DDB:
""Władze miasta uspokajają – to nie będzie kolejna „przestrzelona" inwestycja, jakich w Polsce pełno" - czytamy w artykule. A Urszula Mirończuk, rzecznik prezydenta, dodatkowo uświadamia czytających, że: - To nie będzie klasyczne lotnisko osobowe, z terminalem dla pasażerów i odprawą, podobne do lotniska w Poznaniu czy Krakowie. Nie mówiąc o Warszawie. Chodzi nam o lotnisko z tzw. ograniczoną certyfikacją. Będą tam lądować samoloty o pojemności do 50 pasażerów i mające zasięg od półtora do dwóch tysięcy kilometrów.
No to dla wyjaśnienia: te 50-osobowe samoloty mają latać z liczącego 1350 metrów pasa startowego, który nie posiada żadnej infrastruktury związnej z odprawą pasażerów. Obecne przepisy dotyczące bezpieczeństwa bewzględnie wymagają odprawy pasażerów, ich bagażu i samych samolotów pod katem bezpieczeństwa. I żeby nie było nieporozumień: w Białymstoku nasi władcy nie mają planów na budowę takiej infrastruktury."


W lokalnej prasie podano:

Możliwa jest budowa niewielkiego terminalu, a także wydłużenie pasa startowego o 150 metrów na Zachód i 450 metrów na Wschód. 

Czytaj więcej: http://www.poranny.pl/wiadomosci/bialystok/a/pas-startowy-na-krywlanach-prezydent-dziekuje-za-16-mln-zl,12713750/


Odpowiedzi władz miasta:

UM Białystok

Czy władze miasta mogą sfinansować przedłużenie pasa startowego lotniska w Krywlanach do ok. 1520 metrów lub nawet 1700 metrów dla nowego typu samolotu pasażerskiego linii lotniczych Lot typ Embraer E-190? Jest to maszyna do obsługi małych lotnisk z krótkim pasem startowym.

Nie jest to jakaś szczególnie kosztowna inwestycja by ów budowany akurat pas przedłużyć o te 170 metrów.  Umożliwi to połączenie lotnicze do Warszawy w sezonie letnim- głównie dla turystów. Można to sfinansować z kredytu które miasto spłacałoby z pobieranej opłaty pasażerskiej. Przy stu pasażerach dziennie byłoby to ok. 350 tys. zł rocznie. Być może pokrywa to spłatę rat kredytu i byłoby neutralne dla budżetu. 

Jako terminal pasażerski można by wykorzystać aktualne pomieszczenia przy lotnisku lub jakiś hangar. Wymaga się też systemu naprowadzania.

Czy połączenie do Warszawy mogłoby ruszyć w 2019 roku? 

-- 

W dniu 27 kwietnia 2018 11:10 użytkownik Departament Strategii i Rozwoju napisał:

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

adam.fularz@wieczorna.pl

 

 

dotyczy:           pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 26.04.2018 r.)

 

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że prace budowlane trwają. Przewiduje się, że roboty budowlane zakończą się we wrześniu 2018 r.

-- 
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok


Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.


dotyczy:          pytanie z dnia 28 sierpnia 2018 r.

 

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że decyzje odnośnie rozwoju lotniska Krywlany, w tym przedłużenia pasa startowego będą mogły być rozważane dopiero po zakończeniu obecnie realizowanego przedsięwzięcia i przeprowadzeniu wielu złożonych i czasochłonnych wymaganych prawem procedur administracyjnych.

Na aktualnym etapie modernizacji lotniska realizacja proponowanych przez Pana kwestii jest działaniem przedwczesnym.



--
Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok


Pan Adam Fularz

 

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

 

dotyczy:           pytania z dnia 28 czerwca 2018 r. o przedłużenie pasa startowego

 

Szanowny Panie

Realizowany zakres inwestycji na lotnisku Krywlany obejmujący budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną zaprojektowano w taki sposób, aby była możliwa jej ewentualna rozbudowa w przyszłości.

Inwestycja jest w trakcie realizacji o parametrach technicznych określonych w decyzji Wojewody Podlaskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego oraz w decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zatem na tym etapie rozważanie sugerowanych kwestii - przed zakończeniem obecnych robót budowlanych i pomyślnym przeprowadzeniem wymaganych procedur recertyfikacyjnych i rejestracyjnych jest przedwczesne.

Należy mieć na uwadze, że decyzja odnośnie dalszej rozbudowy lotniska (kiedy i w jakim zakresie) winna być uzależniona w szczególności od realnego zapotrzebowania na usługi lotnicze na lotnisku Krywlany w Białymstoku.

---

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

 

dotyczy:           pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 26.04.2018 r.)

 

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana pytanie informujemy, że prace budowlane trwają. Przewiduje się, że roboty budowlane zakończą się we wrześniu 2018 r.

---


 Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.

 

dotyczy: pytania o lotnisko Białystok Krywlany (e-mail z dnia 11.01.2018 r.)

 

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana pytanie o lotnisko informujemy, że w połowie lipca 2017 r. został ogłoszony przetarg, którego przedmiotem było wykonanie dokumentacji projektowej (wykonawczej) niezbędnej do przeprowadzenia robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie i rozbudowie lotniska wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej na lotnisku a także wykonanie aktualizacji dokumentacji rejestracyjnej lotniska Białystok Krywlany i dokumentacji AIP.

Przetarg został rozstrzygnięty w dniu 6 listopada 2017 r. Wykonawcą jest polsko-litewskie konsorcjum firm: B.K. Tras Roboty Drogowe (lider konsorcjum), PPU Drabent, Projekt Plus oraz UAB Siauliu Plentas. Umowę z Wykonawcą podpisano w dniu 17 listopada 2017 r.

Wykonawca już rozpoczął prace budowlane. Inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2018 r.

---

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Szanowny Panie,

 

W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie lotniska Krywlany z dnia 25 września br. informujemy, że przetarg na budowę utwardzonego pasa startowego ogłoszono w połowie lipca br. Zakres robót budowlanych obejmie budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej o wymiarach 1350 m na 30 m i drogi o nawierzchni trawiastej oraz płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania i płyty postojowej. Powstanie także niezbędna infrastruktura techniczna, oświetlenie oraz strefa lądowania skoczków spadochronowych.

W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęły dwie oferty. Obecnie trwa procedura opracowywania montażu finansowego przedsięwzięcia oraz oceny złożonych ofert. W przypadku pomyślnego rozstrzygnięcia postępowania przetargowego przewiduje się, że zakończenie inwestycji nastąpi z końcem 2018 roku.

---

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.


Szanowny Panie,

 

W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie przetargu na budowę lotniska w Białymstoku informujemy, co następuje.

W dniu 18.07.2017 r. Miasto Białystok ogłosiło przetarg na budowę lokalnego lotniska na Krywlanach w systemie „Zaprojektuj i Zbuduj". Zakres robót obejmuje budowę drogi startowej o wymiarach 1350 m na 30 m, o nawierzchni utwardzonej oraz drogi startowej o wymiarach 840 m na 160 m o nawierzchni trawiastej, płyty do zawracania samolotów, drogi kołowania oraz płyty postojowe. Powstanie także strefa lądowania skoczków spadochronowych oraz niezbędna infrastruktura techniczna wraz z oświetleniem. Oferty można składać do dnia 29.08.2017 r.

Przewiduje się, że roboty budowlane zakończone zostaną w 2018 r. Lotnisko będzie podzielone na dwie części: część północna z drogą startową trawiastą i z płytą postojową będzie o charakterze szkoleniowym, natomiast część południowa z drogą startową utwardzoną o charakterze komunikacyjnym.

Informujemy, że program funkcjonalno-użytkowy opracowany dla potrzeb przekształcenia lotniska Krywlany w lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji przewiduje lokalizację terminalu pasażerskiego. Jednak o jego budowie zdecyduje popyt na usługi lotnicze i związane z tym zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie.

---

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

 

Szanowny Panie,

 

W odpowiedzi na Pana pytanie odnośnie referendum lotniskowego na Podlasiu.

Jak już wielokrotnie informowaliśmy, organizacja regionalnych portów lotniczych jest zadaniem ustawowym i należy do kompetencji Samorządu Województwa.

Przypominamy że, na początku 2015 r. (jeszcze przed odbyciem referendum w 2017 r.) władze Białegostoku wspólnie z Aeroklubem Polskim podjęły działania zmierzające do przekształcenia istniejącego na Krywlanach lotniska użytku wyłącznego w lotnisko publiczne o ograniczonej certyfikacji.

Przedsięwzięcie to, w oparciu o decyzję środowiskową i opracowaną dokumentację ma na celu budowę pola wzlotów o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną z ewentualną możliwością rozwoju w przyszłości, poprzedzoną uzyskaniem stosownej certyfikacji wymaganej dla tego typu lotnisk.

Aktualnie trwają procedury uzyskiwania wymaganych decyzji, zgód i zezwoleń związanych z przystąpieniem do realizacji inwestycji.

Departament Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Białymstoku
ul. Słonimska 1, 15 - 950 Białystok

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:27. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z lotniskiem Białystok- Krywlany? Już wiemy że lotów pasażerskich nie będzie.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery