dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UMWM odpisuje w sprawie miast Małopolski które są wykluczone kolejowo

Redakcja otrzymała:

Odpowiedź na zapytania Adama Fularza otrzymane z Biura Prasowego

Zawsze kiedy czekam na dworcu głównym w Krakowie mam wrażenie, jakbym znalazł się na podrzędnej stacji kolejowej w Niemczech. Jest czysto i przyjemnie, ale ilość pociągów jest tak niewielka, że odjazdy z 2 godzin bez problemu mieszczą się na jednej, podwójnej tablicy odjazdowej. Kiedy np. znajdziemy się na dworcu w dzień roboczy o godz. 6, to okaże się, że przez godzinę wyjedzie z niego tylko 8 pociągów. Zaskakująco mało, jak na drugie największe miasto Polski. Dla porównania z dworca w o wiele mniejszym Brnie (drugie największe miasto w Czechach, 404 tys. mieszkańców) w tym samym czasie odjeżdżają… 23 pociągi.

Do wielu miast nie dostaniemy się pociągiem wcale – jak np. do Limanowej (15 tys. mieszkańców) czy Myślenic (18 tys.). Do innych pociągi niby kursują, ale nie odgrywają żadnej roli w podziale rynku przewozów. Bo jakie znaczenie mogą mieć na przykład pociągi do Zakopanego, które jeżdżą w sezonie 6 razy na dobę, pokonując odległość 110 km dzielącą te miasta w 3 – 4 godziny?

Do grona miast wykluczonych kolejowo należą między innymi: Nowy Sącz (82 tys. mieszkańców), Oświęcim (40 tys.), Nowy Targ (33 tys.), Zakopane (27 tys.), Andrychów (21 tys.), Wadowice (19 tys.), Kęty (19 tys.) , Rabka-Zdrój (13 tys.), Krynica (11 tys.), Sucha Beskidzka (9 tys.), nie wspominając już o miastach w północnej Małopolsce. A większość z nich to magnes dla turystów – w 2014 r. Małopolskę odwiedziło 13,1 mln osób!"- wg pociagautobusgory.pl


Cały Krakowski Węzeł Kolejowy jest obecnie objęty na szeroką skalę pracami remontowymi prowadzonymi przez PKP PLK S.A. Spowodowało to konieczność odwołania wielu pociągów lub skrócenia ich relacji. Na linii SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Lotnisko z powodu braku przepustowości częstotliwość kursowania pociągów została ograniczona z 30 do 60 minut. Z tego samego powodu na linii SKA3 większość pociągów z kierunku Tarnowa kończy bieg w stacji Kraków Płaszów. Po zakończeniu prac remontowych liczba pociągów odprawianych przez stację Kraków Główny zostanie zwiększona.

Nowy Targ, Zakopane oraz Rabka-Zdrój nie należą do miast wykluczonych kolejowo. Od 27 kwietnia br. pomiędzy w/w miastami kursują z częstotliwością co ok. godzinę pociągi Podhalańskiej Kolei Regionalnej, które cieszą się zainteresowaniem zarówno mieszkańców jak i turystów. Również liczba pociągów kursujących do Nowego Sącza uległa w 2018 r. znacznemu zwiększeniu dzięki uruchomieniu dodatkowych połączeń do Starego Sącza i Rytra.


-- otrzymano z Biura prasowego UMWM

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 06:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UMWM odpisuje w sprawie miast Małopolski które są wykluczone kolejowo

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery