dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe

do PLK 
 Petycja do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe

Szanowny Panie,
Proszę o rozważenie zmiany nazwy dworca kolei Białka Pajęczańska na Pajęczno- wówczas, po takim marketingowym liftingu dworca- bardziej możliwe jest wznowienie połączenia kolei regionalnej z Pajęczna do Łodzi. Bardziej możliwe jest także uruchomienie linii komunikacji miejskiej Biała Pajęczańska - stacja kolejowa Pajęczno- centrum miasta Pajęczno.

Proszę o rozważenie zmiany Pańskiej decyzji o likwidacji tego i peronów na linii 146 zgodnie z odpowiedzią MI: . Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.

Ponawiam pytania o zmianę decyzji- bo Państwo zdaje- się mogliby zmienić ten plan likwidacji peronów, by przewozy pasażerskie mogły wrócić szybciej na ta linię. Proponuję aby nie likwidowano żadnych peronów a tylko poprawiono ich kosmetykę. Nie wiem czy lokalny samorząd w ogóle wie o Państwa planach likwidacyjnych i jest świadom planu likwidacji dworców i przystanków. Fakt wiedzy UMWL o planach likwidacji przystanków nie wynika z korespondencji, którą dołączam.


-- Wykaz peronów na trasie Częstochowa Stradom- Chorzew. Nazwy stacji objętych decyzją o likwidacji- czyli te zagrożone likwidacją pogrubiono::


Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:

Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.

Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.

 

Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.

 



---------- Forwarded message ---------
From: SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw. mi.gov.pl>
Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw. wieczorna.pl <adam.fularzna serw. wieczorna.pl>


Szanowny Panie,

 

uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.

 

Z poważaniem,

 

 

Sekretariat Departamentu Kolejnictwa

 

Ministerstwo Infrastruktury

Ul. Chałubińskiego 4/6

00-928 Warszawa

Tel. 22 630 13 00

sekretariatDTKna serw. mi.gov.pl


---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: pon., 29 paź 2018 o 12:06
Subject: Fwd: do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe
To: 


Jaka była odpowiedź na to pismo? 
pozdrawiam

---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz
Date: pon., 14 lis 2016 o 12:42
Subject: do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe



prosimy o odpowiedź na petycję w formie listu email. Petycja jest nie mojego autorstwa, ale chcę opublikować Państwa odpowiedź w serwisie wolnorynkowy.pl



Do: 
Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe 

ul. Targowa 74 
03-734 Warszawa 



dotyczy: Rewitalizacji linii 146 Wyczerpy –Chorzew Siemkowice

Szanowny Panie,

3 Listopada PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na Zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach projektu POIIŚ 5.2 – 4 „Prace 
na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice". 

Według wypowiedzi Pana Łukasza Kwasiborskiego, Rzecznika PKP PLK, cytuję:, „Prowadzone były rozmowy z właściwymi Urzędami 
Marszałkowskimi. Marszałkowie zapewnili, że nie mają w planach uruchomienia połączeń kolejowych na linii. W związku z tym w Studium 
Wykonalności nie był brany pod uwagę remont infrastruktury pasażerskiej. Pozostawienie peronów w obecnym złym stanie technicznym 
byłoby niewskazane z przyczyn bezpieczeństwa oraz konieczności utrzymania zbędnej infrastruktury. W przypadku decyzji uruchomienia 
połączeń pasażerskich Wykonawca „zabezpieczył teren" pod obecne oraz nowe przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z 
samorządami."


W zupełności nie zgadzamy się z tą wypowiedzią, ponieważ warto przypomnieć, że: przed kilkoma laty jednym z powodów zawieszenia 
przewozów na trasie Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa był fatalny stan torów, przez co czas jazdy był bardzo długi. 
Było to m.in. przyczyną wycofania się samorządów z finansowania połączeń. Powołując się na wyżej wymienioną wypowiedź Rzecznika, 
uważamy, że podejmowanie kroków w celu likwidacji peronów jest absurdalne. Pamiętać należy, iż wybory samorządowe odbywają się co 
4 lata, a każda nowo wybrana władza może mieć swój własny pomysł na transport kolejowy, w tym na reaktywacje tych połączeń.
Obecnie w kontekście częściowego zrewitalizowanej już linii 131 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Chociw Łaski oraz zbliżającej się 
rewitalizacji linii 146 istniałaby realna szansa na powrót tego typu połączeń i. Po rewitalizacji linii 146 czas przejazdu pociągów osobowych 
relacji Zduńska Wola – Częstochowa może ulec skróceniu do 1h25 minut, a po pełnej rewitalizacji linii 131 i 739 czas ten ulegnie 
dalszemu skróceniu do przedziału 1h5 min.-1h 10 min. W przypadku pociągów przyspieszonych i pospiesznych czasy mogą być jeszcze 
bardziej konkurencyjne i wynieść od 55 min. do 1h. Jeżeli jednak doszłoby do realizacji skandalicznej decyzji o likwidacji peronów takie 
przywrócenie nie będzie możliwe.
Likwidacja infrastruktury pasażerskiej na linii 146 można odbierać jako działania na szkodę Państwa, jako właściciela infrastruktury, a 
także samorządu i społeczeństwa. Brak tej infrastruktury spowoduje bowiem jeżeli nie obecnie to także w następnych latach brak 
możliwości ewentualnego odtworzenia obsługi pasażerskiej na tym obszarze. Tym samym będzie to równoznaczne z trwałym 
wykluczeniem komunikacyjnym lokalnej społeczności i ograniczeniu możliwości rozwojowych. 
Ewentualna likwidacja krawędzi peronowych na linii 146 byłaby wydarzeniem niespotykanym. Nigdzie dotychczas podczas modernizacji, 
czy też rewitalizacji linii kolejowych będących pod zarządem PKP PLK S.A nie doszło do sytuacji, w której całkowicie ulegałaby likwidacji 
infrastruktura służąca obsłudze ruchu pasażerskiego. Takie traktowanie majątku państwowego nie znajduje uzasadnienia i nie może być 
zgody na takie działania


W związku z tym wnioskujemy do Pana Prezesa o interwencję w sprawie zachowania obecnych peronów jak i ich modernizację, dzięki temu 
trasa będzie w przyszłości, pełni gotowa do wznowienia ruchu pasażerskiego. Liczymy na pozytywne rozpatrzenie Naszej prośby. 

Niżej podpisany/a:
Kuba Gułajewski 
Zduńskowolskie Wieści Kolejowe 
98-220 Zduńska Wola 

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


--

______________________________________

Posted by Telewizja Opera on 22:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do Ireneusz Merchel - Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery