dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka

Przypomnienie

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Date: sob., 28 lut 2015 o 18:23
Subject: Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka
To: <um na serw. um.ostroleka.pl>



Urząd Miasta Ostrołęki



pl. gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka

Ostrolecka.eu

Szanowni Państwo,
Trwają właśnie prace nad budową połączenia znajdującego się w pobliżu lotniska pasażerskiego dostosowywanego do obsługi tanich linii: Port Lotniczy w Szymanach, a tory będą prowadzić Olsztyna.

Proponuję połączenie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka. Szczegóły przebiegu znajdują się w załączeniu. Aby to połączenie było możliwe, władze miasta powinny domagać się w PKP PLK, aby wykonawca infrastruktury przewidział także możliwość kursowania pociągów pasażerskich- szynobusów, w relacji do Ostrołęki.

Wówczas byłoby możliwe połączenie Ostrołęka- Olsztyn p. Port Lotniczy. Władze miasta Ostrołęka musiałyby w pierwszej kolejności przekonać zarządcę sieci kolejowej o uwzględnienie łącznicy kolejowej do Ostrołęki podczas trwających właśnie prac budowlanych.

Pytanie prasowe:
Czy władze miasta Ostrołęka zwrócą się do PKP PLK S.A. we wspomnianej sprawie zapewnienia łącznicy z budowanej właśnie odnogi linii kolejowej do portu, w kierunku miasta Ostrołęka? Sprawa wydaje się pilna z uwagi na postęp prac.

Opis będącej już mocno zaawansowaną inwestycji załączam:

W Olsztynie kończą linię kolejową do portu Szymany

W Olsztynie mają podobny problem jak w Ostrołęce- port odległy od centrum miasta. Jak go rozwiązano?

Szybkie, bezpieczne i komfortowe połączenie kolejowe z Olsztyna do lotniska w Szymanach będzie gotowe do końca 2015 r. W grudniu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z wykonawcą - NDI S.A. - umowę na II etap przebudowy linii kolejowych Olsztyn – Szczytno – Szymany.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie będą mogli dotrzeć koleją ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego do portu lotniczego Mazury w Szymanach w zaledwie 45 minut. Na trasie z Olsztyna do Szczytna pociągi pojadą do 100 km/h, a na odcinku ze Szczytna do Szyman będą mogły rozpędzić się do 110 km/h.

wg http://www.olsztyn24.com/news/24774-w-trzy-kwadranse-pociagiem-z-olsztyna-do-lotniska-w-szymanach.html


Rys. PKP PLK wg Murator,
Oto opis zarządcy sieci kolejowej:

Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych Olsztyn - Szczytno - Szymany (odcinek Olsztyn - Szczytno - linia kolejowa nr 219 i odcinek Szymany - Szczytno - linia kolejowa nr 35) jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem 

Projekt kolejowego połączenia modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem jest realizowany w dwóch etapach:
  • etap I – rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych od stacji Olsztyn do stacji Szymany (etap zrealizowany);
  • etap II – budowa ok. 1,6 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach oraz Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) ruchem na stacji w Szczytnie wraz z infrastrukturą towarzyszącą (realizacja w latach 2013-2015).
ZAKRES DLA I ETAPU PROJEKTU
  • całkowita wymiana nawierzchni kolejowej toru nr 1 na odcinku Olsztyn – Szczytno linii nr 219 (44,38 km) oraz toru nr 1 na stacji Szczytno na linii nr 35 (0,97 km),
  • oczyszczenie podsypki, jej uzupełnienie oraz oprofilowanie, ścięcie ław torowiska wraz z podbiciem i regulacją torów w planie i w profilu na odcinku Szymany - Szczytno linii nr 35 (9,86 km),
  • naprawy główne i bieżące (3,64 km) nawierzchni torów głównych dodatkowych na stacjach,
  • korekta geometrii łuków polegająca na wydłużeniu krzywych przejściowych łuku w celu uzyskania optymalnej prędkości na łukach,
  • roboty okołotorowe związane z odbudową bocznych rowów odwodnieniowych oraz estetyzacją otoczenia linii kolejowej w pasie prowadzonej modernizacji linii,
  • wymiana nawierzchni drogowej na 37 przejazdach (1 przejazd został zlikwidowany),
  • roboty budowlane na 114 obiektach inżynieryjnych (w tym 4 mosty, 2 wiadukty, 108 przepustów),
  • przebudowa 7 i rozbiórka 7 peronów,
  • remont budynków nastawni Pm na st. Pasym i Sz1 na st. Szczytno,
  • zabudowa urządzeń ssp na 12 przejazdach kolejowych i 2 Tvu,
  • zabudowa komputerowych urządzeń srk na st. Pasym, wymiana napędów rozjazdów na st. Marcinkowo,
  • wymiana wyeksploatowanych (radiołączność – st. Olsztyn, Marcinkowo, Pasym i Szczytno) oraz budowa nowych urządzeń telekomunikacyjnych (SLK i rozgłoszeniowa informacja podróżnych – st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno) oraz budowa kabli teletechnicznych,
  • wymiana, budowa lub rozbiórka urządzeń elektroenergetyki do 1 kV (linie zasilające i oświetlenie - st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno + przejazdy, eor – st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno).
ZAKRES DLA II ETAPU PROJEKTU
  • zadanie 1 – budowa ok. 1,6 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach;
  • zadanie 2 – budowa LCS Szczytno wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest zapewnienie szybkiego i bezpiecznego transportu kolejowego pasażerów z lotniska w Szymanach do stolicy województwa. W I etapie projektu zostanie przeprowadzona modernizacja linii kolejowych nr 219 i 35 na odcinku od stacji Olsztyn Główny do stacji Szymany. W etapie II dobudowany zostanie odcinek linii do terminala lotniczego. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez:
  • Zwiększenie prędkości pociągów na odc. Olsztyn – Szczytno z 70 km/h do 100 km/h i uruchomienie linii ze Szczytna do Szyman, na której pociągi będą mogły osiągać prędkość 110 km/h.
  • Poprawę warunków podróżowania i obsługi pasażerów poprzez modernizację nawierzchni (mniejsze oddziaływanie dynamiczne na szlakach, rozjazdach), przebudowę peronów i budowę urządzeń informacji podróżnych.
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejazdach (budowa telewizji użytkowej i urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej ostrzegającej o zbliżającym się pociągu).
Głównym efektem realizacji I etapu inwestycji będzie:
  • Uzyskanie kolejowego połączenia stacji Olsztyn ze stacją w Szymanach.
  • Uzyskanie czasu przejazdu z Olsztyna do Szyman wynoszącego ok. 45 min (bez zatrzymania pociągu na przystankach leżących na trasie przejazdu, za wyjątkiem postoju technicznego pociągu wynoszącego ok. 5 min na stacji w Szczytnie, wynikającego ze zmiany kierunku jazdy pociągu). Dla pociągów zatrzymujących się na wszystkich przystankach czas ten wydłuży się do ok. 49 min.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
  • Etap I – 94 232 216,59 PLN
  • Etap II – 43 770 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
  • Etap I – 2008-2013
  • Etap II – 2013-2015
KONTRAKTY ZAKOŃCZONE
Wszystkie kontrakty związane z projektowaniem i realizacją I etapu inwestycji (studium wykonalności i dokumentacja przedprojektowa, zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, nadzór inwestorski, audyt zewnętrzny).
OBSZARY CHRONIONE
Projekt przebiega przez obszary NATURA 2000-Puszczę Napiwodzko-Ramudzką i Ostoję Napiwodzko-Ramudzką.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
  • Uzyskanie kolejowego połączenia Olsztyna ze stacją w Szymanach i czasu przejazdu na tym odcinku ok.45 min.
  • Atrakcyjniejsza oferta przewozowa (krótszy czas jazdy, większa punktualność pociągów).
  • Poprawa warunków ekologicznych regionu - przejęcie przez kolej części ruchu samochodowego.
  • Zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska i hałasu, poprawa bezpieczeństwa na drogach, zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów.
  • Poprawa złego stanu infrastruktury kolejowej linii 219 i 35 przyczyni się do usprawnienia połączeń wewnątrz województwa i poprawi jego dostępność komunikacyjną.
  • Realizacja przedmiotowej inwestycji istotnie przyspieszy integrację przestrzenną i gospodarczą woj. warmińsko - mazurskiego.
  • Umożliwi wyższą dostępność rynku pracy i edukacji dla mieszkańców miejscowości położonych w sąsiedztwie modernizowanych linii kolejowych.
  • Pozwoli także na zrównoważony rozwój obszarów miejskich i wiejskich, umożliwi wyprowadzenie uciążliwego przemysłu i usług na obszary podmiejskie oraz przyspieszy wzrost atrakcyjnych lokalizacji dla nowych inwestycji, w tym z sektora turystyki wakacyjnej i weekendowej.

Połączenie kolejowe Olsztyna z Lotniskiem Szymany - inwestycja na półmetku


W ciągu roku na trasie liczącej ponad 50 km wykonano już ponad połowę zaplanowanych prac, po ich zakończeniu czas przejazdu koleją z Olsztyna do Szyman wyniesie około 45 minut.

Na linii kolejowej Olsztyn - Szymany trwają intensywne prace, których zakończenie pozwoli na sprawny i szybki dojazd pociągiem na lotnisko w Szymanach. Sprawna organizacja prac i nowoczesne maszyny pozwalają na wymianę nawet 1 km torów dziennie. Od maja trwają prace związane z wymianą nawierzchni torowej między Marcinkowem i Olsztynem.

Zakończono już montaż toru na odcinku Marcinkowo - Pasym, a następnie ruszają prace między Pasymiem a Szczytnem. Wymieniane są również rozjazdy i tory na stacjach. Ponadto prowadzone są roboty na obiektach mostowych - wymieniono już 15 z 50 przepustów.

Wykonawca ma przed sobą jeszcze prace związane z budową siedmiu nowych peronów, budową samoczynnej sygnalizacji na przejazdach kolejowych - łącznie zmodernizowanych zostanie 12 przejazdów. Zaplanowano również modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Pasym, a także roboty związane z ułożeniem kabli teletechnicznych na całym odcinku z Olsztyna do Szyman.

Dzięki realizacji projektu prędkość pociągów na odcinku Olsztyn - Szczytno zwiększy się z 70 km/h do 100 km/h, a na odcinku ze Szczytna do Szyman do 110 km/h, co skróci czas przejazdu z terenów podmiejskich i stworzy sprawne połączenie kolejowe Olsztyna z Lotniskiem Szymany.

Pracami na linii zajmuje się włoska firma Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A z którą umowę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w lipcu 2011 roku. Projekt zakończy się w marcu przyszłego roku, a całkowita wartość prac wynosi 91,5 mln zł.
(żródło: pkp.pl)


--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra


Posted by Telewizja Opera on 23:07. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery