dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja reaktywacji linii nocnej N25 w Zielonej Górze i nowej linii nocnej N25

Do Radnych gminy
Od: Adam Fularz <adam@wieczorna.pl>
Data: sobota, 2 października 2021
Temat: Propozycja reaktywacji linii nocnej N5 w Zielonej Górze i nowej linii nocnej N25 do Droszkowa

Szanowni Państwo.
Wnoszę  że ludzie korzystaja z komunikacji nocnej gdy idą do baru, knajp, na piwo etc. W Ziel. Górze jest z tym bardzo słabo, osoby wstawione, pijane, muszą jeżdzić samochodami etc. Pokasowali Państwo bardzo wiele kursów późnowieczornych, brakuje koncepcji na obsługe komunikacyjną miasta późnymi wieczorami. 


Temat: Propozycja reaktywacji linii nocnej w Zielonej Górze jako nowej linii N25


Propozycja reaktywacji linii nocnej N25 w Zielonej Górze w relacji do Droszkowa

Szanowni Państwo, Po wizycie na przystanku linii nocnych proponuję aby przemianowano ostatni kurs linii 25 codziennie- ten po godz.23.30 tak aby jako N25 z przystanku Elżbietanki jechał do Zajezdni przez osiedle Zacisze i ul. Dzialkową- a także poranny sobotni kurs linii 25 z godz.4:23 z zajezdni MZK i przystanku MZK - Rondo PCK, oraz zmieniono jego godzinę odjazdu na  wcześniejszą. Linia kursowałaby w noce z piątku na sobotę jako linia N25 do Droszkowa na przykład godzinę wcześniej. 

Proponuję by sobotni kurs linii 30 z godziny 4.16 z zajezdni MZK do Droszkowa, na całej długości przemianować na linię nocną N25, zmienić godzine odjazdu na godz. 3.16, zmienić trase przejazdu wg załącznika aby objąc osiedle Batorego/ Rzeźniczaka. Dodanoby objazd po strefie przemysłowej, Koszty to tylko wydłużenie czasu pracy kierowcy o 4 godziny miesięcznie.

W pozostałe dni tygodnia linia N25 mogłaby także kursowac, zależnie od popytu na kursy w weekendy, być może byłoby zapotrzebowanie na kursy o tej porze odjazdu także w ciągu tygodnia. 
Pozdrawiam,
Adam Fularz

Poprzednio pisałem


Autobusy nocne- Zielona Góra- LIST DO UZ, RADIA INDEX, PORTALU UZ
A
Adam Fularz
do Ewa
30 sty 2020
Szczegóły
DO UZ
Pani Ewa Sapeńko

 Szanowni Państwo,
Proszę o przekazanie do parl. studenckiego, radia Index, portalu UZ oraz klubów i org. studenckich tej propozycji. Można je przerobić, publikować, skracać, etc.

Powody mojego wystąpienia

Po skasowaniu dwóch linii nocnych pozostał nieciekawy ogryzek systemu kom. nocnej. W mojej ocenie wymaga on drastycznych zmian, by ratować życie nocne. 

Byłbym wdzięczny za uwagi, za przedyskutowanie zmian. Ciekawi mnie, czy autobusy powinny dojeżdżać np. do klubu Wyspa, dużego generatora podróży, pod klub Hades, etc. Ciekawi mnie czy UZ pozwoli aby autobus nocny zawracał na terenie UZ przed klubem Wyspa. 

Prosze UZ o włączenie się do dyskusji/ propozycji zmian. Pozwoli to na uniknięcie wypadków drogowych w nocy. Niniejsze wystapeinie- propozycja jest reakcją na umieszczoną  na stronie zakładu MZK informację o likwidacji dwóch linii nocnych:

Z powodu niewielkiej frekwencji autobusy linii nocnych nie będą już obsługiwać Sołectw w Dzielnicy Nowe Miasto. W związku z powyższym likwidacji ulegną linie nocne N4 i N5, a na liniach N1, N2 i N3  korekcie ulegnie rozkład jazdy.

Propozycje zmian do dyskusji

Wczoraj wracałem autobusem 8- ostatnim kursem. Mój kolega żartował że był to "Fokobus" z racji liczby młodych kobiet. Miałem wrażenie że MZK mogłoby zupełnie przebudować "ofertę ostatnich kursów", kursów zjazdowych późnowieczornych. Wczoraj - z tyłu za autobus podjechał kurs autobusu 17- ok. godz. 23 w nocy, ale nie ma profesjonalnego systemu gwarantowanych przesiadek w nocy z linii na linię, jak w innych miastach. Nie skorzystałbym jako pasażer z takiej oferty, nawet jeśli układający rozkłady zaplanował możl. przesiadki na przystanku przy Wojska Polskiego, gdzi eoba autobusy się spotkały.

Tylko jeden korytarz nocnej komunikacji 

Obecnie raczej trudno jest wrócić późnym wieczorem- jest to możliwe chyba tylko w korytarzu linii 8. Koło 22.30- 23: w zasadzie czynny jest tylko ten jeden korytarz transportu zbiorowego w mieście, i później w nocy jest tak samo. Dzieje się tak mimo że jest możliwość zorganizowania punktu przesiadkowego i zapewnienia przesiadek późnym wieczorem, dla ostatnich kursów przed nocą. 

Wniosek o zmiany

Czy możnaby przy okazji zmian w rozkładzie albo w inny sposób:

przemianować ostatnie kursy do zajezdni na linie nocne N

Proponuję szereg linii nocnych typu N17, N20, N25, N27, N30, N44 jako zmianę nazwy ostatniego kursu w rozkładzie. Bezkosztowo po prostu zmienionoby nazwy tych linii, zmienionoby ich relacje, tak by zjeżdżały się w jakimś centralnym punkcie miasta umożliwiając przesiadki.

Wniosek o przystanek przesiadkowy

W większości miast w których bywam lub mieszkałem, autobusy nocne różnych linii zjeżdżają się na jedno miejsce w centrum, by się rozjechać w różne kierunki. Przystanek "Dworzec PKP" nie jest w centrum miasta. Nie nadaje się na przesiadki linii nocnych. Z tego co zauważyłem, popularne destynacje późnowieczorne to centrum miasta, klub Heaven, klub XDemon.

Proponuję przystanek przesiadkowy albo przy klubie XDemon, albo przy klubie Heaven, oraz proponuję wprowadzenie kursów autobusów nocnych w pobliże klubu Heaven, na przykład ulicą Sowińskiego, lub wjazd uliczką pod sam klub. Moim zdaniem MZK nie może lekceważyć użytkowników tego klubu, zwłaszcza że poprawi to bezpieczeństwo na drogach (mniej pijanych i naćpanych osób za kierownicą). 

Proponuję:

Wprowadzenie inaczej rozmieszczonych przystanków tylko dla autobusów nocnych/ późnowieczornych. 

Wprowadzenie nowego nocnego przystanku- tylko dla autobusów nocnych: 
- przy klubie XDemon, na wysokości ul. Kupieckiej, przy ul. Boh. Westerplatte (autobus stawałby "pod klubem"), ewentualnie przystanku przy ZUS na ul. Kupieckiej, tylko dla nocnych.

Wprowadzenie nowego przystanku przy Heaven, najlepiej- przed klubem.
Proponuję wprowadzenie w nocy kursów na deptak, np. ulicą Kupiecką, pod pomnik Bachusa. W wielu miastach autobusy wjeżdżają w strefę pieszą. Może pobudzi to życie nocne miasta. Obecnie- moim zdaniem jest z tym źle.

Wprowadzenie przystanku na ul. Westerplatte przy klubie "Obiekt" na wys. kina Newa. 

Wprowadzenie kursów w weekendy do kluby Wyspa, z pętlą autobusu przed klubem.

Wprowadzenie- wzorem np. Poznania etc.- systemu "hub and spoke" w komunikacji nocnej. Proponuję miejsce zborne/ punkt przesiadkowy gdzieś w zupełnie nowym miejscu w centrum miasta, może to być nawet rynek, czy strefa piesza, jakieś plac czy przystanek gdzie w nocy zjeżdżałyby się autobusy i rozjeżdżały. W Poznaniu jest to Rondo Kaponiera. Jest to centralny punkt, piasta systemu. 

Proponuję centralną piastę w siatce przewozowej. 

Linie i kursy późnowieczorne

Linie których ostatnie kursy, i być może pierwsze dojazdy na linie, możnaby włączyć do nowego systemu proponowanych połączeń nocnych. 

to jest: 
Linia nr 2: kurs linii nr 2 z godz. 23.04 z Jędrzychowa, 23.17 z ul. Wiśniowej (nie wiem, nie mam propozycji)

Linia nr 17 z os. Leśnego godz. 22.53 - jako N17

Linii nr 20 kurs z Przylepu godz. 23.08- jako N20

Linia nr 25 kurs o 23.16 ze Starego Kisielina ul. św. Floriana - jako N25

Linia nr 27 kurs z Jargoniewic  o godz. 23.09 - jako N27

Linia nr 30 kurs 23.17 z Barcikowic - jako  N30

Linia nr 44 kurs z Jędrzychowa z godz. 22.54 - jako np. N44

Kursy te dojeżdżałyby w jakieś miejsce gwarantowanych przesiadek.

Wniosek o zmiany taryfowe

Proponuję by po godz. 22-giej bilet jednorazowy był ważny przez godzinę i upoważniał do przesiadek. Bez tego system nie ma sensu i nie jest konkurencyjny na rynku. 

Reasumując

Byłbym wdzięczny za dokonane zmiany- moim zdaniem pomoże to spowolnić proces emigracji osób młodych z miasta. Wg mojego kolegi- 90 % jego znajomych wyjechało z miasta.

Władze miasta czy MZK mogą zatrudnić do tego celu firmę konsultingową, która z kursów późnowieczornych i nocnych sklei jakiś zupełnie nowy system, z inaczej rozmieszczonymi przystankami, nie sugerując się w ogóle istniejącym układem sieci autobusowej (często to co jest obecnie, nadaje się do całkowitej zmiany).

Proponuję przeprowadzenie ankiet, zatrudnienie studentów- parlamentu studenckiego, do zebrania uwag studentów, proponuję by projekt został poprzedzony konsultacjami w klubach nocnych etc. Proponuję by zorganizowano ankieterów wśród osób w nocnych klubach w weekendy. Ponadto wydaje się że z kom. miejskiej późną nocą/ bardzo późnymi wieczorami korzysta sporo osób niepełnoletnich, jeżeli nie jest to większość korzystających w niektóre dni (wczoraj takie miałem wrażenie). Być może młodzieżowa rada miasta byłaby pomocna.

Przypomnę że kiedyś kursowały autobusy linii A i B - tylko nocami. Miały zupełnie inne trasy- np. ulicą Ogrodową, czy Sienkiewicza. Działało to przez kilka lat chyba. 

Z poważaniem



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 12:59. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja reaktywacji linii nocnej N25 w Zielonej Górze i nowej linii nocnej N25

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery