dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pismo przedsądowe: Pytanie o ważność uprawnień do wykonywania zawodu organizatora ruchu drogowego jeśli są one zdobyte u pracodawcy lub jego podmiotu zależnego


Od: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Date: śr., 11 maj 2022 
Subject: Pismo przedsądowe: Pytanie o ważność uprawnień do wykonywania zawodu organizatora ruchu drogowego jeśli są one zdobyte u pracodawcy lub jego podmiotu zależnego



Do Szanownych Państwa z Min. Edukacji i Nauki

Szanowni Państwo.
"To nie jest normalne że w Europie są miasta z ruchem rowerowym ok 30% a w Polsce ledwo 6-7%"- można wyczytać w sieci Internet (źródło poniżej). W naszym mieście doszło do sytuacji jak mi to opisano:
"Pracownicy tutejszych urzędów nie mieli ważnych uprawnień i kwalifikacji do wykonywania zawodów związanych z zarządzaniem i organizacją ruchu drogowego. Ad hoc zorganizowano na tutejszej uczelni zależnej finansowo od jednego z urzędów- kurs doszkalający, roczny, na którego jakość - skarżono się że było to zbyt powierzchowne i pospieszne. W praktyce wyglądało to tak że bezpośredni przełożony w urzędzie szkolił swoich mu podległych pracowników zmieniwszy strój urzędnika na strój wykładowcy w uczelni która jest całkowicie zależna finansowo od jego pracodawcy." Wygląda na to że zależność zawodowa i zależność studenta od wykładowcy na uczelni- w tych przypadkach pokryły się. Nie wiem, czy to normalne i czy jest to dopuszczalne, efekty tego zdarzenia są kontrowersyjne, dołączam zdjęcie. 

Wczoraj jeździłem na rolkach, miałem bardzo złe wrażenie o kompetencjach projektantów dróg DDR. Miałem wrażenie że nie korzystają oni z zabawek dla których użytkowników projektują swoje drogi. W serwisie wykop.pl naśmiewano się z projektantów dróg DDR, którzy wg ich krytyków "ostatni raz jeździli rowerem podczas swojej I. komunii świętej". Dodaję w załączeniu zdjęcie z najbliższego mi fragmentu drogi DDR. Nie wiem kto ją projektował ani czy ów projektant miał ważne uprawnienia- albo- czy ma jakiekolwiek uprawnienia do projektowania progów spowalniających. Jadąc na rolkach - hamuję niczym na nartach, czyli bardzo szerokim pługiem, szeroko rozstawiam nogi na ok. 2,2 czy 2,5 metra. Jakiś człowiek na najbliższym mi fragmencie ścieżki rowerowej która silnie schodzi w dół, poustawiał szykany, co uniemożliwia mi w ogóle hamowanie na rolkach. Mogę się przez to wywrócić, ponieważ do ścieżki rowerowej poprzykręcano jakieś żółte plastikowe elementy szykan które dawno już odpadły, zostały same żółte plastikowe zaczepy i śruby, o które mogę zahaczyć chcąc hamowac pługiem, lub pługiem dostawnym, na rolkach na tej ścieżce rowerowej. Czy ten projektant kiedykolwiek jechał na rolach z tak stromego zjazdu, nie mając hamulców? Kto mu wydał uprawnienia projektowe? Kto dopuścił ten typ progu spowalniającego czy szykan do stosowania na jezdni drogi DDR?

Jest to mi w tej chwili najbliższy geograficznie fragment ścieżki rowerowej. Zauważę że rolkarze nie mają hamulców w rolach agresywnych. Deskorolki, hulajnogi, rowery bmx zwykle nie mają hamulców, żadnych. Na drodze "ul. ŹRÓDLANA" która przecina drogę dla rolkarzy i rowerzystów, nie ustawiono nawet znaku stop, mimo że ktoś na deskorolce czy rolkach nie ma szans zahamować z prozaicznego powodu braku hamulców w takich zabawkach jadących. 

Miasto jest bardzo górzyste, problemem jest oznakowanie które poustawiały władze miasta i które jest sprzeczne z kodeksem drogowym, jak rozliczne znaki jakie poustawnano wbrew zapisom z kodeksu prawo o ruchu drogowym. Wczoraj jadąc po mieście na rolkach miałem problemy aby wyhamować przed pasami na jezdniach na których oznakowanie - które zaskarżyłem we właściwym departamencie UM jako sprzeczne z zapisami kodeksu drogowego- czyniło mnie podporządkowanym samochodom, mimo że nie miałem szans wyhamować ze względu na strome zjazdy i nachylenia. Albo takie elementy niebezpieczne dla rolkarzy, jak ów próg spowalniajacy na ścieżce dla rowerów i rolkarzy, szykany w miejscu hamowania, oraz rozliczne wysokie progi i krawężniki co kilkanascie metrów grożące potknięciem osobom na rolkach czy deskorolce. 


Zjeżdżając ulicą Kazimierza Michalskiego w Zielonej Górze - drogą dla rowerów i rolek, wywróciłem się wczoraj trzy razy. To był bardzo stromy zjazd o nachyleniu ze 20- 25 procent, droga rowerowa była normalna wg norm ale zbyt wąska na hamowanie pługiem na tak stromym nachyleniu. Ktoś kto to projektował- nie wiedział aby zapewnić miejsce dla hamowania na rolkach przy nachyleniu drogi rowerowej to znaczy zapewnić miejsce na hamowanie szerokim pługiem podczas zjazdu.

Tak samo na ul. Wyszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Słowackiego-na ścieżce rowerowej- na rolkach nie można wyhamować przed skrzyżowaniem z uwagi na nachylenie terenu. Rozwiązania drogowe powinny w całości uwzględniać potrzeby osób niezmotoryzowanych. Kilka cytatów z opinii internautów:

"tytuł artykułu trochę wprowadza w błąd. Bo problemem nie są ścieżki rowerowe, a polskie partactwo."

"Bez uregulowania w prawie konsekwentnego, stanowczego, natychmiastowego i drogiego (dla winnego) odholowywania aut, które parkują albo robią postój w miejscu, gdzie nie powinny, nasze miasta nie będą cywilizowane."


źródło: zm.org.pl

Dla mnie ogromnym problemem jest polbruk rowkowany na ścieżkach- co utrudnia hamowanie na rolkach podczas zjazdów czy stromych spadków terenu. Ktoś zaprojektował te ścieżki dla rolkarzy wykonane z materiały który jest rowkowany, niszczy użytkownikom hulajnóg biodra i uszkadza stawy rolkarzom. Jest to bardzo niebezpieczne aby po polskiej stronie granicy jeździć na rolkach na infrastrukturze dróg dla niezmotoryzowanych ze względu na to że w większości projektanci zrobili to tak skrajnie wadliwie.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Polish News Agency
Polishnews.pl
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra PL65-154



Posted by Telewizja Opera on 00:46. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pismo przedsądowe: Pytanie o ważność uprawnień do wykonywania zawodu organizatora ruchu drogowego jeśli są one zdobyte u pracodawcy lub jego podmiotu zależnego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery