dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania do KPRM- reforma tr. wodnego pasażerskiego po likwidacji ministerstwa żeglugi

do Sz. Pana Prezesa Rady Ministrów 
Szanowni Państwo, 
Także w Polsce może być jak w Szwajcarii- czyli po jeziorach mogą kursować statki pasażerskie niczym autobusy po drogach.
Zlikwidowano ministerstwo żeglugi, tymczasem w województwie lubuskim żegluga nagle zamarła, na przystaniach brak jest wywieszonych rozkładów rejsów statków na sezon letni 2022, a statki co cumują w porcie koło mnie (Cigacicie), nie kursują. Domagam się reformy sposobu organizowania i finansowania transportu wodnego pasażerów. Proponuję aby Prezes RM drogą np. rozporządzenia po prostu nakazał samorządom organizowanie usług transportu wodnego.

 

W Szwajcarii gdzie statki są objęte system taryfowym lokalnego związku komunikacji miejskiej lub podmiejskiej, komunikacja zbiorowa na rzekach, jeziorach i wodach ożyła. Statki kursują bardzo często i wożą turystów jak i zwykłych podróżnych. Dotrzeć nimi można z wiosek nad jeziorami do centrów miast. Znajdują się tam dworce podmiejskiej komunikacji wodnej wyposażone niekiedy w maszyny do sprzedaży biletów związku komunikacyjnego oraz wyświetlacze godzin odjazdu statków rzecznych lub jeziornych. Statki kursują często, nierzadko co np. 30- 40 minut. Działają jak autobusy.

 

Tymczasem w Polsce komunikacja publiczna na wodach śródlądowych w zasadzie poza kilkoma wyjątkami nie istnieje, albo też ma jedynie charakter incydentalny, sezonowy i turystyczny.

Pozdrawiam,
Adam Fularz
www.i-e.pl
---------- Forwarded message ---------
Od: mediaMGM <media na s. mgm.gov.pl>
Date: pon., 23 paź 2017 o 14:39
Subject: RE: Pytania reforma tr. wodnego pasażerskiego
To: Adam Fularz 


Szanowny Panie Redaktorze,

 

W nawiązaniu do Pańskiego zapytania prasowego – przesyłamy poniżej odpowiedź.

 

1.     Czy MGMiŻŚ przychyla się do propozycji reformy tr., zbiorowego wodnego?

Publiczny transport zbiorowy prowadzony jest na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1867 ze zm.). Zgodnie z ww. regulacjami istnieje możliwość prowadzenia żeglugą śródlądową regularnego przewozu osób, wykonywanego w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej. Jednakże ze względu na obecne uwarunkowania techniczne infrastruktury drogi wodnej i związany z tym brak zapotrzebowania na tego rodzaju usługi, realizowane są jedynie przewozy o charakterze turystycznym, nie spełniające przesłanek publicznego transportu zbiorowego. Powodami przedmiotowego stanu rzeczy są przede wszystkim:

·         zły stan techniczny drogi wodnej niepozwalający na wykonywanie regularnego transportu wodnego;

·         przestarzała flota statków żeglugi śródlądowej.

Obecnie w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej prowadzone są prace nad opracowaniem programu rozwoju śródlądowych dróg wodnych, który wskaże odpowiednie kierunki i warianty rozwoju infrastruktury transportowej pozwalające na możliwość regularnego przewozu ładunków i osób drogami wodnymi. Jednocześnie w MGMiŻŚ trwają pracę nad projektem ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym, regulującej program wsparcia dla armatorów przy modernizacji taboru żeglugi śródlądowej, w tym statków pasażerskich mogących realizować regularny przewóz osób.

Podkreślenia wymaga, że podejmowane w MGMiŻŚ działania mają przede wszystkim na celu rewitalizację i restrukturyzację sektora transportu wodnego śródlądowego, również w zakresie możliwości faktycznego uwzględnienia transportu wodnego w publicznym transporcie zbiorowym. 

2.     Czy jest możliwa ustawa regulująca wykonywanie tr. wodnego śródlądowego?

Sprawy związane z uprawianiem żeglugi śródlądowej na śródlądowych drogach wodnych uregulowane są w ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej. Jednocześnie komercyjny przewóz osób i rzeczy, w tym przewóz wykonywany transportem wodnym śródlądowym regulują przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe. W związku z powyższym Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej obecnie nie widzi konieczności szczegółowego uregulowania spraw związanych z wykonywaniem transportu wodnego śródlądowego.

Ponadto, zgodnie z przyjętymi priorytetami, obecnie w MGMiŻŚ trwają pracę nad nowelizacją ustawy o żegludze śródlądowej, w zakresie związanym z koniecznością przeprowadzenia reformy ustrojowej administracji żeglugowej uzasadnionej przejęciem nowych kompetencji, przez ministra właściwego ds. żeglugi śródlądowej, wynikających z ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, a także rozpoczęto prace analityczne nad projektem aktu prawnego regulującego działalność portów śródlądowych. Konieczność procedowania ww. regulacji wynika z planów MGMiŻŚ w zakresie rozwoju transportu wodnego śródlądowego. Założenia i szczegółowy przedmiot regulacji będą znane w momencie skierowania projektu do konsultacji publicznych.

 

Z poważaniem,

 

Zespół Biura Prasowego

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa

tel.: 22 583 86 60

 

 

 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Wednesday, September 27, 2017 10:56 AM
To: mediaMGM 
Subject: Pytania reforma tr. wodnego pasażerskiego

 

Pytania do tekstu:

-czy MGMiŻŚ przychyla się do porpozycji reformy tr., zbiorowego wodnego?

- czy jest możliwa ustawa regulująca wykonywanie tr. wodnego śródlądowego? Np. w Zielonej Górzze w  Krępie istnieje przystań na której zarządca zakazał obsługi kursów statków komercyjnych.

 

 

Ekonomista domaga się reformy systemu pasażerskiego transportu zbiorowego drogą wodną

 

Polski ekonomista Adam Fularz domaga się reformy sposobu organizowania i finansowania transportu wodnego pasażerów.

 

Ekonomista tłumaczy, że w Szwajcarii gdzie statki są objęte system taryfowym lokalnego związku komunikacji miejskiej lub podmiejskiej, komunikacja zbiorowa na rzekach, jeziorach i wodach ożyła. Statki kursują bardzo często i wożą turystów jak i zwykłych podróżnych. Dotrzeć nimi można do centrów miast. Znajdują się tam dworce podmiejskiej komunikacji wodnej wyposażone niekiedy w maszyny do sprzedaży biletów związku komunikacyjnego oraz wyświetlacze godzin odjazdu statków rzecznych lub jeziornych. Statki kursują często, nierzadko co np. 30- 40 minut.

 

Tymczasem w Polsce komunikacja publiczna na wodach śródlądowych w zasadzie poza kilkoma wyjątkami nie istnieje, albo też ma jedynie charakter sezonowy i turystyczny.

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



Posted by Telewizja Opera on 01:16. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania do KPRM- reforma tr. wodnego pasażerskiego po likwidacji ministerstwa żeglugi

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery