Dzień dobry,
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. Dzisiaj miało miejsce jedno z przełomowych wydarzeń w historii lotniska. Na miejscu wylądował 20-milionowy pasażer, licząc od otwarcia terminalu w 2012 roku. Podróżujący przyleciał z Amsterdamu z liniami KLM. Liczba pasażerów korzystających z usług wrocławskiego lotniska sukcesywnie rośnie.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia do pobrania pod tym linkiem (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock): https://bit.ly/2E8tFBy
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Dawid Bartkowski
PR EXPERT
+48 512 036 303
dbartkowski@prexpert.com.pl
Wrocław, 11 grudnia 2019 r.
Informacja prasowa
Już 20 milionów pasażerów na wrocławskim lotnisku
W tym roku jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w Porcie Lotniczym Wrocław. 20-milionowy pasażer, licząc od otwarcia terminalu w 2012 roku, przyleciał dziś z Amsterdamu z liniami KLM.
Samolot holenderskich linii KLM z Amsterdamu, którym przyleciał 20-milionowy pasażer wrocławskiego lotniska, wylądował dziś o godz. 13.40. Jakie znaczenie ma to wydarzenie? Przyjrzyjmy się kilku liczbom: 10-milionowego pasażera w nowym terminalu Port Lotniczy Wrocław obsłużył w 2016 roku, tj. 4 lata od otwarcia nowego obiektu (2012 rok). Aby obsłużyć kolejne 10 milionów podróżnych, port potrzebował już tylko trzech lat. – Tempo wzrostu w ostatnich latach było znaczące, zrealizowaliśmy też kluczowe inwestycje infrastrukturalne. Teraz wchodzimy w etap stabilnego, dojrzałego rozwoju. Cieszy nas coraz ciekawsza oferta połączeń sieciowych i dobrze skomponowana oferta przewoźników niskokosztowych. Sukcesywnie rośnie też liczba pasażerów w ruchu krajowym oraz czarterowym, czyli z biurami podróży. Równomierny rozwój poszczególnych segmentów dobrze rokuje na przyszłość – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
W tym roku, zgodnie z prognozami, lotnisko obsłuży ponad 3,5 miliona podróżnych, po raz kolejny bijąc swój rekord. Wrocławskie lotnisko w naturalny sposób jest portem regionalnym dla południowo-zachodniej Polski, ale już dawno zyskało również znaczenie ponadregionalne. Wśród pasażerów z Polski prym wiodą Dolnoślązacy, jednak już na drugim miejscu meldują się Wielkopolanie, a na kolejnych mieszkańcy Opolszczyzny i województwa śląskiego. Co ciekawe, coraz liczniejszą grupę pasażerów stanowią również mieszkańcy północnych Czech.
Wrocławska zimowa siatka
Wrocławskie lotnisko oferuje bezpośrednie połączenie do największych portów (tzw. hubów) przesiadkowych w Europie, w tym: Amsterdamu (KLM), Paryża (Air France), Frankfurtu i Monachium (porty bazowe Lufthansy), a ofertę uzupełniają Kopenhaga (SAS), Zurych (SWISS), Düsseldorf (Eurowings) i oczywiście Warszawa (PLL LOT). Nowością będzie Oslo Gardermoen. To połączenie 30 marca otwierają linie Norwegian - nowy przewoźnik na wrocławskim lotnisku. Duża liczba połączeń sieciowych z Wrocławia oznacza, że łatwo zaplanujemy podróż również na dalszej trasie, np. do Ameryki Północnej lub Azji.
Wśród kierunków południowych znajdziemy: Palermo, Neapol, Maltę, Alicante (po raz pierwszy w sezonie zimowym), Bolonię, Mediolan i Rzym, a już 1 lutego do rozkładu wrocławskiego lotniska wraca połączenie do Bari. Dodajmy, że w samolotach tanich linii latających na południe zajętych jest zwykle ponad 90% miejsc.
Całkowitą nowością tego sezonu jest Odessa. Rejsy na trasie do „Perły Morza Czarnego" niemal równocześnie uruchomiło dwóch przewoźników – Ryanair i Wizz Air. Łącznie pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji sześć połączeń wschodnich. Z tanimi liniami polecimy też m.in. do Paryża (lotnisko Beauvais), na Wyspy Brytyjskie, do Skandynawii, Holandii (Eindhoven) albo Niemiec (Dortmund).
W letniej siatce połączeń (wejdzie w życie pod koniec marca 2020) znajdą się dwie nowości tanich linii. Pierwsza z nich to Cagliari, czyli stolica Sardynii (z oferty linii Ryanair). Wraz z nowym sezonem zadebiutuje również Zaporoże (Wizz Air) i będzie to już siódme połączenie z Wrocławia na Ukrainę (bilety na oba te połączenia są już dostępne).
W ofercie biur podróży hitem, i to już od kilku sezonów, są loty z Wrocławia na Zanzibar. Powiew egzotyki zapewniają też wycieczki do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Podróżni mają też do wyboru trzy kurorty w Egipcie – Hurghadę, Marsa Alam oraz Tabę (nowość), Antalyę w Turcji oraz dwie Wyspy Kanaryjskie – Fuerteventurę i Teneryfę (nowość).
Łącznie na tegoroczną zimową siatkę połączeń wrocławskiego lotniska składa się: 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych.
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz linii lotniczych KLM
zapraszamy na powitanie
20-milionowego pasażera wrocławskiego lotniska
Podczas spotkania:
- Poznamy rekordowego pasażera obsłużonego w obecnym terminalu wrocławskiego lotniska.
- Opowiemy, kim są pasażerowie korzystający z naszych usług.
- Podsumujemy doskonały rok i przybliżymy ofertę lotniska, w tym nowe, atrakcyjne połączenia.
W spotkaniu udział wezmą:
- Dariusz Kuś, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Rekordowy pasażer wrocławskiego lotniska
Świętujmy razem!
Po uroczystości zapraszamy Państwa na wspólny lunch do On Time Restaurant, gdzie będzie można porozmawiać m.in. z Prezesem Portu Lotniczego Wrocław.
Data: 11 grudnia (środa), godz. 13.30. Prosimy o przybycie do godz.13.20. Rekordowy pasażer spodziewany jest ok. godz. 13.40.
Miejsce: Hala ogólnodostępna / Przyloty (spotkanie w Punkcie Informacyjnym).
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
Proszę o potwierdzenie udziału do 10 grudnia 2019 roku.
Wniosek o budowę stacji Korytów na linii CMK w woj. mazowieckim
Szanowni Państwo.
Pociagi regionalne kursujące z Radomia linią CMK mogłyby stawać w Korytowie. Jest tutaj stacja kolejowa ale brak jest peronu. Czy przy ulicy Leśnej w m. Korytów można byłoby dodać peron? Poniższa korespondencja z MI sugeruje że MI podważa sens budowy peronów dla pasażerów. Nie wydaje się to logiczne w sensie ekonomicznym.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Odpowiedzi MI
Szanowny Panie Redaktorze,
funkcjonujące w Europie systemy przewozów regionalnych liniami KDP wykorzystują tabor, którego parametry techniczno-eksploatacyjne są zbliżone do parametrów taboru KDP, szczególnie dotyczy to rozwijanych prędkości. W Polsce tabor kolejowy do przewozów regionalnych charakteryzuje się maksymalną prędkością 110 – 160 km/h. W związku z tym kursowanie pociągów regionalnych po linii kolejowej nr 4 (CMK) ograniczyłoby jej przepustowość przy założeniu, że pociągi Pendolino będą kursować z docelową prędkością 250 km/h., bez zatrzymania na stacjach pośrednich, a pociągi regionalne kursowałyby z prędkością 160 km/h z zatrzymaniami na stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ w torach głównych.
Ponadto w przypadku linii kolejowej nr 4 stacje zlokalizowane są średnio co ok 30 km, rzadko w otoczeniu jakiejkolwiek zabudowy. Tylko dwie stacje posiadają krawędzie peronowe analogicznie do niemieckich (tj. przy torach głównych dodatkowych): Opoczno Południe i Włoszczowa Północ, w związku z tym konieczna byłaby dobudowa nowych peronów.
Linia CMK jest linią łączącą stolice regionów: Mazowsze, Małopolska i Śląsk, dlatego na tej linii kursują głównie pociągi międzyregionalne. Uruchomienie połączeń regionalnych wymagałoby zastosowania przez przewoźników równie szybkiego taboru.
Linia nr 4 omija wiele miejscowości, a zatem dla uruchomienia przewozów regionalnych wymagana byłaby nie tylko budowa dodatkowych peronów, ale również opracowanie systemu dowozu pasażerów do i ze stacji. Kwestie te należą do kompetencji lokalnych samorządów.
W związku z tym budowa na linii nr 4 dodatkowych peronów dla obsługi przewozów regionalnych z perspektywy organizacji ruchu, jak i ekonomicznego punktu widzenia może okazać się działaniem nie do końca efektywnym.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Ministra Infrastruktury
Szanowni Państwo
Wnoszę o dodanie peronu pasażerskiego na stacji Olszamowice na linii CMK w woj. Świętokrzyskim. Jakiś czas temu próbowałem dotrzeć do miasta Przedbórz lub w jego okolice transportem zbiorowym. Nie było to możliwe. Mimo że istniejącatam linia kolejowa ma ruch pasażerski- na pobliskiej stacji brak jest peronu. Aby obsługiwać przystanki kolejowe na linii CMK można zamówić tabor typu TERGV opisany w dołączonej do wniosku korespondencji. Wynika z niej że pomysł nie podoba się w PKP PLK ale ich argumentacja jest słaba i skupia się na wadach taboru, co jest najmniej istotne w mojej ocenie.
Nowa stacja mogłaby nosić nazwę Czermno- Olszamowice.
Z szacunkiem
Adam Fularz
Polish News Agency
Załączniki
---------- Wiadomość przekazana przez MI---------
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: wtorek, 24 września 2019
Temat: Pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
funkcjonujące w Europie systemy przewozów regionalnych liniami KDP wykorzystują tabor, którego parametry techniczno-eksploatacyjne są zbliżone do parametrów taboru KDP, szczególnie dotyczy to rozwijanych prędkości. W Polsce tabor kolejowy do przewozów regionalnych charakteryzuje się maksymalną prędkością 110 – 160 km/h. W związku z tym kursowanie pociągów regionalnych po linii kolejowej nr 4 (CMK) ograniczyłoby jej przepustowość przy założeniu, że pociągi Pendolino będą kursować z docelową prędkością 250 km/h., bez zatrzymania na stacjach pośrednich, a pociągi regionalne kursowałyby z prędkością 160 km/h z zatrzymaniami na stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ w torach głównych.
Ponadto w przypadku linii kolejowej nr 4 stacje zlokalizowane są średnio co ok 30 km, rzadko w otoczeniu jakiejkolwiek zabudowy. Tylko dwie stacje posiadają krawędzie peronowe analogicznie do niemieckich (tj. przy torach głównych dodatkowych): Opoczno Południe i Włoszczowa Północ, w związku z tym konieczna byłaby dobudowa nowych peronów.
Linia CMK jest linią łączącą stolice regionów: Mazowsze, Małopolska i Śląsk, dlatego na tej linii kursują głównie pociągi międzyregionalne. Uruchomienie połączeń regionalnych wymagałoby zastosowania przez przewoźników równie szybkiego taboru.
Linia nr 4 omija wiele miejscowości, a zatem dla uruchomienia przewozów regionalnych wymagana byłaby nie tylko budowa dodatkowych peronów, ale również opracowanie systemu dowozu pasażerów do i ze stacji. Kwestie te należą do kompetencji lokalnych samorządów.
W związku z tym budowa na linii nr 4 dodatkowych peronów dla obsługi przewozów regionalnych z perspektywy organizacji ruchu, jak i ekonomicznego punktu widzenia może okazać się działaniem nie do końca efektywnym.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (..)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, September 10, 2019 8:49 AM
To: media <media na mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim
Do Ministra Infrastruktury
Spółka PKP PLK S.A. okłamuje media. Właśnie jechałem pociągiem ICE z Monachium do Norymbergi i linia kolejowa dużych prędkości miała stacje kolejowe pasażerskie a nawet przystanki.
PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadzają w błąd. Czy MI zamierza coś zrobić z tym stanem faktycznym? Spółka nie odpowiada na zarzuty oszustwa.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Data: wtorek, 18 grudnia 2018
Temat: Ponowne pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim
Do: Rzecznik <Rzecznik na plk-sa.pl>
Drodzy Państwo.
Proszę o odpowiedź nie zawierającą informacji falszywych. Linie dedykowane dla prędkości 250 km/h i więcej- mają liczne stacje pośrednie- ja sam jakiś czas temu w Niemczech jechałem na takiej nowej linii pociągiem regionalnym który obsługiwał na niej mniejsze stacje.
Państwo piszą o zmniejszeniu przepustowości przy tak niewielkim natężeniu ruchu jak na linii CMK? To żart czy na serio? Czy kiedykolwiek wcześniej oglądali Państwo ruch na popularnej linii kdp stojąc na peronie stacji pośredniej na takiej linii?
Pozdrawiam
W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 Rzecznik <Rzecznik na plk-sa.pl> napisał(a):
>
>
> Panie Redaktorze,
>
>
>
> Linia CMK jest dedykowana dla dużych prędkości i docelowo ma zostać dostosowana do prędkości do 250 km/h, stąd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zakładają prowadzenia regionalnego ruchu pasażerskiego na tej linii. Prowadzenie na tej linii ruchu pociągów z większą liczbą postojów, a tym samym z mniejszą prędkością handlową, powodowałoby zmniejszenie jej przepustowości.
>
> Z poważaniem,
>
> zespół prasowy
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
> rzecznik na plk-sa.pl
> tel. + 48 22 473 30 02
>
>
>
>
>
>
>
> From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz@wieczorna.pl]
> Sent: Wednesday, December 5, 2018 10:15 AM
> To: Rzecznik <Rzecznik na plk-sa.pl>
> Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytanie o budowę stacji Olszamowice na linii CMK w woj. świętokrzyskim
>
>
>
> Ponawiam pytanie prasowe. Proszę o udzielanie merytorycznych odpowiedzi na pytania prasowe. Pytałem o uruchomienie peronu na istniejącej stacji Olszamowice celem skierowania na linię CMK pociągów regio. Państwo odpisywali że nie, że Państwo nie planują, ale nie wiem czy to sensowna odpowiedź, bo nie podano żadnych powodów. Pytałem o te powody:
>
>
>
>
>
>
>
> A czy można prosić o powód tej decyzji?
(..)
>
>
>
> wt., 20 lis 2018 o 09:58 Rzecznik <Rzecznik@plk-sa.pl> napisał(a):
>
> Panie Redaktorze,
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy stacji pasażerskiej w Olszamowicach.
>
> Z poważaniem,
>
>
>
> zespół prasowy
>
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
>
> rzecznik na plk-sa.pl
>
> tel. + 48 22 473 30 02
>
>
>
>
>
> ---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
> Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
> Data: 12 czerwca 2016 11:53
> Temat: Pytania prasowe Olszamowice
> Do: "rzecznik na plk-sa.pl" <rzecznik na plk-sa.pl>
>
> - W wielu krajach na liniach kolei szybkich budowane są przystanki kolejowe. Jakie jest stanowisko PKP PLK w sprawie budowy peronu pasażerskiego na stacji w Olszamowicach? Znajdują się tam tory kolejowe które możnaby wysposażyć- wzorem stacji Włoszczowa Północ- w peron pasażerski.
>
> Czy powstanie stacja pasażerska Olszamowice na linii CMK? Proszę o odpowiedź.
>
> Pozdrawiam
>
>
>
> ---------- Forwarded message ---------
> From: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
> Date: pon., 29 paź 2018 o 23:12
> Subject: Pytanie o TERGV w woj. świętokrzyskim
> To: <kancelaria sejmik.kielce.pl>
>
>
>
> do UMWS
>
>
>
> - na liniach TGV we Francji kursuja pociągi regionalne oznaczone jako TERGV. Są to pociągi regionalne kursujące liniami duzych prędkości. Co UMWS sądzi o idei wprowadzenia takich połączeń w woj. świętokrzyskim?
>
> TERGV
>
>
>
> Le transport express régional à grande vitesse, skróty to TERGV lub TER-GV. Jest to system transportu regionalnego na północy Francji w którym do obsługi regionu wykorzystuje się linie dużych prędkości. Prędkości maksymalne jakie osiągają składy regionalne to 300 km na godzinę. Pociągi obsługują sieć 8 dworców. Przewoźnikiem jest spółka państwowa SNCF Mobilités.
>
>
>
> Linie:
>
> Lille-Europe – Arras (20 min) ;
>
> Lille-Europe – Dunkerque (35 min) ;
>
> Lille-Europe – Calais-Fréthun (30 min) – Calais-Ville (40 min) ;
>
> Lille-Europe – Calais-Fréthun (30 min) – Boulogne-Ville (1 h) ;
>
> Lille-Europe – Calais-Fréthun (30 min) – Boulogne-Ville (1 h) – Étaples - Le Touquet (1 h 20 min) – Rang-du-Fliers - Verton - Berck (1 h 30 min).
>
>
>
> Pociągi TERGV do miasta Boulogne-Ville okazały się szczególnym sukcesem.
>
>
>
> TER-GV, łączące skrót TER (francuski pociąg regionalny) i TGV (pociąg dużych prędkości), są regionalnymi TGV łączącymi względnie pobliskie miasta (w odległości 100-200 km) za pomocą dedykowanej linii dużych prędkości LGV Nord (Paryż- Lille-Calais). Do tej pory te pociągi działają tylko w regionie Nord-Pas-de-Calais.
>
>
>
> W 2001 r. uruchomiono pierwsze trzy linie:
>
>
>
> Lille Europe - Dunkierka (30 min): pierwsza połowa podróży odbywa się na LGV Nord do rozjazdu w pobliżu Hazebrouck, po którym pociąg jedzie z mniejszą prędkością na konwencjonalnej linii do Dunkierki.
> Lille Europa - Calais Fréthun (30 min.) - Calais-Ville (35 min): Na północnym krańcu LGV Nord w Calais-Fréthun pociąg kontynuuje w kierunku stacji Calais-Ville. Na tej linii jeździ bardzo mało pociągów.
> Lille Europa - Calais Fréthun (30 min.) - Boulogne-Ville (55 min) - Étaples-Le Touquet - Gare de Rang-du-Fliers: Do roku 2010 linia kończyła się w Boulogne. [1] Ta linia biegnie teraz do Rang-du-Fliers-Verton. Na północnym krańcu LGV Nord w Calais-Fréthun, pociąg kontynuuje konwencjonalną linią z mniejszą prędkością w kierunku Boulogne, Étaples i Rang. Pasażerowie jadący do Calais-Ville mogą również skorzystać z tej linii, transfer z Calais-Fréthun do Calais-Ville za pomocą regularnych pociągów TER lub autobusów dostępnych w ciągu 30 minut od odjazdu / przyjazdu każdego pociągu. Niektóre pociągi raczej mają swój koniec w Boulogne lub Étaples.
>
> Czwarta linia, Lille Europe - Arras, została dodana w 2007 roku. Sukces tej linii doprowadził do dalszego wzrostu przepustowości.
>
>
>
> Także miasta bretońskie: Rennes, Laval, Angers oraz Nantes sa połączone liniami KDP z prędkością 200 km /h- do których dostosowano poprzez przebudowę zwykłe składy pociągów regionlnych. Inne francuskie systemy połaczeń regio z prędkośią 200 km/h to system Interloire oraz system "TER 200". System Interloire nad rzeką Loarą uruchomiono 25 września 1994 roku. Kursują 3 pary pociągów dziennie. System TER200 kursuje z prędkością 200 m na godzinę i aż 20 razy dziennie w każdym kierunku między Sztrasburgiem a Bazyleą.
>
>
>
> wg https://fr.wikipedia.org/wiki/TERGV
>
>
>
>
>
>
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do PKP PLK
Szanowni Państwo,
Dlaczego podczas modernizacji torowiska na odcinku Tczew- Gdańsk, nie dodano:
- drugiego toru linii kolejowej nr 260
- łącznicy kolejowej ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy - ok. 80-100 metrów toru
- dlaczego nie połaczono łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią nr 721? Rzekomo taka łącznica ongiś istniała. Utworzyłoby to ciąg dodatkowych torów kolejowych (3. a miejscami 4 tor na odcinku Tczew- Gdańsk).
Czy celowo dokonano tych zaniechań aby na kluczowym w regionie odcinku kolei pozostały tylko dwa tory szlakowe? Czemu zdecydowano o ograniczeniu przepustowości tego odcinka torowiska? Czy celem działalności PKP PLK S.A było ograniczenie zasięgu sieci SKM w Trójmieście do czego przecież doszło w rezultacie działalności spółki w ramach modernizacji tejże linii?
Gdy dzisiaj rano zamierzałem udać się z ulicy Nowiny na dworzec Gdańsk Orunia, lokalna kobieta z tej ulicy odradzała mi wyprawę na dworzec twierdząc że pociągi regionalne kursują do Gdańska raz na dwie godziny. Taką opinię o kolei pasażerskiej ma lokalna ludność a jest to efektem celowych działań spółki PKP PLK. Proszę o odniesienie się do zarzutów celowego zmniejszenia przepustowości szlaku kolejowego.
Przypominam o obowiązku odpowiedzi zgodnie z KPA, jeśli odpowiedzi nie wpłyną lub nie będą kompletne, po upływie 15 dni sprawa trafi do WSA w Gdańsku.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Komisarza Miasta Szprotawa
Z uwagi na skierowanie sprawy likwidacji pasa startowego lotniska w Szprotawie - do prokuratury, proszę o wskazanie właściwej prokuratury która przeprowadza obecne dochodzenie w sprawie pana Burmistrza miasta Szprotawa. Wnoszę do komisarza o przekazanie kopii dokumentów w sprawie likwidacji pasa startowego lotniska wraz z tym listem który dołączyłem- na adres tejże prokuratory. Wnoszę o udostępnie kopii dokumentów w sprawie likwidacji pasa startowego lotniska- mojej redakcji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl> napisał(a):
Szanowny Pan Burmistrz miasta Szprotawa
Zwracałem sie do Pana z wnioskiem o naprawę i modernizację tutejszego portu lotniczego celem przyjmowania lotów pasażerskich, motywując to argumentami ekonomicznymi. Dołączyłem argumentację, i analizy dowodzące że stan w którym lotnisko jest nieczynne dla ruchu pasażerskiego, prowadzi do zapaści gospodarczej i strat. Pana urząd zaś odpisał że będzie kontynuować swój plan rozbiórki lotniska.
Przypominam na podstawie ustawy o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa (DzU z 2011 r. Nr 34, poz. 173) że może być Pan poproszony o wypłatę odszkodowania na rażące naruszenie prawa poprzez nie zastosowanie się do wniosku ekonomisty o naprawę tutejszego portu lotniczego.
Należeć się mieszkańcom miasta od Pana może odszkodowanie w wysokości 100 mln PLN za każdy rok, w jakim, mimo moich ponagleń, nie zrealizował Pan mojego pomysłu na poprawę kondycji lokalnej gospodarki poprzez odtworzenie, naprawę lotniska tak by mogło ono obsługiwać ruch turystyczny.
Aby oszacować kwotę strat jakie wygenerował Pan nie słuchając mojego wniosku, posłużyłem się opracowaniami innych ekonomistów. Ustaliłem że ograniczenie dochodu mieszkańców gminy mogło w wyniku Pana działalności (wg mnie biernej w kwestii lotniska) sięgać nawet 9- 10 % w przypadku Pana gminy. W przypadku obliczeń dla gminy Heringsdorf zamknięcie lotniska pasażerskiego spowodowałoby ograniczenie dochodu mieszkańców o 9,8%
Analizy wykonane dla port lotniczego Świnoujście- Heringsdorf pokazują że port lotniczy dokłada się do lokalnej gospodarki kwotą ok. 25,4 mln euro, a jego działalność daje dodatkowe ok.
12 mln PLN wpływów podatkowych odejmując dotacje do utrzymania portu lotniczego.(por. http://www.gemeinde-ostseebad-heringsdorf.de/ris/formular/gutachten_flughafen_heringsdorf.pdf )
Utrzymanie małego, regionalnego portu lotniczego nie pochłania wielkich dotacji- w przywołanym przykładzie jest to średnio kilkaset tys. euro rocznie- w roku 2011 było to ok. 506 tys. euro deficytu. Koszty utrzymania portu lotniczego są podobne jak koszty utrzymania żłobka.
Bazując na profesjonalnych obliczeniach ekonomistów, takich jak analiza dla portu Heringsdorf, przytoczona powyżej, stwierdzam że mimo małych wpływów z ruchu lotniczego w prowincjonalnych portach lotniczych, nie pokrywających kosztów ich utrzymania, pominięcie zupełnie błędnie faktu wpływu dodatkowego ruchu turystycznego wygenerowanego przez lotnisko pasażerskie- na lokalną gospodarkę- jest karygodnym i kosztownym błędem na jaki zwracałem uwagę w przesłanej korespondencji.
Ten efekt jest na tyle silny i istotny, że nawet przy niewielkich przewozach pasażerskich przeważa nad stratami generowanymi przez dotacje udzielane przez władze dla zrównoważenia bilansów małych lokalnych i regionalnych portów lotniczych. Straty dla lokalnych gospodarek polskiej prowincji związane z likwidacją lokalnych i regionalnych portów lotniczych możemy dokładnie obliczyć, na podstawie danych dla portu lotniczego Heringsdorf.
Wnoszę więc o udzielenie informacji, co Pan sądzi o owych obliczeniach.
Uzasadnienie obliczeń odszkodowania- w jęz. niemieckim
- Dochody i wydatki lotniska oraz jego deficyt
1160 Tsd. € standen im Jahr 2011 Erlöse in Höhe von 655 Tsd. gegenüber. Die
Differenz in Höhe von 506 Tsd. €
Im Jahr 2012 landeten nach Unterlagen des Flughafens rd. 11 Tsd.
Passagiere mit Linienmaschinen in Heringsdorf
- obliczenie wpływów z turystyki
- Zahl der Einreisepassagiere pro Jahr: 11600
- durchschnittliche Aufenthaltsdauer in Tagen: 7
- durchschnittliche Pro-Kopf-Ausgaben pro Tag in € : 100
- daraus ergeben sich jährliche Gesamtausgaben in € : 8120000
- straty w przypadku gdyby brak było wpływów z turystów przybywających przez lokalne lotnisko
Landkreis VorpommernGreifswald
nach den oben dargestellten Berechnungen auf Grund der
entfallenden Ausgaben in Hotels pro Jahr einen Umsatzverlust von
insgesamt rd. 20,9 Millionen €
rd. 80% auf die Gemeinde Heringsdorf entfallen,
also rd. 16,9 Millionen € jährlich.
Flughafenbetrieb Gästezahlen Summe
Wirkung in Millionen € pro Jahr
Ebene des Landkreises 1,947 20,933 22,880
Ebene des Landes 2,123 23,288 25,411
Unter der Annahme,
dass der Anteil Heringsdorfs am Produktionswert des Landkreises
näherungsweise seinem Anteil an der Bevölkerung des Landkreises
entspricht - die Einwohnerzahl des Landkreises beträgt 244 Tsd., die
Heringsdorfs 9,3 Tsd., der Anteil ist 3,8% - lässt sich der Produktionswert
Heringsdorfs auf 297 Millionen € schätzen. Die Wirkung einer
Flughafenschließung (22,9 Millionen) hätte einen Anteil am
Produktionswert Heringsdorfs (297 Millionen) von rd. 7,7%.
(...)
Ergebnis:
Die bei einer Flughafenschließung zu erwartenden jährlichen
Steuerausfälle (3 Millionen) betragen das Sechsfache des
Flughafendefizits (0,5 Millionen). Der dem Landkreis VorpommernGreiswald
entsprechende Anteil am Steuerrückgang (448 Tsd. €) wäre
etwa ebenso groß wie die Deckungslücke des Flughafens. Die
Haushaltssituation des Kreises würde nicht entlastet, für das Land
würde sich die Haushaltslage sogar deutlich verschlechtern.
(...)
1. Eine Schließung des Flughafens und ein Wegfall der mit
Linienmaschinen anreisenden Passagiere hätte für den Landkreis
Vorpommern-Greifswald einen Umsatzrückgang von jährlich 22,9
Millionen € bzw. für das Land Mecklenburg-Vorpommern insgesamt einen
Umsatzrückgang von 25,4 Millionen € zur Folge.
2. Durch den Umsatzrückgang würden sich die Steuereinnahmen des
Landes Mecklenburg-Vorpommern um jährlich rd. 3 Millionen €
verringern, davon entfielen rd. 448 Tsd. auf den Landkreis VorpommernGreifswald,
57 Tsd. auf die Insel Usedom und 17 Tsd. auf Heringsdorf.
3. Der zu erwartende Rückgang der öffentlichen Einnahmen übersteigt die
Differenz zwischen den Ausgaben und Einnahmen des Flughafens (jährlich
minus rd. 0,5 Millionen €) um das Sechsfache. Das zur Entlastung des
defizitären Haushalts des Landkreises und anderer Haushalte
30
Mecklenburg-Vorpommerns verfügbare Volumen öffentlicher
Landesmittel würde sich deutlich verringern. Das angestrebte Ziel einer
Entlastung der Haushaltssituation würde nicht nur nicht erreicht, die
Situation würde sich sogar verschlechtern.
4. Das Volkseinkommen Usedoms beruht zu mehr als der Hälfte auf der
überregionalen Nachfrage nach dem Angebot von Dienstleistungen des
Fremdenverkehrssektors. Würde Usedom von der überregionalen Kaufkraft
abgeschnitten, hätte dies gravierende negative Auswirkungen auch auf das
langfristige Entwicklungspotential seiner Wirtschaft und auf die
Lebensbedingungen der Bevölkerung.
5. Der Fremdenverkehr ist der entscheidende Export-Basis-Sektor der
Region. Er ist ein unverzichtbarer Faktor für das Angebot von
Arbeitsplatzätzen und für die Kompensation der Geburtendefizite durch
Zuwanderungen vor dem Hintergrund der wachsenden Konkurrenz
zwischen Wachstums- und Entleerungsgebieten um junge Arbeitskräfte.
Fazit:
Der ökonomische Nutzen des Flughafens übersteigt den betrieblichen
Aufwand so deutlich, dass man den Flughafen in Betrieb nehmen müsste,
wenn er nicht schon geöffnet wäre.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Wezwanie przedsądowe o kolej na lotnisko do Szanownej Pani E. Polak
Droga Pani
- przypomnę że w Olsztynie port lotniczy ożywiono dopiero po 20 latach od jego otwarcia- ruch pasażerski wzrósł dopiero po doprowadzeniu linii kolei pasażerskiej pod terminal. W Babimoście linia jest, możnaby to uruchomić - tak jak jest- ryzykując jakieś 50 tys PLN...
Pasażerowie musieliby dojść pieszo ok. 2100 metrów gdyby przedłużyć istniejące połączenie kolei Babimost- Gorzów Wlkp. do lotniska. Lepsze dojście piesze niż zupełny brak połączenia. Dodatkowo na te 2,1 km dystansu od końca bocznicy do terminalu portu możnaby zorganizować jakiś dowóz w początkowym okresie.
- wnoszę o wynajęcie ekonomisty transportu który zbada czy istotnie decyzja władz woj. lubuskiego o braku kolei pasażerskiej na lotnisko jest właściwa. Być możę tą decyzją przypieczętują Państwo upadek tego portu lotniczego. W tej chwili wszystkie oddalone od centrów miast polskie porty lotnicze albo mają już linie kolejowe (Szymany, Golenów), albo jest ona w planowaniu (Rzeszów, Pyrzowice).
Obecnie szanse na reaktywacje portu lotniczego Babimost wiąże się z budową połączenia kolejowego do tego portu lotniczego. Dzięki połączeniu kolejowemu skutecznie reaktywowano port lotniczy Szczytno- Szymany położony 55 km od Olsztyna. Przez 2 dekady od 1996 roku port lotniczy nie miał połączenia kolejowego i notował bardzo mały ruch pasażerski. Dopiero budowa linii kolejowej do terminalu pasażerskiego trwale ożywiła ten port lotniczy a ruch wzrósł do ponad 100 tys. pax rocznie. Olsztyn-Mazury jest szóstym portem lotniczym w Polsce (po Krakowie, Warszawie, Szczecinie-Goleniowie, Lublinie i Gdańsku), który posiada pasażerskie połączenie kolejowe. Obecnie trwają prace nad budową połączenia kolejowego do portu Jesionka koło Rzeszowa i podpisano już umowę w tej sprawie.
-----
Kolei do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost wg obecnych planów nie będzie. Wiele osób wiązało nadzieję na ożywienie zielonogórskiego portu lotniczego z reaktywacją linii kolejowej na to lotnisko, która obecnie zarosła drzewami i krzewami.
Niestety, władze mówią wyraźnie "Nie" na propozycję odkrzaczenia linii kolejowej i uruchomienia jej tymczasowo, celem wprowadzenia połączeń Gorzów- Port Lotniczy. Pasażerowie musieliby pokonać ok. 2,1 km pieszo z przystanku końcowego do terminalu portu. Mimo że obecnie brak jest jakiegokolwiek połączenia transportem publicznym z Gorzowa, władze wykluczają dojście piesze pasażerów, twierdząc że dystans pieszy (2,1 km) jest zbyt duży. Ale być może - lepszy rydz niż nic? Linia kolejowa przecież istnieje, wydatkowanie ok. 50 tys. PLN na jej reaktywację (wynajęcie od właściciela i wycięcie drzew i krzewów ją porastających) wydaje się w zasięgu możliwości władz woj. lubuskiego.
W Olsztynie udało mi się przekonać lokalne władze do zainwestowania w linię kolejową do lokalnego portu lotniczego. Lotnisko Szymany pod Olsztynem istniało od 1996 roku, obsługiwało niewielki ruch, i ożyło dopiero po doprowadzeniu linii kolejowej, która wydatnie skróciła czas dojazdu do tego portu lotniczego. Port lotniczy Olsztyn- Mazury dysponuje dziś dwoma- trzema połączeniami kolejowymi dziennie poza niektórymi dniami tygodnia. Są one skoordynowane z godzinami odlotów i przylotów samolotów.
"Koszty wydają się niewspółmierne do otrzymanych korzyści" pisze w odpowiedzi Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego. Kolei na lotnisko nie ma także w planie transportowym- na etapie przygotowywania planu odrzucono wszelkie postulaty uwzględnienia kolei na lotnisko w tych planach, mimo że takie propozycje składano w ramach konsultacji społecznych. Wszystkie te propozycje autorzy Planu Transportowego odrzucili. Kolei do portu lotniczego nie ujęto w oficjalnych planach. Wnoszę o zmianę tej decyzji i dodanie kolei na lotnisko do planu transportu zbiorowego województwa lubuskiego. Jeśli nie wykona Pani tego żądania, jako ekonomista transportu skieruję pozew sądowy przeciwko Pani.
Z szacunkiem
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Dolina Zielona 24a, PL Zielona Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego
P E T Y C J A
Szanowni Państwo.
Do Nietkowa i Lasek kursujące autobusy "linii zielonej" są przegubowe z uwagi na większe potoki. Dla ekonomisty jest oczywiste że relacja ta generuje istotny ruch podmiejski w kierunku Ziel. Góry. Niemniej Zarząd WL nie zgadza się na to nie podając powodów- przecież całą relację do Gubina wpisano w plan transportowy. Zarząd WL nie realizuje zaś tego planu. Niektóre linie kolei z aktualnego planu transportowego nie używano do tego stopnia że wymazano je z map województwa. Pociągi na nich tak często odwoływano z braku taboru, że pasażerowie nie chcieli z nich korzystać, bo były tak niepewne.
Czy UMWL mógłby wykorzystać fragment linii kolejowej do Gubina i zamówić kilka kursów kolei na odcinku Zielona Góra- Czerwieńsk- Nietków- Laski? Proponuję przedłużenie kursów istniejących od 14 grudnia 2019 kursów w relacji Leszno- Zielona Góra - do m. Nietków, Laski.
W Laskach brak jest toru odstawczego ale być może zarządca linii kolejowej pozwoli aby na czas zmiany kierunku jazdy pociągu tor główny po prostu był zajęty? Jest to boczna linia kolejowa tylko z ruchem towarowym. Ostatnio ten ruch towarowy rzekomo jeszcze spadł.
Czy Sejmik WL mógłby wnioskować do PKP PLK o zgodę na takie kursy autobusów szynowych? Co Sejmik WL sądzi o idei dobudowania przystanku kolejowego Czerwieńsk Rynek w okolicy mostu nad rzeczką Łącza?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Poniżej stanowisko zarządu WL
---------- Forwarded message ---------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw. lubuskie.pl>Date: pt., 22 lis 2019 o 15:24
Subject: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek - Adam Fularz
Panie Adamie, w mejlu poniżej odpowiedź na Pana pytanie.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
Od: "Mirosław Gancarz" <
Do: "Michał Iwanowski"
DW: "Piotr Tykwinski", "Sławomir Kotylak" , "Jarosław Flakowski" "Arkadiusz Mieczyński" , "Andrzej Klauza"
Wysłane: piątek, 22 listopada, 2019 15:18:20
Temat: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek - Adam Fularz
Szanowny Panie Rzeczniku,
odpowiadając na e-mail pana Adama Fularza z 18.11.2019 r. uprzejmie informuję, że nie planuje się uruchomienia połączeń do Nietkowa i Lasek w ramach wojewódzkich połączeń kolejowych.
W kwestii budowy dodatkowego przystanku w Czerwieńsku, postulujemy taką budowę przy przejeździe kolejowym z drogą nr 279, dla pociągów jadących po linii nr 436.
Z poważaniem,
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji
Od: "Monika Rawska"
Do: "Andrzej Klauza"
Wysłane: czwartek, 21 listopada, 2019 11:21:27
Temat: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek
Od: "Adam Fularz"
Do: "kancelaria ogolna"
Wysłane: poniedziałek, 18 listopada, 2019 15:21:20
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek
--
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do UMWD
Pytanie o połączenia na trasie Kępno- Oleśnica- Wrocław Gł.
Czy KD planują połączenia na tej trasie? Jest ona przejezdna. Czas przejazdu autobusu szynowego jest nieznany.
Czy jest możliwość wykonania jednorazowego weekendowego przejazdu promocyjnego tą trasą lub wprowadzenia stałej oferty weekendowej?
Linia nr 181, na odcinku z Kępna do Oleśnicy jest przystosowana dla ruchu towarowego. Dopuszczalna prędkość na tym odcinku wynosi 40 km/godz. Czas przejazdu szynobusu /tego odcinka/ zależy m.in. od założeń przewoźnika. Obecnie nie określano czasu przejazdu szynobusu na tej linii.- tak informuje PKP PLK
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Redakcja transport.org.pl
Dzień dobry,
W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 233 tys., a od początku roku już 3,3 mln pasażerów. Rośnie zainteresowanie połączeniami do portów przesiadkowych. Ogromnym powodzeniem cieszą się też kierunki południowe i wycieczki z biurami podróży.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2PglIzr
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 grudnia 2019 r.
Informacja prasowa
Na wrocławskim lotnisku nowy rekord już pewny
W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 233 tys., a od początku roku już 3,3 mln pasażerów. Rośnie zainteresowanie połączeniami do portów przesiadkowych. Ogromnym powodzeniem cieszą się kierunki południowe i wycieczki z biurami podróży.
W przedostatnim miesiącu 2019 roku znacznie wzrosła liczba pasażerów w ruchu krajowym: na trasie na Lotnisko Chopina (obsługiwanej przez PLL LOT) o ponad 15 proc., a do Gdańska (Ryanair) o 10 proc. Z międzynarodowych połączeń sieciowych skorzystało ponad 44 tys. pasażerów (wzrost o 2,3%). Ogromnym powodzeniem cieszą się połączenia do Amsterdamu (linie KLM) oraz na główne lotnisko Paryża (Air France), czego dowodzi liczba miejsc zajętych w samolotach (w obu przypadkach ponad 80%, czyli na poziomie zbliżonym do kierunków niskokosztowych). Natomiast największy wzrost przewoźnicy sieciowi odnotowali na trasach do Düsseldorfu (Eurowings) i Zurychu (SWISS). Od 30 marca listę europejskich hubów przesiadkowych, dostępnych bezpośrednio z Wrocławia, wzbogaci lotnisko Oslo-Gardermoen. Nowe połączenie uruchomią linie Norwegian.
– Zgodnie z naszymi ostrożnymi prognozami, do końca grudnia obsłużymy ponad 3,5 mln podróżnych, czyli co najmniej o 200 tys. więcej niż przed rokiem. Nowy rekord nas cieszy, ale przede wszystkim liczy się fakt, że pasażerowie mają do dyspozycji coraz ciekawszą siatkę połączeń, w tym połączenia do najważniejszych portów w Europie – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Przewoźnicy niskokosztowi obsłużyli w listopadzie 2019 ponad 146 tys. pasażerów. Utrzymuje się stabilne, bardzo duże zainteresowanie kierunkami południowymi. Wyraźnie wzrosła liczba podróżnych na trasach skandynawskich oraz na Ukrainę. Dodajmy, że wśród kierunków wschodnich pasażerowie mają do dyspozycji dwa nowe połączenia do Odessy (uruchomione niemal równocześnie przez linie Ryanair i Wizz Air).
Na zimową siatkę połączeń wrocławskiego lotniska składa się w tym sezonie: 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych (czyli znajdujących się w ofercie biur podróży). Dodatkowo, już 1 lutego do rozkładu wrocławskiego lotniska wraca połączenie do Bari (Wizz Air).
Listopad 2019 na wrocławskim lotnisku. Poznaj wybrane liczby
· Na wszystkich kierunkach południowych w samolotach zajętych było ok. 90% miejsc (na trasie do Rzymu aż 94,6%).
· O blisko 80% wzrosła liczba podróżnych, którzy wybrali ofertę biur podróży.
· Od stycznia do końca listopada Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 6% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem i blisko 25% więcej niż dwa lata temu.
Redakcja serwisu
transport.org.pl otrzymała:
---------- List z MI ---------
From:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: Mon, Dec 2, 2019 at 10:42 AM
Subject: RE: Pytania do MI o możliwość zmiany zarządcy linii kolejowych
To: Adam
Szanowny Panie Redaktorze,
przygotowywana obecnie nowelizacja Programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku" (uchwała Rady Ministrów nr 7/2018 z 16 stycznia 2018 r. ) ma na celu umożliwienie, aby beneficjentami tego Programu mogły być również inni zarządcy infrastruktury, niż dotychczas nim objęci - PKP PLK, PKP SKM w Trójmieście, DSDiK we Wrocławiu, Euroterminal Sławków oraz CARGOTOR.
W nowelizacji Programu zakładamy możliwość przekazywania, w trakcie jego realizacji, określonych odcinków linii kolejowych innemu podmiotowi w celu pełnienia przez niego funkcji zarządcy infrastruktury, co aktualnie ma już miejsce głównie w przypadku nieeksploatowanych odcinków linii kolejowych PKP PLK na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Przekazywanie poszczególnych odcinków linii kolejowych nie może prowadzić do pogorszenia paramentów użytkowych w stosunku do parametrów wynikających z kategoryzacji linii kolejowych. Działania takie służą poprawie stanu infrastruktury i uruchomieniu, zawieszonych dotychczas połączeń kolejowych.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam
Sent: Monday, November 18, 2019 12:32 PM
To: media
Subject: Pytania do MI o możliwość zmiany zarządcy linii kolejowych
do MI
Wskaźnik HHI dla usług zarządzania liniami kolei jest w Polsce znacznie wyższy niż w krajach sąsiednich wyżej rozwiniętych. Czy MI nadal planuje współpracę z jednym, tylko zarządcą torowisk, czy też planuje jakieś zmiany w tym zakresie? Obecny zarządca torowisk jest oskarżany o skrajną nieudolność, w sieci Internet użytkownicy pomstują "15 lat remontu linii do Gdańska i nie zdążyli ERTMS zainstalować? " W dodatku na odcinku od mostu w Tczewie do mostu na Nogacie w czasie remontu były 4 pary torów, po remoncie dwa tory zdemontowano, co znacznie ograniczyło przepustowość tej linii. Czy te działania PKP PLK to nie jest celowe obniżanie przepustowości sieci kolei?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
transport.org.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania i zarzut czwartoświatowej jakości terminalu autobusów.
---------- Wiadomość przekazana przez UM ----------
Od:
kaciunka.gubin <krzysztof.kaciunka na serw.
gubin.pl>
Data: wtorek, 3 grudnia 2019
Temat: Odpowiedź - Gubin
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plSzanowny Panie w odpowiedzi na pytanie skierowane do naszej jednostki 2 grudnia 2019 r. informuję, że nasz Urząd nie jest właściwym adresatem tych pytań. Gmina Gubin o statusie miejskim nigdy nie była właścicielem terenu ani obiektu dworca, a tym samym decydentem ws. jego likwidacji. Kompetentnym do udzielenia odpowiedzi na Pana pytania jest Zarząd Spółki PKS z siedzibą w Zielonej Górze. Jednocześnie informuję, że Burmistrz Gubina zwrócił się do Prezesa Spółki z prośbą o przekazanie szczegółów zabezpieczenia podróżnych korzystających z przewozów PKS przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Kaciunka
Pełnomocnik Burmistrza ds. kontaktu z mediami.
z jakiego powodu w Gubinie zlikwidowano dawny dworzec PKS? Czy teren
ten sprzedano? Czy to prawda że obecnie przewoźnik PKS jedynie
podnajmuje fragment terenu? e brak jest nawet wiaty, jak w państwach
IV świata?
Pozdrawiam
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ----------
From:
Sejmik <sejmik na serw.
wrotapodlasia.pl>
Date: Friday, November 29, 2019
Subject: Odpowiedź na petycję
To: (....)
Dzień dobry,
w odpowiedzi na Pana petycję z dnia 12 września 2019 r. w załączeniu przesyłam Uchwałę Nr XV/168/19 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 25 listopada 2019 r. w sprawie rozpatrzenia petycji w zakresie wprowadzenia kolejowych ekspresów regionalnych na trasie Suwałki - Białystok w oparciu o technologię wychylnych pudeł wagonów.
z poważaniem
Agata Łońska-Budkiewicz
główny specjalista
--
Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1,15-888 Białystok
tel. (..)
------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------
„Informacja Administratora – zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku pod adresem: http://bip.umwp.wrotapodlasia.pl/wojewodztwo/polityka_prywatnoci_1/klauzula_informacyjna/
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra