ZAPROSZENIE
na
briefing prasowy
Modernizacja gorzowskiej estakady kolejowej :
- nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni
- lepsze rozwiązania komunikacyjne dla podróżnych i mieszkańców
projekt POIiŚ 5.2-12.1
„ Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych
etap I - Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”
27 marca (poniedziałek) 2017 r.
godz. 10.00.
Teren nowego przystanku Gorzów Wielkopolski ul. Teatralna
Plan:
- inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Arnold Bresch, członek Zarządu PLK ds. inwestycji
- informacja ogólna o projekcie - Jolanta Pawluk, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- postęp prac informacje bieżące - Ryszard Magdziak PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
· odpowiedzi na pytania dziennikarzy
· wizyta techniczna na placu budowy
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 694 480 239
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
W ten weekend, w nocy z 25 na 26 marca, nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Wskazówki zegarów zostaną przesunięte o godzinę do przodu, z 02.00 na 03.00. Podczas zmiany czasu w trasie będzie 18 składów PKP Intercity.
Każdego roku, w ostatnią niedzielę marca (w nocy z soboty na niedzielę), przesuwając wskazówki zegara o godzinę do przodu, wprowadzamy czas letni. Będziemy się nim cieszyć do ostatniej niedzieli października. W najbliższy weekend, z 25 na 26 marca, w trasie będzie 18 składów PKP Intercity. Pociągi dotrą do stacji docelowych zgodnie z rozkładem.
Wsiadając do pociągu w najbliższą sobotę, pamiętajmy o zmianie czasu na letni. Podróż rozpocznie się według czasu zimowego, a zakończy się już według czasu letniego. W 18 naszych składach, które będą w trasie podczas zmiany czasu na letni, konduktorzy poinformują o tym pasażerów - podkreśla Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Dokładne godziny kursowania pociągów w noc przejściową są dostępne na stronie
www.intercity.pl, w punktach informacyjnych na dworcach oraz u konduktorów w pociągach. Pasażerowie mogą również
skorzystać z Infolinii 19 757.
W Polsce zmiany czasu letniego i zimowego regulowane są rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 3 listopada 2016 r. w sprawie wprowadzenia i odwołania czasu letniego środkowoeuropejskiego w latach 2017–2021 (Dz.U. 2016 poz. 1833).
wg PKP IC
Dzień dobry,
w ten weekend, w nocy z 25 na 26 marca, nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Wskazówki zegarów zostaną przesunięte o godzinę do przodu, z 02.00 na 03.00. Podczas zmiany czasu w trasie będzie 18 składów PKP Intercity.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym oraz załączonym pliku mp3.
Pozdrawiamy,
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
PKS Polonus i PolskiBus.com rozpoczynają współpracę!
PolskiBus.com nawiązuje współpracę partnerską z PKS Polonus! Dzięki temu oferta platformy
www.PolskiBus.com została rozbudowana aż o 23 nowe linie. Od 23 marca 2017 roku pasażerowie mają do dyspozycji aż 100 miast z krajowej oferty Polonusa, w tym pięć z zagranicznego rozkładu jazdy – Lwów, Drohobycz, Truskawiec, Stryj i Kaliningrad. Fantastyczną opcją będzie możliwość podróży z Warszawy i Lublina do niezwykle popularnego Lwowa, w ramach 5 połączeń dziennie! Bilety w atrakcyjnych cenach są dostępne już od teraz na
www.PolskiBus.com, a na nowe trasy podróżni ruszą już 1 kwietnia.
Współpraca z PolskiBus.com to kolejny krok PKS Polonus w strategii zastępowania konkurencji współpracą i otwarciem na inne platformy sprzedażowe i tym samym możliwości dotarcia z atrakcyjną ofertą naszych połączeń do szerszego grona pasażerów. Wierzymy, że wprowadzenie na platformę PolskiBus.com krajowych i międzynarodowych linii PKS Polonus – wykonywanych wspólnie z naszymi partnerami – spotka się z dużym zainteresowaniem osób podróżujących zarówno po Polsce, jak też udających się do znanych i lubianych zagranicznych destynacji – mówi Maciej Acedański, prezes zarządu PKS Polonus.
Andrzej Padziński
Dyrektor Operacyjny
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej
"POLONUS" w Warszawie spółka akcyjna
02-305 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 144
NIP: 525-000-01-27, REGON: 000617166
Sąd Rejonowy dla miasta st. Warszawy
XII Wydział Gospodarczy Nr KRS: 0000376721
Kapitał zakładowy wpłacony: 9 000 000 zł
www.pksbilety.pl
W Polsce system transportu zbiorowego uległ kompletnej dezintegracji i marginalizacji po 1989 roku. System ten nie stanowi żadnej spójnej całości, nie jest też alternatywą dla podróży samochodem jak to ma miejsce w krajach Europy Zachodniej. Polska nie posiada jako kraj jakiegokolwiek dokumentu sporządzonego przez władze precyzującego problemy i planowaną politykę wobec transportu zbiorowego. Jest to temat traktowany jedynie wzmiankowo i marginalnie. W Polskiej polityce transport zbiorowy nie jest planowany jako jedna spójna całość, lecz jest rozbity między szereg departamentów. Jest to zupełnie odmiennie niż np. w Holandii, gdzie działalność ministerstwa organizacyjnie rozbita jest na jedynie 3 gałęzie, a nie kilkanaście.
W Polsce mimo tego nadmiaru brak jest nawet rządowej komórki zawiadującej transportem zbiorowym jako systemem. Nie jest prowadzona praca analityczna, nie są tworzone raporty o funkcjonowaniu tego rynku. Nie istnieje wspólna informacja ogólnokrajowa na temat połączeń wszystkich przewoźników transportu zbiorowego w kraju, a taka funkcjonuje od blisko dekady w Czechach. Podobne organizacje istnieją w większości krajów Europy Zachodniej, a pionierem w ich tworzeniu ponad 30 lat temu była Szwecja.
Aż 95 % całości usług transportu publicznego w Szwecji zlecanych jest poprzez mechanizm przetargów. W Szwecji już ponad 20 lat temu metodą przetargów na obsługę linii kolei pasażerskich wprowadzono na rynek kolejowy prywatna konkurencję. W ciągu dekady od 1989 roku redukcja kosztów w skali kraju wynosiła 25 %, a lokalnie nawet 40 %. Wskaźnik pokrycia kosztów wpływami z biletów wzrósł po wprowadzeniu przetargów o 25 %. W latach 1998-2007 liczba pasażerokilometrów wykonanych przez pasażerów w tamtejszym transporcie zbiorowym wzrosła o 61 %.
W Wielkiej Brytanii prywatyzacja kolei była wielkim sukcesem gospodarczym. Dane na temat liczby wypadków dowodzą stałego spadku ich liczby, mimo głosów krytyki nagłaśniającej pojedyncze incydenty. Liczba przewiezionych pasażerów wzrosła z 740 milionów rocznie w przededniu prywatyzacji do 1270 milionów w okresie sprawozdawczym 2008-2009. W tym okresie liczba pasażerokilometrów wzrosła o ok. 20 miliardów, z poziomu ok. 31 miliardów do 50,7 miliardów pas-km.
W tym samym okresie miał miejsce ogromy spadek przewozów pasażerskich koleją w Polsce:
1990: 789 922 tys. pasażerów
2008: 291 172 tys. pasażerów
1990: 50,3 miliarda pasażerokilometrów
2008: 20,0 miliarda pasażerokilometrów
Liczba podróży koleją przypadająca na mieszkańca rocznie jeszcze kilka lat temu była 3-krotnie niższa od poziomu Czech czy RFN. Obalenie monopoli Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity oraz podział tych firm na ok. 25- 30 franszczyz wystawianych w przetargach spowodowałby wzrost przewozów nawet o 300 % w liczbie pasażerów i 200 % w liczbie wykonanych pasażerokilometrów. Dotychczasowe reformy jednakże skupiały się na obronie miejsc pracy przede wszystkim dla managerów z politycznego nadania, którzy najprawdopodobniej straciliby pracę z winy swoich niskich kwalifikacji przy zmianie właściciela tych przewoźników.
W Polsce projekty aktów prawnych likwidują wolną konkurencję w drogowym transporcie publicznym. Mimo że konkurencja przewoźników spowodowała spadek cen na części tras gdzie taka konkurencja sprawnie funkcjonuje. Brak jest w ogóle debaty świat polityki ze światem nauki, całkowicie brak jest specjalistów z dziedziny ekonomiki transportu, nie istnieją niezależne placówki naukowe. Brak jest w Polsce niezależnej nauki ekonomicznej w tej dziedzinie. Brak jest nawet czasopism branżowych o transporcie zbiorowym poza 1-2 portalami internetowymi. Tematy te nie są poruszane przez prasę codzienną po jej tabloidyzacji.
Proces tworzenia prawa i polityki zdominowany jest przez grupy nacisku, osób z zewnątrz nie dopuszcza się. Jest to sprzeczne z tradycjami krajów demokratycznych, mających funkcjonującą instytucję wysłuchań publicznych. Ponadto, w Polsce z uwagi na system finansowania partii politycznych z budżetu nie ma miejsca dla zaistnienia nowych partii, bo koszt wprowadzenia ich na rynek polityczny wynosi powyżej kilkunastu mln PLN. W krajach demokratycznych również mniejsze partie polityczne mają prawo do dotacji proporcjonalnie do liczby zdobytych głosów. Sprzeczna z konwencjami międzynarodowymi dyskryminacja nowych ugrupowań nie sprzyja dyskusji na temat problemów tego sektora.
Wykresy (źródło):
NATIONAL RAIL TRENDS 2008-2009 YEARBOOK, Office of Rail Regulation (ORR), Londyn 2009
Literatura:
Bertil Hylén "Intermodalny transport publiczny ze Szwecji", Zielone Swiatło, NR 17/ 2009
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Blisko 70 kierunków. Jeszcze nigdy nie było tylu połączeń z wrocławskiego lotniska. Nowe kierunki zagraniczne oraz bogata oferta czarterów – na to mogą liczyć pasażerowie Portu Lotniczego Wrocław. W nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) zacznie obowiązywać nowy rozkład lotów.
Więcej informacji w załączeniu, zdjęcia: Port Lotniczy Wrocław.
W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 23 marca 2017 r.
Komunikat prasowy
Jest już nowy rozkład lotów – rekordowa liczba połączeń!
Blisko 70 kierunków. Jeszcze nigdy nie było tylu połączeń z wrocławskiego lotniska. Nowe kierunki zagraniczne oraz bogata oferta czarterów – na to mogą liczyć pasażerowie Portu Lotniczego Wrocław. W nocy z soboty na niedzielę (25/26 marca) zacznie obowiązywać nowy rozkład lotów.
W siatce połączeń na lato 2017 pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji rekordową liczbę kierunków. Samoloty z Wrocławia będą latały w tym sezonie aż na 68 trasach. Na ciepłe miesiące przygotowano 7 nowości. Są wśród nich: Lwów, Reykiawik, Lizbona, Palma de Majorca oraz Tel Awiw. Do nowych połączeń należą również Kefalonia i Tirana, oferowane przez biura podróży. Dodatkowo na sezon letni zostaną utrzymane jesienne nowości: rejsy do Madrytu, Belfastu, Birmingham, Manchesteru, Newcastle oraz Kijowa. - To będzie rekordowo duża siatka połączeń z Wrocławia – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Zdecydowała o tym zarówno stale zwiększająca się liczba pasażerów, jak i intensywny rozwój linii lotniczych, które dostrzegają ogromny potencjał naszego lotniska, miasta i regionu.
Tanie latanie na południe i na wschód
W nowym rozkładzie lotów znajdzie się aż 37 połączeń niskokosztowych. Przybędzie tu zwłaszcza lotów na południe Europy. Są wśród nich dwie nowości. Pierwsza z nich - Lizbona - wystartuje już 26 marca, kolejna - Palma na Majorce - 28 marca. Po zimowej przerwie wracają także popularne niskokosztowe kierunki wakacyjne – Alicante, Malaga, Wenecja oraz Kreta (Chania). - Loty na południe naszego kontynentu cały czas cieszą się ogromnym zainteresowaniem – twierdzi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław. – Do najpopularniejszych kierunków w ubiegłym roku należały połączenia do Malagi, Alicante oraz na Teneryfę. Średnie wypełnienie samolotów na tych trasach przekraczało 95%. Jest duża szansa, że w tym roku kierunki powtórzą ubiegłoroczny sukces. Rozwijają się również połączenia na wschód Europy. Po sukcesie Kijowa (trasa uruchomiona przez Wizz Air w listopadzie 2016) do siatki dołączy tanie połączenie do Lwowa (Wizz Air). Jego inaugurację zaplanowano na 13 kwietnia. Loty w tym kierunku będą się odbywały dwa razy tygodniu. Nowością są również loty do Rejkiawiku (Wizz Air). Tam pierwszy samolot wystartuje 31 maja. Łącznie w ofercie tanich linii będzie o 10 połączeń więcej niż przed rokiem.
Z Wrocławia w świat
W sezonie letnim do dyspozycji pasażerów podróżujących w celach biznesowych będzie 17 dziennych połączeń do największych europejskich hubów przesiadkowych, m.in. Frankfurtu, Monachium, Dusseldorfu i Kopenhagi. - To lotniska, które są często przystankiem na trasie do Ameryki lub Azji – uważa Jarosław Sztucki. - Dzięki tym połączeniom podróżni z Wrocławia mają ułatwioną podróż do dowolnego zakątka świata. Siatkę uzupełniają krajowe połączenia do Warszawy, która cieszy się rosnącą popularnością. Wpłynęły na to wyjątkowo dogodne warunki podróży. Odkąd samoloty linii Ryanair, podobnie jak PLL LOT, lądują na lotnisku Chopina, znacznie przybyło pasażerów na tej trasie. W 2016 roku obsłużono na niej blisko pół miliona osób. Wśród połączeń sieciowych nowością jest Tel Awiw. Pierwszy samolot PLL LOT wystartuje na tej trasie 20 czerwca.
Samolotem na wakacje
Grecka Kefalonia i Tirana w Albanii to tegoroczne letnie nowości w ofercie biur podróży. - Do kierunków cieszących się największym zainteresowaniem turystów należą zwłaszcza te południowe, czyli Hiszpania, Grecja i Bułgaria - mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław. – Od dawna bardzo popularne są również Wyspy Kanaryjskie – Teneryfa, Lanzarote i Fuerteventura, które z naszego lotniska oferowane są przez cały rok, a także Portugalia (Madera). To miejsca, do których klienci wrocławskiego portu wyjątkowo chętnie wylatują na wakacje. Mają tam zapewnioną zarówno dobrą pogodę, jak i doskonałe warunki wypoczynku. Łącznie latem 2017 roku pasażerowie mają do dyspozycji 25 kierunków czarterowych. Ofertę tradycyjnego dwutygodniowego wypoczynku uzupełnia coraz popularniejsza oferta 11-dniowych wczasów, które w tym sezonie można spędzić m.in. na Korfu, Zakynthos, Rodos, Krecie, Majorce czy w Antalyi.
Latamy z Wrocławia
- Tak bogata siatka połączeń z Wrocławia sprawia, że latają stąd nie tylko mieszkańcy Dolnego Śląska, ale także sąsiednich województw, a nawet Niemcy i Czesi, mieszkający w pobliżu polskiej granicy – mówi Dariusz Kuś. – Ma na to wpływ również wysoki standard obsługi na naszym lotnisku oraz jego doskonała lokalizacja. Port lotniczy we Wrocławiu jest doskonale skomunikowany z Autostradową Obwodnicą Wrocławia, która bezpośrednio łączy się z autostradą A4 (kierunki: Opole, Katowice oraz Zgorzelec) oraz drogą ekspresową S8 (kierunek Kalisz, Łódź), a już niedługo również z budowaną S5 (kierunek Poznań). Z punktu widzenia pasażerów liczy się też dogodna cena lotniskowego parkingu (przy wcześniejszej rezerwacji on-line już od 59 zł za tydzień). Wysoki poziom obsługi pasażerów wrocławskiego lotniska został doceniony m.in. przez magazyn „Business Traveller", który aż cztery razy z rzędu uznał je za najlepsze lotnisko regionalne w Polsce oraz przyznał mu nagrodę za najlepszy Business Lounge spośród polskich lotnisk regionalnych. Otrzymało ono także tytuł „Najbardziej Przyjaznego Lotniska w Polsce". W tym roku nowy wrocławski terminal świętuje 5-lecie funkcjonowania. Dotychczas obsłużono w nim ponad 10 mln pasażerów.
68 połączeń z Wrocławia na lato
37 połączeń niskokosztowych
Ryanair (27)
- Wenecja Treviso
- Rzym Ciampino
- Bolonia
- Mediolan Bergamo
- Teneryfa
- Lizbona Nowość
- Palma Nowość
- Alicante
- Barcelona Girona
- Madryt Nowość w sezonie letnim – połączenie utrzymane po zimie
- Malaga
- Malta
- Kreta Chania
- Paryż Beauvais
- Dublin
- Belfast Nowość w sezonie letnim – połączenie utrzymane po zimie
- Cork
- Shannon
- Bristol
- Glasgow
- Liverpool
- Londyn Stansted
- East Midlands
- Birmingham Nowość w sezonie letnim – połączenie utrzymane po zimie
- Manchester Nowość w sezonie letnim – połączenie utrzymane po zimie
- Newcastle Nowość w sezonie letnim – połączenie utrzymane po zimie
- Warszawa
Wizz Air (10)
- Birmingham
- Sztokholm Skavsta
- Doncaster-Sheffield
- Dortmund
- Eindhoven
- Londyn Luton
- Oslo Torp
- Kijów Żuliany Nowość w sezonie letnim – połączenie utrzymane po zimie
- Lwów Nowość
- Reykiawik Nowość
6 połączeń sieciowych
PLL LOT (2)
SAS (1)
Lufthansa (2)
Eurowings (1)
25 połączeń czarterowych
Hiszpania (5)
- Barcelona El Prat
- Majorka
- Teneryfa
- Fuerteventura
- Lanzarote
Bułgaria (2)
- Słoneczny Brzeg
- Złote Piaski
Turcja (3)
Grecja (8)
- Kreta (Heraklion)
- Kreta (Chania)
- Rhodos
- Kos
- Zakynthos
- Korfu
- Saloniki (Riwiera Olimpijska, Chalkidiki)
- Kefalonia Nowość
Egipt (3)
- Sharm el-Sheik
- Hurghada
- Marsa Alam
Włochy (1)
Portugalia (1)
Albania (1)
Tunezja (1)
· Enfidha