dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB tłumaczy, dlaczego w niektórych regionach kraju rozkład jazdy kolei nie jest realizowany, a ogłoszone pociągi nie kursują

MIB odpowiada:

Szanowny Panie Redaktorze,

Przewozy Regionalne, prowadzące pasażerskie przewozy kolejowe, należą do Agencji Rozwoju Przemysłu i samorządów województw. Działalność ARP jest w kompetencji Ministerstwa Rozwoju.

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa




Pytania redakcji:
Czy MIB nie ma wrażenia że ogłoszony rozkład kolei jest dość często nierealizowany? W ciągu miesiąca po kilka razy słyszę historie o tym że pociągi są odwoływane bez jakiegokolwiek zastępstwa np. komunikacją autobusową. Wczoraj chciałem wracać z woj. dolnośląskiego i słyszałem że pociąg poranny z Węglińca do Żar został tego dnia zlikwidowany bez zapowiedzi i bez zastąpienia kursu komunikacją zastępczą. W lokalnej prasie opisano los mieszkańców Radnicy jak próbowali dojechac do domu pociągiem ale kurs PR niby napierw miał się opóźnić a później im ogłoszono jakoby rzekomo pociąg już odjechał, co było wg nich kłamstwem i nieprawdą i domagali się nagrania monitoringu z chwilą odjazdu pociągu- którego im nie udostępniono. 

To juz któryś raz w ciągu miesiąca- ok. miesiąca wcześniej przechodził orkan i kolej tez przez kilka dni nie kursowała i autobusów zastępczych również nie było. Pozamykano całe linie kolei w regionie bo ich obsługa właśnie tak wyglądała i pasażerowie porzucili kolej z powodu takiej właśnie wirtualnej obsługi tych linii. Mój kolega ostrzegał mnie przed tą linią kolei do Zgorzelca i Węglińca bo wg niego raz czekał po 2 godziny i nic nie pojechało.

Przecież spółki te za kursowanie pociągów otrzymują dotacje- gdy pociągi nie kursują to otrzymują także te subwencje ale nie ponoszą kosztów, czyli więcej zarabiają, czy tak? 
Pozdrawiam,
-- 

Z prasy (czasopismo "Moja Zielona Góra")
"
Pociąg Widmo Na Zielonogórskim Dworcu. Historia Niczym Z Filmów Bareji
Informacje  
19 Listopada 2017 Daniel Sawicki
Nie lada szok przeżyli na dworcu w Zielonej Górze pasażerowie, którzy oczekiwali na pociąg osobowy do Szczecina. Najpierw służby kolejowe ogłosiły, że pociąg będzie opóźniony. Gdy jednak pasażerowie nie mogli się go doczekać i zaczęli pytać odpowiedziano im, że… przecież już odjechał.
Ta historia wydarzyła się w niedzielę 19 listopada 2017 roku. Na pociąg z godz. 8.28 relacji Zielona Góra – Szczecin oczekiwało sporo pasażerów. Trasę obsługuje spółka Przewozy Regionalne. Chłodny poranek nie zapowiadał żadnego dramatu. Do czasu…
Bez miejscówek
– Gdy pojawiliśmy się na dworcu, dostaliśmy informację, że skład będzie miał kilkudziesięciominutowe opóźnienie – poinformowała nas jedna z pasażerek (dane do wiadomości redakcji). – Zdziwiło nas to, ale problemu jeszcze nie było. Przecież takie opóźnienia to na polskiej kolei niemal norma.
Ale potem było już tylko gorzej. Gdy okres spóźnienia dobiegał końca okazało się, że pociąg pojawi się za… kolejne kilkadziesiąt minut.
– Potem gdy kupiłam bilet na kolejny pociąg, otrzymałam miejscówkę na miejsce, którego fizycznie nie ma w żadnym wagonie – dodaje rozgoryczona pasażerka. – Próbowałam rozmawiać o tym z konduktorem, ale tylko mnie obśmiał i polecił usiąść gdziekolwiek. To było żenujące widowisko.
Pociąg, którego nikt nie widział
Pociągiem, który miał już ponad półtoragodzinne opóźnienie miała też jechać pani Elżbieta Seweryn. Kobieta miała wysiąść w Radnicy i spotkać się z matką. Jednak w rezultacie musiała… zostać w Zielonej Górze. Rodzinne spotkanie storpedowała kolej…
– Najpierw powiedziano nam, że z przyczyn technicznych skład zostanie podstawiony za 60 minut – opowiada pani Elżbieta. – Czekaliśmy cierpliwie z nadzieją, aż w końcu przyjedzie. Ale gdy po około godzinie oczekiwania zaczęliśmy pytać co z pociągiem, powiedziano nam, że będzie za kolejne 30 minut – mówi pani Elżbieta. – Potem przez megafony zapowiedziano, że pociąg za chwile zostanie podstawiony. Ruszyliśmy z bagażami na peron drugi. Byliśmy dobrej myśli, bo zauważyliśmy, że na wyświetlaczach był napis z jego nazwą. Czekaliśmy aż podjedzie, ale nie doczekaliśmy się. Wtedy podszedł do nas jakiś człowiek i powiedział, że pociąg już odjechał. Dla nas to był szok. Chcieliśmy wyjaśnień. Pani w kasie biletowej powiedziała nam, że pociąg odjechał i nic więcej nie wie na ten temat. Pytałam, gdzie jest dyżurny ruchu. Zaczęliśmy żądać udostępnienia monitoringu, bo nikt nikt widział, aby pojawił się na torach.
Skład „widmo"?
Jak podkreśla pani Elżbieta pociąg nie mógł odjechać, a na pewno nie z dworca w Zielonej Górze.
– Może z innej stacji – pyta ironicznie pasażerka. – Najgorzej, że nikt nie potrafił nam wyjaśnić co się stało. Nie padło tez żadne słowo przeprosin. Zaproponowano nam podróż innym pociągiem. Wszystko fajnie, ale ten inny, to był intercity, który nie zatrzymuje się w Radnicy. Po co mi pociąg, który nie zatrzymuje się na stacji na którą jadę. Przecież to bez sensu.
Pasażerów poinformowano, że mogą ubiegać się o zwrot kosztów. Zwrócono też za bilety. Zastanawia jednak, jakim cudem ze stacji mógł odjechać pociąg, którego nikt nie zauważył. I jak mógł odjechać nie zabierając ani jednego pasażera?
– Czy to był jakiś pociąg widmo? – zastanawia się pani Elżbieta. – Rozgoryczenie jest tym większe, że nikt nam niczego na dobrą sprawę nie wyjaśnił, ani nie przeprosił. Zaproponowano nam za to, aby w poniedziałek przyjść do biur. Tam możemy żądać wyjaśnień…
Ale czy po takiej akcji ktokolwiek chce jeszcze rozmawiać z koleją? Zastanawia jedno. Jak kolejarze wytłumaczą się ze znikającego pociągu… Kłania się Bareja za starych dobrych lat.
Daniel Sawicki
Na zdjęciu: Pani Elżbieta Seweryn ma żal do kolejarzy za sposób potraktowania jej i innych pasażerów"

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



Posted by Telewizja Opera on 11:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB tłumaczy, dlaczego w niektórych regionach kraju rozkład jazdy kolei nie jest realizowany, a ogłoszone pociągi nie kursują

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery