dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytania w związku z likwidacją kolei Gorzów- Szczecin pod budowę dwujezdniowej drogi szybkiego ruchu

Pytania do PKP PLK

Opisuję jak dokonano likwidacji linii kolejowej Gorzów- Myślibórz - Szczecin w związku z:

-budową dwujezdniowej czteropasmowej trasy samochodowej S3 z Gorzowa do Szczecina  
-oraz obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego 
-oraz projektowaną/ realizowaną budową obwodnicy Myśliborza.

Pomiędzy Gorzowem Wielkopolskim a Szczecinem w związku z oddaniem do użytku drogi S3 tak naprawdę nie ma alternatywy dla samochodu osobowego. Alternatywą byłoby uruchomienie istniejącej linii kolejowej z Gorzowa przez Myślibórz i Pyrzyce do Szczecina, dostosowanie jej do prędkości 120- 160 km/h, wprowadzenie szybkich połączeń autobusami szynowymi.

Jest dla mnie nieco dziwne. "Się zdziwiłem" widząc politykę transportową PKP PLK - likwiduje się linie kolejowe pod budowę drogi czteropasmowej dwujezdniowej, uniemożliwiając stworzenie jakiejkolwiek alternatywy dla posiadania samochodu osobowego.

Jest dziwne, że zlikwidowano torowisko kolejowe między największymi miastami północnej części zachodniej Polski.

Jestem w stanie wyliczyć straty z tego tytułu- linia między tak dużymi ośrodkami byłaby w mojej ocenie rentowna. Zlikwidowano fragmenty wokół Myśliborza. 

Czy umieją Państwo udzielić informacji, dlaczego zdecydowano o likwidacji połączenia kolejowego Gorzów- Szczecin w związku z budową czteropasmowej dwujezdniowej drogi samochodowej? Gdyby zbudować nowy łącznik wokół Myśliborza, skracający długość trasy kolejowej bez wjazdu do Myśliborza, wówczas kolej mogłaby być bardziej konkurencyjna z połączeniem drogowym. Obecnie udział transportu szynowego i publicznego na tej trasie niemal nie występuje, poza skąpą ofertą autobusów. W mojej ocenie zniszczono korytarz transportu zbiorowego, z nieznanego mi powodu.


Dodałem mapę on-line z zaznaczonym przebiegiem zlikwidowanego odcinka torowiska. Odbudowa w nowym przebiegu fragmentu zlikwidowanego torowiska pozwoli uruchomić kolej pasażerską, odbudowa musiałaby pobiec równolegle do drogi S3 przez odcinek kilkunastu km. Koszty to naprawdopodobniej kilkadziesiąt mln PLN. Proszę uprzejmie o krótką informację do artykułu:

-kto zlikwidował tory na odcinku Szczecin- Gorzów i
-kto pokryje koszty ich odbudowy, jeśli w ogóle do tego dojdzie.
Mapa w linku (serwis Google Maps Engine)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:05. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytania w związku z likwidacją kolei Gorzów- Szczecin pod budowę dwujezdniowej drogi szybkiego ruchu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery