dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o plany dostosowania sieci kolei woj. lubuskiego do prędkości 160 km/h

Pytanie do UMWL:
Czy planowane jest aby któreś z dwóch dużych miast woj. lubuskiego- było połączone z resztą kraju za pomoca pociągów pasażerskich kursujących 160 km/h, jak od 10 grudnia b.r. mają kursować pociągi z jednego z kierunków do Rzeszowa, miasta podobnej wielkości jak większe aglomeracje woj. lubuskiego?

Obecnie, wg zebranych informacji: UMWL planuje znaczne ograniczenie prędkości konstrukcyjnych poprzezz modernizację połączoną ze znaczną redukcją prędkości konstrukcyjnych lub historycznie osiąganych przez składy expresowe na tych liniach:
  • na linii z Czerwieńska do Zbąszynka- z 160 km/h prędkości konstrukcyjnej do ok. 100-120 km/h (ograniczenie prędkości konstrukcyjnej w wyniku przebudowy).
  • Dla linii Gorzów- Krzyż- ograniczenie prędkości konstrukcyjnej powalającej na podróż z prędkością 1650 km/h jak w przypadku składów Nordexpress kursujących ta linią w przesłości- do ok. 100-120 km/h

Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk – II etap" wg stanu z etapu przygotowania ma zostać połączona z ograniczeniem prędkości konstrukcyjnych tej linii poniżej poziomu z XIX wieku. W ramach zawartej umowy zostanie opracowane studium wykonalności dla tej (dez)inwestycji. W „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich na terenie województwa lubuskiego" wskazano oczekiwanie utrzymania prędkości 100 km/h na całej linii z odcinkowym podwyższeniem prędkości dla lekkich pojazdów szynowych do 120 km/h. Nie została w nim nigdzie wyszczególniona potrzeba dostosowania linii do pierwotnej prędkości 140-160 km/h. Geometria linii musiałaby zostać zmieniona (łagodzenie łuków i profili zakrętów) aby pozwolić na zwiększenie prędkości do lub powyżej 160 km/h.


Z prasy:
Od 10 grudnia br. składy pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 160 km/h, a towarowe do 120 km /h już na całej trasie E30 od Podłęża do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Krakowa do Tarnowa wyniesie 52 minuty, a do Rzeszowa skróci się o 8 minut i wyniesie 1h 32 min – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.- podaje rynek-kolejowy.pl
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 22:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o plany dostosowania sieci kolei woj. lubuskiego do prędkości 160 km/h

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery