dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy do roku 2020 powstanie przekop Mierzei Wiślanej? Oczywiście że nie...

Jak wynika z korespondencji, nie ma szans by do roku 2019 czy nawet 2020 ruszył planowany krótki kanał przez Mierzeję Wiślaną.


Od: mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl>
Data: 8 maja 2018 10:41
Temat: RE: Pytanie przekop mierzei wiślanej
Do: Adam Fularz 


Szanowny Panie Redaktorze,

 

W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe, poniżej przesyłamy odpowiedź na zapytanie prasowe.

 

Bezpośrednio odpowiedzialnym za budowę kanału żeglugowego przez Mierzeje Wiślaną jest bezpośrednio Urząd Morski w Gdyni.

Informujemy, iż w związku z realizacją zadania „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską", które regulowane jest Ustawą z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, pismem z dnia 13.03.2018r., Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, jako inwestor wskazany w tejże ustawie, zwrócił się z prośbą o opinię dla ww. zadania do 31 podmiotów, w tym Zarządu Województwa Pomorskiego. Pełna lista podmiotów znajduje się poniżej i jest zgodna z Art.4 ust. 6 ww. Ustawy.


Pragniemy również nadmienić, iż budowa kanału żeglugowego, realizowana jest przede wszystkim z powodów o charakterze zasadniczym, wynikających z nadrzędnego interesu publicznego, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie oraz zapewnienie bezpieczeństwa wschodniej granicy Unii Europejskiej oraz wschodniej flanki NATO. Należy również mieć na względzie, że transport wodny jest jednym z najbardziej korzystnych środowiskowo sposobów transportu, powodując najmniejszą emisję w przeliczeniu na jednostkę ładunku. Szybkie i skuteczne wykonanie nowej drogi wodnej wymaga skrócenia postępowania administracyjnego i konsolidacji wydawanych odrębnie decyzji. W tym celu przyjęto tzw. specustawę (Ustawę z dnia 24 lutego 2017r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską), w uzasadnieniu której sprecyzowano, iż to właśnie zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie jest nadrzędnym celem inwestycji. Pilna realizacja inwestycji jest niezbędna w celu umożliwienia swobodnego i nieograniczonego dostępu jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Budowa drogi wodnej umożliwi również rozwój gospodarczy regionu.


Zamawiający (Urząd Morski w Gdyni) dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę na Wykonanie dokumentacji geologicznej w obszarze kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną w ramach przedsięwzięcia „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską"

 

Z poważaniem,

 

Zespół Biura Prasowego

 

(..)

Lista podmiotów, do których została wysłana prośba o opinię zgodnie z Art.4 ust.6

1. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
2. Minister Energii
3. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
4. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – Departament Rybołówstwa
5. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
6. Minister Obrony Narodowej
7. Regionalny Dyrektor Lasów Państwowych w Gdańsku
8. Prezes Wód Polskich
9. Zarząd Zlewni w Elblągu
10. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku
11. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
12. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku
13. Zarząd Województwa Pomorskiego
14. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego
15. Zarząd Powiatu Nowodworskiego
16. Zarząd Powiatu Elbląskiego
17. Burmistrz Miasta Elbląg
18. Wójt Gminy Sztutowo
19. Burmistrz Miasta Krynica Morska
20. Burmistrz Miasta i Gminy Tolkmicko
21. Wójt Gminy Elbląg
22. Wójt Gminy Stegna (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
23. Burmistrz Miasta i Gminy Nowy Dwór Gdański (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
24. Wójt Gminy Milejewo (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
25. Burmistrz Miasta i Gminy Pasłęk (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
26. Wójt Gminy Rychlinki (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
27. Urząd Gminy Markusy (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
28. Wójt Gminy Gronowo Elbląskie (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
29. Burmistrz Miasta i Gminy Frombork (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
30. Burmistrz Miasta i Gminy Młynary (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
31. Minister Zdrowia

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:19. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy do roku 2020 powstanie przekop Mierzei Wiślanej? Oczywiście że nie...

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery