dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odpowiedź UMWM na pytanie o naprawę zniszczonego portu lotniczego koło Warszawy

UMWM pytaliśmy w formie petycji o naprawę pasa startowego lotniska Chrcynno k. Warszawy. 

Opis
"W Chrcynnie k. Warszawy znajduje się poniemieckie lotnisko należące do Aeroklubu Warszawskiego (...). W czasie II wojny światowej wybudowano na lotnisku betonowy pas startowy, który istnieje do dziś aczkolwiek ze względu na stan nie jest używany. Pas został w znacznym stopniu zniszczony po zajęciu lotniska przez Rosjan. 

Media informują "Choć lotnisko posiada pas betonowy, jego stan techniczny nie pozwala na wykorzystanie".(...) Jak informują wydawcę osoby analizujące rynek lotnisk: "Ważniejszym problemem dla Warszawy jest brak lotniska GA (..) Szkolenia lotnicze odbywają nad głowami mieszkańców Bemowa a Lotnicze pogotowie ma zakaz ćwiczeń lotów nocnych."

Uzasadnienie potrzeby
Ostatnio ruch lotniczy w woj. mazowieckim stale rośnie i ma osiągnąć 26,5 mln pax w 2028 r. wg scenariusza bazowego najnowszej prognozy firmy Arup. Przekracza to przepustowość wszystkich lotnisk pasażeraskich w regionie.

Odpowiedź UMWM
Odpowiedź wydaje się zawierać elementy fałszywe, jest to w mojej opinii fake news. Redakcja nie ma wiedzy by istniały okoliczności prawne bądź finansowe na które powołują się osoby udzielające odpowiedzi. Naprawa zniszczonego pasa niekoniecznie musi być kosztowna, zresztą jej koszt jest nieznany, nie określono go. Prawo nie blokuje zaś władzom regionu inwestycji w lotnisko które odciążyłoby pobliski zatłoczony port lotniczy Warszawa- Modlin z ruchu general aviation, biznesowego czy sportowego, poprawiając bezpieczństwo i komfort operacji lotniczych:

Samorząd Województwa jest aktywnym udziałowcem lotniska Warszawa/Modlin. Nie mamy możliwości prawnych ani finansowych partycypować w rozbudowie lotniska, o które Pan pyta.

 

Marta Milewska

Rzecznik Prasowy

Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka

ds. Komunikacji Zewnętrznej

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego 

-- 

Redakcja odpowiedziała:
Z uwagi na to że nie mam pewności czy ma Pani pełnomocnictwo zarządu do odpowiedzi na petycje doń kierowane, prosze o udokumentowanie, że jest Pani uprawniona do odpowiedzi [na petycję] ponieważ standardowo powinno to mieć formę uchwały zarządu WM, czego nie dotrzymano.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:05. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odpowiedź UMWM na pytanie o naprawę zniszczonego portu lotniczego koło Warszawy

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery