dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do UMWL o przygotowanie inestycji przedłużenia pasa startowego na lotnisku w Babimoście

List do urzędu UMWL
dotyczy:
Wniosek do UMWL o przygotowanie inestycji przedłużenia pasa startowego na lotnisku w Babimoście

Szanowni Państwo.
W sprawie portu lotniczego: w Rzeszowie wystartowały loty transatlantyckie, w Babimoście nie przedłużono pasa...

W załączeniu przesyłam informacje o tym że:
po przedłużeniu pasa startowego w Rzeszowie uruchomiono połączenia lotnicze transatlantyckie 1 raz w tygodniu.

O takie samo przedłużenie pasa wniosłem w petycji w odniesieniu do portu lotniczego Babimost. W petycji napisałem, aby na razie tylko przygotować dokumentację tej inwestycji, w nadziei że znajdą się środki (np. z budżetu na wydatki obronne etc.). 

Jak na razie: pasy startowe przedłużono:
  1. w Olsztynie- Szymanach o 500 metrów
  2. w Rzeszowie o ok. kilkaset metrów.
  3. w Radomiu uzyskano pozwolenie na przedłużenie o ok. kilkaset metrów i trwa kompletacja finansowania tej inwestycji. 

Zechcę zauważyć że mimo zlych wyników finansowych tychże portów lotniczych, znaleziono środki na ich rozbudowę lub z informacji medialnych o planowanej inwestycji PPL wygląda że z dużym prawdopodobieńtwem w przypadku Radomia takie środki się znajdą.

Jeśli mam wyrokować o prawdopodobieństwie znalezienia środków na przedużenie pasa startowego w Babimoście, to biorąc pod uwagę przytoczone przykłady z porównywalnych ośrodków, sfinansowanie takiej inwestycji wydaje się możliwe mimo że jest ona wydatkiem dość trudnym do uznania za absolutnie niezbędny. Niemniej, dzięki takiej inwestycji port lotniczy w Babimoście zyska wymiary pasa konkurencyjne z Berlinem SXF, jego największym konkurentem, i uzyska przewagą konkurencyjną która może zadecydować że przetrwa on w przyszłości. Dlategoteż wnoszę o przygotowanie takiej inwestycji w nadziei uzyskania środków.

załącznik:

Od: Biuro Prasowe PLL LOT 
Data: poniedziałek, 30 kwietnia 2018
Temat: RZESZÓW-NEWARK. INAUGURACJA NOWEGO POŁĄCZENIA LOT-U DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH



RZESZÓW-NEWARK. INAUGURACJA NOWEGO POŁĄCZENIA LOT-U DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH



Warszawa, 30 kwietnia 2018 r. – Ruszyło bezpośrednie połączenie między lotniskiem Jasionka w stolicy Podkarpacia a  Newark, czyli drugim po JFK najważniejszym portem obsługującym Nowy Jork. Polskie Linie Lotnicze LOT mają już w swojej ofercie dziewięć połączeń do Ameryki Północnej

Pierwszy Dreamliner LOT-u wystartował z pasażerami z Newark w New Jersey wczoraj o godz. 19:25 czasu miejscowego, żeby wylądować na lotnisku Jasionka w Rzeszowie dziś po godz. 10. Rejs w drugą stronę zaplanowany jest z Rzeszowa o 14:10, a lądowanie na lotnisku w Newark o 17:40 (po uwzględnieniu różnicy czasu). Tym samym po 10 latach przerwy LOT przywraca pasażerom z Podkarpacia bezpośrednią łączność z jednym z najważniejszych ośrodków Polonii amerykańskiej.

Bezpośrednie rejsy między Rzeszowem a Newark będą obsługiwane raz w tygodniu – Boeingami 787 Dreamliner. Każdy z nich zabiera na pokład 252 pasażerów w trzech klasach podróży: 18 w biznes, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej. Rejsy z Newark są zaplanowane w niedziele, a z Rzeszowa w poniedziałki. Czas podróży to - w zależności od rejsu - od 8 godz. 45 minut do 9 godz. 30 minut.  Oferta jest dostępna dla pasażerów przez cały rok. 

- W ciągu 10 lat od zawieszenia bezpośrednich lotów między Rzeszowem a Nowym Jorkiem potencjał tego połączenia bardzo się rozwinął. Łącznie między tymi miastami podróżuje dziś rocznie z przesiadkami ponad 35 tys. osób – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u. - Bezpośrednie rejsy są doskonałą propozycją już nie tylko na wyjazdy rodzinne. Z naszych obserwacji wynika, że z roku na rok rośnie liczba pasażerów podróżujących między Podkarpaciem a USA w celach biznesowych, m.in. dzięki przemysłowi rozwijającemu się w Dolinie Lotniczej – dodaje.

Połączenie Rzeszowa z Nowym Jorkiem pozwoli zacieśnić więzy kraju z Polonią Amerykańską na wschodnim wybrzeżu USA, która w znacznej części wywodzi się z terenów Podkarpacia. 

- Bezpośrednie połączenie Rzeszowa z Nowym Jorkiem oznacza ogromne ułatwienie dla pasażerów co roku podróżujących z lotniska Jasionka do Stanów Zjednoczonych. Potencjał tego rynku jest na tyle obiecujący, a oferta LOT-u  tak atrakcyjna, że jestem przekonany, że ta liczba będzie rosła. Spodziewam się znaczącego przyrostu pasażerów biznesowych, dla których podróż bez przesiadki oznacza znaczną oszczędność czasu i wyższy komfort – mówi Michał Tabisz, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.

Rzeszów-Newark to już drugie połączenie uruchamiane w tym roku przez LOT z portu w Jasionce. 12 marca polski przewoźnik zainaugurował bezpośrednie rejsy z Rzeszowa do Tel Awiwu, które odbywają się na pokładach Boeingów 737-800 NG i B737 MAX 8. Loty z Lotniska Ben Guriona w Tel Awiwie mają miejsce w niedziele, a z Jasionki do Izraela w poniedziałki. Czas podróży to 3 godz. 30 minut.

Oprócz Rzeszów-Newark LOT ma w swojej ofercie w ramach połączeń dalekodystansowych do Ameryki Północnej także rejsy z Warszawy: na nowojorskie lotniska JFK i Newark, do Chicago, Los Angeles i Toronto oraz z Krakowa do Chicago. Od 3 maja polski przewoźnik zacznie latać z Budapesztu do Nowego Jorku JFK, a od 5 maja do Chicago. Do dyspozycji pasażerów są jeszcze cztery kierunki dalekowschodnie: z Warszawy do Pekinu, Tokio i Seulu, a już 15 maja wystartuje pierwszy rejsowy lot do Singapuru. W sumie w sprzedaży są bilety na 13 połączeń dalekodystansowych LOT-u.

Rozwój połączeń dalekiego zasięgu jest możliwy dzięki rozwojowi floty. W marcu LOT wprowadził do niej nowy większy typ Dreamlinera: Boeinga 787-9, który zabiera na pokład aż 294 pasażerów (o 42 więcej niż B787-8). Niewykluczone, że w przyszłości większy Dreamliner będzie pojawiał się tez na rejsach z Rzeszowa. W sumie LOT zamówił cztery takie maszyny, z których pierwsza już wozi pasażerów, a druga dołączy do floty na początku maja. W ubiegłym tygodniu LOT ogłosił zamówienie trzech dodatkowych Dreamlinerów w wersji B787-9. Samoloty zostaną dostarczone w 2019 r. Biorąc pod uwagę wszystkie podpisane kontrakty, w tym i w przyszłym roku przewoźnik włączy do swojej floty sześć Dreamlinerów, dzięki czemu będzie miał łącznie 15 maszyn tego typu. 

Oprócz nowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych czterech z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8 oraz pięciu z sześciu zamówionych Embraerów 195. W tym roku do floty LOT-u na co najmniej sześć miesięcy dołączą też dwa dodatkowe Bombardiery Q400.

Rozwój floty jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej strategii rentownego wzrostu, która zakłada, że do 2020 r. LOT będzie przewoził ponad 10,5 mln pasażerów. Już dziś LOT przewozi ponad 6,8 mln osób rocznie przy pomocy 54 samolotów pasażerskich. 

Bilety na połączenie LOT-u – w tym z Rzeszowa do Newark - są już dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, m.in. na www.lot.com, w LOT Contact Center, biurach LOT Travel i u agentów.

    
Kontakt dla mediów:

Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy

.

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. 17 Stycznia 43 
02-146 Warszawa

do wiadomości: media, UM Babimost, UM Zielona Góra, ULC

Posted by Telewizja Opera on 14:05. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do UMWL o przygotowanie inestycji przedłużenia pasa startowego na lotnisku w Babimoście

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery