dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy mostu dla kolei towarowej / pasażerskiej


Temat listu:
Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy mostu dla kolei towarowej / pasażerskiej

Jako wydawca i ekonomista domagam się by gmina Przewóz zatrudniła jedną osobę, lub powierzyła jednej osobie obowiązki kooordynacji sprawy odbudowy mostu kolejowego w miejscowości Sanice na rzece Nysa Łużycka na linii kolejowej transgranicznej: 
  • Horka- Rothenburg- Sanice- Przewóz- Wymiarki- Jankowa Żagańska
Zgodnie z umową międzypaństwową Polski i Niemiec jedna ze stron ze środków centralnych powinna odbudować ów most. Według mojej wiedzy istnieje umowa międzynarodowa która precyzuje kwestię odbudowy i utrzymania/ remontów mostów na rzekach Odra i Nysa. Sądzę że kwestia sfinansowania odbudowy mostu jest tylko kwestią odpowiedniego lobbingu. Linie kolejowe po obu stronach dawnego mostu zachowały się.

W Sanicach most został zniszczony. Łączył on kolejowe szlaki kończące się obecnie w Steinbach i w m. Sanice. Obecnie oba odcinki toru są rozcięte rzeką graniczną na której brak jest dzisiaj mostu. Domagam się jego odbudowy w związku z prognozami wzrostu ruchu towarowego na sieci kolejowej Polski i Niemiec.

Linia została ostatnio odtworzona na odcinku Przewóz- Jankowa dla poc. towarowych. Odcinek ocalały do m. Sanice- odcięto kozłem oporowym. Po stronie niemieckiej znaczne odcinki linii wyremontowano. 

Skontaktowaliśmy się z niemieckim zarządcą odcinka Horka- Loddenau- jest zainteresowany reaktywacją tej linii kolejowej na odcinku Sanice- Przewóz- natomiast odcinek dalszy z Przewozu do st. Jankowa Żagańska jest czynny. Czy wg UG w Przewozie- istnieje możliwość udrożnienia tej linii dla międzynarodowego ruchu towarowego poprzez demontaż kozła oporowego na linii z Przewozu do Sanic, jej naprawę oraz odtworzenie mostu w Sanicach - dla ruchu towarowego do RFN? 

Niemiecki zarządca linii- firma DRE, odpowiedział na pytanie czy możliwe będzie wznowienie ruchu transgranicznego (por. list poniżej). Jakie jest stanowisko UG Przewóz?

Pozdrawiam,
Adam Fularz
ekonomista, wydawca

Załaczniki:


Poprzednia korespondencja w sprawie:
An:Deutsche Regionaleisenbahn GmbH
Wilmersdorfer Straße 113/114
10627 Berlin

Was fuer Plaene gibt es fuer duie Strecke Horka- Lodeanu? Der polnische Streckenabschnitt wird saniert bis zum Przewóz.
Hat die Deutsche Regionaleisenbahn irgendwelche Plaene, die Stecke zum Betreib bereitzustellen?
MfG
Adam


Linia kolejowa nr 380 – łącząca stację kolejową Jankowa Żagańskaze stacją Horka Gbf w Niemczech przez Przewóz i Lodenau.

Odcinek od Jankowej do Przewózu otwarto w 1895 roku, dalsza część linii została uruchomiona w 1907 roku. W 1984 ruch pasażerski ustał całkowicie. Obecnie linia jest nieprzejezdna a odcinek od Sanic do Niemiec został rozebrany po II wojnie światowej.

W latach 2016-2019 planowana jest modernizacja linii na odcinku Jankowa Żagańska - Przewóz, gdzie odgałęzia się wojskowa bocznica do Potoku Lubuskiego. Po wykonaniu modernizacji ma zostać dopuszczony ruch pociągów z prędkością do 40 km/h. Inwestycja ma zostać sfinansowana z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej, które łoży środki na utrzymanie linii o dużym znaczeniu dla wojska[2].


W dniu 31 marca 2016 21:52 użytkownik Adam Fularz<adam.fularz@wieczorna.pl> napisał:
die Linie Sanice- Jankowa Żagańska wird saniert
was passiert mit der Stecke Sanice- Rothenburg- Horka? Kannst du ueberpruefen?
MfG

-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
-- 

Über den Abschnitt Lodenau - Horka finden derzeit Gespräche mit der Stadt Rothenburg sowie dem Landkreis Görlitz und der verladenden Wirtschaft statt. Die derzeitige Phase ist vertraulich. Der Abschnitt Lodenau - Bundesgrenze steht derzeit bei der DRE nicht zur Debatte.

Mit freundlichen Grüßen

Curth
Präsident


Deutsche RegionaleisenbahnGmbH 
- Zentrale -


An Gerhard Curth

DRE

Sehr geehrter Herr,
Dane fuer die Informationen. Ich moechte die Sache der durchgehenden Grenzverhehr auf der Strecke beschrieben- beabsichtigt die DRE nicht die Belebung der Strecke biz zur Staatsgrenze? Dann waere die Streckenblelebung sinvoll. Der Grenzverkehr kann bedeutsam sein.



Korespondencja z PKP PLK:

To: Rzecznik
Subject: Pytanie Jankowa Żagańska- Przewóz- Sanice

 

Cy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku? 

 

Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.



Pan

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski

 

Panie Redaktorze

Prace na odcinku  Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen,  usuwane są elementy wyeksploatowanej,  niewykorzystywanej od 30. lat  infrastruktury.

 

Pozdrawiam,

 

Bohdan Ząbek

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Joannitów 13

50-525 Wrocław

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy mostu dla kolei towarowej / pasażerskiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery