dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI na temat możliwości zmiany zarządcy linii kolejowych

Redakcja serwisu transport.org.pl otrzymała:

---------- List z MI ---------
From: media <media na serw. mi.gov.pl>
Date: Mon, Dec 2, 2019 at 10:42 AM
Subject: RE: Pytania do MI o możliwość zmiany zarządcy linii kolejowych
To: Adam 


Szanowny Panie Redaktorze,

przygotowywana obecnie nowelizacja Programu wieloletniego „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku" (uchwała Rady Ministrów nr 7/2018 z 16 stycznia 2018 r. ) ma na celu umożliwienie, aby beneficjentami tego Programu mogły być również inni zarządcy infrastruktury, niż dotychczas nim objęci - PKP PLK, PKP SKM w Trójmieście, DSDiK we Wrocławiu, Euroterminal Sławków oraz CARGOTOR.

W nowelizacji Programu zakładamy możliwość przekazywania, w trakcie jego realizacji, określonych odcinków linii kolejowych innemu podmiotowi w celu pełnienia przez niego funkcji zarządcy infrastruktury, co aktualnie ma już miejsce głównie w przypadku nieeksploatowanych odcinków linii kolejowych PKP PLK na rzecz Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Przekazywanie poszczególnych odcinków linii kolejowych nie może prowadzić do pogorszenia paramentów użytkowych w stosunku do parametrów wynikających z kategoryzacji linii kolejowych. Działania takie służą poprawie stanu infrastruktury i uruchomieniu, zawieszonych dotychczas połączeń kolejowych.  

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22

(..)

 

 

From: Adam
Sent: Monday, November 18, 2019 12:32 PM
To: media 
Subject: Pytania do MI o możliwość zmiany zarządcy linii kolejowych

 

do MI
Wskaźnik HHI dla usług zarządzania liniami kolei jest w Polsce znacznie wyższy niż w krajach sąsiednich wyżej rozwiniętych. Czy MI nadal planuje współpracę z jednym, tylko zarządcą torowisk, czy też planuje jakieś zmiany w tym zakresie? Obecny zarządca torowisk jest oskarżany o  skrajną nieudolność, w sieci Internet użytkownicy pomstują "15 lat remontu linii do Gdańska i nie zdążyli ERTMS zainstalować? " W dodatku na odcinku od mostu w Tczewie do mostu na Nogacie w czasie remontu były 4 pary torów, po remoncie dwa tory zdemontowano, co znacznie ograniczyło przepustowość tej linii. Czy te działania PKP PLK to nie jest celowe obniżanie przepustowości sieci kolei?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
transport.org.pl

 

Posted by Telewizja Opera on 02:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI na temat możliwości zmiany zarządcy linii kolejowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery