dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wezwanie przedsądowe o kolej na lotnisko w Babimoście

Wezwanie przedsądowe o kolej na lotnisko do Szanownej Pani E. Polak

Droga Pani
- przypomnę że w Olsztynie port lotniczy ożywiono dopiero po 20 latach od jego otwarcia- ruch pasażerski wzrósł dopiero po doprowadzeniu linii kolei pasażerskiej pod terminal. W Babimoście linia jest, możnaby to uruchomić - tak jak jest- ryzykując jakieś 50 tys PLN... 
Pasażerowie musieliby dojść pieszo ok. 2100 metrów gdyby przedłużyć istniejące połączenie kolei Babimost- Gorzów Wlkp. do lotniska. Lepsze dojście piesze niż zupełny brak połączenia. Dodatkowo na te 2,1 km dystansu od końca bocznicy do terminalu portu możnaby zorganizować jakiś dowóz w początkowym okresie. 

- wnoszę o wynajęcie ekonomisty transportu który zbada czy istotnie decyzja władz woj. lubuskiego o braku kolei pasażerskiej na lotnisko jest właściwa. Być możę tą decyzją przypieczętują Państwo upadek tego portu lotniczego. W tej chwili wszystkie oddalone od centrów miast polskie porty lotnicze albo mają już linie kolejowe (Szymany, Golenów), albo jest ona w planowaniu (Rzeszów, Pyrzowice).

Obecnie szanse na reaktywacje portu lotniczego Babimost wiąże się z budową połączenia kolejowego do tego portu lotniczego. Dzięki połączeniu kolejowemu skutecznie reaktywowano port lotniczy Szczytno- Szymany położony 55 km od Olsztyna. Przez 2 dekady od 1996 roku port lotniczy nie miał połączenia kolejowego i notował bardzo mały ruch pasażerski. Dopiero budowa linii kolejowej do terminalu pasażerskiego trwale ożywiła ten port lotniczy a ruch wzrósł do ponad 100 tys. pax rocznie. Olsztyn-Mazury jest szóstym portem lotniczym w Polsce (po Krakowie, Warszawie, Szczecinie-Goleniowie, Lublinie i Gdańsku), który posiada pasażerskie połączenie kolejowe. Obecnie trwają prace nad budową połączenia kolejowego do portu Jesionka koło Rzeszowa i podpisano już umowę w tej sprawie.


-----
Kolei do portu lotniczego Zielona Góra- Babimost wg obecnych planów nie będzie. Wiele osób wiązało nadzieję na ożywienie zielonogórskiego portu lotniczego z reaktywacją linii kolejowej na to lotnisko, która obecnie zarosła drzewami i krzewami. 

Niestety, władze mówią wyraźnie "Nie" na propozycję odkrzaczenia linii kolejowej i uruchomienia jej tymczasowo, celem wprowadzenia połączeń Gorzów- Port Lotniczy. Pasażerowie musieliby pokonać ok. 2,1 km pieszo z przystanku końcowego do terminalu portu. Mimo że obecnie brak jest jakiegokolwiek połączenia transportem publicznym z Gorzowa, władze wykluczają dojście piesze pasażerów, twierdząc że dystans pieszy (2,1 km) jest zbyt duży. Ale być może - lepszy rydz niż nic? Linia kolejowa przecież istnieje, wydatkowanie ok. 50 tys. PLN na jej reaktywację (wynajęcie od właściciela i wycięcie drzew i krzewów ją porastających) wydaje się w zasięgu możliwości władz woj. lubuskiego. 

W Olsztynie udało mi się przekonać lokalne władze do zainwestowania w linię kolejową do lokalnego portu lotniczego. Lotnisko Szymany pod Olsztynem istniało od 1996 roku, obsługiwało niewielki ruch, i ożyło dopiero po doprowadzeniu linii kolejowej, która wydatnie skróciła czas dojazdu do tego portu lotniczego. Port lotniczy Olsztyn- Mazury dysponuje dziś dwoma- trzema połączeniami kolejowymi dziennie poza niektórymi dniami tygodnia. Są one skoordynowane z godzinami odlotów i przylotów samolotów. 

"Koszty wydają się niewspółmierne do otrzymanych korzyści" pisze w odpowiedzi Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego. Kolei na lotnisko nie ma także w planie transportowym- na etapie przygotowywania planu odrzucono wszelkie postulaty uwzględnienia kolei na lotnisko w tych planach, mimo że takie propozycje składano w ramach konsultacji społecznych. Wszystkie te propozycje autorzy Planu Transportowego odrzucili. Kolei do portu lotniczego nie ujęto w oficjalnych planach. Wnoszę o zmianę tej decyzji i dodanie kolei na lotnisko do planu transportu zbiorowego województwa lubuskiego. Jeśli nie wykona Pani tego żądania, jako ekonomista transportu skieruję pozew sądowy przeciwko Pani.

Z szacunkiem 

-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Dolina Zielona 24a, PL Zielona Góra


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 22:29. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wezwanie przedsądowe o kolej na lotnisko w Babimoście

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery