dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Przedstawienie zarzutów Radzie i władzom miasta Duszniki Zdrój przed wprowadzeniem zarządu komisarycznego

Przedstawienie zarzutów Radzie i władzom miasta Duszniki Zdrój przed wprowadzeniem zarządu komisarycznego 
dotyczy procedury administracyjnej w sprawie:


do 
Rada Miasta Duszniki Zdrój, władze miasta

dotyczy procedury administracyjnej w sprawie:
Pozew do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu 
Za pośrednictwem 
Dolnośląski Urząd Wojewódzki 
(w przypadku braku zgody DUW na zarząd komisaryczny)

Wniosek
Wnoszę o podział gminy Duszniki Zdrój poprzez wydzielenie z niej osobnego miasta poprzez odłączenie dzielnicy Zieleniec przy czym zrazu dzielnicę ta objętoby zarządem komisarycznym. Z powodu pandemii w tym roku skibus nie kursuje. Zarzutem jest że nie została utworzona linia autobusowa w tym sezonie mimo że jest to obowiązek prawny władz. Niestety- w tym sezonie zimowym nie została uruchomiona linia autobusowa. W Urzędzie Miejskim podano rozwiązanie- albo podróż we własnym zakresie (nie sprecyzowano jak, ani gdzie można wypożyczyć samochód dostosowany do podróży drogami górskimi), albo kursują również taksówki (nie było ich jednak oczekujących na dworcu kolejowym, nie była tez zamieszczona tam żadna widoczna informacja o takich usługach, ani o cenach). Pani w sekretariacie nie wie dlaczego witryna - skibus- jest wyłączona, poprzednio działała od grudnia do końca lutego,, ani- dlaczego też na tej stronie nie ma informacji. Dzielnica Zieleniec nie ma nawet statusu sołectwa. To jest karalne, ponieważ jest to odległa dzielnica, a może dojść do wypadku z powodu złego stanu infrastruktury. 

Uzasadnienie w sprawie wprowadzenia zarządu
Uzasadniam wprowadzenie zarządu komisarycznego w mieście Zieleniec powstałym poprzez sztuczny rodział dzielnicy Zieleniec od miasta Duszniki Zdrój na podstawie informacji jakie spłynęły do redakcji, że stosownie do art. 97 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713) – zwanej dalej „u.s.g.",  w razie nierokującego nadziei na szybką poprawę i przedłużającego się braku skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez organy gminy, Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej, może zawiesić organy gminy i ustanowić zarząd komisaryczny na okres do dwóch lat, nie dłużej jednak niż do wyboru rady oraz wójta na kolejną kadencję. Ustanowienie zarządu komisarycznego może nastąpić po uprzednim przedstawieniu zarzutów organom gminy i wezwaniu ich do niezwłocznego przedłożenia programu poprawy sytuacji gminy (art. 97 ust.  2 u.s.g.). Niniejszym czynię to.

Wzywam Radę Gminy do:
Zaproponowania programu poprawy sytuacji gminy (art. 97 ust.  2 u.s.g.)

Nadmienię iż komisarza rządowego powołuje Prezes Rady Ministrów na wniosek wojewody, zgłoszony za pośrednictwem ministra właściwego do spraw administracji publicznej komisarz rządowy przejmuje wykonywanie zadań i kompetencji organów gminy z dniem powołania (art. 97 ust. 3 i 4 u.s.g.).

Inne przesłanki prawne
Zawieszenie organów gminy i ustanowienie zarządu komisarycznego ma charakter fakultatywny i wymaga zaistnienia przesłanek określonych ww. normą. Zawieszenie organów gminy i ustanowienie zarządu komisaryczny jest dopuszczalne tylko w okolicznościach szczególnych, tj.:
 gdy wystąpią jednocześnie dwie przesłanki - przedłużający się brak
skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez organy danej jednostki samorządu
terytorialnego oraz gdy nie ma nadziei na szybką poprawę skuteczności działania
(pow. Wyrok NSA z dnia 3 października 2006 roku, II OSK 970/06, CBOSA). Zastosowanie
środka nadzorczego w postaci zarządu komisarycznego musi być więc poprzedzone
uzyskaniem określonych informacji o działalności organów konkretnej jednostki samorządu
terytorialnego, które mogłyby dać podstawę do podjęcia czynności władczych, tak aby
niedookreślone pojęcia "nierokujący nadziei na szybką poprawę" i "przedłużający się brak
skuteczności" nie zostały w sposób niedozwolony zinterpretowane.

Stwierdzona naocznie obserwacja sytuacji
Administracyjnie i prawnie zmuszono nas do skorzystania ze stacji sportów zimowych po polskiej stronie granicy. Słyszałem o niej potworne opowieści,wypowiadane poza granicami Polski,wzbraniałem się skorzystać jako że nie była ona dostępna dla osób bez własnych samochodów osobowych. Uniemożliwiałoby mi to skorzystanie z prawa przejścia i przejazdu, prawa cywiloprawnego gdzie indziej gwarantowanego.  . 

Sytuacja jaką zaobserwowałem w dzielnicy m. Duszniki- Zdrój o nazwie "Zieleniec", w języku potocznym mojego pokolenia nazywam się "kombo". Kombo opisuje statystyczną korelację, nawarstwienie się różnych zdarzeń wskazujących na "fakap" czyli wystąpienie stanu w którym- potocznie to ujmując- szambo wybija. Inne sformułowanie na określenie sytuacji jaką zastałem to SHTF  (wytłumaczenie zwrotu: http://miejski-survival.pl/blog/co-znaczy-shtf-albo-whstf-miejski-survivalista-powinien-to-wiedziec/

Wg opisu sytuacji mi przedstawionego korek samochodowy w m dzielnicy Zielenic w sobotę 20 lutego 2021 rano ok. godz. 11.30 sięgał ok. 5 kilometrów. Władze i Rada gminy Duszniki Zdrój utraciły- jak stwierdziłem- jakąkolwiek kontrolę nad bezpieczeństwem na tym terenie. Panowały tutaj warunki bliskie wypadkom, trwale zagrażające bezpieczeństwu naszemu jak i osób w naszym otoczeniu. Pojazdy ratunkowe nie miałyby szans dotrzeć. W pewnym momencie dnia zastawiono samochodami wszystkie chodniki. Doszło do sytuacji w której- po śliskiej- oblodzonej nawierzchni o powierzchnię ulicy muslieli walczyć piesi-  którym zabrano chodniki pod cele parkingowe, jak i samochody- na przykład terenowe półciężarówki ważące po 2-3 tony, które nie mogły wyhamować przed pieszymi na mocno oblodzonej tafli lodu na drodze o nazwie "Autostrada Sudecka", którąto nazwę wielu kierowców traktowało dosłownie. 

Wnoszę, na podstawie prawa zwyczajowego, KPA oraz na podstawie prawa o zarządzie komisarycznym miast o ustanowienie  postanowienia zabezpieczającego. O ustanowienie zarządcy komisarycznego dzielnicy miasta Zieleniec.

Wnoszę do Sędziów WSA o wydanie postanowienia w sprawie Wydawca ./. władze miasta, celem zapobieżenia wypadkom. Wg wczorajszego śledztwa redakcji, władze lokalne nie były w stanie nawet zidentyfikować infrastrukturalnej przyczyny braku komunikacji zbiorowej. W warunkach korku samochodowego komunikacja miejska nie ma szansy się utrzymać, stan przystanku jak i jego oznaczenie przedstawiały opłakany widok ( w załączeniu).

Nie liczę na owe władze. Wnoszę do Sędziów o wydanie decyzji o innym podziale obecnego budżetu miasta i gminy Duszniki Zdrój- poprzez trwałe wydzielenie miasta Zieleniec z osobną Radą i budżetem..Wg informacji Informacji Turystycznej mieszka tam ok. 100 stałych mieszkańców. Nie ma nazw ulic przez co trudno znaleźć cokolwiek- np. kościoła etc. Niech się zdarzy wypadek- i co wówczas? Rada miasta nawet nie nadała nazw czy to placowi przy kościele, czy to rozmaitym miejscom mogącym pomóc zlokalizować ofiary wypadków narciarskich etc. 

Prowadzę agencję prasową i liczne media.. Jeżdżę na skateparku i snowparku. W Zieleńcu wg mojej obserwacji znajduje się tylko jeden snowpark w stanie ruiny, zaś w mieście Peci pod Śnieżką po stronie czeskiej- tych przeszkód- jest o ich kilka więcej. W Zieleńcu- wszystkie są regularnie zajęte, ale dlatego że snowpark nie jest oznaczony. W chwili gdy tam jeżdziłem na przeszkodach źle przygotowanych i niebezpiecznych bo zużytych i bez dobrego najazdu, nikt poza mną z niego nie korzystał. Co było niebezpieczne, przeszkody nie miały wyszejpowanych najazdów, część przeszkód była porzucona i złożona pod słupami, jako ruiny resztek snołparku. Snołpark był bardzo niebezpieczny przez to że na przeszkodach stale siedzieli przypadkowi ludzie. W pewnym momencie poczułem jak lądując z przeszkody na snołpparku spadłem na czyjeś narty którzy pozostawili siedzący- odskakując gdy mnie zobaczyli rozpędzonego najeżdżającego na przeszkodę.  Zarrzucam Radnym i władzom miasta trwałe narażenie bezpieczeństwa mojego jak i osób które mogły nie wiedzieć że znajdują się na snołparku. Zarzucam że przeszkody nie były wyszejpowane a zwykle w kurortach narciarskich się o to dba. Nieczego tak rakowego nie znalazłem jeszcze jako snołpark. . 

Zarzucam że działo się to także w powodu dyskryminacji. 

Zarzut dyskryminacji
Mniemam że Rada jak i władze miasta Duszniki Zdrój od wielu lat były świadome sytuacji permanentnych problemów transportowych. Wg stanu z dnia 21 lutego 2021, z dzielnicy miasta Duszniki o nazwie Zieleniec do miejscowości Duszniki Zdrój na dworzec kolejowy można się było dostać jedynie taksówką w cenie - jak mniemam - co najmniej 200 (dwustu) złotych za taki kurs. Nie było widać jakichkolwiek ogłoszonych nigdzie rozkładów, skibusu nie było widać ani też nigdzie nie oznaczono takiej oferty, witryna nie działała. Autobus taki i tak nie przejechałby z powodu zatarasowania dróg w weekend 20-21 .2. 2021 r. Przystanek miał znaki znajdujące się w stanie ruiny i był stale i trwale zastawiony, zamieniony w przestrzeń parkowania samochodów osobowych, przez co nie miałby nawet szansy pełnić jakiejkolwiek roli infrastruktury transportu publicznego jeśliby ktoś takie usługi chciał świadczyć mimo braku możliwości wykonania manewru nawrotu, z braku "pętli"- zajętej z powodu kongestii na drodze. Zdewastowany znak odpychał od podjęcia próby skorzystania z tak oznaczonych usług. Dołączam jego reprodukcję jako dowód. 

Sugeruję wyjaśnienie odpowiedzialności Radnych i władz miasta Duszniki Zdój- oraz- w przypadku stwierdzenia uchybień- wyłączenie Radnych i władz miasta i gminy Duszniki Zdój z odpowiedzialności administracyjnej za ten stan rzeczy,. Osoby te- świadomie lub nieświadomie- doprowadziły do sytuacji w której narażone jest nasze , moje i innych zdrowie. Osoby te w mojej ocenie nie są dalej uprawnione do pełnienia funkcji publicznych w dzielnicy Dusznik- Zdroju o nazwie Zieleniec- dopuszczając do nawarstwienia się przez lata kombo w postaci bałaganu w miejscu publicznym. 

Inne stwierdzone elementy kombo:
- moja przyjaciółka pierwszego dnia dostała deskę z dwoma lewymi wiązaniami. Drugiego dnia zmieniła wypożyczalnię- w tej zaoferowano jej but snołbordowy z rozerwanymi sznurówkami. Obsługa nie była szkolona w tej dziedzinie, nie były to osoby przyuczone do zawodu. 
- napotkany mężczyzna, pierwszy któremu opisałem tą sytuację, odpowiedział opowieścią, jak musi przywozić aż z Bydgoszczy sprzęt który wypożycza, na miejscu, w Bydgoszczy- i tamże wypożyczony- przywozi do Zieleńca. Na miejscu otrzymał bowiem np. mokre buty lub sprzęt kompletnie nie serwisowany, do tego stopnia że nie ma najmnieszej ochoty nawet podejmować ryzyka korzystania z miejscowej oferty.
- w restauracji Szarotka za drugim razem nie potrafiono podać cen, twierdząc że obsługa nie ma dostępu do cennika. Marnowano nasz czas jako czekających a mających opłacone już karnety na ten dzień, w końcu sobie poszedłem. Gdzie indziej sprzedawano potrawy- frytki, kupiłem trzy porcje z keczupem, za 44 PLN (dwie porcje były z batatów, jedna zwykła). Miałem wrażenie że wszystkie potrawy solono. Frytki podawano już posolone. Sól jest zakazana w wielu kulturach, także w mojej. Nie solę potraw. Nie potrafię sobie wyobrazić jak można podawać już posolone frytki,ale też nie korzystałem wcześniej z oferty w ośrodkach sportów zimowych po polskiej stronie granicy. Zrobiłem to, zmuszony prawnie, wbrew sobie, wiedząc że tutaj po polskiej stronie granicy nie mam szansy na zdrowe jedzenie na stoku narciarskim. Nigdzie tutaj nie oferowano zdrowej żywności ani nawet żywności czy napojów lokalnych. Oferowano najtańsze napoje czy produkty w cenach jakby były one przedniej czy dobrej jakości. Miałem wrażenie bycia okradanym wbrew sobie, prawnie i administracyjnie zmuszonym do bycia w miejscu gdzie ani ja tego nie chciałem, ani te osoby prowadzące ów kurort. 

Miałem wrażenie że poprzez takie a nie inne skonstruowanie możliwości dojazdu - tylko samochodem osobowym- był to kurort dla osób starszych, rodzin z dziećmi etc. Tak mnie ponadto informowano. Nie były prawdą jakiekolwiek informacje o skibusie czy innym podobnym rozwiązani- nic podobnego nie oferowano ani też nie było to nigdzie w sposób widoczny oznaczone. Był to pierwszy kurort narciarski, stacja zimowa w Europie, do jakiej trafiłem, która była dostępna tylko taksówką w cenie ok. 200 czy więcej PLN. Miałem wrażenie że ktoś próbuje mnie okraść z pieniędzy, ale nie maiłem innej możliwości skorzystania z tych usług jak dojazd samochodem. Nasz samochód się zepsuł na krętych i stromych drogach, musieliśmy wynająć inny. Mój kolega ma rozmiar buta 48, waży ponad 110, moze ze 120 kilogramów. Ja mogłem do obu samochodów z trudem się pomieścić, nie mieściła mi się albo głowa, albo nogi, albo cały czas dotykałem głową sufitu a kolanami siedzeń - za każdym razem. Moi towarzysze musieli się wcisnąć pod bagaże. Mamy wielki gear bag z kilkunastoma kompletami ochraniaczy (po kilka par na nadgarstki, łokcie, kolana, korpus, pośladki, kaski, gogle etc).Mamy trzy snowboardy, długie na metr 30 cm. Decyzja Radnych i władz miasta Duszniki naraziła nas na ogromne niewygody i duże problemy. W dodatku z Dusznik Zdrój nie oferowano połączeń kolei, a jedynie autobus zastępczy, który zapełnił się już w Dusznikach i w Szczytnie odesłano dwóch pasażerów. Dalszą trasę i następne przygody muszę skrócić z powodu wystąpienia szeregu zdarzeń które składają się na narażenie naszego zdrowia i życia poprzez porzucenie infrastruktury transportu zbiorowego proekologicznego na rzecz transportu szosami, w warunkach korków drogowych. 

Załącznik:
Subject: przystanek autobusowy w Duszniki Zdrój Dzielnica Zieleniec


z wyrazami szacunku,
--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 00:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Przedstawienie zarzutów Radzie i władzom miasta Duszniki Zdrój przed wprowadzeniem zarządu komisarycznego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery