dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do władz miasta Gliwice o naprawę pasażerskiego portu lotniczego w Gliwicach

Wniosek o robudowę pasa lotniska Gliwice- Trynek celem włączenia Gliwic jako portu lotniczego sezonowego w sieć pasażerskich lotnisk krajowych.

Szanowni Państwo, 
Nie trzeba wielkich inwestycji aby Gliwice włączyć do siatki połączęń lotnictwa pasażerskiego. 
Aby na lotnisku w Gliwicach mogły lądować samoloty pasażerskie, wymagana jest rozbudowa: w wersji minimum, dla popularnych na rynku samolotów paażerskich typu ATR wymagany pas startowy ma mieć długość o około 300 metrów więcej jak obecnie. W wersji dla samolotów pasażerskich regionalnych typu Q400, użytkowanych np. przez linie LOT, trzebaby dodać 500 metrów i poszerzyć pas do 30 metrów (w obu przypadkach). Sądzę że boki pasa można w jakiś sposób dosztukować, nie muszą mieć aż tak znacznej nośności.  
Pozdrawiam.
Adam


List do Radnych z dnia 23.6.2016r.
Szanowni Państwo, 
Apeluję o budowę drogi startowej Portu Lotniczego Gliwice i odbudowę portu który ongiś obsługiwał połączenia lotnicze do Wrocławia i Berlina. 

Proponuję drogę startową o dł. 1440 metrów, budowę drogi kołowania i płyty postojowej, przebudowę i modernizację budynku portu lotniczego. Umożliwi to przyjmowanie samolotów typu ATR 42, ATR 72, Jak-40, C-130 Hercules, BAe 146, Cessna Citation, Falcon 2000, Bombardier BD700 itp.
 Uruchomionoby planowe loty rejsowe do innych miast Polski.
 Załączam oryginalne mapy, na wezwanie mogę przesłać kserokopię przedwojennego rozkładu lotów z portu lotniczego Gliwice. 

Proszę o odpowiedź na apel- opublikuję  ją

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Gliwicka- Gliwicka.eu


mapa trasy lotniczej Berlin-Gliwice z lat 30-tych XX w. (fot.mojszlak.pl)


Pytania prasowe z ok. 2016 r.
(...) proszę o odpowiedzi na następujące pytania:

- jaki jest aktualny stan prawny terenu pasa startowego? 

- jak władze zareagowałyby, gdyby rozbudowa portu lotniczego byłaby finansowana z budżetu centralnego w ramach programu finansowanego ze środków Narodowej Strategii Rozwoju Sieci Portów Lotniczych? Czy też władze miasta zamierzają sfinansować odbudowę tutejszego portu lotniczego samodzielnie?

- czy władze miasta widzą w swoim mieście postój dla taksówek powietrznych wyposażony w poczekalnię etc.? Czy władze miasta uwzględniły w swojej strategii rozwoju aktywizację portu lotniczego? Czy w ogóle uwzględniły transport lotniczy?
- czy władze miasta mają jakieś oczekiwania odnośnie modernizacji portu lotniczego? Czy mają jakieś oczekiwania odnośnie terminalu- poczekalni pasażerskiej, długości pasa startowego i dostępności tankowania statków powietrznych?
- czy władze miasta dofinansowałyby i uwzględniły w planie transportowym kursy komunikacji miejskiej do portu lotniczego?

(..)

"Dlatego w planach modernizacji ujęto przede wszystkim budowę utwardzanego, 900-metrowego pasa startowego i drogi startowej, drogi kołowania, płyty postojowej, kontenerowej stacji paliw, hangaru postojowego oraz postojowo-obsługowego."
- dlaczego władze miasta planują budowę pasa tylko o długości 900 metrów? Standardowe taksówki powietrzne wykorzystywane w Polsce to samoloty Saab 340A, wymagające ok. 1400 metrów pasa startowego.

List z 2016 r. 
Szanowni Państwo,

Port lotniczy Radom ostatnio pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do Gdańska, Wrocławia, Berlina i Pragi. Pokazuje to że nawet niewielkie miasta mogą liczyć na połączenia pasażerskie.

Interesuje mnie czy są Państwo zainteresowani powrotem do dyskusji na temat pasażerskiego portu lotniczego przy Państwa mieście. Jako ekonomista skutecznie przekonałem wiele samorządów polskich miast do postawienia na lotnictwo pasażerskie i do budowy czy rozbudowy terminali pasażerskich. 

W Polsce najmniejszym miastem z własnym portem lotniczym jest 4-rotysięczny Babimost w woj. lubuskim, położony ok. 33 km od Zielonej Góry. Niedawno, dzięki połączeniu kolejowemu do portu lotniczego celem dowozu pasażerów udało się przywrócić do ruchu port lotniczy Szymany koło 27-tysięcznego Szczytna. Port ten znajduje się 55 km od Olsztyna. 

Porty lotnicze udaje się w polskich warunkach ożywiać w corazto mniejszych miejscowościach. Jestem przekonany, że wiele z tych portów lotniczych po dekadzie lub dwóch zacznie pokrywać swoje koszty, lub nie będą one wymagały tak wielkich dotacji jak na początku działalności.

Jako ekonomista zachęcam i przekonuję do powrotu do dyskusji na temat ożywienia tutejszego portu lotniczego. Skoro w Radomiu jest to możliwe, podobnie jak w Szczytnie - Szymanach czy Babimoście, port w mieście znacznie większym powinien być możliwy ekonomicznie. Porty lotnicze okazują się ekonomicznie możliwe w miastach odległych nawet o 55 km od większych miejscowości. 

Tymczasem Polska jako kraj jest bardzo uboga w porty lotnicze. Tymczasem w Niemczech można naliczyć 39 samych portów lotniczych. W niewielkiej Finlandii jest ich 25. We Francji działa 56 portów lotniczych, zaś w Hiszpanii, kraju o podobnej liczbie ludności jak Polska, jest ich aż 52. 

W Polsce nadal jest miejsce dla nowych portów lotniczych, możliwe jest także dotowanie połączeń pasażerskich do lokalnych portów lotniczych w ramach umów marketingowych czy umów o usługi użyteczności publicznej (PSO). 

Wydatki na przystosowanie portu lotniczego posiadającego juz drogę startową do obsługi połączeń pasażerskich to ok. 16- 25 mln PLN (ILS i budowa wieży dla kontrolerów ruchu oraz małego terminalu pasażerskiego wraz z wyposażeniem). Budowa całkiem nowego portu lotniczego bez cen wykupu gruntów to: jak w przypadku Szyman koło Szczytna, koszt budowy lotniska wyniósł 205 mln zł. Budowa 2,5-kilometrowego pasa startowego kosztowała 106 mln zł, zaś wzniesiony od podstaw terminal pasażerski kosztował 57 mln zł. Ale był to port lotniczy zbudowany od podstaw w miejscu starego portu. Budowa samego terminalu i pomocy nawigacyjnych przy juz istniejącym pasie startowym jest znacznie tańsza. 

Kwota 20- 25 mln PLN to nie są wydatki na które nie stać polskich władz samorządowych. Niemniej, często nie chcą one angażować się w ten temat, mimo że nawet port lotniczy w Radomiu przyciągając linie Sprintair odniósł niewielki sukces marketingowy. 

Warto więc zaapelować z perspektywy ekonomisty o zmianę tej sytuacji. W Polsce może i powinno powstać więcej lokalnych portów lotniczych, zwłaszcza wykorzystujących istniejącą infrastrukturę powojskowych portów lotniczych. Budowa terminali pasażerskich i finansowanie instalacji nawigacyjnych może być sfinansowane przez samorządy lokalne. 

Często powstanie lokalnego pasażerskiego portu lotniczego to wieloletnia praca nim taka instytucja zacznie w ogóle działać. W Radopmiu przygotowania pochłonęły niemal dekadę. w polskich warunkach samorządy powinny podjąc decyzje już dziś, by porty lotnicze mogły powstać do 2026 roku.

Adam Fularz 

Kolejne pytanie z 2016 r.

- jakie jest zdanie prezydenta Gliwic na temat reaktywacji portu
lotniczego w Gliwicach?

Odpowiedź, stanowisko w poruszanej sprawie zostały zawarte w odpowiedzi z 1 lutego 2016 r. z godz. 13.15.

 

Marek Jarzębowski

rzecznik prasowy

Prezydenta Gliwic

- jakie jest zdanie prezydenta Gliwic na temat reaktywacji portu lotniczego w Gliwicach?


Koniec lotniskowej manii w Polsce. Czy słusznie zrezygnowano z planów lotnisk pasażerskich?

sob., 13/02/2016 -
Mania lotniskowa minęła zdaje się bezpowrotnie. Samorządy w całej Polsce- jak ona długa i szeroka, porzuciły plany lotnisk pasażerskich. Pozostały jedynie czynne porty pasażerskie w zadziwiająco małych miejscowościach: w Babimoście (4 tysiące mieszkańców), w Szymanach koło liczącego 27 tysięcy mieszkańców Szczytna, czy w liczącym 23 tysiące mieszkańców Goleniowie. Pokazuje to, że porty lotnicze mogą funkcjonwać także w oddaleniu o 35- 55 km od większych aglomeracji. 
 
Wydaje się z tej perspektywy, że większość planów naprawy i dostosowania istniejących portów lotniczych miałaby szansę się powieść. Niestety, samorządy zmieniły swoje plany często diametralnie, i w Legnicy oraz Kołobrzegu rozpoczęto rozbiórkę portów lotniczych. Decyzje te wydają się bezsensowne, skoro pasażerskie porty lotnicze z powodzeniem działają w znacznie miejszych polskich miastach. 
 
(..)
 
W Polsce gęstość portów lotniczych jest rekordowo niska w skali Europy. Ponad połowę istniejących ongiś portów lotniczych zlikwidowano. Porażka kilkudziesięcu opisanych planów naprawy czy przebudowy już istniejących portów lotniczych pokazuje tylko słabość polskich samorządów i słabość Polski jako kraju. Mania lotnicza w polskich samorządach już minęła, ale nadal pozostały liczne rejony kraju z których do najbliższego portu lotniczego jedzie się od 2 do 4 godzin samochodem osobowym. 
 
Wydaje się że większość z przedstawionych propozycji portów lotniczych miałaby szansę się powieść. Niestety, problemy nowopowstałego portu lotniczego w Radomiu podziałały studząco na plany polskich samorządów. Pytani o los portów lotniczych samorządowcy często wskazywali na los portu lotniczego w Radomiu jako powód dla którego zrezygnowali z lotniskowych zamierzeń. Większość samorządowców korzysta z niskiej jakości polskich mediów, które porzekazywały informacje o zawieszeniu połączeń do tego portu lotniczego, ale już nie poinformowały o ponownym jego otwarciu. Podczas gdy w chwili pisania tego artykułu port lotniczy w Radomiu nadal działa i obsługuje nieliczne loty pasażerskie. Nie wiadomo jeszcze, jak długo loty pasażerskie się utrzymają. Obecnie liczba pasażerów w Radomiu sięga kilkunastu- do dwudziestu kilku na jeden lot. 
 
W Polsce powinna powstać strategia rozwoju portów lotniczych, powinien powstać mechanizm finansowy finansowania rozbudowy lotniczych regionalnych portów pasażerskich z budżetu państwa. W efekcie braku strategii porty lotnicze z powodzeniem działają w niewielkich miejscowościach (Babimost, Szczytno), zaś większe miasta takich portów nie posiadają. Rządowa polityka finansująca rozbudowę lokalnych portów lotniczych do roli portów pasażerskich pomogłaby stworzyć sieć mniejszych lotnisk pasażerskich w Polsce i wyrównałaby przepaść cywilizacyjną dzielącą polską peryferię od głównych ośrodków kraju.
 
Przykłady z Irlandii czy wielu krajów Europy pokazują że na terenie typowego polskiego województwa może się równocześnie utrzymać nawet kilka- kilkakaście portów lotniczych. W Danii na terenie wielkości polskiego województwa mieści się ok. 30 portów lotniczych. We Francji czy Hiszpanii na podobnym obszarze jak Rzeczpospolita Polska działa ich kilkadziesiąt, a nie kilkanaście, jak w Polsce. 
 

-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Z prasy:

W dzisiejszej prasie jest art. "Gliwice marzą o lotnisku". Piszą w nim, że gliwicki magistrat chce wydać 58 mln zł na: utwardzony pas startowy, płyty postojowe, budynek portu, wieżę kontroli lotów, parking samochodowy, strażnicę przeciwpożarową, płaszczyznę tankowania i odladzania oraz ogrodzenie. Funkcjonowanie przyszłego portu lotniczego ma kosztować 3 mln zł rocznie. Chcą, by z lotniska korzystały awionetki, taksówki powietrzne przewożące osoby między miastami oraz samoloty pocztowe. Lotnisko ma powstać na bazie istniejącego, z którego korzysta obecnie Aeroklub Gliwicki oraz pogotowie ratunkowe. 

Pieniądze na rozbudowę i modernizację mają pochodzić z budżetu miasta. Ale też magistrat zapowiada, że będzie się starał o dofinansowanie z Unii Europejskiej i wsparcie województwa śląskiego.

Pytania prasowe z ok. 2016 r. 
- dlaczego Gliwice zrezygnowały z rozbudowy portu lotniczego?
- jakie były powody tej decyzji?
- czy prowadzono stosowne analizy ekonomiczne?


List do władz miasta Gliwice o odbudowę pasażerskiego portu lotniczego

Szanowni Państwo, 
Apeluję o budowę drogi startowej Portu Lotniczego Gliwice i odbudowę portu który ongiś obsługiwał połączenia lotnicze do Wrocławia i Berlina. 

Proponuję drogę startową o dł. 1440 metrów, budowę drogi kołowania i płyty postojowej, przebudowę i modernizację budynku portu lotniczego. Umożliwi to przyjmowanie samolotów typu ATR 42, ATR 72, Jak-40, C-130 Hercules, BAe 146, Cessna Citation, Falcon 2000, Bombardier BD700 itp.
 Uruchomionoby planowe loty rejsowe do innych miast Polski.
 Załączam oryginalne mapy, na wezwanie mogę przesłać kserokopię przedwojennego rozkładu lotów z portu lotniczego Gliwice. 

Proszę o odpowiedź na apel- opublikuję  ją

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Gliwicka- Gliwicka.eu

-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
+48604443623


Opis lotniska:

Budynek portu lotniczego:


z WIKIPEDII:
21 kwietnia 1927 roku otwarto linię Gliwice-Brno-Wiedeń[m], którą zamknięto w 1929 roku z powodu okrojenia dotacji państwowych mimo, że była bardzo dochodowa - 0,32 marki od km, a lot trwał 2 godz. Z czterech tras z Gliwic: Gliwice-Wrocław-Berlin, Gliwice-Jelenia Góra, Gliwice-Wrocław-Szczecin oraz Gliwice-Wiedeń utrzymała się jedynie pierwsza.

WNĘTRZE TERMINALU PASAŻERSKIEGO:


10 sierpnia 1929 roku oddano uroczyście do użytku jak na owe czasy nowoczesny port lotniczy[n]. Na lotnisku zbudowano też funkcjonale warsztaty naprawcze. Ostatecznie pole lądowania samolotów wynosiło 600x1200 m. Projekt całości był autorstwa Schaubika i Sattlera.

1 marca 1930 roku rozpoczęto regularne loty na trasie Gliwice-Konstantynopol [p] i Gliwice-Wrocław-Berlin.

W 1939 roku wprowadzono ranne i wieczorne loty do Berlina oraz otwarto linię do Wiednia [u]. Zarządzono też, że przewożenie poczty i paczek odbywało się wyłącznie nocą.

Rozkład lotów: do Wrocławia o 8.00 przylot 9.50. Z Wrocławia odlot o 16.40 przylot do Gliwic 18.00. Lotnisko przyjmowało pocztę w dniu odlotu do godz. 7.30 (.) wg Wikipedii
-- 
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.

Stanowisko władz miasta z ok. 2016 r. 

Szanowny Panie,
Gliwice nie mają w planach odbudowy pasażerskiego portu lotniczego. W zasięgu, od pół do godziny jazdy autostradą od Gliwice, są zlokalizowane trzy dobrze funkcjonujące lotniska.
Z poważaniem
Marek Jarzębowski
rzecznik prasowy
Prezydenta Gliwic



Pytania prasowe
- dlaczego Gliwice zrezygnowały z rozbudowy portu lotniczego?
- jakie były powody tej decyzji?
- czy prowadzono stosowne analizy ekonomiczne?

Odpowiedzi linii lotniczych w sprawie lotniska Gliwice
List z 26 czerwca 2016 r. - do GAPR

Linie Sprintair- kobieta która obsłguje biuro marketingowe mówi o wymogu 1250- 1300 metrów długości pasa startowego, szerokość ok. 30 metrów.

Linie LOT pozostawiły tylko numer telefonu do osoby kontaktowej- jest to tel. 731999924- nalezy zadzwonić i uzgodnić wymogi techniczne.

Odpowiedź linii Skytaxi:

Dzień dobry,

 

Bardzo dziękujemy za wiadomość.

 

Aktualnie przygotowujemy się do najbliższego sezonu letniego, jednak jesteśmy otwarci na przyszłoroczne propozycje portów lotniczych. Wymagana długość drogi startowej to 1250m przy pełnym obłożeniu i braku przeszkód terenowych.

 

Dziękuję i pozdrawiam,

 

 

Dorota Gorak

 

 

Description: Logo SkyTaxi

 

SKYTAXI sp z o.o.

(..)



Odpowiedź linii (..), obsługują połączenia (..) i kilka innych w Polsce.
Pozdrawiam,

---------- Forwarded message ----------
From: (..)
Date: 2016-06-28 8:16 GMT+02:00
Subject: RE: Question- flights to Gliwice
To: Adam Fularz 


Dear Mr. Fularz,

 

For our ops normally 2.500m is the length without restrictions.

 

Best regards,

 

(..)

 

 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Monday, June 27, 2016 9:15 AM
To: 
Subject: Question- flights to Gliwice

 

Dear Mr Rojsek,

a new airport is planned and constructed in Gliwice, Poland. Does Your airline have any technical requirements like the runway length and width? We are in contact with the airport planners.

Cheers,

--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.


List do UM z 9 marca 2016 r.
Szanowni Państwo,

Port lotniczy Radom ostatnio pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do Gdańska, Wrocławia, Berlina i Pragi. Pokazuje to że nawet niewielkie miasta mogą liczyć na połączenia pasażerskie.

Interesuje mnie czy są Państwo zainteresowani powrotem do dyskusji na temat pasażerskiego portu lotniczego przy Państwa mieście. Jako ekonomista skutecznie przekonałem wiele samorządów polskich miast do postawienia na lotnictwo pasażerskie i do budowy czy rozbudowy terminali pasażerskich. 

W Polsce najmniejszym miastem z własnym portem lotniczym jest 4-rotysięczny Babimost w woj. lubuskim, położony ok. 33 km od Zielonej Góry. Niedawno, dzięki połączeniu kolejowemu do portu lotniczego celem dowozu pasażerów udało się przywrócić do ruchu port lotniczy Szymany koło 27-tysięcznego Szczytna. Port ten znajduje się 55 km od Olsztyna. 

Porty lotnicze udaje się w polskich warunkach ożywiać w corazto mniejszych miejscowościach. Jestem przekonany, że wiele z tych portów lotniczych po dekadzie lub dwóch zacznie pokrywać swoje koszty, lub nie będą one wymagały tak wielkich dotacji jak na początku działalności.

Jako ekonomista zachęcam i przekonuję do powrotu do dyskusji na temat ożywienia tutejszego portu lotniczego. Skoro w Radomiu jest to możliwe, podobnie jak w Szczytnie - Szymanach czy Babimoście, port w mieście znacznie większym powinien być możliwy ekonomicznie. Porty lotnicze okazują się ekonomicznie możliwe w miastach odległych nawet o 55 km od większych miejscowości. 

Tymczasem Polska jako kraj jest bardzo uboga w porty lotnicze. Tymczasem w Niemczech można naliczyć 39 samych portów lotniczych. W niewielkiej Finlandii jest ich 25. We Francji działa 56 portów lotniczych, zaś w Hiszpanii, kraju o podobnej liczbie ludności jak Polska, jest ich aż 52. 

W Polsce nadal jest miejsce dla nowych portów lotniczych, możliwe jest także dotowanie połączeń pasażerskich do lokalnych portów lotniczych w ramach umów marketingowych czy umów o usługi użyteczności publicznej (PSO). 

Wydatki na przystosowanie portu lotniczego posiadającego juz drogę startową do obsługi połączeń pasażerskich to ok. 16- 25 mln PLN (ILS i budowa wieży dla kontrolerów ruchu oraz małego terminalu pasażerskiego wraz z wyposażeniem). Budowa całkiem nowego portu lotniczego bez cen wykupu gruntów to: jak w przypadku Szyman koło Szczytna, koszt budowy lotniska wyniósł 205 mln zł. Budowa 2,5-kilometrowego pasa startowego kosztowała 106 mln zł, zaś wzniesiony od podstaw terminal pasażerski kosztował 57 mln zł. Ale był to port lotniczy zbudowany od podstaw w miejscu starego portu. Budowa samego terminalu i pomocy nawigacyjnych przy juz istniejącym pasie startowym jest znacznie tańsza. 

Kwota 20- 25 mln PLN to nie są wydatki na które nie stać polskich władz samorządowych. Niemniej, często nie chcą one angażować się w ten temat, mimo że nawet port lotniczy w Radomiu przyciągając linie Sprintair odniósł niewielki sukces marketingowy. 

Warto więc zaapelować z perspektywy ekonomisty o zmianę tej sytuacji. W Polsce może i powinno powstać więcej lokalnych portów lotniczych, zwłaszcza wykorzystujących istniejącą infrastrukturę powojskowych portów lotniczych. Budowa terminali pasażerskich i finansowanie instalacji nawigacyjnych może być sfinansowane przez samorządy lokalne. 

Często powstanie lokalnego pasażerskiego portu lotniczego to wieloletnia praca nim taka instytucja zacznie w ogóle działać. W Radomiu przygotowania pochłonęły niemal dekadę. w polskich warunkach samorządy powinny podjąc decyzje już dziś, by porty lotnicze mogły powstać do 2026 roku.

Adam Fularz 


--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 00:18. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do władz miasta Gliwice o naprawę pasażerskiego portu lotniczego w Gliwicach

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery