dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy ruszą na powrót pociągi do Trzebieży?

 WIiT.II.8061-54.2024-BJ Pan Adam Fularz e-mail:(..)wieczorna.pl 

Szanowny Panie, 

W odpowiedzi na przesłane zapytanie w sprawie stanu linii kolejowej nr 406 oraz planów jej wykorzystania, przekazuję stosowne informacje. Linia kolejowa nr 406 Szczecin Gł. – Trzebież Szczeciński wchodzi w skład krajowej infrastruktury kolejowej zarządzanej przez narodowego zarządcę infrastruktury kolejowej tj. PKP PLK S.A. (PKP PLK). Infrastruktura ta udostępniana jest odpłatnie i na równych zasadach wszystkim przewoźnikom operującym w Polsce. W związku z powyższym to PKP PLK jest właściwym adresatem Pańskich pytań na większość poruszanych przez Pana tematów. Województwo siłą rzeczy dysponuje w tym zakresie niepełną wiedzą, którą posiadło w związku z realizowanymi zadaniami własnymi bądź ze źródeł ogólnodostępnych. Od 2002 roku z uwagi na zły stan techniczny linia 406 wykorzystywana jest wyłącznie do obsługi ruchu towarowego. Aktualnie PKP PLK prowadzą modernizację tej linii dla potrzeb uruchomienia przewozów pasażerskich w postaci pociągów Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Według zapowiedzi Zarządcy infrastruktury kolejowej prowadzone prace powinny zakończyć się na początku 2026 roku. Linia nr 406 została ujęta w Planie zrównoważonego rozwoju transportu w województwie zachodniopomorskim, który opracowany został w 2013 roku. W myśl tego dokumentu, a także zgodnie z zapisami Studium wykonalności budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem linii kolejowych nr 273, 351, 401 i 406, przewiduje się uruchomienie przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym jedynie na odcinku Szczecin – Police i ma to nastąpić w połowie 2026 roku, tj. po zakończeniu modernizacji omawianej linii oraz wszelkich procedur administracyjnych związanych z jej dopuszczeniem do eksploatacji. Zgodnie z zapisami ww. Studium wykonalności przewiduje się, że pociągi kursować będą z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytów przewozowych oraz co 60 minut w godzinach Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Wydział Infrastruktury i Transportu Adres siedziby: ul. Mazowiecka 14; Szczecin tel.: (+48) 91 454 27 93 e-mail: wiit@wzp.pl Adres korespondencyjny: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin www.wzp.pl pozaszczytowych. Na obecnym etapie nie przewiduje się uruchomienia przewozów pasażerskich na odcinku Police – Trzebież Szczeciński, lecz w przyszłości w przypadku wyrażenia takiej woli oraz przy zapewnieniu finansowania przewozów przez Partnerów Projektu SKM, tj. przez samorządy zrzeszone w Stowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, uruchomienie przewozów pasażerskich na dalszym odcinku linii nr 406 nie jest wykluczone. Jednak ostateczna decyzja będzie musiała być poprzedzona analizą potrzeb i zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Pociąg jest bowiem środkiem transportu predestynowanym do obsługi dużych potoków pasażerów, a nie pojedynczych osób. W przypadku niewielkiej liczby pasażerów konieczne jest rozważenie innych rozwiązań, adekwatnych do realnych potrzeb, za czym przemawiają zarówno argumenty ekonomiczne jak i środowiskowe. Licząc, iż uzna Pan powyższe informacje za wyczerpujące, zapewniam, że Organizator kolejowych przewozów pasażerskich w województwie zachodniopomorskim dokłada wszelkich starań, by przewozy te w jak najwyższym stopniu odpowiadały potrzebom i oczekiwaniom mieszkańców regionu oraz turystów odwiedzających Pomorze Zachodnie, a także by świadczone były z możliwie najwyższą dbałością o punktualność i warunki podróży. 

 Z poważaniem, p.o. Zastępcy Dyrektora Wydziału Infrastruktury i Transportu Roman Herczyński

Posted by Adam Phoo on 23:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy ruszą na powrót pociągi do Trzebieży?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery