Dzień dobry,
podróżuj biznesowo z PKP Intercity. Od wtorku 29 listopada przewoźnik wprowadza nową odsłonę Kolorowych Kart, a w niej: bilet w wersji miesięcznej, brak dopłaty do przejazdów pociągami Express InterCity Premium, a także wydłużony okres przedsprzedaży. Na start przewoźnik przygotował również limitowaną pulę imiennych zielonych kart, obowiązujących w klasie 2, w promocyjnej cenie.
Szczegóły w załączonym komunikacie.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
PKP Intercity S.A.Centrala Spółki
Biuro Komunikacji i PR
Żelazna 59a
00-848 Warszawa
e-mail: rzecznik@intercity.pl
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2.453.795.690,00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Wiadomości z lokalnych lotnisk nr 4/2016
Szanowni Państwo, Wiele linii lotniczych domagało się newslettera z nowinkami z lokalnych portów lotniczych. Porty te są zwykle zapomniane, pomijane przez media.
W aktualnym wydaniu piszemy o portach lotniczych:
Zielona Góra
Suwałki
Zielona Góra
Przetarg został ogłaszany 24.11.2016 i dotyczy Promocji WL poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost do Warszawa i z Warszawy do lotniska Zielona Góra/Babimost. Promocja będzie obejmowała lata 2017 - 2018.
Linie LOT nie potwierdziły chęci wzięcia udziału w przetargu, wg rozmowy z rzecznikiem tych linii lotn.
--
Suwałki
Lotnisko nie będzie miało terminalu pasażerskiego, ale będzie możliwość startu i lądowania samolotami Saab 2000.
z prasy:
Lotnisko w Suwałkach ma być gotowe do jesieni 2018 r. Za kilka miesięcy rozpoczną się pierwsze prace przy utwardzaniu pasa startowego.
Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski przekazał niedawno miastu niezbędne 37 hektarów gruntów, co otwiera drogę do realizacji tej inwestycji.
Przed władzami Suwałk jeszcze rozmowy m.in. z suwalską szkołą lotniczą oraz Aeroklubem Polskim, konieczna jest także aktualizacja decyzji środowiskowej, ale - jak zaznacza prezydent miasta Czesław Renkiewicz - wszystko idzie w dobrym kierunku.
O rozbudowę lokalnego lotniska od lat upominali się przedsiębiorcy. Prezydent miasta liczy na to, że utwardzony pas startowy ściągnie na Suwalszczyznę potencjalnych inwestorów. Skorzystać na tym ma też branża turystyczna.
Budowa utwardzonego pasa startowego w Suwałkach o długości ponad 1300 metrów ma kosztować ponad 12 mln zł. Część tej kwoty chce wyłożyć jeden z suwalskich przedsiębiorców. Inwestycja prawdopodobnie powstanie więc na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. (ik/zmj)
Za:
radio.bialystok.pl/ augustow24.pl--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP PLK wg doniesień mediów ogłosiły przetarg na tunel pod Łodzią. To wg miejskiej legendy z Łodzi drugie podejście do budowy tunelu, prace miano juz rozpocząć w latach 1942-1943, ale brak jest źródeł potwierdzających ta przytaczaną często opowieść/ legendę.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na budowę tunelu łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki. Pociągi dalekobieżne pojadą przez ścisłe centrum. Dworzec Łódź Fabryczna i tunel średnicowy tworzą nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego.
Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska. Wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ – południe i wschód – zachód. Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjność kolei względem innych środków transportu.
- System komunikacji w Łodzi zmieniają inwestycje z udziałem środków UE prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 4 mld zł. 11 grudnia pociągi wyjadą z nowoczesnego dworca Łódź Fabryczna. Ogłoszony dziś przetarg na budowę tunelu pod centrum Łodzi, radykalnie usprawni kolej aglomeracyjną i ruch dalekobieżny – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dwa nowe przystanki w śródmieściu
Inwestycja zakłada budowę dwóch nowych przystanków w tunelu: u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz u zbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej (przystanek Ogrodowa). Wybór lokalizacji przystanków jest tożsamy z postulatami samorządów i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców. Potwierdziła go wykonana dokumentacja przedprojektowa. Budowa nowych przystanków zapewni dogodny dojazd do centrum miasta, co z pewnością przełoży się na podniesienie atrakcyjności turystycznej Łodzi.
Pociągiem w tunelu pod centrum miasta
Budowa tunelu średnicowego to drugi etap projektu pn. „Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego". Pierwszym etapem była budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym na stacji Łódź Fabryczna (Wartość kontraktu brutto to: 1,75 mld złotych).
Realizacja nowej inwestycji – tunelu i przystanków, prowadzona jest zgodnie z przyjętym harmonogramem. Prace projektowe i budowlane zaplanowane są w latach 2017 – 2022.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
|
|
|
| LOT POBIŁ REKORD PRZEWOŻĄC NA POKŁADACH SWOICH SAMOLOTÓW AŻ 5 MILIONÓW PASAŻERÓW W CIĄGU TEGO ROKU! | | Warszawa, 28 listopada 2016 roku – LOT przewiózł na pokładach swoich samolotów 5 milionów pasażerów od początku 2016 roku! Ten niezwykły wynik to rekord w historii Polskich Linii Lotniczych LOT i efekt intensywnego rozwoju przewoźnika – tylko w tym roku LOT uruchomił 23 nowe połączenia. Z okazji przewiezienia 5 milionów pasażerów czekają specjalne podziękowania od całego zespołu LOT-u. Rok 2016 nie dobiegł jeszcze końca, a polski przewoźnik już pobił rekord swojej 87-letniej historii odnotowując aż 5 milionów pasażerów, którzy wybrali LOT tylko w ciągu 11 miesięcy tego roku. Tak liczna obecność pasażerów na pokładach samolotów LOT-u to efekt rozwoju przewoźnika i otworzonych w tym roku blisko 23 nowych połączeń, w tym bezpośrednich rejsów dalekiego zasięgu - do Tokio i Seulu. W związku z tym wydarzeniem, przewoźnik postanowił w specjalny sposób podziękować wszystkim, którzy kiedykolwiek podróżowali z LOT-em. „Cieszmy się, że pasażerowie doceniają to, jak dynamicznie się zmieniamy. A to właśnie dla nich otwieramy nowe połączenia, modernizujemy flotę i ulepszamy produkt tak, aby podróż z nami mogła zawsze przebiegać przyjemnie i bezstresowo. Dlatego chcielibyśmy dzisiaj podziękować wszystkim, którzy wybrali nas w tym roku i sprawili, że pobiliśmy ten niezwykły rekord. Obiecujemy, że to nie koniec. Nasz dalszy rozwój ma sprawić, że już za niespełna pięć lat naszych pasażerów będzie nie pięć, a dziesięć milionów rocznie" – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u. Z okazji przewiezienia 5-ciu milionów pasażerów, LOT postanowił w wyjątkowy sposób podziękować wszystkim, którzy kiedykolwiek wybrali podróż z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Od dziś pasażerowie będą mogli usłyszeć podziękowania bezpośrednio od załogi samolotów. Ponadto na oficjalnym profilu na Facebooku, umieszczony został filmik, w którym pracownicy LOT dziękują pasażerom za tak liczną obecność na pokładach samolotów. W oficjalnych kanałach social media LOT-u ogłoszony został konkurs powiązny z kampanią pod hasłem #THANKSaLOT, której elementy będzie można oglądać w tym tygodniu na Lotnisku Chopina. Do końca roku liczba pasażerów, którzy wybrali podróż z LOT-em dojdzie do około 5,5 miliona, czyli tyle, ile zakłada przyjęta w tym roku strategia rentownego wzrostu. Od 2017 roku, LOT planuje dalszy intensywny rozwój – w kwietniu przewoźnik wystartuje do kolejnych miast w USA – do Newark i Los Angeles. W sezonie letnim, do floty przewoźnika dołączą pierwsze B737-800 NG, a w kolejnych miesiącach LOT otrzyma również najnowocześniejsze samoloty wąskokadłubowe Boeinga - B737 MAX 8. W połowie roku flota przewoźnika zostanie powiększona również o 2 zupełnie nowe Boeingi 787-8 Dreamliner. Film inaugurujący rekord przewiezienia 5 milionów pasażerów dostępny jest pod następującymi linkami: LOT Polish Airlines Official YouTube Channel - https://youtu.be/LmDu25hGOxg LOT Polish Airlines Official Facebook Profile - https://www.facebook.com/PllLOT/?fref=ts | | | |
|
|
| Kontakt dla mediów: Adrian Kubicki |
| |
|
|
|
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowna Pani Kisil,Jakiś czas temu byłem w Rumunii, Większość połączeń typu Intercity była realizowana składami spalinowanymi typu DMU (autobus szynowy). Dlaczego w Polsce połączenia typu TLK lub Intercity są realizowane składami klasycznymi typu lokomotywa i tabor klasyczny wagonowy? Skoro w Rumunii możliwe jest by większość połączeń Intercity na liniach bocznych realizować składami typu autobus szynowy, czemu w Polsce jest odmiennie? Także w Niemczech połączenia pospieszne na wielu liniach niezelektyfikowanych obsługują nowoczesne spalinowe składy zespolone, a nie tabor w rodzaju lokomotywy spalinowej z lokomotywami.
Dlaczego PKP Intercity finansuje tylko inwestycje w linie zelektryfikowane? Co z resztą terytorium Polski?
--
autobusy spalinowe stosowane są w Polsce przez przewoźników regionalnych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych o różnym nasileniu potoków pasażerskich. PKP Intercity SA realizuje w większości połączenia dalekobieżne pomiędzy dużymi i średnimi miastami na głównych liniach i magistralach zelektryfikowanych. Do obsługi stosowane są składy zespolone oraz składy konwencjonalne.Do obsługi odcinków niezelektryfikowanych PKP Intercity SA zakupiła i zmodernizowała w latach 2012-2015 łącznie 30 szt. lokomotyw spalinowych.
Umowa PSC zawarta przez ministra właściwego do spraw transportu z przewoźnikiem nie zobowiązuje do stosowania określonego typu taboru w realizacji przewozów, w ramach usług publicznego transportu zbiorowego.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa --
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w załączniku przesyłam komunikat prasowy z dzisiejszej konferencji. W komunikacie, oprócz najważniejszych zmian na poszczególnych liniach, znajdziecie Państwo także informację nt. ankiet prowadzonych przez Koleje Mazowieckie, a także porównanie liczby pociągów w rozkładzie jazdy bieżącej edycji oraz edycji 2016/2017.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
|
|
|
| WIĘCEJ JAPOŃSKICH MIAST W OFERCIE LOT-U | | Warszawa, 28 listopada 2016 roku – LOT roszczerzył umowę code-share z japońską linią ANA. Dzięki temu pasażerowie LOT-u już od 1 grudnia będą mogli z przesiadką w Tokio polecieć do trzech dodatkowych miast w Japonii – Sapporo, Sendai i Fukuoki. Polskie Linie Lotnicze LOT i All Nippon Airways zdecydowały o roszczerzeniu współpracy handlowej o trzy dodatkowe miasta w Japonii. Oznacza to, że pasażerowie LOT-u podróżujący z dowolnego innego miasta w Europie mogą korzystając z bezpośrednich rejsów Warszawy – Tokio dotrzeć nie tylko do stolicy Japonii, ale też innych ważnych japońskich ośrodków biznesowych. Połączenia w obrębie Tokio będą wykonywały linie ANA. „Cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem ze Star Alliance możemy rozszerzyć dla naszych pasażerów liczbę dostępnych kierunków. LOT już dziś oferuje najwygodniejsze połączenie z wielu miast w Europie do Tokio, czyli japońskiej stolicy. Wiemy jednak, że wielu pasażerów ma potrzebę by lecieć dalej, do innych miast w Japonii. Od dziś do Sapporo, Sendai i Fukuoki można polecieć na jednym bilecie Polskich Linii Lotniczych LOT" – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej. Do tej pory umowa code-share między LOT-em i ANA obejmowała rejsy LOT-u do wybranych miast w Europie i dalsze rejsy ANA do Japonii. Od początku pasażerowie obu linii mogli zamiennie zbierać i wydawać mile lotnicze. Dzięki rozszerzonej współpracy pasażerowie mają jeszcze większy wybór połączeń i dostęp do szerokiej gamy kierunków obsługiwanych przez obie linie. | | | |
|
|
|
|
|
|
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Porozumienie PLK i województwa warmińsko-mazurskiego dla rozwoju kolei
Szybkie i sprawne połączenia pasażerskie, odnowione perony na stacjach i
przystankach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz bezpieczniejsze
przejazdy kolejowo-drogowe - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują
linię Gutkowo - Braniewo.
Środki w ponad 80 proc. pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Dziś PLK i marszałek
województwa warmińsko-mazurskiego podpisali umowę o współpracy.
Dzisiaj (25.11.2016 r.) w Olsztynie podpisana została umowa o współpracy
między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a samorządem województwa
warmińsko-mazurskiego w sprawie linii kolejowej Braniewo - Gutkowo.
Porozumienie usprawni proces pozyskiwania funduszy
z Regionalnego Programu Operacyjnego.
- Infrastruktura transportowa, drogowa i kolejowa, jest niezwykle istotna w
regionie tak rozległym jak Warmia i Mazury. Jej jakość podnosi
bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców regionu i gości. Ma także
bezpośredni wpływ na rynek pracy oraz na nasz rozwój gospodarczy i
turystyczny. W regionalnym programie przeznaczyliśmy na ten cel blisko 800
mln zł. To kolejne środki do zainwestowania w ramach nowego regionalnego
programu, co dowodzi, że jego realizacja istotnie przyspiesza - mówi Gustaw
Marek Brzezin, marszałek województwa
W poprzedniej perspektywie modernizacja kolei objęła linię na obrzeżach
województwa. Obecnie znacząco poprawią się podróże koleją w regionie.
Mieszkańcy Warmii i Mazur będą mogli korzystać z krótszych podróży m.in. z
Olsztyna do Ełku, Korsz, Braniewa i Działdowa.
- Realizacja projektu, wpisuje się w rozwój i usprawnienie sieci kolejowej
na terenie Warmii
i Mazur. Po wykonaniu prac będzie lepsza podróż z Gutkowa do Braniewa i
sprawniejszy dojazd do granicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie
województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym
Programem Kolejowym planują
7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest
5 projektów
za ponad 1,5 mld zł - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii
Kolejowych S.A.
W 2019 roku PLK planują rozpoczęcie prac na prawie 90 km odcinku linii
łączącej Gutkowo
z granicą państwa. Przebudowa skróci podróż trwającą obecnie z 1h 50 min o
30 minut i zapewni szybki i sprawny przejazd pociągów pasażerskich z
prędkością 100 km/h oraz ułatwi przejazd pociągów towarowych.
PLK planują także przebudowę peronów na stacjach i przystankach. Będą
wygodniejsze i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wyremontowanych będzie 190 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i
przepustów. Na 50 przejazdach kolejowo-drogowych wzrośnie poziom
bezpieczeństwa. Zlikwidowane zostaną też punktowe ograniczenia prędkości
Projekt przebudowy linii Gutkowo - Braniewo został wpisany do Krajowego
Programu Kolejowego.
Szacowany koszt prac to 231 mln zł, dofinansowanie ze środków RPO WiM
2014-2020 (Oś priorytetowa 7 Infrastruktura transportowa, Działanie 7.3
Infrastruktura kolejowa) wyniesie 44 mln euro.
Obecnie opracowywane jest studium wykonalności, które określi szczegółowy
zakres prac.
Planowana realizacja prac w latach 2019 - 2020.
Krajowy Program Kolejowy,
Projekty na liście podstawowej:
Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze wraz z elektryfikacją
(POIiŚ)
Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo - Olsztyn (PO PW)
Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk - Szczytno (PO PW)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo (RPO)
Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom. - Iława - Olsztyn - Korsze
(śr. krajowe)
Lista rezerwowa
Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki
(gr. państwa) (CEF)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn - Gutkowo (RPO)
Podstawowe efekty prac - skrócenie czasu przejazdu:
. w relacji Korsze - Ełk o ok. 32 min z 1h 36 min do ok. 1h 04 min;
. w relacji Olsztyn - Korsze o ok. 5 min z obecnych 48 min do ok. 43
min;
. w relacji Olsztyn - Korsze - Ełk o ok. 37 min z 2h 24 min do ok. 1h
47 min;
. w relacji Działdowo - Olsztyn o ok. 16 min z 1h 17 min do ok. 1h 01
min;
. w relacji Warszawa Centr.- Olsztyn Główny o ok. 16 min z 2h 28 min
do ok. 2h 12 min;
. w relacji Iława - Olsztyn o ok. 6 min z obecnych 50 min do ok. 44
min;
. w relacji Szczytno - Ełk o ok. 1h 22 min z 2h 54 min do ok. 1h 32
min;
. w relacji Olsztyn - Szczytno - Ełk o ok. 1h 22 min z 3h 33 min do
ok. 2h 11 min;
. w relacji Gutkowo - Braniewo: obecny czas jazdy: 1h 49 min; docelowy
czas jazdy przy maksymalnej prędkości 120 km/h: ok 1h 18 min;
. w relacji Białystok - Ełk - Suwałki do ok. 1h 29 min.
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe
URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA
WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
10-562 Olsztyn
ul. Emilii Plater 1
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Podczas ubiegłotygodniowej dyskusji na temat kondycji Portu Lotniczego Bydgoszcz na sesji Sejmiku Województwa pojawiły się głosy, że bydgoskie lotnisko nie jest zbyt atrakcyjne pod względem dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców województwa. Z Torunia można bowiem w podobnym czasie dojechać do portu w Gdańsku. Marszałek Piotr Całbecki przyznał, iż dobrze byłoby zbudować linie kolejową do lotniska.
Wypowiedź marszałka nie była jednak poparta żadnym konkretnym planem działania, aby kwestia włączenia Portu Lotniczego Bydgoszcz do sieci kolejowej przestała być elementem teoretycznych dywagacji, a stała się realnym celem samorządowym. Gdy marszałek wspomniał o budowie linii kolejowej do lotniska, obecny na sali prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski dość ironicznie się uśmiechnął.
Budowa linii kolejowej Trzciniec – Port Lotniczy – Solec Kujawski co prawda jest ujęta w Strategii Rozwoju Województwa do roku 2020, ale wraz z 45 przedsięwzięciami, których duża część zostanie w sferze marzeń – jak chociażby budowa linii kolejowej Bydgoszcz – Żnin (przez Szubin), czy budowa tramwaju z Bydgoszczy do Torunia (ten absurdalny pomysł jest zapisany w strategii). Niestety w zabrakło już konsekwencji, przy ujmowaniu linii kolejowej do lotniska, podczas prac nad kolejnymi dokumentami strategicznymi, które wpływ mają na wydatkowanie funduszy unijnych. Lista inwestycji kolejowych, które będą sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego jest już właściwie ustalona w Planie Spójności Komunikacyjnej Drogowej i Kolejowej i nie ma tam nawet wzmianki o planowanym połączeniu Trzcińca z Solcem Kujawskim. I to był najprawdopodobniej powód ironicznej reakcji prezydenta Bruskiego na postulat marszałka Całbeckiego."
Wiadomości z lokalnych lotnisk nr 3/2016
Szanowni Państwo, Wiele linii lotniczych domagało się newslettera z nowinkami z lokalnych portów lotniczych. Porty te są zwykle zapomniane, pomijane przez media.
W aktualnym wydaniu piszemy o portach lotniczych:
Zielona Góra
Przetarg został ogłaszany dzisiaj, tj. 24.11.2016 i dotyczy Promocji WL poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost do Warszawa i z Warszawy do lotniska Zielona Góra/Babimost. Promocja będzie obejmowała lata 2017 - 2018.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy władze województwa podkaprackiego są zainteresowane utworzeniem przewoźnika "Koleje Podkaprackie" wzorem na przykład Małopolski? Przewoźnik byłby 100-% własnością władz samorządowych, obsługiwałby przewozy na terenie południowej części województwa podkaprackiego.
Odpowiedź:
Przesyłam odpowiedź przygotowaną przez wicedyrektora Zbigniewa Kozaka z Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego UMWP.Województwo Podkarpackie nie zamierza tworzyć "Kolei Podkarpackiej" jako samodzielnego podmiotu gospodarczego. Realizację usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego opartego na transporcie kolejowym, aktualnie powierzono spółce Przewozy Regionalne na okres 4 lat tj. do 2020 w łącznie. Po okresie obowiązywania aktualnej umowy w zależności od uwarunkowań prawnych będzie podjęta decyzja o wyłonieniu operatora prawdopodobnie w trybie przetargowym.Aleksandra Gorzelak-NiedużyBiuro prasoweUrząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowieal. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów,
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień Dobry,
W załączeniu przesyłam komunikat prasowy dotyczący wyróżnienia dla nowoczesnej myjni taboru kolejowego KM przyznanego w konkursie „Laur Innowacyjności 2016”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień Dobry,
W załączeniu przesyłam komunikat prasowy dotyczący wyróżnienia dla nowoczesnej myjni taboru kolejowego KM przyznanego w konkursie „Laur Innowacyjności 2016”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszam na konferencję na temat nowego rozkładu jazdy. Szczegóły w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.