dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z linia kolejową Kraków Główny – Plac Centralny w Nowej Hucie?


Obecnie, nie jest rozważane stworzenie nowego ciągu pasażerskiego Kraków Główny – Plac Centralny w Nowej Hucie z wykorzystaniem linii 100 i 947. Wszystkie inwestycje, w szczególności budowa nowych linii, muszą być poprzedzone odpowiednimi analizami, w tym opracowaniem studium wykonalności. Zaproponowana koncepcja stanowi element systemu transportu miejskiego i położona jest w całości na terenie miasta. Ewentualnymi organizatorami publicznego transportu zbiorowego, finansującymi przewozy na proponowanym ciągu, byłaby Gmina Miejska Kraków lub Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

W ramach studium powinna zostać zbadana konkurencyjność proponowanej inwestycji względem rozwiązań wykorzystujących istniejącą infrastrukturę transportu miejskiego.

Szacując wymagane nakłady na inwestycję należałoby wziąć pod uwagę analizę przepustowości istniejącej jednotorowej linii nr 947 oraz proponowanej łącznicy. Zapewnienie atrakcyjnej częstotliwości kursowania pociągów może wymagać budowy II toru (a zatem wyjścia poza granice obecnego terenu kolejowego i przebudowy istniejących obiektów inżynieryjnych) oraz budowy bezkolizyjnych włączeń w linie 8 i 100. Weryfikacji wymaga możliwość pozostawienia przejazdów w poziomie szyn.

Studium powinno także określić zasady i źródła finansowania takiej inwestycji oraz jej późniejszego wykorzystania do realizacji przewozów.

 

 

Dorota Szalacha

 

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrala

ul. Targowa 74

03-734 Warszawa






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z linia kolejową Kraków Główny – Plac Centralny w Nowej Hucie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery