dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Dlaczego polskie prawo zabrania tramwajów dwusystemowych? MIB nie umie wyjaśnić.

-czy w Polsce zostanie zmienione prawo i tramwaje dwusystemowe będą mogły być użytkowane także w Polsce? Prawo polskie obecnie tego zabrania.
Dlaczego?

Odpowiedź MIB:

w odpowiedzi na Pana pytania  z 27 lutego 2017 r. i 7 marca 2017 r. w sprawie tramwajów dwusystemowych przedstawiam następujące informacje:

 

Podstawowym aktem prawnym zawierającym zasady funkcjonowania transportu kolejowego w Polsce jest ustawa z 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym. Linie tramwajowe są wyłączone z jej zapisów. Zamknięty katalog zagadnień dot. transportu kolejowego (bez komunikacji tramwajowej) nie pozwala w dowolny sposób go rozszerzać, a zmiana pojęcia „pojazd kolejowy" i rozciągnięcie go na pojazdy kursujące po torach tramwajowych jest niemożliwa przy ograniczeniach zawartych w art. 3 pkt. 1 ustawy. Ponadto art. 22f ust. 14 ustawy obligujący ministra właściwego do spraw transportu do wydania rozporządzenia w sprawie dopuszczenia do eksploatacji, tworząc zamknięty katalog zagadnień związanych z dopuszczeniem do eksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych, nie daje uprawnień w sprawie dopuszczenia do eksploatacji tramwajów.

 

W świetle obowiązującego prawa nie jest możliwe dopuszczenie do eksploatacji po sieci linii kolejowych, o których jest mowa w ustawie o transporcie kolejowym, innych pojazdów niż pojazdy kolejowe.

 

Oprócz postanowień obowiązujących aktów normatywnych wyraźnie rozgraniczających wymogi formalno-prawne dla transportu kolejowego i komunikacji tramwajowej, zagadnieniem decydującym o braku możliwości korzystania przez pojazdy kolejowe z infrastruktury przewidzianej dla tramwajów są warunki techniczne dotyczące zarówno pojazdów, jak i infrastruktury.

 

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Posted by Telewizja Opera on 13:50. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Dlaczego polskie prawo zabrania tramwajów dwusystemowych? MIB nie umie wyjaśnić.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery