dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Szansa dla nieczynnych linii kolejowych wokół Poznania

2017-03-02 00:00

Rewitalizacja nieczynnych linii kolejowych była tematem spotkania, które odbyło się 27 lutego 2017 r. w Rokietnicy.

Spotkanie w Rokietnicy

Przedstawiciele wszystkich szczebli samorządów omawiali możliwości ratowania przed dewastacją i likwidacją linii kolejowych 363 (Rokietnica - Międzychód), 368 (Szamotuły - Międzychód) i 369 (Śrem - Czempiń). Stowarzyszenie Metropolia Poznań realizuje projekt Master Planu dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Dyrektor Biura Stowarzyszenia Metropolia Poznań Maciej Musiał zaprosił do udziału w spotkaniu członka Zarządu PKP SA dr Michał Beima, Dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego Jerzego Krigera, wiceprezesa Zarządu Stowarzyszenia MP Adama Lewandowskiego, a gospodarzem był wójt gminy Rokietnica Bartosz Derech.

Podczas spotkania uzgodniono, że o rewitalizacji tych linii powinna przesądzić rzetelna analiza kosztów i korzyści, poprzedzona analizą wariantów inwestycyjnych i analizą społeczno-ekonomiczną. Takimi narzędziami dla podejmowania decyzji są studia wykonalności i o ich opracowaniu dyskutowali samorządowcy. Zamiast proponowanych trzech postanowiono wykonać dwa opracowania, zgodnie z sugestią Starosty Międzychodzkiego Juliana Mazurka. Linie 363 i 368 rozpoczynają się w Rokietnicy i Szamotułach, ale obie prowadzą do Międzychodu i wzajemnie oddziaływują na siebie.

Samorządowcy postanowili o dopracowaniu projektu i podpisaniu listów intencyjnych w sprawie woli współdziałania w dziele rewitalizacji linii kolejowych 363, 368 i 369.

Lata 90. to czas odwracania się od kolei na rzecz coraz łatwiej dostępnych samochodów. Najmniej wykorzystywane przez pasażerów lokalne połączenia kolejowe zawieszano, a kolejowe przewozy towarowe wypierał transport samochodowy. Dzisiaj szyny znowu stają się alternatywą dla zatłoczonych samochodami miast, ulic niszczonych przez ruch ciężarowy i uciążliwości wywołanych emisją spalin. Tak krajowe, jak i europejskie dokumenty strategiczne podkreślają wzrost znaczenia transportu kolejowego.

Znakomitym przykładem powrotu pasażerów do kolei okazała się rewitalizacja linii 356 z Poznania do Wągrowca, a determinacja samorządów w tworzeniu pasażerom możliwości wygodnego podróżowania to najskuteczniejsza metoda. Wzorem "dobrej praktyki" może też być rewitalizacja linii 326 z Wrocławia do Trzebnicy.

wg Metropolia Poznań (Stowarzyszenie).

Posted by Telewizja Opera on 00:43. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Szansa dla nieczynnych linii kolejowych wokół Poznania

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery