dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

PKP S.A. tłumaczy politykę rozbiórki linii kolejowych w 2017 roku

PKP S.A. zmniejszyły liczbę czynnych linii kolejowych z ruchem pasażerskim w Polsce z ok. 26,3 tys.km do 16,2 tys. km. Jakie planowane są kolejne rozbiórki linii kolejowych? Czy nowy prezes PKP S.A. kontynuuje rozbiórkę linii kolejowej z Torunia przez 13-tysięczny Golub- Dobrzyń do 30-tysięcznej Brodnicy (rozbiórka na odcinku Kowalewo Pom.-Golub Dobrzyń- Brodnica)? Czy to prawda że PKP S.A. zarobi na tej transakcji rozbiórki linii kolejowej ponad 5 mln PLN? 

Jaki procent wpływów w budżecie PKP S.A. pochodzi z tytułu rozbiórek linii kolejowych? Wpływy te, w przypadku demontażu 10 tys. km linii kolejowych przekraczają 1 miliard PLN.

Odpowiedzi PKP S.A.

Pragnę wyjaśnić, że linia 209 (Brodnica - Golub Dobrzyń - Kowalewo Pomorskie) ma status zlikwidowanej od ok. 12 lat, a ruch nie odbywa się tam od ok. 20 lat. Warto zauważyć, że Urząd Marszałkowski wykazywał zainteresowanie przejęciem linii z przeznaczeniem na cele turystyczne, jednak władze samorządowe odstąpiły od tego pomysłu.

 

Linia ta nie nadawała się do modernizacji. Zużycie szyn, ubytki w masie infrastruktury kolejowej (szyny, podkłady, śruby) sięgające 10% oraz stopień degradacji podkładów i tłucznia powodują, że przywrócenie ruchu na tym odcinku byłoby możliwe jedynie po wybudowaniu nowej linii. Betonowe podkłady nie spełniają warunków umożliwiających wprowadzenie ruchu pociągów. Natomiast drewniane podkłady są spróchniałe, a mocowania w znacznej części skradzione.

 

Należy podkreślić, że decyzja o fizycznej likwidacji nieużywanej linii kolejowej poprzedzona była analizami ruchu kolejowego w regionie, rozmowami z przewoźnikami oraz władzami samorządowymi. Ponadto linia nie jest ważna z punktu widzenia obronności kraju i nie jest ujęta w planie transportowym MIB, ani Urzędu Marszałkowskiego.

 

Wartość umowy jest objęta klauzulą poufności.

 

 

Maciej Bułtowicz

Główny Specjalista

Wydział Prasowy

Biuro Komunikacji i Promocji

Polskie Koleje Państwowe S.A.





Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for PKP S.A. tłumaczy politykę rozbiórki linii kolejowych w 2017 roku

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery