dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja odbudowy metra naziemnego w Krakowie- linii do Nowej Huty Czyżyny, wraz z odcinkiem do centrum Nowej Huty


W Krakowie od lat trwa dyskusja o budowie metra podziemnego. Jednakże nieporównywalnie tańszą alternatywną jest odbudowa torowiska kolei do Nowej Huty Czyżyny, która jest zlikwidowana na terenie zakładów tytoniowych Philip Morris Polska. Koniecze jest też dobudowanie kilusetmetrowego odcinka nowego torowiska do Placu Centralnego w Nowej Hucie.

Zaproponowałem budowę łącznicy między linią kolejową numer 100 oraz stacją Kraków Główny. Założyłem wykorzystanie linii kolejowej numer 100, zelektryfikowanej, oraz linii nr 947, również zelektryfikowanej. Ze stacji Kraków Olsza odchodzi linia nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorowa, zelektryfikowana). Linia ta byłaby wykorzystana. Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego. 

Wydatki na tą inwestycję są ułamkiem kosztów budowy metra podziemnego, a osiągnięta zostanie prędkośc handlowa niewiele mniejsza od prędkości handlowej metra podziemnego. 

Nie wykluczam zasadności budowy metra w przyszłości, jednakże wykorzystanie już istniejącej infrastruktury kolejowej jest nieporównywalnie tańszą alternatywą. 

Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty, tak by ograniczyć koszty inwestycyjne i umożliwić bezkolizyjne dojście podróżnych na perony bez dodatkowych inwestycji w postaci budowy tuneli pod torami.



Załączniki: ilustracja graficzna.





Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:56. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja odbudowy metra naziemnego w Krakowie- linii do Nowej Huty Czyżyny, wraz z odcinkiem do centrum Nowej Huty

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery