dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Prokolej przeciwko odcinaniu linii lokalnych od sieci kolejowej PKP PLK


Od dłuższego czasu, przy okazji realizacji dużych projektów modernizacyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe odcinają połączenia linii magistralnych z lokalnymi, likwidując na nich ruch bądź możliwość ich reaktywacji i generowania – również w przyszłości – dopływu pasażerów i ładunków do głównego korytarza transportowego.

Drastycznym przykładem w tym zakresie była likwidacja wyjazdu na linię 303 ze stacji Chojnów na magistrali E30, w wyniku czego pociągi pasażerskie jadące w kierunku Żagania skierowane zostały przez przystanek Goliszów – miejscowość liczącą 770 mieszkańców,  która generuje minimalne potoki pasażerskie – ale z pominięciem liczącego ponad 13,5 tys. mieszkańców miasta Chojnów. Podobne przypadki na magistrali E20 dotyczyły wyjazdu ze stacji Zbąszyń na linię 373 do Międzychodu oraz wyjazdu ze stacji Opalenica na linię 367 do Grodziska Wlkp.

Niedawno, w ramach modernizacji współfinansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubuskiego zlikwidowano możliwość wyjazdu ze stacji Sulechów na linię 357 w kierunku Wolsztyna. Decyzję taką podjęto, mimo iż Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz samorządy lokalne negatywnie zaopiniowały plan likwidacji połączenia kolejowego.

Kolejne podobne działanie planowane jest przy okazji modernizacji magistrali E59. Zgodnie z zapisami studium wykonalności podczas modernizacji odcinka Poznań – Szczecin, przy przebudowie stacji Rokietnica zlikwidowana zostanie możliwość wyjazdu na linię nr 363. Plan ten całkowicie pomija obecny i przyszły potencjał linii leżącej bezpośrednio w aglomeracji poznańskiej (mającej początek 18 km centrum miasta) i stanowiącej alternatywę dla komunikacji drogowej. Jej odcięcie od głównego korytarza transportowego skazuje kolejny, ponad 60 kilometrowy fragment sieci kolejowej – a prawdopodobnie cały czterokierunkowy węzeł kolejowy w Międzychodzie – na fizyczną likwidację.

W połowie kwietnia 2015 Fundacja Pro Kolej zaapelowała do PKP PLK S.A. o ochronę spójności sieci kolejowej i pozostawienie w obecnym stanie wszystkich istniejących połączeń lokalnych linii i bocznic główną siecią kolejową tak aby w przyszłości możliwa była ich ewentualna modernizacja.

--za: Fundacja Prokolej






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 08:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Prokolej przeciwko odcinaniu linii lokalnych od sieci kolejowej PKP PLK

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery