dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB tłumaczy powody decyzji o likwidacji peronów na linii kolejowej nr 146

- dlaczego PKP PLK postępują nagminnie wbrew stanowisku samorządów i likwidują perony pasażerskie na rozmaitych liniach kolejowych (np. w Szczekocinach, ale tez na kolei podmiejskiej w Częstochowie, a teraz na tzw. węglówce?)

- jakie sa powody likwidacji peronów wbrew stanowisku samorządów?


Odpowiedź:


Aktualnie ruch pociągów pasażerskich na linii nr 146 nie jest prowadzony, mimo że zarządca infrastruktury kolejowej (PKP PLK) oferuje organizatorom przewozów i przewoźnikom udostępnienie linii dla przewozów osób z prędkościami od 40 do 60 km/h.

 

Lokalizacja przystanków osobowych wynika z potrzeb przewoźników kolejowych oraz organizatorów przewozów, którymi są m.in. jednostki samorządu terytorialnego i jest konsultowana z ww. instytucjami, np. podczas prac nad studium wykonalności.

 

Jeżeli w toku konsultacji żaden z podmiotów nie deklaruje zamiaru obsługi danej linii, wykonawca studium musi przeanalizować zasadność zachowania infrastruktury pasażerskiej, m.in. pod względem kosztów jej utrzymania.

 

Wykonawca studium wykonalności modernizacji linii kolejowej nr 146 uwzględnił w opracowaniu rezerwę terenu pod ewentualne przystanki, których lokalizacje zostały uzgodnione z samorządami.

 

W przypadku faktycznego zainteresowania uruchomieniem połączeń pasażerskich na tej linii, PKP PLK podejmie działania zmierzające do odbudowania infrastruktury pasażerskiej.

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:32. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB tłumaczy powody decyzji o likwidacji peronów na linii kolejowej nr 146

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery