dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB nie skomentuje tezy o śmierci systemu kolejowej komunikacji pasażerskiej w Małopolsce

Do MIB zadalismy pytania o śmierć systemu kolejowej komunikacji pasażerskiej w Małopolsce:

Małopolska jest regionem z którego wywodzi się A. Adamczyk, obecny minister transportu. Interesuje nas czy polityk ten zajmie się upadkiem transportu szynowego w obsłudze regionu z którego pochodzi.

 

- czy MIB zgadza się z tezą autora artykułu o śmierci systemu komunikacji kolejowej w Małopolsce?

- Co Minister Adamczyk sądzi o tym tekście? Czy zgodzi się z diagnozą jaką postawił autor artykułu?


Odpowiedź MIB:


MIB nie jest upoważnione do komentowania informacji zawartych w każdej publikacji prasowej.

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

 

"śmierć systemu kolei regionalnej w Małopolsce.

Zawsze kiedy czekam na dworcu głównym w Krakowie mam wrażenie, jakbym znalazł się na podrzędnej stacji kolejowej w Niemczech. Jest czysto i przyjemnie, ale ilość pociągów jest tak niewielka, że odjazdy z 2 godzin bez problemu mieszczą się na jednej, podwójnej tablicy odjazdowej. Kiedy np. znajdziemy się na dworcu w dzień roboczy o godz. 6,  to okaże się, że przez godzinę wyjedzie z niego tylko 8 pociągów. Zaskakująco mało, jak na drugie największe miasto Polski.  Dla porównania z dworca w o wiele mniejszym Brnie (drugie największe miasto w Czechach, 404 tys. mieszkańców) w tym samym czasie odjeżdżają… 23 pociągi.

Do wielu miast nie dostaniemy się pociągiem wcale – jak np. do Limanowej (15 tys. mieszkańców) czy Myślenic (18 tys.).  Do innych pociągi niby kursują, ale nie odgrywają żadnej roli w podziale rynku przewozów. Bo jakie znaczenie mogą mieć na przykład pociągi do Zakopanego, które jeżdżą w sezonie 6 razy na dobę, pokonując odległość 110 km dzielącą te miasta w  3 – 4 godziny?

Do grona miast wykluczonych kolejowo należą między innymi: Nowy Sącz (82 tys. mieszkańców), Oświęcim (40 tys.), Nowy Targ (33 tys.), Zakopane  (27 tys.),  Andrychów (21 tys.), Wadowice (19 tys.), Kęty (19 tys.) , Rabka-Zdrój (13 tys.), Krynica (11 tys.), Sucha Beskidzka (9 tys.), nie wspominając już o miastach w północnej Małopolsce. A większość z nich to magnes dla turystów – w 2014 r. Małopolskę odwiedziło 13,1 mln osób!"- 

wg pociagautobusgory.pl






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:51. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB nie skomentuje tezy o śmierci systemu kolejowej komunikacji pasażerskiej w Małopolsce

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery