dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja Tarnowskiej Kolei Miejskiej

W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego  transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.

W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).

Interesuje mnie, jakie jest stanowisko władz Tarnowa w tej sprawie. Przewoźnikiem mógłby być podmiot prywatny który zgłosił się do obsługi linii kolejowej Tarnów - Żabno. Wykorzystanoby miejską bocznice kolejową w zarządzie władz miasta docierającą do bazy MPEC, i uruchomionoby przystanek Tarnów ul. Stalowa na jej końcu.

Przykład z Krakowa

Wokół Krakowa powstała Szybka Kolej Aglomeracyjna, połączenia fukcjonują z częstotliwością co 30 minut.
Chciałbym przekonać władze Tarnowa, Żabna i Dąbrowy Tarnowskiej do utworzenia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Tarnów- Żabno- Dąbrowa Tarnowska. Połączenia kursowałyby co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem przewozowym. Operatorem byłyby najprawdopodobniej Koleje Małopolskie lub SKPL. Tabor udostępniłby samorząd województwa. 
Byłaby to Tarnowska Kolej Aglomeracyjna.

W dalszej kolejności odbudowanoby torowisko Bogumiłowice- Ostrów- Komorów Górny, i wprowadzonoby połączenia Tarnów- Komorów Górny. W dalszej kolejości uruchomionoby kolej aglomeracyjną na trasie Tarnów- Tuchów. W efekcie- składy kursowałyby na trasach:
  • Dąbrowa Tarnowska- Tarnów- Tuchów
  • Tarnów- Mościckiego- Klikowa- Tarnów ul. Stalowa
  • Tarnów- Bogumiłowice- Komorów Górny, przy czym ta ostatnia linia byłaby typową koleją podmiejską, kursującą ze zmianą kierunku w Bogumiłowicach.


Odpowiedzi władz miasta 

Odpowiadając na pytania dotyczące kolei przesyłamy niżej stanowisko prezydenta 
Tarnowa Romana Ciepieli. Równocześnie uprzejmie dziękujemy za zainteresowanie problematyką kolei w Tarnowie oraz merytoryczne uwagi.
 
Miasto nie ma wpływu na plany PKP dotyczące utrzymania poszczególnych linii . Miasto wspiera natomiast infrastrukturę kolejową poprzez np. wybudowanie parkingu park&ride, który ma ułatwić pasażerom podróżowanie koleją oraz współpracuje z województwem małopolskim w ramach uruchomienia kolei aglomeracyjnej, łączącej Tarnów z Krakowem. Wsparcie polega w głównej mierze na usprawnieniu obsługi pasażerów poprzez oddanie do ich dyspozycji Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej wyposażonej w funkcjonalności korzystne dla pasażerów.
Miasto opowiada się także za utrzymaniem węzła towarowego na Piaskowce, upatrując w nim istotnego elementu infrastruktury technicznej ważnej z punktu widzenia rozwoju gospodarczego miasta.
 
 

Agnieszka Hulska
Wydział Komunikacji Społecznej






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:26. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Propozycja Tarnowskiej Kolei Miejskiej

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery