dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Temat kolei aglomeracyjnej Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto


W sprawie kolei dla Kraśnika wystąpiłem do władz miasta Kraśnik i przesłałem plik propozycji możliwego przebiegu odbudowanej kolei aglomeracyjnej w relacji Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto. Pisałem też:
Czy władze miasta rozważają zmianę sposobu wykorzystania bocznicy kolejowej- terenu bocznicy- do dzielnicy Kraśnik Fabryczny? Podobne połączenie Lublin- Świdnik jest bardzo popularne, w Kraśniku planuje się zaasfaltowanie bocznicy do dzielnicy Kraśnik Fabryczny.
Budowa kolei miejskiej do Lublina to szansa dla przekształcenia Kraśnika Fabrycznego w osiedle satelickie Lublina. Zachęcam do zmiany decyzji i do odbudowy połączenia do Kraśnika Fabrycznego. Załączam propozycję odbudowy połączenia. Finansowanie zadania z funduszy urz. marszałkowskiego.


Władze miasta podkreśliły w odpowiedzi brak tradycji kolejowej na terenie miasta.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na e-mail z dnia 24 kwietnia 2015 roku z przykrością informuję,
że miasto Kraśnik nie  jest zainteresowane odbudową zdemontowanej bocznicy
kolejowej pomiędzy FŁT- Kraśnik S.A. a Dworcem PKP Kraśnik.
Powodem takiej decyzji są:
1. Wysokie koszty odbudowy linii kolejowej.
2. Brak tradycji komunikacji kolejowej na terenie miasta.
3. Rozbudowana sieć dróg i działająca komunikacja autobusowa.
4. położenie linii kolejowej na skraju miasta w niezurbanizowanej części.
5. Teren pod bocznicą kolejową należy do FŁT-Kraśnik S.A.
6. Planowana budowa tzw. "obwodnicy północnej" przylegającej do linii
kolejowej lub w jej miejscu.
Zbigniew Dżugaj
II z-ca Burmistrza
Miasta Kraśnika

Inna odpowiedź:

Idea systemów pre-metra jest sprawą naprawdę interesującą i być może
przyszłościową w dobie nieustannie wzrastającego natężenia ruchu
kołowego, które obserwujemy również w tak niewielkim mieście jakim
jest Kraśnik.
Jeżeli konkretnie chodzi o nasze miasto, to Urząd Miasta nie jest
właścicielem terenu pozostałego po bocznicy kolejowej. Należy on do
kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych i trudno nam wyrokować jakie plany
z owym gruntem ma jego właściciel, którym obecnie jest nowy chiński
inwestor.
Warto tutaj przypomnieć, że miasto wyraziło kilka lat temu wstępnie
zainteresowane przejęciem torowiska w zamian za zaległości podatkowe
Fabryki wobec miasta Kraśnik. Plany przejęcia gruntu wiązały się z
zaproponowaną przez burmistrza Kraśnika koncepcją budowy obwodnicy
północnej naszego miasta. Od początku jednak, burmistrz Mirosław
Włodarczyk zastrzegał, że koncepcja obwodnicy północnej może zostać
wcielona w życie dopiero wtedy gdy udałoby się porozumieć w tej sprawie
z Urzędem Marszałkowskim w celu jej realizacji przez województwo. Miasta nie było
ówcześnie  stać  na zakup tego gruntu i zamrożenie pieniędzy na kilka
lub kilkanaście lat nie mając pewności, iż władze województwa
lubelskiego będą zainteresowane przeprowadzeniem tej inwestycji. W 2011r.
ówczesny marszałek województwa odnosił się sceptycznie do koncepcji
budowy obwodnicy północnej Kraśnika.
W takiej sytuacji właściciel torowiska, Fabryka Łożysk Tocznych,
podjął decyzję o rozbiórce i sprzedaży torów kolejowych na drodze
przetargu na co władze miasta nie mogły mieć ze zrozumiałych względów
żadnego wpływu. Pytanie czy w takim mieście jak Kraśnik sama idea systemu pre-metra
sprawdziłaby się pozostaje otwarte. Oczywiście sprawą podstawową jest
tutaj brak własności terenu torowiska przez miasto oraz kwestie finansowe
gdyż przeznaczenie dużych pieniędzy z budżetu miasta na taką
inwestycję wydaje się obecnie mało realne.

Odpowiedź tą nadesłał Rzecznik UM Kraśnik.

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 11:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Temat kolei aglomeracyjnej Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery