dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie prasowe o linię kolei do osiedla Kraśnik Fabryczny

Pytanie prasowe do UMWL

Co władze regionu sądzą na temat propozycji odtworzenia kolei do dzielnicy Kraśnik Fabryczny?
Czy władze UWML umożliwiłyby pozyskanie materiału staroużytecznego z prowadzonych modernizacji torowisk kolejowych na terenie woj. lubelskiego?

W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną sieć kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego  transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.

W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).

Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu pre- metra, metra naziemnego w Państwa aglomeracji? Schematy połączeń załączam.

Załączam plik propozycji możliwego przebiegu kolei aglomeracyjnej
Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto.
--
Odpowiedź otrzymana z Urzędu Miejskiego w Kraśniku
Idea systemów pre-metra jest sprawą naprawdę interesującą i być może  przyszłościową w dobie nieustannie wzrastającego natężenia ruchu  kołowego, które obserwujemy również w tak niewielkim mieście jakim  jest Kraśnik.   Jeżeli konkretnie chodzi o nasze miasto, to Urząd Miasta nie jest  właścicielem terenu pozostałego po bocznicy kolejowej. Należy on do  kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych i trudno nam wyrokować jakie plany  z owym gruntem ma jego właściciel, którym obecnie jest nowy chiński  inwestor.   Warto tutaj przypomnieć, że miasto wyraziło kilka lat temu wstępnie  zainteresowane przejęciem torowiska w zamian za zaległości podatkowe  Fabryki wobec miasta Kraśnik. Plany przejęcia gruntu wiązały się z  zaproponowaną przez burmistrza Kraśnika koncepcją budowy obwodnicy  północnej naszego miasta. Od początku jednak, burmistrz Mirosław  Włodarczyk zastrzegał, że koncepcja obwodnicy północnej może zostać  wcielona w życie dopiero wtedy gdy udałoby się porozumieć w tej sprawie  z Urzędem   Marszałkowskim w celu jej realizacji przez województwo. Miasta nie było  ówcześnie  stać  na zakup tego gruntu i zamrożenie pieniędzy na kilka  lub kilkanaście lat nie mając pewności, iż władze województwa  lubelskiego będą zainteresowane przeprowadzeniem tej inwestycji. W 2011r.  ówczesny marszałek województwa odnosił się sceptycznie do koncepcji  budowy obwodnicy północnej Kraśnika.  W takiej sytuacji właściciel torowiska, Fabryka Łożysk Tocznych,  podjął decyzję o rozbiórce i sprzedaży torów kolejowych na drodze  przetargu na co władze miasta nie mogły mieć ze zrozumiałych względów  żadnego wpływu.   Pytanie czy w takim mieście jak Kraśnik sama idea systemu pre-metra  sprawdziłaby się pozostaje otwarte. Oczywiście sprawą podstawową jest  tutaj brak własności terenu torowiska przez miasto oraz kwestie finansowe  gdyż przeznaczenie dużych pieniędzy z budżetu miasta na taką  inwestycję wydaje się obecnie mało realne.  
Michał Mulawa
Rzecznik Prasowy
Urząd Miasta Kraśnik
ul. Lubelska 84



Czy władze UMWL rozważają zmianę sposobu wykorzystania bocznicy kolejowej- terenu bocznicy- do dzielnicy Kraśnik Fabryczny? Podobne połączenie Lublin- Świdnik jest bardzo popularne, w Kraśniku planuje się zaasfaltowanie bocznicy do dzielnicy Kraśnik Fabryczny.

Opisujemy w prasie propozycję odbudowy odcinka sieci kolei podmiejskiej na trasie Lublin- Kraśnik Fabryczny. Po udanym odtworzeniu kolei aglomeracyjnej na odcinku Kraków Gł. -Wieliczka (pociągi pasażerskie kursują co 30 minut w dni powszednie) doszło do wyczerpania się przepustowości sieci kolejowej i linia obecnie nie kursuje wcale albo bardzo rzadko, z powodu trwającej przebudowy torowiska średnicowego do odcinka 4-rotorowego. Sądzimy że jest szansa na połączenia aglomeracyjne także wokół Lublina.

Czy miasto Kraśnik jest zainteresowane odbudową linii na terenie miasta Kraśnik celem przeniesienia części ruchu w korytarzu Kraśnik- Lublin na sieć kolejową? Myśleliśmy o kursach kolei miejskiej w cyklu co 60 lub co 30 minut w porannym szczycie. Pociągi kończyłyby bieg na nowym przystanku Kraśnik Fabryczny. Linia byłaby odbudowana. Stąd -prośba o stanowisko władz miasta w sprawie odbudowy linii KraśnikKraśnik Fabryczny dla celów Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej- interesuje nas głównie opinia samorządu oraz aktualny stan prawny działek terenu na wspomnianej linii. Być może byłyby one wywłaszczone.

Pomiędzy stacjami Kraśnik a Kraśnik Fabryczny możliwe jest inne poprowadzenie linii niż jej pierwotny przebieg poza centrum Kraśnika. Powstałaby nowa łącznica umożliwiająca ruch w kirunku do Lublina bez konieczności zmiany kierunku jady.

Kraśnik Fabryczny to była towarowa stacja kolejowa w mieście Kraśnik, w dzielnicy Kraśnik Fabryczny na terenie Fabryki Łożysk Tocznych w województwie lubelskim, w Polsce.

mieszkańcy piszą do redakcji:


Uwzględniając plany Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej, zbliżającą się modernizację linii kolejowej nr 68 na odcinku z Lublina do Kraśnika (elektryfikacja i dodanie drugiego toru), a także wielkość naszego miasta, należy podjąć działania mające na celu rewitalizację bocznicy i budowę przystanku osobowego w Dzielnicy Fabrycznej. Co więcej - przy bocznicy powinny powstać dodatkowe przystanki przy Strefie Ekonomicznej czy osiedlu Piaski.


StacjaNastępny przystanekOdległość
KraśnikKraśnik Fabryczny6 km



Trasa odcinka proponowanego do odbudowy:



  1.   
  1.       Kraśnik 
  2.  Kraśnik Fabryczny 



http://flt24.pl/images/originals/1343904107.jpg


W uzupełnieniu informuję, że proponowana relacja w której skłąd wchodzi bocznica do dzielnicy Kraśnik Fabryczny, prowadzi z miasta Lublin do dzielnicy Kraśnik Fabryczny- dość znacznie zaludnionej. Załączam plan miasta:bocznica kolejowa należąca do Fabryki Łożysk Tocznych Kraśnik S.A. prowadzi z FŁT Kraśnik S.A. do Dworca Kolejowego Kraśnik leżącego na linii kolejowej Lublin - Rozwadów. FŁT Kraśnik S.A. nie jest właścicielem linii kolejowej Lublin - Rozwadów. Opisujemy kwestię tego, czy zlikwidowana infrastruktura spowodowała znaczne straty dla mieszkańców Kraśnika, oraz obliczamy te straty.

Linia prowadziła z Lublina do dzielnicy Kraśnik Fabryczny.Władze miasta poinformowały- wbrew faktom- że przebiegała ona w terenie niezamieszkałym i niezurbanizowanym. Czy dzielnica Kraśnik Fabryczny- jak nalezy wnioskować z tej odpowiedzi- jest niezamieszkała? Sprawdzenie załączonych map oraz poprawna faktograficznie odpowiedź brzmi: nie. Władze miasta odpowiadały: proszę o dokonanie wizji lokalnej w jakim terenie znajduje się bocznica kolejowa lub zapoznanie się ze zdjęciami satelitarnymi danego terenu. 
Ponownie informuję, że właścicielem i dysponentem bocznicy kolejowej była i jest Fabryka Łożysk Tocznych - Kraśnik S.A.

Obecnie opisujemy likwidację odcinka sieci kolei podmiejskiej na trasie Lublin- Kraśnik Fabryczny. 
Nie wiemy, w jakich okolicznościach doszło do rozbiórki odcinka KraśnikKraśnik Fabryczny. Nie wiemy, czy miasto Kraśnik jest zainteresowane odbudową linii na terenie miasta Kraśnik celem przeniesienia części ruchu w korytarzu Kraśnik- Lublin na sieć kolejową? 

Myśleliśmy o kursach kolei miejskiej w cyklu co 60 lub co 30 minut w porannym szczycie.
Pomiędzy stacjami Kraśnik a Kraśnik Fabryczny możliwe jest inne poprowadzenie linii niż jej pierwotny przebieg poza centrum Kraśnika.

Odpowiedzi UM 

Sprawa bocznicy kolejowej należącej do niedawna do kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych stała się głośna kiedy to burmistrz Mirosław Włodarczyk na początku kadencji 2010 - 2014 przedstawił koncepcję budowy obwodnicy północnej Kraśnika. Obwodnica miała połączyć starą część Kraśnika z dzielnicą fabryczną, a jej trasa miała według planu biec trasą bocznicy kolejowej prowadzącej od FŁT aż do skrzyżowania ul. Urzędowskiej z ul. Graniczną.

Mając na uwadze ogromna potrzebę takiej inwestycji, miasto wyraziło wstępnie zainteresowane przejęciem torowiska w zamian za zaległości podatkowe Fabryki wobec miasta Kraśnik. Od początku jednak, burmistrz Włodarczyk zastrzegał, że koncepcja obwodnicy północnej może zostać wcielona w życie dopiero wtedy gdy udałoby się porozumieć w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim w celu jej realizacji przez województwo. Miasta nie było ówcześnie stać na zakup tego gruntu i zamrożenie pieniędzy na kilka lub kilkanaście lat nie mając pewności, iż władze województwa lubelskiego będą zainteresowane przeprowadzeniem tej inwestycji. W 2011r. ówczesny marszałek Krzysztof Hetman odnosił się sceptycznie do koncepcji budowy obwodnicy północnej Kraśnika.

Prezes Fabryki Łożysk Tocznych, Pan Grzegorz Jasiński,podjął decyzję o sprzedaży torów na drodze przetargu na co władze miasta nie miały ze zrozumiałych względów żadnego wpływu. 

Urząd Miasta KraśnikKancelaria- nadesłano z adresu rzecznik@krasnik.eu Michał Mulawa
Rzecznik Prasowy
Urząd Miasta Kraśnik

Nadal nie wiemy, w jakich okolicznościach doszło do rozbiórki obecnego torowiska. Ale być może jest szansa, by to torowosko odtworzyć używając materiału staroużytecznego. 

Fot. Przebieg odcinka KraśnikKraśnik Fabryczny

Pytaliśmy czy miasto Kraśnik jest zainteresowane odbudową linii na terenie miasta Kraśnik celem przeniesienia części ruchu w korytarzu Kraśnik- Lublin na sieć kolejową. Myśleliśmy o kursach kolei miejskiej w cyklu co 60 lub co 30 minut w porannym szczycie.

Pomiędzy stacjami Kraśnik a Kraśnik Fabryczny możliwe jest inne poprowadzenie linii niż jej pierwotny przebieg poza centrum Kraśnika.

Kraśnik Fabryczny – towarowa stacja kolejowa w mieście Kraśnik, w dzielnicy Kraśnik Fabryczny na terenie Fabryki Łożysk Tocznych w województwie lubelskim, w Polsce.

W sprawie kolei dla Kraśnika wystąpiłem do władz miasta Kraśnik i przesłałem plik propozycji możliwego przebiegu odbudowanej kolei aglomeracyjnej w relacji Kraśnik Fabryczny- Lublin- Świdnik Miasto. Pisałem też:
Czy władze miasta rozważają zmianę sposobu wykorzystania bocznicy kolejowej- terenu bocznicy- do dzielnicy Kraśnik Fabryczny? Podobne połączenie Lublin- Świdnik jest bardzo popularne, w Kraśniku planuje się zaasfaltowanie bocznicy do dzielnicy Kraśnik Fabryczny.
Budowa kolei miejskiej do Lublina to szansa dla przekształcenia Kraśnika Fabrycznego w osiedle satelickie Lublina. Zachęcam do zmiany decyzji i do odbudowy połączenia do Kraśnika Fabrycznego. Załączam propozycję odbudowy połączenia. Finansowanie zadania z funduszy urz. marszałkowskiego.


Władze miasta podkreśliły w odpowiedzi brak tradycji kolejowej na terenie miasta.

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na e-mail z dnia 24 kwietnia 2015 roku z przykrością informuję,
że miasto Kraśnik nie  jest zainteresowane odbudową zdemontowanej bocznicy
kolejowej pomiędzy FŁT- Kraśnik S.A. a Dworcem PKP Kraśnik.
Powodem takiej decyzji są:
1. Wysokie koszty odbudowy linii kolejowej.
2. Brak tradycji komunikacji kolejowej na terenie miasta.
3. Rozbudowana sieć dróg i działająca komunikacja autobusowa.
4. położenie linii kolejowej na skraju miasta w niezurbanizowanej części.
5. Teren pod bocznicą kolejową należy do FŁT-Kraśnik S.A.
6. Planowana budowa tzw. "obwodnicy północnej" przylegającej do linii
kolejowej lub w jej miejscu.
Zbigniew Dżugaj
II z-ca Burmistrza
Miasta Kraśnika

Inna odpowiedź:

Idea systemów pre-metra jest sprawą naprawdę interesującą i być może
przyszłościową w dobie nieustannie wzrastającego natężenia ruchu
kołowego, które obserwujemy również w tak niewielkim mieście jakim
jest Kraśnik. 
Jeżeli konkretnie chodzi o nasze miasto, to Urząd Miasta nie jest
właścicielem terenu pozostałego po bocznicy kolejowej. Należy on do
kraśnickiej Fabryki Łożysk Tocznych i trudno nam wyrokować jakie plany
z owym gruntem ma jego właściciel, którym obecnie jest nowy chiński
inwestor. 
Warto tutaj przypomnieć, że miasto wyraziło kilka lat temu wstępnie
zainteresowane przejęciem torowiska w zamian za zaległości podatkowe
Fabryki wobec miasta Kraśnik. Plany przejęcia gruntu wiązały się z
zaproponowaną przez burmistrza Kraśnika koncepcją budowy obwodnicy
północnej naszego miasta. Od początku jednak, burmistrz Mirosław
Włodarczyk zastrzegał, że koncepcja obwodnicy północnej może zostać
wcielona w życie dopiero wtedy gdy udałoby się porozumieć w tej sprawie
z Urzędem Marszałkowskim w celu jej realizacji przez województwo. Miasta nie było
ówcześnie  stać  na zakup tego gruntu i zamrożenie pieniędzy na kilka
lub kilkanaście lat nie mając pewności, iż władze województwa
lubelskiego będą zainteresowane przeprowadzeniem tej inwestycji. W 2011r.
ówczesny marszałek województwa odnosił się sceptycznie do koncepcji
budowy obwodnicy północnej Kraśnika.
W takiej sytuacji właściciel torowiska, Fabryka Łożysk Tocznych,
podjął decyzję o rozbiórce i sprzedaży torów kolejowych na drodze
przetargu na co władze miasta nie mogły mieć ze zrozumiałych względów
żadnego wpływu. Pytanie czy w takim mieście jak Kraśnik sama idea systemu pre-metra
sprawdziłaby się pozostaje otwarte. Oczywiście sprawą podstawową jest
tutaj brak własności terenu torowiska przez miasto oraz kwestie finansowe
gdyż przeznaczenie dużych pieniędzy z budżetu miasta na taką
inwestycję wydaje się obecnie mało realne.

Odpowiedź tą nadesłał Rzecznik UM Kraśnik.
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie prasowe o linię kolei do osiedla Kraśnik Fabryczny

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery