dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Opis działań Inicjatywy polsko-niemieckiej kolei pasażerskiej – Initiative deutsch-polnischer Schienenpersonenverkehr


To jest opis działań Inicjatywy polsko-niemieckiej kolei pasażerskiej – Initiative deutsch-polnischer Schienenpersonenverkehr. Inicjatywa ta ma na celu wzmocnienie kolei osobowej pomiędzy Niemcami a Polską, a przede wszystkim ponownego wprowadzenia połączenia Wrocław-Drezno oraz Wrocław-Berlin.


Oto informacje o doniesieniach jakie publikuje ta inicjatywa:


Związek pasażerski PRO BAHN e.V. wydał dzisiaj wraz z naszym wsparciem doniesienie prasowe, w którym krytykuje niemieckie plany dotyczące rozbudowy trasy Berlin - Szczecin jako niewymiarowe i niekorzystne dla pasażerów.

Gesellschaft für deutsch polnische Nachbarschaft Sąsiedzi e.V. Pro Berlin-Szczecin tantower.wordpress.de



Pełnomocnik Rządu Federalnego do spraw stosunków z Polską Dietmar Woidke oraz Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz wybiorą się we wspólną podróż #PociągiemdoKultury w niedzielę, 30.07, z Berlina do Wrocławia. Podczas przejazdu będą rozmawiali o polsko-niemieckim ruchu kolejowym, a następnie odwiedzą The World Games.

„FERDINAND LASSALLE EXPRESS"
W zeszłą sobotę (15.07.) odbył się po raz trzeci przejazd specjalny akcji „Ferdinand Lassalle Express" - w tym roku w nieco wydłużonej relacji - Berlin Lichtenberg- Opole Główne. Kurs został zrealizowany przez pojazd Coradia Lint 623.
KolejDEPL była także zaangażowana w to wydarzenie, a nasza relacja już wkrótce.

175 lat temu wyruszył pierwszy pociąg na ziemiach polskich - Kolej Górnośląska (Oberschlesische Eisenbahn) otwierała odcinek trasy od Wrocławia do Oławy

"Deutsche Bahn rozpisało ogólnoeuropejski przetarg na wstępny projekt elektryfikacji linii kolejowej od Drezna przez Görlitz do polskiej granicy oraz rozbudowę trasy do prędkości 160 km/h. Jak podaje Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, biura architektoniczne i inżynierskie mogą składać oferty do 21 kwietnia. Ta 103-kilometrowa, dwutorowa trasa należy do najważniejszych przedsięwzięć kolejowych Saksonii."

Weitere Informationen (auf Deutsch): // Więcej informacji (po niemiecku):
http://www.sz-online.de/…/bahn-schreibt-dresden-goerlitz-au…


"Elektryfikacja linii 278 do Zgorzelca." // "Elektrifizierung der Linie 278 nach Zgorzelec"

Wkrótce ruszy elektryfikacja linii Węgliniec – Zgorzelec. Projekt obejmuje opracowanie projektów wykonawczych oraz realizację robót budowlanych linii kolejowych nr 278, 274 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec – granica państwa.

"Celem projektu jest usunięcie wąskiego gardła (...). Realizacja projektu ma przyczynić się do podniesienia jakości usług przewozowych i usprawnienia funkcjonowania transportu kolejowego w wymiarze krajowym i międzynarodowym."

"Budżet przygotowany przez PKP PLK na to zadanie wyniósł 86,1 mln zł brutto. Z kolei najtańszą ofertę złożyła PKP Energetyka, która zaproponowała prace za 40,7 mln zł."

"Projekt zgłoszono do II naboru CEF, w którym otrzymał dofinansowanie. Jego realizację zaplanowano w latach 2017–2019, zaś sam projekt trzeba rozliczyć do końca 2020 roku. Dofinansowanie dla PLK to 19,1 mln euro."

wg www.rynek-kolejowy.pl%2Fwiadomosci%2Felektryfikacja-linii-278-do-zgorzelca-oferty-tansze-o-polowe--80997.html


"Z powodu dużego sukcesu, oferta [Pociągu do Kultury] będzie konynuowana przez DB Regio i Koleje Dolnośkąskie do końca 2018 roku wraz ze wsparciem ze strony krajów związkowych Berlina i Brandenburgii oraz Związku Transportowego Berlin-Brandenburg (VBB)."

"Od 1 kwietnia 2017 r. wprowadzone zostaną ulgowe bilety dla dzieci, jak również bilet Berlin-Clubnight dla pasażerów wyruszających z Wrocławia. Od połowy kwietnia, na początku sezonu wycieczkowego, będzie także możliwość rezerwacji miejsc." wg

http://www.vbb.de/…/einzigartig-kulturzug-berl…/1228693.html

Według grafiki VBB w przeszłości pomiędzy Berlinem a Wrocławiem kursowało 14 pociągów dziennie. Obecnie jest jeden - tylko w weekendy. Czy jest szansa na zmiany?

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa deklaruje, że ramach prowadzonych rozmów pomiędzy przewoźnikiem polskim i niemieckim rozważana jest propozycja uruchomienia dodatkowych pociągów dalekobieżnych do Berlina w relacji Kraków – Wrocław – Berlin.

Pociąg Zielona Góra – Berlin wróci do rozkładu// Verbindung Zielona Góra -- Berlin wieder im Fahrplan

"Podróżujący do stolicy Niemiec znów będą mogli korzystać z bezpośredniego połączenia z Zielonej Góry. Województwo lubuskie wynegocjowało bowiem jego przywrócenie ze stroną niemiecką, która jeszcze dwa tygodnie temu nie była zainteresowana jego utrzymaniem. Pierwszy kurs w nowym rozkładzie jazdy zostanie zrealizowany w przyszły poniedziałek [19 grudzień 2016r]. "


wg http://www.rynek-kolejowy.pl/…/pociag-zielona-gora--berlin-…


13.12 mija rok od przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego Wrocław Gł. - Dresden Hbf.
Przez cały ten czas połączenie cieszyło się zainteresowaniem. Mamy nadzieję, że z roku na rok będzie ono rosło.


Bilans pozytywnych zmian w polsko-niemieckim transporcie kolejowych od pierwszego Szczytu Kolejowego we wrześniu 2015 roku

Od czasu pierwszego Szczytu Kolejowego we wrześniu 2015 roku miały miejsce widoczne poprawy w następujących punktach:

1. Przywrócenie oraz przedłużenie połączeń

  • Przywrócenie bezpośredniego połączenia Drezno – Wrocław w ruchu regionalnym.
  • Przywrócenie przejazdów weekendowych pomiędzy Berlinem a Wrocławiem w ramach projektu „Pociąg do Kultury".
  • Poprawa połączeń z Węglińca, Jeleniej Góry i Zielonej Góry do Görlitz poprzez wydanie zezwolenia Kolejom Dolnośląskim (KD) na wjazd na dworzec w Görlitz.
  • Przedłużenie połączenia Zielona Góra – Frankfurt nad Odrą do Berlina, jak również połączenia Berlin – Kostrzyn do Gorzowa Wielkopolskiego i Krzyża.

2. Wprowadzenie oferty podróży do Europejskiej Stolicy Kultury – Wrocławia

  • Kulturalny program ramowy w Pociągu do Kultury Berlin – Wrocław oraz w Pociągu do Sztuki Drezno – Wrocław ze względu na swoją specyfikę,
  • atrakcyjne ceny biletów oraz kampanię reklamową przyczynił się do wzrostu liczby podróżnych.

3. Nowe podstawy prawne dla transportu transgranicznego

  • Ratyfikowanie i wejście w życie dnia 27.04.2016 r. polsko-niemieckiej umowy o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej ułatwia m.in. regulowanie prowadzenia ruchu i przydzielania tras.
  • Nowa umowa infrastrukturalna między PKP Polskie Linie Kolejowe a DB Netz AG reguluje zasady utrzymania i modernizacji infrastruktury, a także zasady prowadzenia ruchu i przydzielania tras.
  • Rozbudowa infrastruktury
  • Bieżąca rozbudowa trasy na etapie Hoyerswerda – Horka – granica państwa DE/PL.
  • Klasyfikacja na liście priorytetowej Federalnego Planu Transportowego (BVWP) projektu jednotorowej elektryfikacji trasy Angermünde – Szczecin.
  • Przeniesienie projektu elektryfikacji odcinka Węgliniec – Zgorzelec, rozbudowy przejścia granicznego Szczecin – Tantow, jak również rewitalizacji tras Jelenia Góra – Zgorzelec oraz Krzyż – Gorzów Wlkp. na listę podstawową Krajowego Programu Kolejowego.

Pomimo licznych popraw wciąż istnieje znaczna potrzeba działań. Wizją Wspólnej Koncepcji Przyszłości 2030 dla polsko-niemieckiego obszaru powiązań jest, aby stworzyć z landów Meklemburgii-Pomorza Przedniego, Brandenburgii, Berlina i Saksonii, a także województw zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego wspólnego obszaru wzrostu w Europie ze ścisłymi powiązaniami transgranicznymi. Do tego konieczne są dalekosiężne zmiany w polsko-niemieckim transporcie szynowym.Seitenumbruch

Postulaty wystosowane na Szczyt Kolejowy 2016

Apelujemy do uczestników II Polsko-Niemieckiego Szczytu Kolejowego o uwzględnienie w czasie obrad następujących kwestii:

1. Przywrócenie połączeń dalekobieżnych

  • Przywrócenie oferty dalekobieżnej ukierunkowanej na popyt relacji Berlin – Wrocław po ukończeniu elektryfikacji odcinka Hoyerswerda – Horka – granica państwa końcem 2018 roku, zaś do tego czasu kontynuacja Pociągu do Kultury.
  • Włączenie połączenia Lipsk – Drezno – Wrocław – Katowice – Kraków do planów połączeń dalekobieżnych.
  • Wsparcie ze strony Ministerstw Transportu w zakresie standaryzacji wyposażenia składów spalinowych oraz elektrycznych w systemy bezpieczeństwa obu krajów.

2. Poprawa osiągalności centrów regionalnych oraz ponadregionalnych

  • Rozbudowa stacji granicznych w Görlitz, we Frankfurcie nad Odrą oraz Szczecinie tak, by stały się multimodalnymi węzłami komunikacyjnymi.
  • Ścisła współpraca podczas tworzenia rozkładów jazdy pomiędzy polskimi a niemieckimi przewoźnikami.

3. Rozbudowa infrastruktury

  • Aktywne wsparcie przez krajowe ministerstwa w uzupełnianiu braków na trasach transgranicznych Sieci Transeuropejskiej, w szczególności:
  • Tymczasowa elektryfikacja części stacji w Görlitz polskim prądem stałym oraz połączenie jej z elektryfikacją odcinków Węgliniec – Zgorzelec i Jelenia Góra – Zgorzelec do 2019 r.; perspektywiczna przebudowa dworca w Görlitz na dworzec zmiany systemu zasilania trakcyjnego oraz elektryfikacja odcinka trasy Drezno – Görlitz do 2025 r.;
  • Elektryfikacja trasy Cottbus – Görlitz, rozbudowa odcinka Lübbenau – Cottbus, naprawa drugiego toru dla ruchu dalekobieżnego na dworcu w Königs Wusterhausen, jak również częściowe przywrócenie dwutorowości na trasie Cottbus – Görlitz;
  • Rozbudowa i elektryfikacja Kolei Wschodniej Berlin – Kostrzyn, a także elektryfikacja trasy Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż;
  • Reaktywacja i elektryfikacja trasy Ducherow – Świnoujście;
  • Rozbudowa i elektryfikacja odcinka Angermünde – Szczecin do 2021 r.

4. Zintensyfikowanie współpracy władz z przewoźnikami

  • Wspólne rozwiązania dla wieloletniego planu finansowego dotyczącego przejazdów transgranicznych
  • Wykorzystanie prawnych możliwości dla intensywniejszej kooperacji, w szczególności wspólne rozpisywanie przetargów na przejazdy transgraniczne oraz koordynowanie rozbudowy infrastruktury na podobieństwo EUWT w niemiecko-czeskim regionie dla budowy trasy Drezno – Praga .
  • Większe nakłady na reklamę ofert transgranicznych.
  • Ustanowienie przewidzianej w umowie o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej wspólnej polsko-niemieckiej grupy roboczej jako strategicznie planującego organu. wg https://kolejdepl.wordpress.com/rezolucja-2016/
28 listopada 2016 r.

________________________________

Popierający rezolucję

European Passengers' Federation
Fahrgastverband PRO BAHN

Fahrgastverband PRO BAHN, Landesverband Berlin-Brandenburg

Fahrgastverband PRO BAHN, Landesverband Mecklenburg-Vorpommern

Fahrgastverband PRO BAHN, Landesverband Mitteldeutschland

Fahrgastverband PRO BAHN, Landesverband Schleswig-Holstein / Hamburg

Deutscher Bahnkunden-Verband e.V.
Verkehrsclub Deutschland, Landesverband Brandenburg
Fundacja Pro Kolej
komunikacja.org
IGEB Berliner Fahrgastverband e.V.
Usedomer Eisenbahnfreunde e. V.
Gesellschaft für deutsch-polnische Nachbarschaft – Sąsiedzi e. V.
Deutsch-Polnischer Gesundheits- & Sozialverband e.V.
Deutsch-Polnische Gesellschaft Vorpommern e.V.
Deutsch-Polnische Gesellschaft Brandenburg e.V.
Deutsch-Polnische Gesellschaft Sachsen e.V.
Kammerunion Elbe-Oder
Industrie- und Handelskammer Ostbrandenburg
Industrie- und Handelskammer Cottbus
Industrie- und Handelskammer Neubrandenburg
Industrie- und Handelskammer Berlin
Industrie- und Handelskammer Dresden
Regionale Planungsgemeinschaft Oderland-Spree
Deutsche Sozial-Kulturelle Gesellschaft in Breslau
Kommunalgemeinschaft Europaregion POMERANIA e. V.
Deutsch-Polnischer Verein Cottbus e.V.
Kultur Aktiv e.V.
wg https://kolejdepl.wordpress.com/rezolucja-2016/

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 14:18. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Opis działań Inicjatywy polsko-niemieckiej kolei pasażerskiej – Initiative deutsch-polnischer Schienenpersonenverkehr

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery