dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB broni decyzji o likwidacji przystanku kolejowego Lublin Zalew

Zdalismy różnym władzom pytanie: Z kim konsultowano decyzję o likwidacji przystanku sezonowego przy kąpielisku - Lublin Zalew? Jaki jest sens rozbiórki krawędzi peronowych które obecnie istnieją?

MIB odpowiada:

 

przystanek był już od bardzo dawna nieużywany, całkowicie zdewastowany i nikomu już nie służył. Degradacja rozpoczęła się od lat 90. XX w. Zdewastowane, zarośnięte perony były całkowicie zdominowane przez przyrodę.

PKP PLK każdorazowo podejmuje próbę zaproszenia do utrzymania infrastruktury o znaczeniu turystycznym przez samorządy różnych szczebli. Brak środków a czasami zainteresowania utrzymaniem takiej infrastruktury powoduje konieczność doprowadzenia do stanu, w którym istniejące naniesienia nie stwarzają zagrożenia dla bezpieczeństwa osób i mienia.

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


 

Pytania o powody decyzji o likwidacji przystanku kolejowego Lublin Zalew

 

Pytanie: Z kim konsultowano decyzję o likwidacji przystanku sezonowego przy kąpielisku - Lublin Zalew?

Jaki jest sens rozbiórki krawędzi peronowych które obecnie istnieją?


Odpowiada UM Lublin: Szanowny Panie,

 

Decyzja być może zapadła po konsultacji z władzami samorządu wojewódzkiego, a nie gminnego. Z moich ustaleń nie wynika, aby przedstawiciele gminy podjęli taką decyzję.

 

Karol Kieliszek,

Biuro Prasowe w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin

 

 

Podsumowując:

 

Kto poniesie w przyszłości koszty odbudowy peronów w przypadku woli wznowienia przewozów i obsługi tego przystanku? Czy będą to samorządy, jak wskazują publikacje medialne?

Jak donosi ZBS::"Tak stało się w przypadku odcinka Kozłów – Koniecpol, na którym w latach 2011-2012 przy okazji prac mających na celu podniesienie prędkości ze 120 km/h do 160 km/h spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidowała wszystkie stacje i przystanki pośrednie. Zablokowało to możliwość zarówno reaktywacji połączeń lokalnych, jak i przywrócenia postojów w Szczekocinach dla kursujących tą linią pociągów dalekobieżnych. – Zgłoszonych przed modernizacją naszych uwag dotyczących utrzymania peronów nie uwzględniono. W efekcie dziś najbliższe przystanki kolejowe oddalone są przynajmniej 25 km od naszego miasta – mówi Krzysztof Dobrzyniewicz, burmistrz Szczekocin, przez które bez zatrzymania przemykają pociągi łączące Kraków z Warszawą, Łodzią, Poznaniem czy Trójmiastem. – Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł."

 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:04. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB broni decyzji o likwidacji przystanku kolejowego Lublin Zalew

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery