dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Linia podmiejskiej kolei pasażerskiej z Lublina do Puchaczowa. Propozycja wydawnictwa.

Kilkanaście km od Puchaczowa zbudowano ok. półtora km torowiska - w Świdniku, dla szynobusów. Ostatnio także odbudowano fragment od lat nieczynnej lokalnej linii kolejowej wokół Rejowca. Badaliśmy, czy podobna niewielka inwestycja jest możliwa w Puchaczowie, aby wprowadzić połączenia Lublin- Puchaczów Centrum, obecnie bowiem tory omijają Puchaczów o ok. 1 kilometr. 

Ta linia kolejowa z Lublina do Puchaczowa  to wielki majątek, który jest niewykorzystany w ruchu regionalnym, choć wokół Lublina trwają od dekad przymiarki do wprowadzenia połączeń podmiejskich, które umożliwiłyby bardziej wygodne codzienne dojazdy do pracy do Lublina. 

Badałem, czy składy szynobusów mogłyby docierać do Puchaczowa. 

Urząd Gminy
Puchaczów

ul. Lubelska 22,  21 - 013 Puchaczów

Szanowni Państwo,
Czy w ramach likwidacji połączeń kolejowych zamierzają Państwo przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej w regionie? Pociągi osobowe mogą już nigdy nie dotrzeć do takich miejscowości jak Puchaczów. Chcieliśmy tutaj przywrócić ruch pasażerski- choć nie sprawdzaliśmy czy kiedyś kursowały tutaj pociągi inne niż wycieczkowe. Miały one postoje dla turystów i fotografów koło Puchaczowa. Pociągi pasażerskie mogłyby powrócić choćby jako okresowe kursy wakacyjne. Mogłoby to doprowadzić do ożywienia lokalnej turystyki. Torowisko wszak istnieje. 

Początkowo proponujemy wprowadzenie 4 par połączeń tylko w weekendy wakacyjne.  Skorzystać może na tym także sama kopalnia węgla i jej pracownicy. Chcemy wprowadzić wokół Lublina kolej podmiejską.


Ostatnio zapowiedziano likwidację trakcji kolejowej na odcinku Łuków – Bezwola p. Radzyń Podl. ale jednakże linię tą odremontowano. 

Jednocześnie, zmodernizowano lub wymieniono torowisko na odcinku Lublin- Lubartów- Parczew, możliwe że prace remontowe dotrą do Bezwoli, już bardzo blisko Radzynia. Powróciły tutaj pociągi pasażerskie. Możliwe że dotrą do Bezwoli. 

Jednakże sama gmina Puchaczów jest pozbawiona kolei pasażerskiej. Chcemy to zmienić. Najpierw powstałaby stacja tymczasowa. Kursowałyby autobusy szynowe do Lublina.

Proponujemy odbudowę sieci kolejowej na terenie gminy ze środków samorządu lub innych źródeł- na przykład kopalni. Może ona zbudować gminie i mieszkańcom stację kolei pasażerskiej, i to jak najbliżej zabudowań, aby dojście było jak najwygodniejsze. Zbudowano by tutaj miasto. Myślę że zarząd kopalni sam mógłby skorzystać z możliwości podróży koleją pasażerską. Nasze wydawnictwo chciałoby doprowadzić do powstania sieci kolei podmiejskiej wokół Lublina. Chcemy by pociągi kursowały w przyszłości nawet co 60 minut, a po budowie łącznika do Łęcznej- co 30 minut. Z dużą prędkością, aby nadrobić szybkością niekorzystny przebieg linii.  

Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Puchaczowa- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Zwiększy to znacząco rentowność inwestycji. Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Puchaczowa- aż do Puchaczowa- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Miasta Puchaczów już, albo jeszcze nie ma, ale przystanek mógłby się tak nazywać, na cześć tego pomysłu. Konieczna byłaby zmiana planu zagospodarowania przestrzennego, wyznaczenie pasu terenu na torowisko i przystanek- ok. 1-1,5 km, oraz przekonanie władz samorządowych- inwestycja powstałaby ze środków unijnych. Koszt to 2-3 mln PLN, gmina musiałaby najprawdopodobniej także dołożyć jakieś środki.

Złoża węgla się wyczerpią, i co wtedy? Puchaczów może ocaleć dzięki stacji kolei. Podmiejskiej. Pociągów przedłużonych tutaj z Lublina- do stacji kolei regionalnej. Wszak ta część regionu w ogóle nie ma dostępu do kolei. 

Proponowany tymczasowy przystanek kolei pasażerskiej Puchaczów.

jest jedyną stacją kolejową na terenie gminy Puchaczów, aktualnie nie obsługująca ruchu osobowego. Planuje się w tym liście tymczasowe wznowienie połączenia między Lublinem a Puchaczowem. Początkowo tymczasowy peron, np. drewniany, obsłużyłby kilka pociągów na dobę- być może nawet udałoby się tu przedłużyć kurs jakiegoś pociągu dalekobieżnego do Warszawy. Stacja obecnie jedynie służy poc. towarowym na linii do kopalni węgla. Chcemy to zmienić i wprowadzić kursy kolei regionalnej i połączenie dalekobieżne. Pociągi regionalne i inne wykonywałyby manewry i kończylyby bieg dopiero dalej, na odpowiedniej infrastrukturze na stacji przy kopalni, by nie blokować torowiska. 

-- 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:23. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Linia podmiejskiej kolei pasażerskiej z Lublina do Puchaczowa. Propozycja wydawnictwa.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery