dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Nowy portal internetowy o likwidacji kolei miejskich w Krakowie




Informacja prasowa

Ruszył profil internetowy portalu "Kampania Transport Wolnorynkowy" (wolnorynkowy.pl) opisujący procesy likwidacji kolei miejskiej w Krakowie. W Krakowie zlikwidowano ponad połowę sieci kolejowej miasta. W naszym odczuciu, jest to rekordowa likwidacja sieci kolei miejskich w skali kontynentu.

Na profilu umieszczonym w sieci Facebook zawarto opisy procesów likwidacji linii kolejowych wewnątrzmiejskich w Krakowie. W ostatnich latach zlikwidowano na przykład wewnątrzmiejską linię kolejową Kraków Główny- Kraków Nowa Huta Czyżyny, a więc kończącą się bezpośrednio w centrum dzielnicy Nowa Huta.

Władze miasta są bierne lub przeciwne wykorzystaniu kolei miejskiej w Krakowie. W uzyskanej od władz miasta odpowiedzi dla naszego wydawnictwa, stoi: "Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie." 

Jest to odpowiedź niezgodna ze stanem faktycznym i pokazuje stosunek władz miasta do transportu kolejowego. W Warszawie władze miejskie powołały osobną spółkę zajmującą się tylko przewozami wewnątrzmiejskimi. W Krakowie władze miejskie powinny pójść tą samą drogą. Zwłaszcza że spółka "Koleje Małopolskie" jest niezainteresowana przewozami wewnątrzmiejskimi i udzieliła naszemu wydawnictwu wielu odpowiedzi, w których podkreślała swój brak zainteresowania realizacją takich usług. Spółka ta nie zabiega aktywnie o budowę nowych przystanków i pozyskanie klientów. Spółka w czasie targów Trako wydała się nie rozumieć idei kolei miejskiej. Mimo że taka kolej funkcjonowała w miejscu gdzie te targi zorganizowano a okazyjny przystanek  kolei miejskiej znajdował  się  ok. 60 metrów od stoiska spółki  "Koleje Małopolskie" na targach Trako.

Władze miasta przyznają że mogłyby organizować takie usługi przewozowe: "Miasto Kraków mogłoby organizować przewozy w granicach miasta lub, w porozumieniu z gminami ościennymi, w obszarze aglomeracji"- ale nie są tym w ogóle zainteresowane. Dopiero po ponad dekacie od naszego protestu w sprawie rozpoczęcia likwidacji linii kolejowej do centrum dzielnicy Nowa Huta (linia do zakładów tytoniowych) władze miasta rozważają zlecenie studium wykonalności ożywienia linii kolei miejskiej, m.in. do centrum Nowej Huty. Niestety  nie  odpowiadają na pytania czy takie studium powstanie i czy obejmie likwidowaną linię do centrum Nowej Huty.

W opinii autora strony wszystkie te działania są spóźnione, a wiele linii kolejowych miasta, możliwych do wykorzystania w ruchu wewnątrzmiejskim, rozebrano w ostatnich latach, jak na przykład fragment linii kolejowej do centrum dzielnicy Nowa Huta.

Link do profilu
 



W sieci działa jeszcze inny profil o kolei aglomeracyjnej dla Krakowa, powiązany z fanami spółki samorządowej Koleje Małopolskie. Jest to inna inicjatywa i oba profile sieci społecznościowej nie są powiązane.
--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
 

 

 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 12:42. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Nowy portal internetowy o likwidacji kolei miejskich w Krakowie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery