dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy w Kołobrzegu jest szansa na tramwaj spalinowy w relacji do latarnii morskiej?


Władzom miasta zadaliśmy pytanie o możliwość pokrycia kosztów testów nowoczesnego tramwaju spalinowego na linii do Latarnii Morskiej. Pytaliśmy, czy władze miasta opłaciłyby koszty testowych przewozów miejską komunikacją szynową z wykorzystaniem nowoczesnego tramwaju spalinowego w mieście Kołobrzeg.

W atrakcyjnym turystycznie miejscu znajduje się torowisko kolejowe, na którym testowo mógłby kursować nowoczesny tabor szynowy, rodzaj miejskiego tramwaju spalinowego. Dzięki nowoczesnej technologii takie tramwaje kursują jako atrakcje turystyczne i prawdziwy środek transportu w wielu miastach. W Kołobrzegu mogłaby być to atrakcja tylko w sezonie letnim. 

Swego czasu badałem w Kołobrzegu sprawę wprowadzenia atrakcji turystycznej- niskopodłogowego spalinowego tramwaju- nowoczesnego taboru szynowego w relacji do portu/ latarni morskiej. 

Fot. 1. zdjęcie spalinowego pojazdu dwusystemowego kolejowo-tramwajowego w 70-tysięcznym wschodnioniemieckim Zwickau. Cc wikimedia


Zadałem władzom miasta pytanie:
Jakie są plany związane z torowiskiem kolejowym do portu? Połączenia kolejowe na plażę są często bardzo popularne. Czy są jakieś oficjalne plany lub wytyczne związane z tym torowiskiem? Kursowały tam poc. pasażerskie w ofercie sezonowej. Przewoźnik (operator turystycznych składów) szybko zrezygnował z tego połączenia twierdząc że torowisko było zastawione samochodami, i pasażerowie bardzo narzekali na opóźnienia i utrudnienia. Opis tego incydentu znalazłem w sieci społecznościowej, już jakiś czas temu.

Odpowiedź władz miasta:

Czeka nas remont ulic przez które wiodą tory i samych torów także. W dodatku nie mamy uregulowanych spraw własnościowych związanych z torowiskiem – część należy jeszcze do PKP – czynimy starania by je przejąć. Jeśli się uda to po remontach wrócimy do pomysłu - temat szynobusu pod latarnię morską był już dyskutowany przy okazji koncepcji zagospodarowania strefy uzdrowiskowej.


Michał Kujaczyński
Rzecznik Prasowy Prezydenta



































































--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:50. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy w Kołobrzegu jest szansa na tramwaj spalinowy w relacji do latarnii morskiej?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery