Komunikat prasowy
Lotnisko Chopina bije kolejne rekordy ruchu pasażerskiego
i przygotowuje się do szczytu wakacyjnego
Lotnisko w Warszawie wchodzi obecnie w najgorętszy okres – i to nie tylko dosłownie. Zaczyna się szczyt wakacyjnych wyjazdów i powrotów. W lipcu i sierpniu spodziewamy się, że padną kolejne historyczne rekordy w liczbie obsłużonych pasażerów. Wpływ na to niewątpliwie będzie miało m.in. uruchomienie przez PLL LOT 8 nowych kierunków w pierwszym półroczu oraz 7 połączeń przez linię Wizzair na przełomie czerwca i lipca, a także planowane otwarcie kolejnych połączeń przez obu przewoźników latem.
W pierwszym półroczu odprawionych zostało prawie 7 milionów osób. Wskazuje to, że na koniec roku ich liczba wzrośnie do ponad 14 milionów. Aby obsłużyć taką liczbę pasażerów, na lotnisku wprowadzane są nowe rozwiązania.
- W czerwcu oddana została strefa kontroli dokumentów Straży Granicznej dla pasażerów odlatujących z Warszawy. Liczba dostępnych stanowisk wzrosła z 10 do 18. Strefa kontroli paszportowej na poziomie przylotów dla rejsów obsługiwanych przez rękawy została zmodernizowana w zeszłym roku. Obecnie trwają prace projektowe, których efektem będzie modernizacja ostatniej strefy kontroli paszportowej – powiedział Hubert Wojciechowski, dyrektor Biura Marketingu i PR z Lotniska Chopina.
Aby móc płynnie zarządzać dostępną infrastrukturą – Gate'ami dla pasażerów, będziemy wykorzystywać możliwość ich elastycznego przydziału do strefy Schengen lub Non Schengen, w zależności od potrzeb. Dla ułatwienia poruszania się pasażerów w Terminalu po tych zmianach, wprowadziliśmy nowe oznaczenia wyjść do samolotów - Gate'ów. Jeśli Gate obsługuje lot w strefie Non Schengen, wówczas należy kierować się za oznaczeniem mającym literę „N" za numerem Gate'u np.7N, 24N. Jeśli jest to lot do strefy Schengen wówczas numer jest bez żadnej litery. Również na karcie pokładowej pojawią się numery Gate'ów bez N lub z N w zależności z jakiej strefy będą obsługiwane.
***
Lotnisko Chopina w Warszawie to największe lotnisko w Polsce. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów – o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze", które zatrudnia ponad 1,5 tys. osób.
Dodatkowych informacji udziela:
Cezary Pytlos
p.o. Rzecznika Prasowego Lotniska Chopina
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Połączenie na Ukrainę będzie obsługiwane przez narodowego przewoźnika Polskie Linie Lotnicze LOT. Loty będą odbywać się 2 razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki. Bezpośrednie loty z Bydgoszczy do Lwowa startują już od 4. sierpnia.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
W załączniku przesyłam oświadczenie Kolei Mazowieckich w związku z nagraniem z pociągu KM.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Komunikat prasowy
LOT ODEBRAŁ ÓSMEGO DREAMLINERA
Warszawa, 15 lipca 2017 roku – Do floty LOT-u dołączył 8 samolot dalekiego zasięgu Boeing 787-8 Dreamliner. Nowa maszyna umożliwi polskiemu przewoźnikowi zwiększenie częstotliwości rejsów do Seulu i Tokio. Będzie też od sierpnia na stałe wykonywała rejsy z Warszawy do Newark, a w niedalekiej przyszłości umożliwi uruchomienie kolejnych nowych połączeń. To nie koniec rozwoju floty LOT-u. Już w przyszłym roku rozpoczną się dostawy większych Dreamlinerów – 787-9.
Dostawa ósmego Dreamlinera dla LOT-u o rejestracji SP-LRH kończy oryginalne zamówienie złożone przez polskiego przewoźnika w 2005 roku. Pierwszy Dreamliner (SP-LRA) trafił do LOT-u w listopadzie 2012. Polski przewoźnik był wówczas pierwszą linią w Europie latającą tym typem samolotu. To właśnie dzięki Boeingom 787 od 2016 roku LOT rozpoczął intensywny rozwój połączeń dalekiego zasięgu uruchamiając połączenia do Tokio, Seulu, Los Angeles, Newark a także rejsy z Krakowa do Chicago. Wszystkie rozwijają się zgodnie z planem, a niektóre – tak jak połączenie do Seulu – nawet szybciej od założeń.
„Dreamliner to samolot, który kochają nasi pasażerowie i wielu z nich wybiera nas właśnie dla tego, że tylko LOT jako jedyny tradycyjny przewoźnik na świecie wszystkie rejsy obsługuje tymi wspaniałymi maszynami. O ich zaletach można byłoby mówić długo: są cichsze, mają przestronną kabinę, większe okna, system wilgotnego powietrza i wyższe ciśnienie, a to wszystko sprawia, że nawet długa podróż nie jest męcząca. To nadal najbardziej zaawansowany technologicznie samolot świata!" – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u. – „Oczywiście dla nas równie ważna jest ekonomika tych samolotów, a tutaj nie mają one sobie równych. Mogą latać wyżej, szybciej i dalej od innych samolotów podobnej wielkości i spalają przy tym o wiele mniej paliwa. To z kolei przekłada się bezpośrednio na naszą ofertę. Możemy zaoferować więcej tanich biletów i w ten sposób stale przyciągać do siebie nowych klientów" – dodaje.
Ósmy Dreamliner we flocie LOT-u umożliwi przede wszystkim zwiększenie częstotliwości rejsów na trasach azjatyckich. Od lipca LOT będzie wykonywał połączenia do Seulu nie 3, a 5 razy w tygodniu. Częstotliwość rejsów do Tokio zostanie zwiększona z 3 do 4 rejsów tygodniowo. Od sierpnia Dreamliner pojawi się też na stałe na trasie z Warszawy do Newark, która jest obsługiwana 5 razy w tygodniu, zastępując w ten sposób Boeinga 767-300 wyleasingowanego na trzy miesiące od linii EuroAtlantic.
Dwa ostatnie Dreamlinery 787-8 zamówione przez LOT zostały sfinansowane w mechanizmie leasingu finansowego, który jest z perspektywy LOT-u korzystniejszy finansowo i sprawia, że nowe Boeingi stają się własnością polskiego przewoźnika. Zastosowanie takiego mechanizmu finansowego stało się możliwe dzięki gwarancjom udzielonym LOT-owi przez brytyjską agencję kredytów eksportowych UK Export Finance.
„Cieszymy się, że tak poważny partner uwierzył w strategię, którą realizujemy i zdecydował się ją wesprzeć. To duży sukces naszej firmy, który pozwoli w perspektywie kolejnych kilku lat zaoszczędzić LOT-owi wiele milionów dolarów. Z drugiej strony zaufanie ze strony UK Export Finance, niezależnej instytucji finansowej, pokazuje, że stajemy się coraz silniejszym graczem na europejskim niebie, z którym warto współpracować" – mówi Rafał Milczarski.
Nowe Dreamlinery 787-8 nie są ostatnimi samolotami, jakie w najbliższej przyszłości otrzyma LOT. W tym miesiącu zakończyły się dostawy 4 Boeingów 737-800 NG, a już w listopadzie jako jedna z pierwszych linii lotniczych na świecie LOT otrzyma samoloty wąskokadłubowe najnowszej generacji prosto z fabryki Boeinga – 737 MAX 8.
Od kwietnia przyszłego roku rozpoczną się natomiast pierwsze dostawy większych Dreamlinerów – 787-9. W sumie LOT zamówił 4 maszyny tego typu.
„To kolejna historyczna chwila, gdyż LOT nigdy przedtem nie miał w swojej flocie tak dużych samolotów. Większy Dreamliner pozwoli nam zabrać na pokład aż 294 pasażerów, w tym aż 24 w klasie biznes. To oznacza, że będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie, które jest na rynku oraz otwierać kolejne nowe połączenia. To dzięki tym samolotom już w przyszłym roku rozpoczniemy rejsy z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago" – mówi prezes LOT-u.
Rozwój floty to element realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu, zgodnie z którą do 2020 roku LOT chce podwoić liczbę pasażerów, wykonywanych rejsów i posiadanych samolotów, stając się największym przewoźnikiem i liderem w Europie.
Kontakt dla mediów:
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
.
tel.: +48 22 606 79 19
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesna linia lotnicza łącząca Nową Europę ze światem. Prawie 5-ciu milionom pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż do prawie 60 destynacji na świecie przez Warszawę – konkurencyjny hub dający możliwość szybkiej przesiadki. Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Korei Południowej budując tym samym pozycję lidera w Europie Środkowo - Wschodniej. Dysponuje jedną z najmłodszych flot w Europie i jako jedyna linia wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje najnowocześniejszymi samolotami świata, Boeingami 787 Dreamliner. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii ludzie – wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w wielu dziedzinach sportów lotniczych. LOT mając 87 lat doświadczenia, jest jednocześnie jedną z najstarszych linii lotniczych na świecie, a także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej uznaniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe, media, a przede wszystkim pasażerów.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
do dzisiejszego komunikatu prasowego dotyczącego wspólnej oferty weekendowej PKP Intercity i POLREGIO wkradł się błąd. Na chwilę obecną oferta Razem w Polskę jest dostępna wyłącznie w kasach biletowych obu przewoźników. Za pomyłkę przepraszamy.
Pozdrawiamy
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Data: piątek, 14 lipca 2017
Temat: Razem w Polskę z POLREGIO i PKP Intercity! - komunikat prasowy 14.07.2017 r.
Do:
POLREGIO oraz PKP Intercity łączą swoje siły! Liderzy kolejowych przewozów pasażerskich przygotowali wspólną ofertę dla miłośników weekendowych podróży. Nowy bilet Razem w Polskę jest już dostępny w sprzedaży. Największą zaletą nowej oferty jest możliwość odbycia nieograniczonej liczby weekendowych podróży pociągami obu przewoźników. Więcej informacji na temat najnowszej oferty znajdą Państwo w poniższym komunikacie prasowym oraz w załączonych materiałach. Informacje o ofercie Razem w Polskę są już dostępne na naszej stronie internetowej:
https://polregio.pl/pl/oferty-i-promocje/oferty-krajowe/razem-w-polske/Razem w Polskę z PKP Intercity i POLREGIO!
POLREGIO oraz PKP Intercity łączą swoje siły! Liderzy kolejowych przewozów pasażerskich przygotowali wspólną ofertę dla miłośników weekendowych podróży. Nowy bilet Razem w Polskę jest już dostępny w sprzedaży. Największą zaletą nowej oferty jest możliwość odbycia nieograniczonej liczby weekendowych podróży pociągami obu przewoźników.
Poznaj Polskę w weekend!
Sezon wakacyjny w pełni, a wraz z nim kolejne okazje do weekendowych wypadów za miasto. Najwięksi przewoźnicy, dalekobieżny – PKP Intercity oraz regionalny o zasięgu ogólnopolskim – POLREGIO, stworzyli wyjątkową propozycję. W ramach współpracy przygotowali wspólny bilet weekendowy Razem w Polskę, który od dziś jest dostępny w sprzedaży.
Nowa oferta to znakomita zachęta do weekendowego poznawania kraju. Dzięki rozbudowanej siatce połączeń oferowanych przez POLREGIO i PKP Intercity na wspólnym bilecie weekendowym można np. odkryć uroki polsko-litewskiego pogranicza (Suwałki, Trakiszki), wybierając pociąg PKP Intercity z Wrocławia, Łodzi lub Warszawy do Białegostoku, a następnie skład POLREGIO do Suwałk czy poznać atrakcje turystyczne Roztocza, korzystając z nocnego pociągu TLK z Wrocławia przez Kraków do Rzeszowa z dogodną przesiadką na pociąg REGIO do Zamościa przez Bełżec i Zwierzyniec.
– Połączenie ofert dwóch tak dużych przewoźników daje podróżnym spore możliwości, szczególnie w sezonie wakacyjnym. Mam nadzieję, że wspólny bilet weekendowy zachęci do turystycznego odkrywania uroków naszego kraju – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
– Budujemy dobrą kolej, budujemy dobre relacje – to nie tylko nasze nowe hasło, ale też faktyczny sposób działania POLREGIO. Stawiamy na integrację z innymi przewoźnikami. Nowa, stworzona wspólnie z PKP Intercity oferta to odpowiedź na potrzeby naszych pasażerów. Liczymy, że dzięki niej pozyskamy też nowych klientów – powiedział Krzysztof Zgorzelski, prezes POLREGIO.
Weekendowa podróż już od 109 zł!
Oferta umożliwia odbycie nieograniczonej liczby przejazdów od piątku od godz. 19:00 do poniedziałku do godz. 6:00. Bilet jest dostępny w dwóch wersjach. Opcja Razem w Polskę Standard za 109 zł obowiązuje w drugiej klasie pociągów TLK i IC oraz w pociągach uruchamianych przez POLREGIO. Natomiast z biletem Razem w Polskę Komfort za 189 zł można podróżować w wagonach drugiej klasy wszystkich krajowych pociągów PKP Intercity (EIP, EIC, IC i TLK) oraz POLREGIO (R, IR). Bilety są imienne, tak więc należy pamiętać o wpisaniu w sposób czytelny oraz trwały imienia i nazwiska podróżnego, a także numeru dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość. Dokument ten trzeba okazać podczas kontroli wraz z biletem. Ofertę weekendową można kupić nawet 30 dni przed planowaną podróżą w kasach biletowych obu przewoźników oraz u konduktora w pociągach (z wyjątkiem składów EIP).
Michał Stilger
główny specjalista ds. PR
t
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
POLREGIO oraz PKP Intercity łączą swoje siły! Liderzy kolejowych przewozów pasażerskich przygotowali wspólną ofertę dla miłośników weekendowych podróży. Nowy bilet Razem w Polskę jest już dostępny w sprzedaży. Największą zaletą nowej oferty jest możliwość odbycia nieograniczonej liczby weekendowych podróży pociągami obu przewoźników.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym oraz pliku mp3.
Pozdrawiamy
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Redakcja publikuje treść oświadczenia w związku z bankructwem komunikacji zbiorowej w Bieszczadach. Na przystankach brak było rozkładów jazdy ok. tygodnia temu. Stan obecny jest nieznany.
Od: Krzysztof Gąsior - Wydział Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej, Ochrony Środowiska....
Data: piątek, 14 lipca
w odpowiedzi na na pytanie prasowe, uprzejmie informuję, że nowy przewoźnik jakim jest PKS Jarosław od 1.07. 2017r. na terenie naszej gminy wykonuje kursy na dotychczasowych liniach / na które zezwolenie wydał Burmistrz Ustrzyk Dolnych/ i w tych samych godzinach zgodnie z rozkładami jazdy umieszczonymi na przystankach.
Krzysztof Gąsior
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy PKP zamierza rozwijać ofertę przechowywania bagażu na dworcach? Obecnie wiele dworców nie ma takiej możliwości.
Odpowiedź:
PKP S.A. stale podejmuje starania mające na celu poprawę standardu obsługi podróżnych. W tym celu spółka prowadzi szeroko zakrojony program budowy i modernizacji dworców kolejowych. Wraz z realizowanymi inwestycjami znacznie poprawia się zakres usług dostępnych w obiektach zarządzanych przez PKP S.A.
Na dworcach, na których zidentyfikowano taką potrzebę, pojawiają się skrytki bagażowe.
Pozdrawiam,
Aleksandra Grzelak
Starszy Specjalista
Wydział Prasowy
Biuro Komunikacji i Promocji
Polskie Koleje Państwowe S.A.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jakimi odcinkami sieci szerokotorowej zarządza PLK? Czy jest jakiś ich wykaz? Można go otrzymać? Odpowiedź:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zarządzają 142 km szerokotorowych linii jednotorowych oraz szerokotorowymi torami stacyjnymi (119 km) zlokalizowanymi w obszarach przygranicznych. Są one wykorzystywane do obsługi ruchu granicznego.
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W 2016 roku średni dystans wynosił 1565,7 km dla lotów międzynarodowych i 1431,28 km dla wszystkich lotów.
Marta Chylińska
Biuro prasowe, Biuro Prezesa ULC
Press office, President's Bureau
Urząd Lotnictwa Cywilnego/ Civil Aviation Authority
ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa/ 2 M. Flisa Street, 02-247 Warsaw, Poland
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kolejowej do dzielnicy Gutkowo.
Proponuję budowę kolei miejskiej także w aglomeracji słupskiej. W Niemczech istnieje około 20 systemów kolei miejskich zwanych S-bahn, i jeden tylko system S-bahn w Berlinie przewozi więcej pasażerów niż wszystkie koleje pasażerskie w całej Polsce razem wzięte.
Do tej pory władze udzielały odmownej odpowiedzi na nasze wnioski i petycje w tej sprawie. Niemniej, warunki pozwalają na budowę kolei miejskiej także w tym mieście. Istnieje sieć linii kolejowych, pozostały korytarze transportowe po dawnych bocznicach kolejowych.
W Europie Zachodniej z wielkim sukcesem odbudowano takie dawne bocznice towarowe, przeznaczając je dla szybkiego transportu miejskiego o parametrach metra naziemnego.
W Słupsku istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do krajów Europy Zachodniej.
W Polsce kolej jest już zupełnie zmarginalizowaną, niepopularną i likwidowaną formą transportu pasażerów. Doświadczenia Japonii i krajów wysokouprzemysłowionych pokazują że kolej nadal ma szansę osiągnięcia udziału 50 % rynku przewozowego, jeśli:
- na rynku kolejowym pojawi się konkurencja różnych firm
- odbudowana zostanie zniszczona infrastruktura kolei miejskich, odbudowane zostaną dawne bocznice towarowe jako korytarze dla transportu pasażerskiego.
- będą powstawać nowe linie kolei na terenie miejskim
Proponujemy przeznaczenie rocznie kwoty 100 mln PLN z budżetu miasta na budowę przystanków kolejowych, odbudowę zlikwidowanych linii kolejowych, budowę nowych linii kolejowych na terenie miasta, także linii kolejowych w tunelach, prowadzących do centrów miast (wzorem Łodzi i planowanego dworca podziemnego Łódź Centrum). Transport kolejowy powinien być także finansowany ze środków władz miasta, a nie tylko ze środków województwa. Tylko dzięki zainwestowaniu własnych środków w stworzenie własnego przewoźnika kolejowego powstała szybka kolej miejska w Warszawie.
Polskie miasta z sukcesem uruchomiły koleje miejskie tylko w dwóch przypadkach- w Trójmieście i w Warszawie. Poza tymi miastami kolei miejskich w Polsce niemal nie ma. Nieliczne koleje aglomeracyjne nie są kolejami miejskimi- koleje miejskie kursują co 10- 20 minut, obsługują tylko obszar zurbanizowany, mają często (np. co 1 km) rozmieszczone przystanki, i koncentrują się na ruchu wewnątrzmiejskim.
Jako ekonomistra transportu polecam tworzenie wyspecjalizowanych miejskich przewoźników kolejowych - odrębnych od np. Przewozów Regionalnych i kolei aglomeracyjnych- wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu miejskiego. Receptą na udane wprowadzenie kolei miejskiej jest stworzenie wyspecjalizowanego przewoźnika obsługującego wewnątrzmiejskie relacje przewozowe i zagęszczającego ruch kolejowy na obszarze wewnątrzmiejskim.
Władze polskich miast powinny wreszcie dostrzec rolę kolei, spojrzeć na doświadczenia krajów wysokouprzemysłowionych oraz zainwestować środki w wykorzystanie obecnie mało używanej infrastruktury. Technologia stosowana w Europie Zachodniej pozwala na ruch pociągów miejskich z częstotliwościami dochodzącymi do 90 sekund w ruchu miejskim.
Załączam propozycje graficzne i wnoszę o realizację inwestycji w postaci budowy systemu kolei miejskiej także w mieście Słupsk.
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Jeszcze dla przypomnienia- w grudniu 2014 r. obecny prezydent miasta udzielał wywiadu portalowi "transport Publiczny" w którym opisywał plany reaktywacji kolei miejskiej w Słupsku. Wkrótce potem- zaczął się jej demontaż. Władze miasta odpowiedziały że była to decyzja PKP co jest zgodne z prawdą. Szkoda jedynie że władze miasta nie zareagowały by powstrzymać demontaż torów na terenie miasta.
Jako media- odnosimy się do faktów, konkretnych czynów- a tym jest likwidacja miejskiej infrastruktury transportu szynowego. Słupska Kolej Morska, która miała połączyć Centrum Handlowe Jantar, Osiedle Piastów, dworzec kolejowy i budowany akwapark z Ustką, została za czasów ostatniej zmiany władz miejskich po prostu rozebrana, poprzez demontaż nielicznych ocalałych jeszcze torowisk. Władze miasta utrzymują że nie miały na to wpływu.
Literatura:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/robert-biedron-prezydent-slupska-kolej-to-tlen-dla-miast-46587.html--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
w odpowiedzi na Pańskie maile informujemy, że Robert Biedroń został Prezydentem Słupska w grudniu 2014 roku i trudno nam ustosunkować się do Pańskich zarzutów odnoszących się do rzekomej likwidacji torowisk w Słupsku, bo z tego co nam wiadomo, to żadna likwidacja torowisk od grudnia 2014 r. nie nastąpiła. Prezydent Biedroń jest orędownikiem zrównoważonego, ale i ekonomicznie uzasadnionegotransportu zbiorowego. Jednym z priorytetów prezydenta Biedronia jest lepsze skomunikowanie Słupska z Ustką, a co za tym idzie podjęcie debaty o Słupskiej Kolei Morskiej. Proszę jednak łaskawie zauważyć, że Miasto Słupsk nie jest właścicielem infrastruktury kolejowej – jest nim PKP PLK S.A., w związku z czym nie odpowiada za ingerencję w układ torowisk w Słupsku.Projekt Słupskiej Kolei Morskiej, na który się Pan powołuje, istnieje w świadomości mieszkańców Regionu od 10 lat. Poprzednio Miasto Słupsk wraz z PKP PLK S.A. podejmowało próby pozyskania środków na przygotowanie tej inwestycji. Aktualnie opracowywana jest dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji linii kolejowej 405 na trasie Szczecinek – Słupsk wraz z przebudową układu torowego w Słupsku i Ustce. Z opracowania i przyjętych przez Wykonawcę i PKP PLK S.A. opracowania wariantów okaże się czy rozbudowa linii kolejowej w Słupsku i w Ustce zgodnie z założeniami projektu Słupska Kolej Morska jest uzasadniona ekonomicznie. Jeżeli studium wykonalności wykaże, że istnieją przesłanki ekologiczne, ekonomiczne i społeczne przemawiające za tym, że Słupska Kolej Morska powinna powstać i znajdą się środki na realizację tej inwestycji to będziemy za nią lobbować.Dlatego uważamy, że zarzuty jakoby Prezydent Biedroń doprowadził do likwidacji cennej i przyszłościowej infrastruktury transportowej są nie tylko nietrafione, ale i godzące w dobre imię i wizerunek Słupska.
Odpowiedzi udzielił Gabinet Prezydenta Miasta, p. Chalecka
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowny Pan
Krzysztof Mamiński
prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych SA.
List otwarty
Szanowny Panie,
Jest Pan prezesem PKP S.A. Z okazji 175. rocznicy kolei pasażerskich na ziemiach polskich zechciałem poświęcić nieco czasu i opisać temat majątku przez Pana zarządzanego. A tutaj- panują czasy rodem sprzed 40 lat w Wielkiej Brytanii.
Urządza Pan powtórkę z czasów Lorda Beechinga, znanego likwidatora kolei brytyjskich, przed ich ostateczną prywatyzacja. Dziś przewoźnicy brytyjscy psioczą na idiotyzm lorda Beechinga- likwidował on bez opamiętania infrastrukturę kolejową, mniemając że jest zbyteczna. Z całym szacunkiem, ale to właśnie Pan zechce urządzać polską wersję tego spektaklu. Za Pańskiego panowania nadal trwają likwidacje torowisk.
Kierowana przez Pana firma zlikwidowała linię Poznań- Zielona Góra p. Kargową, Wolsztyn, mimo że równoległa linia kolejowa- jest wypchana ruchem do granicy przepustowości. Pana firma likwiduje linię dawnej SKM , odchodzącą od linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, byłą bocznice do portu lotniczego przez dzielnicę Matarnia i Osowa Góra, mimo że przed wojną służyła ona przewozom pasażerskim, i idealnie nadaje się do wznowienia połączeń SKM, leżąc na terenie miasta Gdańsk. Linia do 10-tysięcznych Strzelec Krajeńskich? Zlikwidowana. Słupska Kolej Morska? Zlikwidowano dopiero co jej torowiska wewnątrz miasta Słupsk, do dawnej stacji Słupsk Przymieście.
Podobnych przykładów można mnożyć- i mnożyć. W sąsiednich krajach reforma kolei udała się bardziej, czego przykładem jest odbudowa kolei pasażerskiej do Świnoujścia Centrum przez spółkę- córkę niemieckiej kolei państwowej UBB. Jest ona obsługiwana w sezonie co 30 minut. W sąsiednich krajach trwa transportowa rewolucja, reformy niekiedy się dobrze udały, utworzono wiele nowych przedsiębiorstw przewozowych takich jak wspomniana kolej UBB, odbudowuje się rozbierane uprzednio linie, a tutaj po prostu marnotrawi się setki milionów PLN, rozbierając linie które w krajach sąsiednich akurat są odbudowywane.
W samych tylko dużych miastach i aglomeracjach zlikwidowano torowiska za około 100 miliardów PLN, licząc po kosztach ich budowy od podstaw. Prowadziły do gęsto zaludnionych osiedli, dzielnic, w jednym tylko średniej wielkości statystycznym mieście wyrządzno straty na ok. 400-500 mln PLN wg kosztów budowy takiej infrastruktury od podstaw. Infrastruktura taka w sąsiednich państwach EU jest majątkiem na którym tworzy się systemy S-bahn, w Polsce, jest bezpowrotnie często niszczona.
Wspomnę iż w moim mniemaniu polityka Pana firmy, likwidującej torowiska, likwiduje także ewentualne miejsca pracy, na wypadek gdyby zechciano jeszcze kiedykolwiek reaktywować kolej w Polsce do poziomu krajów ościennych.
Im mniej majątku publicznego zostanie zniszczone, tym więcej miejsc pracy w tym sektorze uda się uchronić na przyszłość.
Literatura:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_cutsPozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wspominano w mediach o szansie na małą kolej aglomeracyjną w relacji Zagórz- Sanok. Takie połączenie ogłosił przewoznik kolejowy Skpl i ma ono ruszyć w sierpniu. Możliwe że tylko na okres wakacji.
Oglądałem tą linię bardzo dokładnie. Gdyby wprowadzić połączenia co 30-40 minut w relacji:
Zagórz
Nowy Zagórz
Sanok Beksińskiego- nowy przystanek
Sanok Dworzec
Sanok Miasto
Sanok Pomorska- nowy p.
Sanok aleja NMP- nowy p.
Sanok Dąbrówka
To niewielkim kosztem uzyskanoby rodzaj małego systemu kolei aglomeracyjnej. Koszty to budowa małych krótkich peronów lub tylko przygotowanie miejsca do wsiadania z wysokości główki szyny oraz ewentualnie tor odstawczy na przystanku Sanok Dąbrówka. System taki mógłby najpierw ruszyć zupełnie testowo przez np. okres tygodnia czy dwóch i mógłby być wówczas bezpłatny.
Potoki w komunikacji miejskiej na tej trasie są znaczne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie :
Czy umieją Państwo poinformować, kto powinien zlecić wykonywanie przewozów do Chyrowa na Ukrainę? Rozmaite szzczeble samorządu nie mogą dojść do porozumienia, przepisy są wewnętrznie sprzeczne i niespójne.
Odpowiedzi MIB:
MIB koncentruje się na realizacji przewozów międzynarodowych na Ukrainę przez Medykę i Dorohusk. Organizatorem transportu zbiorowego w strefie transgranicznej jest samorząd. Jeżeli kursowanie pociągów na Ukrainę przez kolejowe przejścia graniczne inne niż Medyka i Dorohusk jest istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności władze lokalne mają możliwość zamawiania i dotowania tego rodzaju przewozów w granicach regionu.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Z prasy:
Na razie bez pociągów do Krościenka i Chyrowa
- Zadanie prowadzenia międzynarodowego przewozu pasażerskiego na trasie Krościenko - Chyrów należy do ministra właściwego do spraw transportu – mówi „Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Gąsior, starosta powiatu bieszczadzkiego.
Co na to władze powiatu? (...)
- Aby linia powyższa mogła być uznana za zadanie powiatu bieszczadzkiego w postaci powiatowych przewozów pasażerskich, linia ta musiałaby, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt. 10 Ustawy, być wykonywana w granicach administracyjnych co najmniej dwóch gmin i niewykraczającym poza granice jednego powiatu – podkreśla starosta bieszczadzki.
- Warunek ten nie zachodzi przy linii Krościenko - Chyrów, albowiem trasa z miejscowości Krościenko do Granicy Państwa Polskiego przebiega przez teren jedynie gminy Ustrzyki Dolne – zaznacza Gąsior.
- Zgodnie z przepisem art. 4 ust.1. Pkt. 6 w związku z art. 7 ust.1. Pkt. 6 Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym zadanie prowadzenia międzynarodowego przewozu pasażerskiego na trasie Krościenko - Chyrów należy do ministra właściwego do spraw transportu – stwierdza Krzysztof Gąsior.
źródło: Rynek Kolejowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.