Dzień dobry,
Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.
Więcej informacji w załączeniu.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, shutterstock) do pobrania tutaj: https://bit.ly/2Arixid
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 25 października 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław. Już jest rozkład lotów na nowy sezon
Rekordowa liczba 58 połączeń, w tym sześć nowości. Na zimę zostaje też kilkanaście kierunków południowych. Nowy rozkład lotów na wrocławskim lotnisku wchodzi w życie 28 października 2018 roku.
Zacznijmy od nowości wprowadzanych przez regularnych przewoźników. Dwa nowe połączenia uruchamiają tanie linie – Wizz Air do Charkowa, a Ryanair do Kijowa Boryspola. Oba kierunki startują już 28 października. Będzie też nowe połączenie sieciowe. Brussels Airlines, flagowe belgijskie linie lotnicze, uruchamiają rejsy do Brukseli. Pierwszy samolot na tej trasie wystartuje 25 lutego 2019 r.
Egzotyczne nowości znalazły się również w ofercie biur podróży – to Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) i Oman. Ponadto nowością zimową będą czarterowe loty do Turcji (Antalya). W siatce połączeń czarterowych są też: zeszłoroczny hit - Zanzibar, Egipt i Wyspy Kanaryjskie.
Łącznie w rozkładzie lotów na sezon zimowy 2018/2019 znalazło się 41 połączeń niskokosztowych (w tym jedno krajowe do Gdańska), 10 sieciowych (w tym krajowe na Lotnisko Chopina w Warszawie) oraz 7 czarterowych. Jeszcze nigdy zimowa oferta wrocławskiego lotniska nie była tak bogata.
– Z punktu widzenia pasażerów liczy się też fakt, że siatka połączeń jest coraz bardziej zróżnicowana. W tym sezonie w ofercie przewoźników niskokosztowych pojawiają się kolejne kierunki wschodnie i zostaje aż 12 atrakcyjnych kierunków południowych, od Teneryfy, przez Lizbonę, Neapol, po Kutaisi. Cieszymy się również z tego, że swoją ofertę z Wrocławia konsekwentnie rozwijają przewoźnicy sieciowi – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Od nowego sezonu linie SWISS wprowadzają dodatkowy, niedzielny rejs do Zurychu. Na tej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji łącznie cztery rejsy w tygodniu. Z kolei Air France, na bardzo popularnej trasie na główne lotnisko Paryża (Charles de Gaulle), wprowadza większe samoloty. Aktualnie obsługuje ją samolot Embraer 170 (76 miejsc), a w sezonie zimowym (od poniedziałku do piątku) rejsy będą wykonywane samolotem Embraer 190 (100 miejsc). W efekcie, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nawet 20 połączeń dziennie do tzw. hubów – największych lotnisk przesiadkowych Europy atrakcyjnych pod kątem biznesowym. To ogromne udogodnienie dla osób podróżujących służbowo oraz planujących loty z przesiadką.
Dodajmy, że dogodniejszy będzie dojazd do portu lotniczego komunikacją miejską. Oprócz autobusów linii 106, od 20 października na lotnisko jeździ linia 129, zapewniając bezpośredni dojazd do portu z zachodnich i północnych dzielnic Wrocławia. Wygodne połączenie z centrum miasta i Dworcem Autobusowym oferuje też linia Wro Airport Express (bilety, w tym łączone dla pasażerów dojeżdżających z innych miast, dostępne są również poprzez system rezerwacyjny Flixbus), Ryanair Transfers, a już niedługo połączenie to będzie dostępne w systemie Wizz Air.
Rekordowe trzy kwartały
W okresie od stycznia do końca września tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 17,6% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Tanie linie odnotowały w pierwszych trzech kwartałach tego roku aż o 28,5% pasażerów więcej, a przewoźnicy sieciowi o 20,7%.
Zgodnie z prognozami, w 2018 roku lotnisko obsłuży łącznie ponad 3,2 mln pasażerów, co będzie oznaczało ok. 10% wzrost rok do roku.
Port Lotniczy Wrocław został uznany za jeden z najszybciej rozwijających się lotnisk w Europie. Zajął 7 miejsce w rankingu magazynu „Anker Report", przygotowanym na podstawie danych serwisu Flight Global. Pod uwagę brano liczbę nowych kierunków wprowadzonych w ciągu roku. Pod tym względem wrocławskie lotnisko znalazło się wśród portów o globalnym znaczeniu, jak Moskwa, Berlin czy Paryż.
ROZKŁAD LOTÓW jesień/zima 2018/2019
(w sumie 58 połączeń)
41 połączeń niskokosztowych:
Ryanair (29)
· Rzym Ciampino
· Paryż Beauvais
· Cork
· Bolonia
· Mediolan Bergamo
· Dublin
· Shannon
· Bristol
· Glasgow
· Liverpool
· Londyn Stansted
· East Midlands
· Teneryfa
· Malta
· Madryt
· Malaga
· Manchester
· Newcastle
· Lizbona
· Belfast
· Bruksela Charleroi
· Edynburg
· Gdańsk
· Leeds Bradford
· Neapol
· Oslo Torp
· Palermo
· Tel Awiw
· Kijów Boryspol NOWOŚĆ
Wizz Air (12)
· Birmingham
· Doncaster-Sheffield
· Dortmund
· Eindhoven
· Londyn Luton
· Oslo Torp
· Sztokholm Skavsta
· Kijów Żuljany
· Lwów
· Rejkiawik
· Kutaisi zostaje na zimę (nowość lato 2018),
· Charków NOWOŚĆ
10 połączeń sieciowych:
AIR France (1)
- Paryż (Charles de Gaulle) zostaje na zimę (nowość lato 2018)
SWISS AIRLINES (1)
· Zurych
PLL LOT (2)
· Warszawa
· Tel Awiw
SAS (1)
· Kopenhaga
LUFTHANSA (2)
· Monachium
· Frankfurt
EUROWINGS (2)
· Düsseldorf
· Stuttgart
BRUSSELS AIRLINES (1)
- Bruksela NOWOŚĆ (od 25 lutego 2019 r.)
7 połączeń czarterowych:
Hiszpania (1)
· Fuerteventura
Egipt (2)
· Hurghada
· Marsa Alam
Zjednoczone Emiraty Arabskie (1) NOWOŚĆ
Oman (1) NOWOŚĆ
Tanzania (1)
- Zanzibar (zeszłoroczny zimowy hit)
Turcja (1)
· Antalya NOWOŚĆ
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych.
Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Redakcja otrzymała
---
Od: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy <rzecznik na serwerze
um.bydgoszcz.pl>
Data: środa, 24 października 2018
Temat: Pytania prasowe
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serwerze
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
nawiązaniu do wcześniej udzielonych odpowiedzi niezmiennie informujemy, że temat wykorzystania infrastruktury kolejowej w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy był wielokrotnie analizowany poprzednich latach. W ramach zleconych opracowań wykonywano analizy ogólne – określające zdolności wszystkich podsystemów transportowych w mieście, jak również analizy szczegółowe – analizujące wybrane kierunki i połączenia dla konkretnych projektów, w tym również kolejowych. Opracowania te wraz z poprzedzającymi je szerokimi badaniami wykonywały firmy wyspecjalizowane w tej dziedzinie, jak również osoby związane z ośrodkami naukowymi w Polsce (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Politechnika Poznańska).
Z wykonanych w poprzednich latach opracowań można przytoczyć:
1. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Wstępne Studium Wykonalności dla połączenia kolejowego Bydgoszcz Centrum – Fordon. Wykonane w roku 2005.
2. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego Bydgoszczy na lata 2005-2013. Wykonane w latach 2004/2005.
3. Opracowanie wykonane przez Biuro Inżynierii i Transportu (wraz z pracownikami Politechniki Poznańskiej) – Poznań 2007 pn. Studium Szybkiej Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT City –Wykonane w roku 2007.
4. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy na lata 2007 – 2015. Wykonane w roku 2009.
5. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Studium Transportowe Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonane w latach 2010 – 2012.
6. Opracowanie wykonane przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy pn. Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy (Plan Transportowy). Opracowanie wykonane w roku 2013. Przyjęte Uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy Nr VI/968/13 z dnia 25 września 2013r.
7. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa kujawsko-pomorskiego – dokument przyjęty przez Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w roku 2014.
Z tych analiz jednoznacznie wynika, że szybka kolej miejska nie jest rozwiązaniem komunikacyjnych wyzwań w mieście. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest konsekwentny rozwój komunikacji tramwajowej, która obsługiwać ma kolejne duże osiedla. Kierunkiem działań jest również budowa odcinków zapewniająca jej większą funkcjonalność w przypadku takich sytuacji jak awaria/wypadek czy remont wybranego odcinka sieci. I te działania są obecnie realizowane na terenie miasta.
Dostrzegamy potencjał przewozów kolejowych, ale w ujęciu całej Metropolii Bydgoszcz. Stąd między innymi inwestycje w nowe przystanki i węzły lepiej integrujące komunikację kolejową i miejską. W najbliższych latach możliwe będzie opracowanie studium transportowego dla całej Metropolii Bydgoszcz, wówczas analizowany będzie również rozwój kolei aglomeracyjnej Niezmiennie podkreślamy jednak, że m.in. ze względu na brak ustawy metropolitalnej organizatorem przewozów kolejowych o takim charakterze jest obecnie Urząd Marszałkowski.
Pozdrawiam,
Marta Stachowiak
rzecznik prasowy
Urząd Miasta Bydgoszczy
ul. Jezuicka 1, 85-102
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, October 15, 2018 10:17 PM
To: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy
Subject: Fwd: Pytania prasowe
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: śr., 30 mar 2016 o 10:38
Subject: Pytania prasowe
To: rzecznik <rzecznik na serw.
um.bydgoszcz.pl>
- jaka jest opinia UM Bydgoszcz na temat propozycji Daniela Kaszubowskiego, by odbudować kolej miejską w Bydgoszczy? (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała
---
Od: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy <rzecznik na serwerze
um.bydgoszcz.pl>
Data: środa, 24 października 2018
Temat: Pytania prasowe
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serwerze
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
nawiązaniu do wcześniej udzielonych odpowiedzi niezmiennie informujemy, że temat wykorzystania infrastruktury kolejowej w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy był wielokrotnie analizowany poprzednich latach. W ramach zleconych opracowań wykonywano analizy ogólne – określające zdolności wszystkich podsystemów transportowych w mieście, jak również analizy szczegółowe – analizujące wybrane kierunki i połączenia dla konkretnych projektów, w tym również kolejowych. Opracowania te wraz z poprzedzającymi je szerokimi badaniami wykonywały firmy wyspecjalizowane w tej dziedzinie, jak również osoby związane z ośrodkami naukowymi w Polsce (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Politechnika Poznańska).
Z wykonanych w poprzednich latach opracowań można przytoczyć:
1. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Wstępne Studium Wykonalności dla połączenia kolejowego Bydgoszcz Centrum – Fordon. Wykonane w roku 2005.
2. Opracowanie wykonane przez firmę IMS International Management Services Sp. z o.o. z Krakowa pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego Bydgoszczy na lata 2005-2013. Wykonane w latach 2004/2005.
3. Opracowanie wykonane przez Biuro Inżynierii i Transportu (wraz z pracownikami Politechniki Poznańskiej) – Poznań 2007 pn. Studium Szybkiej Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT City –Wykonane w roku 2007.
4. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Zintegrowany Plan Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy na lata 2007 – 2015. Wykonane w roku 2009.
5. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Studium Transportowe Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonane w latach 2010 – 2012.
6. Opracowanie wykonane przez pracowników Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy pn. Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy (Plan Transportowy). Opracowanie wykonane w roku 2013. Przyjęte Uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy Nr VI/968/13 z dnia 25 września 2013r.
7. Opracowanie wykonane przez Katedrę Budownictwa Drogowego UTP Bydgoszcz pn. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa kujawsko-pomorskiego – dokument przyjęty przez Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w roku 2014.
Z tych analiz jednoznacznie wynika, że szybka kolej miejska nie jest rozwiązaniem komunikacyjnych wyzwań w mieście. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest konsekwentny rozwój komunikacji tramwajowej, która obsługiwać ma kolejne duże osiedla. Kierunkiem działań jest również budowa odcinków zapewniająca jej większą funkcjonalność w przypadku takich sytuacji jak awaria/wypadek czy remont wybranego odcinka sieci. I te działania są obecnie realizowane na terenie miasta.
Dostrzegamy potencjał przewozów kolejowych, ale w ujęciu całej Metropolii Bydgoszcz. Stąd między innymi inwestycje w nowe przystanki i węzły lepiej integrujące komunikację kolejową i miejską. W najbliższych latach możliwe będzie opracowanie studium transportowego dla całej Metropolii Bydgoszcz, wówczas analizowany będzie również rozwój kolei aglomeracyjnej Niezmiennie podkreślamy jednak, że m.in. ze względu na brak ustawy metropolitalnej organizatorem przewozów kolejowych o takim charakterze jest obecnie Urząd Marszałkowski.
Pozdrawiam,
Marta Stachowiak
rzecznik prasowy
korespondencja:
From: Adam Fularz [mailto:
Adam.Fularz@wieczorna.pl]
Sent: Monday, October 15, 2018 10:17 PM
To: Rzecznik Urząd Miasta Bydgoszczy
Subject: Fwd: Pytania prasowe
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: śr., 30 mar 2016 o 10:38
Subject: Pytania prasowe
To: rzecznik <rzecznik na serw.
um.bydgoszcz.pl>
- jaka jest opinia UM Bydgoszcz na temat propozycji Daniela Kaszubowskiego, by odbudować kolej miejską w Bydgoszczy? (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Wg UMWM
Niskoemisyjny i zrównoważony transport miejski w Twojej gminie? Z Funduszami Europejskimi to możliwe! Weź udział w webinarium, podczas którego dowiesz się, jak otrzymać wsparcie finansowe na zakup ekologicznego taboru, integrację różnych środków transportu czy budowę nowych ścieżek rowerowych. Początek już 25 października o godz. 11.00. Więcej…
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Rząd znów jeszcze więcej z pieniędzy podatników dosypie i dopłaci do motoryzacji masowej. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, jednak nie będzie prac nad podatkiem od zajęcia powierzchni dróg. A tylko wprowadzenie opłat - czyli rozwiązanie wolnorynkowe- opłata/podatek za zużycie zasobów skąpych- czyli powierzchni ulic, uleczyłoby trwale problem korków, kongestii drogowej- który jest ucieleśnieniem znanej wszystkim ekonomistom "tragedy of the commons".
Do Ministra Infrastruktury przesłałem pytania:
Czy MI sprawi aby samochody osobowe płaciły opłaty za wykorzystanie przestrzeni ulic miejskich? Wg danych z badań, minimalna przestrzeń, jakiej wymaga przewożenie jednego pasażera autem osobowym, wynosi 50 m. kwadr., co powoduje że gdyby kierowcy płacili za wykorzystanie przestrzeni miast, komunikacja miejska byłaby bardziej opłacalna.
jedna osoba, samochód osobowy: 50 metrów kwadratowych
jedna osoba rowerem: 6,5 metra kw.
jedna osoba autobusem miejskim. 2,75 metra kw.
Odpowiedź:
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury nie prowadzi prac w tym zakresie.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do PKP PLK
Szanowni Państwo,
Piszę artykuł:
"Czy władze świętokrzyskie zamierzają coś zrobić w kierunku uczynienia z Kielc magistralnego huba kolejowego?"
i na tapetę chcę wziąć połączenia dalekobieżne i regionalne liniami z Kielc do:
- Buska- Zdroju
- Chmielnika, Staszowa, Połańca
- Chmielnika, Staszowa, Osieku, Chmielowa, Tarnobrzegu i Sandomierza.
Pytanie ogólne do PKP PLK
linie kolei na południu woj. świętokrzyskiego wydają się być szczególnie mocno zaniedbane. Dlaczego? Stacje są zarośnięte, dworce wydają się być w rozpadzie, stan peronów jest rozmaity, ale generalnie są one dawno nie używane. Stacje i przystanki są niekiedy źle ulokowane.
Pytania szczegółowe:
Jakie są plany PKP PLK w sprawie naprawy peronów i oświetlenia przystanków osobowych i stacji na linii do Buska? Podaję każdy z przystanków:
Sitkówka Nowiny (T)
0,000 0
Brzeziny (T)
4,771
Nida (T) -peron można przesunąć do ul. Nidziańskiej
6,822
Dębska Wola (T)
13,796
Włoszczowice (T)
19,542
Kije (T)
24,819
Stawiany Pińczowskie (T)- czy fragment torowiska do Pińczowa Tow. będzie także odtworzony przy ewentualnej modernizacji tej linii?
27,755
Szarbków (T)- peron możnaby przesunąć bliżej drogi.
33,922
Grochowiska (T)
38,682
Busko-Zdrój (T)- co z nasypem który biegnie w stronę centrum miasta? Czy budowa przystanku biżej centrum miasta zostanie dokończona? Prac nigdy nie ukończono.
43,300
Pociagi pospieszne do Buska
Jaki jest stan tej linii jeśliby prowadzono pociągi pospieszne? Czy mogą one jeździć z prędkością handlową 80 km/h? Czypostoje na tą chwilę są możliwe jedynie na stacjach Kielce Białogon, Kielce Słowik i Sitkówka-Nowiny? Czy PKP PLK umożliwi większą liczbę postojów na trasie jeśliby w relacji do Buska miały wrócić połączenia pospieszne?
"Przykładowo, w rocznym rozkładzie jazdy 2000/2001 do Buska-Zdroju dojeżdżały codzienne pociągi pospieszne z Katowic i Warszawy Wschodniej. Odcinek między Kielcami a stacją docelową jechały jednak jako pociągi osobowe, zatrzymując się na każdej stacji. " wg
rynek-kolejowy.pl
Linia kolejowa nr 70
Jest to linia łącząca stację Włoszczowice ze stacją Chmielów koło Tarnobrzega. Linia została wybudowana w latach 1969–1973. W roku 2013 po linii poruszały się pociągi pasażerskie relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny oraz Wrocław Główny – Przemyśl Główny.2013-11-30 miało miejsce na odcinku Sitkówka Nowiny - Włoszczowice zamknięcie tej linii dla ruchu
pasażerskiego, odcine
k linii Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój został także zamknięty dla ruchu pasażerskiego od 2004-01-11.
Zestawienie stacji: lista na podst. bazakolejowa.pl- z uwagami redakcji:
Włoszczowice
Stacja obsługiwała ruch pasażerski do 18 kwietnia 2005. Obecnie odbywa się tu tylko ruch towarowy. Czy perony będą odremontowane?
Chmielnik Buski- czy PKP PLK wraz z urzędem miejskim mogłyby wykonac nowe centrum przesiadkowe pociąg- autobus pod mostem drogowym nad torami, przy ul. Cisowej, w stronę ulicy Kalinowej?
Raczyce (mijanka) Nasyp peronowy nieużywany, niezdatny do eksploatacji. (info: Timon, 13-08-2013)- czy jest możliwy nowy peron bliżej centrum wsi? Obecny peron mógłby byc odtworzony dopiero w przyszłości jako przystanek Januszowice.
Grzymała- proponowany nowy przystanek pasażerski.
Tuczępy- proponowana nazwa nowego przystanku w Podlesiu.
Grzybów. Stacja od 2013 roku nieczynna w ruchu pasażerskim.Jedyny peron to wysypowy z dwoma krawędziami. Zarośnięty.(info: Kamil, 24-02-2010) Proponuje się odchwaszczenie i naprawę peronu.
Staszów. Jeśli chodzi o budynek dworca nie jest on zdewastowany. Natomiast płyta peronu wyspowego oraz wiaty przypominają trawnik lub dobrze zarośniętą łąkę. Wiaty przystankowe przedstawiają również obraz nędzy i rozpaczy. Przed dworcem na placu znajduje się czynny sklepik spożywczy. Wejście na perony od strony płyty dworca PKS uniemożliwia siatka. (info: Sajan, 2007-11-02) Propozycja: wszystkie 3 krawędzie peronowe byłyby doprowadzne do porządku.
Staszów Centrum- nowy przystanek bliżej centrum miasta, przy ul. Wojska Polskiego, z wykorzystaniem mostu nad rzeką jako rodzaju dojścia do peronów/ przejścia podziemnego.
Staszów Osiedle Wschód- nowy przystanek bliżej największego osiedla miasta, przy ul. Kołłątaja.
Strzegomek Od 09.12.2012 roku przez stację kursoiwały sezonowe pociągi pasażerskie relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny oraz Kielce – Przemyśl Główny.
Osiek Staszowski- peron jest silnie zarośnięty. Pytaliśmy w UM, czy gmina wspiera pomysł przywrócenia ruchu i modernizacji przystanku kolejowego Osiek? Kursowałyby pociągi:
- do Kielc trasą p. Staszów, do Tarnobrzegu p. Chmielów.Linia 70 Włoszczowice – Chmielów koło Tarnobrzega byłaby wykorzystana dla ruchu regionalnego. Osiek Staszowski to zniszczony i nieużywany przystanek osobowy w Osieku, w powiecie staszowskim, w województwie świętokrzyskim, w Polsce.
Stary Łążek
- Nie ma śladów po żdanym peronie dla pociągów osobowych. (info: Łukasz Garbacz, 26-07-2014)
Chodków
Opis ogólny: Gdyby nie to, że na stacji jest kilka torów i gdyby nie obecnośc dawnych lamp to trudno byloby dzis dotrzec na stacje, podejrzewam ze istnialy tu kiedyś jakies budynki, ale dzisiaj nie ma nic... kawałek dalej (0,5 km.) znajduje sie ladownia przy wiadukcie(Str. Łążek) (info: Bartek Jaszczur, 2006-07-11)
Opis infrastruktury: 4-5 torów w większym stopniu zarośnięte... (info: Bartek Jaszczur, 2006-07-11)
Nagnajów- proponowany nowy przystanek przy moście nad Wisłą i WIsłostradzie.
Chmielów koło Tarnobrzega
W latach 1990-91 przebudowa stacji: budowa peronu, wiat peronowych, elektryfikacja stacji. (info: Bogdan Samojeden, 2005-03-13)
Ostatnie pociągi pospieszne kurswały ta linią 5 lat temu. Sporadycznie na południu województwa pojawiły się pociągi sezonowe regio- w sumie było ich raptem kilkanaście- dwadzieściakilka kursów w minione wakacje.
2012-12-09 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: regularny; | uruchomienie kursującej raz w tygodniu pary pociągów iR Wrocław - Przemyśl - Wrocław |
2013-11-30 | Sitkówka Nowiny - Włoszczowice | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; | Z powodu likwidacji pociągu Interregio Łysica i końca objazdów pociągu TLK Monciak-Krupówki po tej linii nie jeżdżą już żadne pociągi pasażerskie (info: andrew, 13-07-2014) |
2018-06-10 do końca wakacji | Sitkówka Nowiny - Busko-Zdrój | Otwarcie dla ruchu ruch pasażerski: sezonowy; | Pociągi zatrzymują się tylko na stacjach: Kielce Białogon, Kielce Słowik i Sitkówka-Nowiny. |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Portal
pasazer.com podaje: "Zielona Góra: We wrześniu spadek o 13 proc.
Port Lotniczy Zielona Góra w minionym miesiącu obsłużył 1703 pasażerów. To o 13 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku."
W tym samym okresie port lotniczy w Rzeszowie obsłużył we wrześniu br.: 76,6 tys. pasażerów. Port lotniczy w Olsztynie obsłużył we wrześniu br.: 12 tys. pasażerów, jest to wzrost o 10 %.
do PKP PLK
Szanowni Państwo,
Proponuję wprowadzenie kolie regionalnej przystanków osobowych na istniejącej linii kolejowej nr 13. Zadanie to ma miejsce w ramach projektu Warszawska Kolej Podmiejska- polegającemu na włączeniu w sieć kolei dodatkowych przystanków i stacji kolejowych wokół Warszawy.
Proponowane przystanki:
(patrząc od stacji Pilawa w stronę Mińska)
Lubice
Gadka
Grzebowilk
Chochół
Mińsk Maz. Sosnkowskiego
Na drugiej z opisanych linii od stacji Pilawa w stronę óry Kalwarii :
Jaźwiny
Osieck- przystanek już istnieje.
Warszówka
Piotrowice
Glinki
--
Przystanek Grzebowilk powstałby przy jednym z torów stacji Grzebowilk i mógłby powstać najprędzej. Co PKP PLK sądzi o proponowanych stacjach i przystankach? Czy ich realizacja była kiedykolwiek przedmiotem analiz czy planów? Grafikę dołączam.
Inne informacje:
Linia nr 13 Krusze (Tłuszcz) – Pilawa została otwarta w 1897 roku. Jej długość to 56,334 km. Stanowi wschodnią obwodnicę Warszawskiego Węzła Kolejowego. Pierwotnie otwarta w 1897 roku linia łączyła Tłuszcz z Pilawą. Łącznicę Jasienica Mazowiecka - Krusze wybudowano razem z odcinkiem Wieliszew - Tłuszcz linii nr 10, który do użytku został oddany w 1936 roku. Linia nr 13 figuruje w spisie linii kolejowych o znaczeniu państwowym. Posiada obecnie 5 czynnych stacji towarowych. Elektryfikacja linii kolejowej nr 13 Krusze – Pilawa była podzielona na dwa etapy. W ramach pierwszego etapu elektryfikacji został zelektryfikowany odcinek Mińsk Mazowiecki R101 – Pilawa. Oficjalnie pociągi elektryczne mogły z niego korzystać od 22 grudnia 1970 r. W ramach drugiego etapu zelektryfikowano odcinek Krusze – Mińsk Mazowiecki R101, który otwarto dla pociągów elektrycznych 27 maja 1972 r. Istnieją cztery czynne posterunki odgałęźne. Są to: Krusze, Jasienica Mazowiecka, Mińsk Mazowiecki R101 i Żołnierka. Linia posiada połączenia z liniami: nr 10 Legionowo – Tłuszcz, nr 2 Warszawa Centralna – Terespol, nr 7 Warszawa Wschodnia – Dorohusk oraz linią nr 12 Skierniewice – Łuków.
Szlak linii kolejowej nr 13 Krusze – Pilawa przechodzi w większości przez tereny lasów oraz pól uprawnych. Zabudowania wokół linii występują w niewielu miejscach. Linia charakteryzuje się wysokimi nasypami. Po linii prowadzony jest głównie ruch towarowy. Ruch na linii można podzielić właściwie na dwie części. Na odcinku Krusze – Mińsk Mazowiecki R101 prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy. Niestety, kursuje tędy stosunkowo niewiele pociągów. Z kolei na odcinku Mińsk Mazowiecki R101 – Pilawa prowadzony jest zarówno ruch towarowy, jak i pasażerski. Kursuje tędy rozkładowo część pociągów TLK kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem.
Na linii prowadzone są bieżące remonty torowiska. W przyszłości istnieją pewne plany budowy peronów na stacjach towarowych. Należy jednak podejść z olbrzymim dystansem do tej informacji. Obecnie ruch na odcinku Mińsk Mazowiecki R101 - Pilawa jest większy, gdyż trwają remonty na linii nr 7 Warszawa Wschodnia - Dorohusk. Część pociągów jest kierowana objazdem przez linię nr 13. Są to głównie składy Twoich Linii Kolejowych.
_______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Z uwagi na brak połączeń pasażerskich w relacji Kielce- Busko- Zdrój i brak końcowego fragmentu torowiska kolejowego do centrum miejscowości Busko- Zdrój wydaje się że warto zabiegać o:
-przedłużenie linii kolejowej na terenie miasta Busko Zdrój do centrum miejscowości poprzez wytyczenie korytarza transportowego do ścisego centrum miejscowości. Kolej powinna docierać do samego serca Buska- Zdroju.
W pobliże miasta dociera linia kolejowa z Kielc ukończona w 1953, stacja zlokalizowana jest w sołectwie Siesławice, lecz 12 grudnia 2004 z rozkładu zostały zdjęte ostatnie pociągi pasażerskie. Aktualnie na buską stację jeżdżą tylko pociągi towarowe. Budynek dworca został sprzedany i działała w nim dyskoteka. Latem kursowały pociągi weekendowe z których skorzystało 5 tysięcy osób i 200 rowerzystów. Pociąg kursował w weekendy od 30 czerwca. Przywrócenie połączeń sezonowych nie było proste. Na uzupełnienie rozkradzionych torów czy naprawę rozkradzionej trakcji wydano 650 tysięcy PLN.
W przyszłości mgliście mówi się o dobudowie 1,5 km torów do stacji przy dwrcu PKS, położonej bliżej centrum miejscowości, ale warto dobudować aż 3 km, aby torowisko przecięło i skomunikowało całe Busko- Zdrój.
Co podają dyskutanci na forach internetowych:
1. pierowtnie w relacji Kielce - Busko Zdrój było 5 par pociagów kiedy samą linię otwarto około 1954 roku,
2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle
3. zamiast bajdurzyć o Busko-Żabno należy pomyśleć o dobudowie tych 3-4 km bliżej Buska co wydaje się zupełnie realne, ile może kosztować jeden tor nawet przed drutem i jakiś mały peronik z wiatą Busko Miasto? wtedy byłby to prawdziwy hit i frekwencja zapewniona
4. kiedy jedyny raz tam jechałem w 2004 roku czyli krótko przed uwaleniem na pociąg czekał zawsze autobus i z 1 zł dowoził do centrum, powrotnie tak samo,
5. lekko zszokowała mnie wtedy frekwa gdyż ruszałem około 11 a tu 80% na zwykłego kibla, ludzie z walizami do sanatorium poprzesiadali się z dalekobieżnych, spora wymiana na przystankach pośrednich i rowerzyści
5. z posiadanych rozkładów wynika, że incydentalnie zdarzały się relacje Kielce-Staszów czyli bez dojazdu do Połańca, a nawet Połaniec-Staszów
6.cegła z 1975 roku wykazuje pociagi Kielce-Sandomierz przez Chmielnik, Staszów oraz Kielce- Stalowa Wola Rozwadów tą trasą - obie oznaczone że kursują po ogłoszeniu, ale nie mam pojęcia czy to kiedykolwiek pojechało,
7.ten pierwszy skomunikowany we Włoszczowicach z pociągiem Włoszczowice-Busko Zdrój !
8.przsytanek Grochowiska pierwotnie nosił inną nazwą której niestety nie pamiętam,
9. rozkład 90/92 ten dwuletni pokazywał ostatni pociąg z Kielc na Busko krótko przed północą dojeżzał do celu gdzieś na 1.00 ciekawe dla kogo to było; skasowany według cegły 91/92,
10. był też pociąg nocny Zamość - Częstchowa przez Chmielnik, Staszów
Cytat: |
2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle |
Dokładnie, Brzeziny przecinane są przez sam środek. W Dębskiej Woli w odległości 1 km od peronu znajdują się 3 wsie, zawsze generowało to spore potoki. Włoszczowice, tak jak piszesz znajdują się również niedaleko stacji. W Kijach jest podobna sytuacja jak w Brzezinach. Stawiany Pinczowskie i Szarbków myślę, że nawet specjalnie dla tych miejscowości warto wznowić ruch. Są one oddalone od głównych dróg, są praktycznie odcięte od komunikacji zbiorowej. Nawet busów z Kielc jest tylko kilka. Grochowiska to mała miejscowość, w której również nie ma dostępu do szerszej komunikacji. Myślę, że gdyby ta linia znajdowała się w każdym innym województwie ruch na niej odbywałby się w miarę normalnie.
Mam kilka pomysłów jak jeszcze bardziej zwiększyć potoki podróżnych na tych stacjach, niestety moje pomysły nie spotkały się z żadnym odzewem ze strony władz czy kolei.
(...)
Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz.
Pod koniec lat 80 lub na początku 90 kursował tędy pociąg Zamość - Jelenia Góra.
Cytat: |
Już odpowiadam - praca pochłania :/ Pisząc o dewastacji urządzeń SRK miałem na myśli przede wszystkim ilość czynnych stacji/mijanek. Otóż na linii tej nie ma wielu opcji krzyżowań, co ograniczałoby znacznie jej przepustowość. Urządzenia zdewastowane są m.in. na, nieczynnej już, stacji Łążek. Stacja znajdowała się zaraz za mostem drogowo-kolejowym w podtarnobrzeskim Nagnajowie. Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz.
|
Dziękuję za odpowiedź. Co do ilości mijanek zgadzam się zwłaszcza, że prędkość szlakowa na linii jest bardzo niska więc czas przejazdu między poszczególnymi posterunkami ruchu jest bardzo długi. Dla przykładu przejazd między Chmielnikiem a Grzybowem wynosi około 42-45 minut i w tym czasie żaden inny pociąg nie może być wyprawiony na szlak. Dlatego moim zdaniem zwłaszcza przy obecnej sytuacji na tej linii nie ma możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego. Tak jak napisałem wcześniej jedynie zmiana dopuszczalnej prędkości na linii przynajmniej do 80 km/h co jest możliwe bez zmiany parametrów łuków dałaby możliwość dla istnienia ruchu pasażerskiego na tej linii jednak raczej nie regionalnego, tylko dalej do Rzeszowa, Przemyśla czy Zagórza.
wg
http://infokolej.pl/printview.php?t=12635&start=0Kielce, Busko i reszta. Zamiast jęczeć na forum mam dla Was dwie propozycje. Mają jedną wadę: trzeba ruszyć d... i coś napisać do władz.
Po pierwsze: w Busku brakuje do centrum (koło dworca PKS) bodaj 3 km toru ze stacji kolejowej. Jest nasyp. Koszt takiej inwestycji - czyli położenie toru plus drut plus peron to nie będzie żaden kosmos. Kilka mln zł powinno wystarczyć. Zainteresujcie tym władze Buska i województwa - Marszałka w Kielcach. Wtedy reaktywacja Buska będzie miała sens ekonomiczny. Inaczej meijscowi nigdy nie będą korzystać z pociagów, najwyzej kuracjusze. To za mało.
Szczegóły w tym komentarzu z Rynku Kolejowego:
24/01/2011 12:37 Autor: azdu
---.
ujk.edu.pl A do Buska - warto najpierw ułożyć kawałek toru. Nasyp już jest. Szyny i sieć można przełożyć z nieużywanej stacji w Siesławicach
24/01/2011 12:42 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@ azdu - Z tym Się zgadzam - Do dworca PKS można śmiało pociągnąć te tory - wziąć trochę podsypki z Gdynii
i biorąc pod uwagę fakt, że dworzec PKS Busko to ogromny węzeł kounikacyjny, posiadajać przy sobie peron PKP zwiększyłby frekwencję w pociągach. Ale czy to możliwe przy obecnych władzach samorządowych?
http://www.rynek-kolejowy.pl/21332/Sojusz_w_poszukiwaniu_konkurencji_na_torach.htm Druga rzecz. Poważniejsza. Tutaj zacytuję komentarz z Rynku Kolejowego:
"A Wy w tych Kielcach tylko marudzicie.
Weźcie się w końcu do roboty i zabiegajcie o wpisanie do sieci TEN-T lini Warszawa- Radom- Kielce- Busko Zdrój- Tarnów Nowy Sącz- Muszyna , bo tylko takie poprowadzenie korytarza gwarantuje pieniądze na modernizację lini nr 8 na odcinku Warszawa- Sitkówka Nowiny. Tylko modernizacja lini nr 8 poprawi sytuację Kielc względem lini CMK.
Po pierwsze Trudno zliczyć pisma, maile które w latach 2007(8)-10 wysłałem do wszelkich możliwych władz. Zaczynając od wójtów władze Buska, marszałka a nawet wojewody kieleckiego. Odpowiedziano mi tylko na jedną powtarzam
jedną wiadomość. Była to odpowiedź wójta gminy Morawica zimą zeszłego roku - ta odpowiedź znajduje się nawet na forum. W innych 30 może nawet 50 przypadkach nie było żadnego odzewu - tak władze naszego pięknego województwa są zainteresowane funkcjonowaniem kolei. Pisałem zarówno, jeśli pojawiała się jakaś informacja - nawet nie związana bezpośrednio z tymi liniami jaki bez okazji - między innymi właśnie o przedłużeniu linii do centrum Buska. Z moich informacji jednak wiem iż nie jest to możliwe z prostej przyczyny: obszar centrum miasta (uzdrowiska) jest objęty szczególną strefą a kolej generowała by ogromny hałas.
Po drugie nie wiem skąd jesteś, podejrzewam, że jeśli walczysz o linie z południa Małopolskiego, nie znasz dokładnie realiów tych terenów. Obecnie Busko również pod względem PKS jest marginalizowane, węzłem a przynajmniej ogromnym ciężko to nazwać. Wystarczy zobaczyć jak wyglądał jeszcze dworzec kilka lat temu a jak wygląda teraz - hula tam wiat- przypomnę, że dworzec autobusowy znajduje się dość daleko od centrum, ale dzięki temu, że są przystanki również w centrum, ruch jakoś się odbywa. Informacja o nasypie też z pogranicza mitu a prawdy.
Po trzecie myślałem, że właśnie po to jest to forum aby wymieniać opinie. Jakoś w dziale o województwie Małopolskim, tematy o zamykaniu kas czy o walce z "busiarstwem" mają po kilkanaście stron na których trudno znaleźć jakieś ciekawe informację o podjęciu jakichkolwiek działań nie wspominając.
Po czwarte. Jakoś trudno mi wyobrazić sobie, żeby przy obecnym tragicznym stanie Polskich kolei powstawały nowe linie, nie oszukujmy się nie mające znaczenia strategicznego ani ekonomicznego. Zwłaszcza w Świętokrzyskim które nie radzi sobie z budową moim zdaniem dużo potrzebniejszych obwodnic - pisałem wcześniej ile trwa codzienny dojazd do Kielc od strony Buska Zdroju.
14 kwietnia 2008, 7:30 Kielce : Z Kielc do Europy koleją?
Kielce i Busko-Zdrój mogą zyskać bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą, Tarnowem i Nowym Sączem. Co więc, gdyby plany te zostały zrealizowane mieszkańcy naszego regionu zyskaliby możliwość bezpośredniej podróży nawet na południe Europy.
Pomysł rozbudowy sieci kolejowej w województwie świętokrzyskim nie jest nowy. W marcu ubiegłego roku „Echo" dotarło do opracowania „Regionalny Port Lotniczy Kielce - Koncepcja skomunikowania lotniska z regionem i miastem Kielce z wykorzystaniem kolejowych przewozów pasażerskich". Autorem tego dokumentu jest Adam Młodawski ![przyp.K65 ], ówczesny dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, a obecnie dyrektor PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Kielcach. Dokument ten uwzględniał rozwiązania, jakie ożyły ostatnio za sprawą wiceministra infrastruktury Zbigniewa Rapciaka, który oznajmił, że rząd chce wpisać do Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) linię kolejową Warszawa - Radom - Kielce - Busko-Zdrój - Tarnów - Nowy Sącz - Muszyna.
Nowy korytarz kolejowy miałby przebiegać z Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Busko-Zdrój, Żabno, Tarnów, Nowy Sącz i Muszynę. A stamtąd na Słowację i do Czech, a nawet do Bułgarii i Rumunii. Aby powstał konieczna jest przede wszystkim budowa brakujących 40 kilometrów torów z Buska-Zdroju do Żabna wraz z mostem na Wiśle. Odcinek ten połączyłby bowiem dwie istniejące, ale wyłączone od kilku lat z użytku linie Kielce - Busko-Zdrój i Szczucin - Tarnów.
Czy projekt ten ma szansę powodzenia? Obecne plany inwestycyjne PKP Polskie Linie Kolejowe niestety tego nie uwzględniają. Nowy szlak kolejowy może jednak znaleźć się w TEN-T, bowiem dotychczasowe korytarze transportowe o europejskim znaczeniu mają być wkrótce korygowane.
- Projekt ten jest jednym z wniosków, o których realizacji ma w najbliższych miesiącach zadecydować Unia Europejska. Szansa na jego wprowadzenie w życie jest duża, ponieważ, mówiąc ogólnie, są ku temu sprzyjające okoliczności - uważa Adam Młodawski. - Sądzę, że przy sprzyjających warunkach inwestycja taka mogłaby zostać zrealizowana już w 2015 lub 2016 roku, a najpóźniej w 2020 roku.
Źródło :ECHO DNIA.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf