"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do UMWŁ
Proszę o rozważenie zmiany decyzji UMWŁ o likwidacji peronów zgodnie z odpowiedzią MI: .
Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.Ponawiam pytania- bo Państwo zdaje- się mogliby zmienić ten plan likwidacji peronów, by przewozy pasażerskie mogły wrócić szybciej na ta linię.
Poniżej odpowiedź UMWŁ na pytanie dotyczące połączenia kolejowego w kierunku st. Częstochowa:
Kolejowe przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 131 i nr 146 Łódź – Zduńska Wola – Chorzew Siemkowice – Częstochowa prowadzone były do roku 2012. Przewozy te zostały zawieszone z uwagi na bardzo zły stan techniczny infrastruktury, który powodował osiąganie bardzo niskiej prędkości handlowej pociągów pasażerskich i w efekcie niekonkurencyjny czas jazdy.
Wznowienie przewozów na tej linii brane będzie pod uwagę po zakończenia remontów przez PKP PLK S.A., co według posiadanych informacji przewidywane jest do 2023 r. Przed podjęciem decyzji o wznowieniu przewozów przewidujemy przeprowadzenie odpowiednich badań, które pozwolą nam na ukształtowanie oferty na tej linii.
Niewątpliwie konieczne będzie też porozumienie się w tej sprawie z Województwem Śląskim jednakże połączenie to będzie połączeniem międzywojewódzkim.
-- Wykaz peronów na trasie Częstochowa Stradom- Chorzew. Nazwy stacji objętych decyzją o likwidacji- czyli te zagrożone likwidacją pogrubiono::
---------- Forwarded message ---------
From:
SekretariatDTK <sekretariatDTK na serw. mi.gov.pl>Date: czw., 22 lis 2018 o 14:53
Subject: FW: pytanie o likwidację peronow kolejowych na linii nr 146
To: adam.fularzna serw.
wieczorna.pl <adam.fularzna serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, że aktualnie przyjęty zakres robót na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Karsznice linii kolejowej nr 131 zakłada przeprowadzenie robót modernizacyjnych, w tym prac związanych z przebudową peronów. W przypadku linii nr 146 w ramach prac modernizacyjnych przewiduje się likwidację peronów wraz z pozostawieniem rezerwy tereny umożliwiającej w przyszłości ich odbudowę. Odbudowa peronów jest uzależniona od potwierdzenia faktycznego uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 146. Jednocześnie informuję, że za uruchomienie połączeń o charakterze regionalnym odpowiada właściwy Marszałek Województwa.
Z poważaniem,
Sekretariat Departamentu Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
Tel. 22 630 13 00
sekretariatDTKna serw. mi.gov.pl
W związku z przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura/informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych
Zanim wydrukujesz tę wiadomość upewnij się, czy jest to konieczne. Proszę pomyśl o środowisku.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie od lat inwestują w młodzież szkolną, umożliwiając m.in. odbywanie praktyk zawodowych na terenie Sekcji Eksploatacyjnych. W październiku praktyki rozpoczęli uczniowie z Technikum Nr 7. W załączniku przesyłam szczegóły. Zapraszam do zapoznania się z tekstem.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja otrzymała tekst public relations-
Od: Woldanska, Karolina (WAW-WSW) <Karolina.Woldanska na serwerze
webershandwick.pl>
Data: wtorek, 20 listopada 2018
Temat: [wydawnictwo:20260] Wystartował program Marka Otrivin kontra smog_informacja
Szanowni Państwo,
Na 50 najbardziej zanieczyszczonych europejskich miast, 36 znajduje się w naszym kraju. W listopadzie br.wystartował program „Marka Otrivin kontra smog", który ma na celu uświadomienie Polakom, jak ważne jest prawidłowe oddychanie i jak może ono wpłynąć na nasze zdrowie fizyczne, szczególnie w okresie podwyższonego stężenia zanieczyszczeń.
Marka Otrivin, oprócz dbania o swobodę oddychania i drożność górnych dróg oddechowych pacjentów, wspiera również innowacyjne projekty, które przyczyniają się do walki o czyste powietrze.
19 listopada w Krakowie podczas Wielkiego Finału Smogathon 2018 producent marki Otrivin po raz kolejny ufundował nagrodę specjalną, którą otrzymała firma Degrum z projektem antysmogowych przystanków autobusowych, gdzie oddychać będzie można bez wdychania smogu i innych zanieczyszczeń.
Szczegóły znajdą Państwo w załączonej informacji prasowej.
(...)
Karolina Woldańska
Karolina Woldańska
Karolina Woldańska
Associate, Client (...)
W
www.webershandwick.plWeber Shandwick, ul. Cybernetyki 19, 02-677 Warszawa
Learn more about our bespoke approach to communications in an era of technology-driven (..)
PRWeek Global Agency of the Year (2015, 2016, 2017, 2018)
The Holmes Report Global Agency of the Year (2017)
The Holmes Report Pan-EMEA Consultancy of the Year (2017)
Weber Shandwick jest częścią McCANN Worldgroup.
McCANN Worldgroup Sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Linie KLM ogłosiły uruchomienie lotów na trasie Wrocław-Amsterdam Schiphol. Nowy kierunek ruszy od sezonu letniego 2019. To już piąte nowe połączenie sieciowe z wrocławskiego lotniska w ciągu roku.
Bilety będą dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika od dziś (20 listopada).
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, KLM, shutterstock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2Kiw5Qk
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 20 listopada 2018 r.
Informacja prasowa
Mamy to! Polecimy do Amsterdamu!
Linie KLM, światowy potentat, ogłosiły uruchomienie lotów na trasie Wrocław-Amsterdam Schiphol. Nowy kierunek ruszy od maja 2019. To już piąte nowe połączenie sieciowe z wrocławskiego lotniska w ciągu roku!
Pierwszy rejs zaplanowano na 6 maja 2019 roku, a połączenie będzie obsługiwane maszynami Embraer 175, które mogą zabrać na pokład 88 pasażerów. Rejsy na trasie z Wrocławia do Amsterdamu będą realizowane codziennie. Z Holandii samolot wystartuje o godz. 11.50, a we Wrocławiu wyląduje o godz. 13.35. W drogę powrotną wyruszy o godz. 14.05, a w Amsterdamie zamelduje się o godz. 15.55. Warto podkreślić, że Amsterdam Schiphol pod względem liczby obsłużonych pasażerów zajmuje obecnie 11 miejsce na liście największych portów lotniczych na świecie (ponad 68 mln podróżnych w 2017 roku). – Połączenie do Amsterdamu to ogromny sukces, ponieważ było jednym z naszych kluczowych celów. Cieszymy się, że został osiągnięty. To doskonała wiadomość zarówno dla pasażerów podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Otwiera m.in. jeszcze bogatsze możliwości planowania podróży z Wrocławia na trasach transkontynentalnych – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Znaczenie ma też fakt, że połączenie do Amsterdamu uruchamiają linie KLM, czyli flagowy przewoźnik holenderski. To również najstarsze istniejące dziś linie lotnicze na świecie, działające nieprzerwanie od 99 lat. Obecnie funkcjonują w ramach holdingu Air France-KLM.– Dodanie Wrocławia do naszej sieci wzmacnia pozycję KLM jako ważnego gracza na rynku w Europie Środkowej. Wrocław staje się również nowym kierunkiem z naszego głównego portu Schiphol, a tym samym rozwija się sieć połączeń z tego lotniska – mówi Peter Elbers, KLM President & CEO. Lotnisko Shiphol to główny hub linii KLM. Korzystając z oferty tego przewoźnika z Amsterdamu można polecieć do kilkudziesięciu portów na całym świecie, w tym w największych metropoliach, jak Nowy Jork, Chicago, Pekin, Tokio, Kapsztad czy Mumbaj. Przewoźnik oferuje również rejsy m.in. do Paramaribo, Akry czy na Curaçao. Pod lotniskiem znajduje się też dworzec kolejowy zapewniający bezpośrednie połączenie z centrum Amsterdamu i do wielu innych miast w Holandii.
Dodajmy, że oferta sieciowych połączeń międzynarodowych z Wrocławia rozwija się w imponującym tempie. – Łącznie z Amsterdamem pasażerowie naszego lotniska w ciągu roku zyskali aż pięć nowych połączeń sieciowych, w tym do najważniejszych hubów w Europie. To pokazuje, jak rośnie ranga Wrocławia, nie tylko na mapie lotniczej – dodaje Dariusz Kuś. Pod koniec maja siostrzane dla KLM linie Air France uruchomiły rejsy na główne lotnisko Paryża, od początku cieszące się ogromnym zainteresowaniem pasażerów. Wcześniej Swiss Airlines wprowadziły połączenie do Zurychu, a linie Eurowings (należące do Lufthansy) uruchomiły rejsy do Stuttgartu. Z kolei od 25 lutego 2019 r. wystartuje nowe połączenie do Brukseli, wprowadzane przez flagowego belgijskiego przewoźnika - linie Brussels Airlines. Dziś połączenie do Amsterdamu będzie dostępne w systemie przewoźnika.
PKP PLK przez kilka lat wprowadzały w błąd opinię publiczną na temat rzekomych planów w sprawie odtworzenia rujnowanego dziś połączenia koleją z Ostrołęki do Białegostoku. Oto list lokalnych władz do spółki PKP PLK która w tej sprawie przez kilka lat zwodziła opinię publiczną fałszywymi informacjami:
Sz. Pan
Ireneusz Merchel
Prezes Zarządu
PKP PLK S.A.
Z niemałym zaskoczeniem przyjąłem upublicznioną przez Zarząd Województwa Podlaskiego informację o planowanej przez PKP PLK S.A. rezygnacji z realizacji rewitalizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa oraz opracowanie jedynie dokumentacji na rewitalizację linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża, a nie jak wcześniej planowano również na wykonanie robót budowlanych. Jest to dla mnie niezrozumiałe i stanowczo się temu sprzeciwiam.
Pragnę zauważyć, że powyższe działania stanowią zaprzeczenie rządowej polityki zrównoważonego rozwoju kraju. Stają również w sprzeczności do zapowiedzi Mikołaja Wilda, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który na początku października br., podczas swojej wizyty w Łomży deklarował włączanie Łomży do systemu połączeń kolejowych oraz budowę nowej linii kolejowej nie tylko w kierunku Warszawy, ale również Giżycka. Wcześniej również Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel zapowiadał zlecenie Studium Wykonalności, w którym eksperci zdecydują czy linia kolejowa z Warszawy na Mazury mogłaby przebiegać przez Łomżę.
Linie kolejowe Nr 36, na odcinku Śniadowo – Łapy i nr 49 - Śniadowo - Łomża są wykorzystywane do transportu tranzytowego towarów od granicy państwa (Kuźnica) do Łomży i odwrotnie oraz do krajowego transportu towarów masowych (węgiel, kruszywa budowlane, cement, drewno i inne). Na linii kolejowej nr 49 - Śniadowo - Łomża, w skali roku do Łomży transportuje się 70 - 90 tys. ton tych towarów, a na linii nr 36 - Ostrołęka - Łapy - 204 - 275 tys. ton.
Przypominam, że w połowie 2013 roku zapadła decyzja o wyłączeniu z eksploatacji do końca 2013 roku powyższych linii kolejowych, jednak dzięki staraniom władz samorządowych i przedsiębiorców odstąpiono od ich likwidacji. W ocenie zainteresowanych samorządów i mieszkańców, odcięcie ziemi łomżyńskiej od sieci kolejowej oddziaływałoby bardzo negatywnie na poziom życia w regionie i powodowało zahamowanie rozwoju gospodarczego.
Na początku 2014 r. Zarząd Województwa Podlaskiego umieścił modernizację linii kolejowych Nr 36 w granicach województwa oraz linii Nr 45 na liście zadań priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020. Natomiast we wrześniu 2014 r. przyznał dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego spółce PKP PLK na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, niezbędnej do modernizacji linii kolejowych w regionie, w tym linii nr 36 - Ostrołęka - Łapy i nr 49 - Śniadowo - Łomża.
W 2017 roku spółka PKP PLK informowała, że tory kolejowe do Łomży mają być remontowane w latach 2019 – 2020. Zasadność realizacji tych prac wynikała ze studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowych nr 36 na odcinku Łapy - Śniadowo - granica województwa mazowieckiego oraz linii nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża. Należy również podkreślić, że w regionalnym planie transportowym województwa określono kryteria wyboru projektów do realizacji (załącznik nr 1, pkt, 1.2.). Wybór zadań inwestycyjnych z pominięciem tak ustalonych zasad nie powinien mieć miejsca. W planie zatwierdzonym Uchwałą Zarządu Województwa Podlaskiego linie kolejowe Nr 36 i 49 znalazły się na liście zadań planowanych do realizacji do roku 2020.
Powyższe inwestycje mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia możliwości wzmocnienia potencjału gospodarczego regionu oraz uelastycznienia rynku pracy. Ponadto ich realizacja będzie miała wpływ na poprawę dostępności transportowej zarówno dla podmiotów gospodarczych, jak i osób prywatnych. Istniejące od ćwierć wieku zaniedbania w tej kwestii doprowadziły do braku inwestorów i degradacji gospodarczej regionu. Obecnie subregion łomżyński jest białą plamą na mapie kolejowej województwa, Polski i Europy.
Apeluję o zaniechanie działań zmierzających do rezygnacji z modernizacji linii kolejowych nr 36 i 49, bądź jej znacznego opóźnienia i jak najszybsze podjęcie prac związanych z rewitalizacją kolei do Łomży. Jednocześnie deklaruję możliwość organizacji spotkania ze wszystkimi stronami zainteresowanymi zaprzestaniem degradacji kolei w zachodniej części województwa podlaskiego oraz podjęciem jak najszybszych działań mających na celu jej dostosowanie do wymogów XXI wieku.
Mariusz Chrzanowski
Prezydent Łomży
Redakcja otrzymała-
Od: Rzecznik <Rzecznik na serwerze
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 19 listopada 2018
Temat: Dot: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Panie Redaktorze,
Na linii kolejowej nr 73 Sitkówka Nowiny – Busko Zdrój prowadzony jest obecnie ruch towarowy oraz ruch pasażerski regionalny weekendowy w okresie wakacyjnym. Z uwagi na ograniczone środki finansowe w ramach RPO Województwa Świętokrzyskiego, w obecnej perspektywie PLK rozważają przeprowadzenie analiz studialnych dotyczących przystanków na linii kolejowej nr 73 oraz dla budowy nowego przystanku Busko-Zdrój Miasto wraz z dobudową odcinka toru o długości około 1,5 km w ramach projektu „Modernizacja istniejących i budowa nowych przystanków kolejowych", znajdującego się na liście podstawowej KPK. Zakres przystanków, który będzie uwzględniony w analizach, zostanie uzgodniony z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego. Studium wykonalności pozwoliłoby na sprawdzenie możliwości i zasadności realizacji projektu, w tym na określenie jego kosztów.
Z poważaniem,
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
(..)
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Thursday, November 15, 2018 12:23 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na serw
plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Dot: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Jakie jest stanowisko PLK w tej sprawie?
Czy jest możliwość naprawy przystanków?
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Grzela, Anna <Anna.Grzela na serw.
sejmik.kielce.pl>
Data: wtorek, 6 listopada 2018
Temat: RE: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
W odpowiedzi na poniższy mail oraz wniosek z dnia 22 października 2018, informuję:
1) W roku 2018, realizowaliśmy wakacyjne połączenia weekendowe w relacji Kielce-Busko-Zdrój ;
2) ze względu na obecny stan linii kolejowej nr 73 i infrastruktury towarzyszącej (pasażerskiej - dworce i wiaty, podjazdy dla niepełnosprawnych, przejścia - tory, sieć trakcyjna, perony i dostęp do nich, stan oświetlenia) oraz brak możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku, nie jest możliwe wznowienie połączeń Katowice – Kielce - Busko-Zdrój.
Anna Grzela
Z-ca Dyrektora
Wojewódzki Zarząd Transportu
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
(..)
al. IX Wieków Kielc 4; 25-516 Kielce
From: Urząd Marszałkowski
Sent: Monday, October 29, 2018 8:07 AM
To: Kancelaria Zarządu <Kancelaria.Zarzadu na serw.
sejmik.kielce.pl>
Subject: Fwd: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Urząd Marszałkowski
Departament Organizacyjno-Administracyjny
Kancelaria
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
tel. 41 342 18 78
fax 41 344 52 65
al. IX Wieków Kielc 3; 25-516 Kielce
www.swietokrzyskie.pro-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Data: Sun Oct 28 08:26:44 CET 2018
Nadawca: Adam Fularz
Adresat: kancelaria ns serw.
Sejmik.kielce.plProsimy o odpowiedź na propozycję
---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 18 kwi 2017 o 21:42
Subject: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Prosimy o odpowiedź na propozycję
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 2 października 2016 11:15
Temat: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Może czasem warto wrócić do dawnych czasów- gdy do Buska- Zdroju docierały
składy kolei pasażerskiej? Tory i trakcja nadal są, być może- możnaby
wznowić te połączenia jako kursy weekendowe, na przykład, tylko w piątek,
sobotę i niedzielę?
(..)
--'-
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Koleje Mazowieckie uruchomiły sprzedaż biletów za pośrednictwem mPay – systemu płatności przy użyciu telefonów komórkowych. Zapraszam do zapoznania się z komunikatem na ten temat.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Data: piątek, 16 listopada 2018
Temat: [wydawnictwo:20232] RE: New complaint submission 9052 in polski - EU funds in relation to transformation of railway lines in Poland
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------Piotr.RAPACZ na serwerze
ec.europa.euDear Mr Fularz,
Thank you for your message. Please find below a reply in Polish that should cover all the issues raised by you.
W odniesieniu do projektu „Kolej na rower – budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie powiatu nowosolskiego", istotnie projekt ten utrzymał wsparcie ze środków UE w rapach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) Województwa Lubuskiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt inwestycyjny projektu wynosił 17.5 mln PLN (ok. 4 mln EUR) zaś wysokość wsparcia UE wynosiła ok. 10.8 mln PLN (2.5 mln EUR).
W przypadku projektu "Budowa ul. Aglomeracyjnej wraz ze ścieżkami rowerowymi" w Zielonej Górze, całkowita wartość projektu wynosiła 36.7 mln PLN (ok. 8.5 mln EUR) zaś wysokość dofinansowania z RPO Lubuskie wyniosła 26.3 mln PLN (ok. 6.1 mln EUR).
Z argumentów przytoczonych w skardze nie wynika jednak, aby przy realizacji obu tych projektów projektu doszło do naruszenia prawa UE, zaś przedstawione zastrzeżenia dotyczą racjonalności i celowości inwestycji.
W tym kontekście należy zaznaczyć, że zgodnie z rozporządzeniem UE 1303/2013 projekty transportowe finansowane z polityki spójności, o całkowitej wartości kosztu kwalifikowalnego do 75 mln EUR, nie podlegają ocenie i zatwierdzeniu Komisji Europejskiej i pozostają w całkowitej odpowiedzialności Państwa Członkowskiego zgodnie z zasadami tzw. zarządzania dzielonego (shared management). Stąd w celu uzyskania dalszych wyjaśnień na temat w/w projektów prosimy kontaktować się z Instytucją Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Lubuskiego, którym jest Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Odnosząc się do modernizacji odcinka linii kolejowej Łódź Widzew – Łódź Niciarniana, uprzejmie informujemy, że inwestycja ta stanowiła część dużego projektu infrastrukturalnego, obejmującego m.in. budowę stacji kolejowej Łódź Fabryczna, a w dalszej części budowę tunelu łączącego stacje kolejowe Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Inwestycje te doprowadzą do udrożnienia całego Łódzkiego Węzła Kolejowego i skrócenia czasu przejazdu przez węzeł o co najmniej 30 min. Całkowita wartość dofinansowania UE do obu tych projektów przekracza 640 milionów EUR, co świadczy o wysokim priorytecie inwestycji kolejowych w procesie modernizacji infrastruktury transportowej w Polsce.
Odpowiadając na zapytania dotyczące zasadności redukcji liczby torów pomiędzy stacją kolejową Łódź Widzew, a przystankiem kolejowym Łódź Niciarniana, uprzejmie informujemy, że jest to m.in. wynikiem ujednolicenia parametrów linii kolejowej na całym odcinku, obejmującym w szczególności budowę tunelu na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska, który jest wyłącznie odcinkiem linii dwutorowej. Taki układ torowy został oparty na dogłębnych analizach obecnego i prognozowanego ruchu na tym odcinku, przygotowanych w oparciu o wielogałęziowy model transportowy obejmujący komponent kolejowy, drogowy i sieci transportu zbiorowego. Z modelu tego wynika, że przy prognozowanym wzroście ruchu wykorzystanie przepustowości odcinka podziemnego węzła (co ma krytyczne znaczenie z uwagi na ograniczone możliwości dalszej rozbudowy) nie przekroczy w 2040 roku 63% jego przepustowości. Należy przy tym zaznaczyć, iż zmiana parametrów całego odcinka przedmiotowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łódź Widzew i Łódź Kaliska spowodowałaby znaczące zwiększenie kosztów inwestycji i utratę spodziewanych korzyści ekonomicznych, a to w rezultacie groziłoby brakiem możliwości realizacji całej inwestycji. Ponadto chcielibyśmy zaznaczyć, że zasadniczo decyzja o tym, które linie powinny być obsługiwane lub utrzymywane, należy do danego państwa członkowskiego, a w szczególności do właściwego zarządcy infrastruktury.
Odnosząc się do zarzutów braku wsparcia Unii Europejskiej dla rozwoju transportu kolejowego w Polsce, pragniemy podkreślić, że ta gałąź transportu była i pozostaje jednym z priorytetów polityki UE, w tym również unijnej polityki transportowej i polityki spójności. Łączna wysokość dofinansowania UE dla sektora kolei w Polsce wynosi w latach 2007-2020 ponad 15.7 miliarda EUR, co stawia Polskę na czele beneficjentów wsparcia w Europie. Pozwoli to na modernizację ponad 3000 km linii kolejowych w Polsce do roku 2023.
Z poważaniem,
Piotr Rapacz
From: Adam Fularz <
wydawnictwo@wieczorna.pl>
Sent: Wednesday, October 3, 2018 11:31 AM
To: SG PLAINTES <
SG-PLAINTES@ec.europa.eu>
Subject: New complaint submission 9052 in polski
ID: 9052
01. Disclaimercheck: on
02. Are you submitting this complaint on your own behalf?: yes
03. Representative Businesses or organisation:
04. Representative Title:
05. Representative first name:
06. Representative last name:
07. Representative E-mail:
08. Confirmbehalfmail:
09. Representative street and number:
10. Representative postcode:
11. Representative town:
12. Representative country: Poland
13. Representative telephone:
14. Businesses or organisation: Wieczorna.pl sp. z o.o.
15. Title: Mr
16. Firstname: Adam
17. Surname: Fularz
18. Mail: wydawnictwo.
wieczorna.pl19. Confirmmail: wydawnictwo ...
wieczorna.pl20. Language: polski
21. Street and number: Dolina Zielona 24a
22. Postcode: 65154
23. Town: Zielona Gora
24. Country: Poland
25. Telephone: +48604443623
26. Official contact for all correspondence:
27. Authority complained about name: Komisja Europejska, KOMISJA EUROPEJSKA DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI REGIONALNEJ I MIEJSKIEJ
28. Authority complained about contact person: Christopher Todd
29. Authority complained about email: comm-rep-poland na serw.
ec.europa.eu30. Authority complained about:
31. Authority complained about telephone:
32. Authority complained about address:
33. Authority complained about postcode:
34. Authority complained about town: Bruxelles
35. Authority complained about country: Belgium
36. National measures suspected to infringe Union law: Sire, We spoke on Sept. 9th 2018 at 10:50 am about using EU funds to demolish railway lines in and around Zielona Góra in Lubuskie voivodship- in 2018 only. In total some 70% of regional rail lines in Lubuskie have been torn out and demolished. I asked if You are aware that EU funds are spent to pave rails. Here is the list for 2018 alone. Railway urban line on the section ul. Batorego-ul. Piesza-ul. Dąbrowskiego- ul.Lisia-al. Zjednoczenia - al. Wojska Polskiego- torn out and demolished in 2018 for the construction of "Aglomeracyjna" interurban 4-lane motorway and a section of bicycle lane. Funded with Eu Funds. Line 371 from Wolsztyn to Nowa Sol- torn out - although could be repaired- for road and bicycle path, demolishon lasted from July 1st 2018 to August 31st, 2018 Local groups tried to stop such spending of Eu funds.
37. EU law you think has been breached: Basic rules on transport economics- You create a monopoly situation if You destroy competing rail infrastructure. Hence- violation of anti-monopoly regulations in the market for infrastructure.
38. Problem description: Z jakiego powdu KE dofinansowuje projekt likwidacji linii kolei 371 w południowej i wschodniej części województwa- „Kolej na rower – budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie powiatu nowosolskiego" – wartość projektu 20 mln zł, źródło finansowania RPO Lubuskie 2020. Ta linia kolei mogłaby zostać ocalona zamiast likwidacji. Czy Komisja Europejska popiera projekty demontażu linii kolejowych w centrach wielkich aglomeracji miejskich pod budowę dróg - w celu uzyskania dofinansowania z funduszy UE? Polityką władz niektórych miast jest rozbiórka linii kolejowych przechodzących poprzez centra tych miast celem uzyskania dotacji unijnych na budowę w tychże miejscach dróg szybkiego ruchu. Taka sytuacja miała miejsce w Zielonej Górze, gdzie- pod budowę ul. Aglomeracyjnej władze miasta zdemontowały w latach 2013-2015 kolej podmiejską aglomeracyjną o nazwie kolej szprotawska. Teraz na części trasy kolei ma powstać ze środków unijnych ulica Aglomeracyjna wprowadzająca ogromny potok ruchu samochodowego do centrum miasta, Czy KE jest świadoma że środki KE idą na rozbiórkę sieci kolejowej lub są powodem rozbierania sieci miejskiego transportu szynowego w polskichh miastach? Pytałem też, co KE sądzi o likwidacji części torowiska celem celowego ograniczenia przepustowości linii kolejowej do Łodzi w wyniku inwestycji finansowanej ze środków unijnych? Depeszę informującą o ograniczeniu porzepustowości o 33 % załączam: "PKP dokonało kolejnej dezinwestycji w Łodzi. Zamiast 3 torów, do głównej stacji w Łodzi doprowadzone są tylko 2 tory. PKP PLK zaprzecza tym informacjom i twierdzi że to nasza agencja prasowa jednostronnie interpretuje fakty. Ministerstwu pytania w sprawie likwidacji jednego toru na odcinku prowadzącym do stacji Łódź Fabryczna. Trzeci tor na tej śródmiejskiej linii - głównej dla aglomeracji łódzkiej- zlikwidowano na odcinku Łódź Niciarnia- Łódź Widzew. Zmniejsza to przepustowość linii o ok. 33 %. " Pytałem też: Od momentu przystąpienia Polski do UE znacznie zmniejszyła się długość linii kolejowych. Pierwotnie- było ich 26 tys. km linii z ruchem pasażerskim, obecnie pozostało tylko ok. 16,2 tys. km z ruchem pasażerskim. Czy nie jest to wina celowej polityki KE w Polsce? Przecież w wyniku działań dezinwestycyjnych KE w Polsce likwidowane są nawet linie kolejowe w centrach miast, jak likwidacja trzeciego toru na odcinku Łódź Niciarnia- Łódź Widzew. Jak tłumaczyć spadek długości linii kolejowych w Polsce od momentu przystąpienia Polski do UE? Dlaczego UE przeznacza fundusze unijne na przebudowę linii kolejowych na ścieżki rowerowe, co jest przecież notoryczne w Polsce? Czy to jest polityka KE wobec tr. zbiorowego w Polsce? W nadesłanej mi odpowiedzi powołali się Państwo na dane ze źródeł skompromitowanych w świecie ekonomistów wolnorynkowych. Jest mi przykro tak niemile i wprost pisać w odpowiedzi- ale jako miejscowy ekonomista - prowadząc wydawnictwo uczę się by sprawdzać dane. Przywołane źródła niestety nie są wiarygodne bowiem są niemiarodajne. Podawane cyfry nie mają odbicia w rzeczywistości. Możemy te dane jako ekonomiści- zweryfikować w innych źródłach- np. Na mapie której adres www dołączam. Organizacja urzędu statystyki skąd pochodzi przywoływany przez Państwa zbiór danych statystycznych, w żaden sposób nie odpowiada współczesnym standardom niezależności od rządu. Opisywałem to. Powołują się Państwo na własne źródła których nowocześniejsze pokolenia ekonomistów nie uznają za godne zaufania jeśli dane te nie są potwierdzone. Te dane nie są potwierdzone w rzeczywistości. Media sprawdzają dostarczane przez Państwa wskaźniki. Niestety nie mam zaufania w żaden sposób do tego typu źródeł. Żyjemy w czasach podróbek i kryzysu jakości informacji handlowych. Niestety, dane organizacji "GUS" którą Państwo przywołali jako źródła swojej odpowiedzi- nie znajdują potwierdzenia w rzeczywistości. Sama zaś organizacja wydająca zestawienia danych o nazwie "Eurostat" - już ma w swojej historii podobne przypadki. Proszę o sprawdzenie samodzielnie danych podanych w odpowiedzi:
http://mapa.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=mapa Proszę także o odpowiedź na te pytania w jęz. niemieckim: "Wie konnte es dazu kommen, dass in Grünberg ganz auf die Schienen im ÖPNV verzichtet werden soll? Und: Inwiefern unterstützt die EU mit Geld diesen Prozess?"- odpowiedź z KE nie nadeszła.
39. Does the Member State concerned receive (or could it receive in future) related EU funding: yes
40. Does your complaint relate to a breach of the EU Charter of Fundamental Rights?: yes
41. Please explain how EU law is involved and which fundamental right has been breached: Prawo antymonopolowe, ochrona przed monopolami.
42. List of documents: - korespondencja z KE Przedstawicielstwo w Polsce -korespondencja z UM Zielona Góra -korespondencja z UMWL finansującym ze środków unijnych rozbiórki torowisk -korespondencja ze starostwem powiatowym Nowa Sól w sprawie likwidacji linii kolei
43. Have you already taken action in the Member State concerned to try to solve this problem?: yes
44. What action have you already taken in the Member State concerned to tackle the problem?:
45. Please explain what type of decision(s) resulted from this: skargi do MI, otrzymano odpowiedzi wymijające.
46. Please state whether your action has been settled by a court or is pending before a court:
47. Why didn't you take any action to tackle your problem in the Member State concerned?:
48. Indicate why you are not eligible for this particular remedy:
49. Other reason for not taking action in the Member State concerned:
50. If you have already contacted EU institutions or other services dealing with problems of this na:
51. Petition to the European Parliament:
52. European Ombudsman:
53. European Commission ARES: brak ARES, nie nadano
54. European Commission CHAP:
55. SOLVIT:
56. Other (please specify): Komisja Europejska napisała: Państwa członkowskie (i ich jednostki administracyjne) wybierają i wdrażają projekty zgodnie z programami operacyjnymi zatwierdzonymi wcześniej przez Komisję Europejską i z jej wytycznymi. W tym przypadku podejrzewam, że jednostką odpowiedzialną za wybór i wdrażanie projektu jest miasto Zielona Góra i tam należy kierować zapytania.
57. Are you aware of any action in the Member State concerned covering the issue you raise here: no
58. Please specify action you are aware of in the Member State concerned:
59. Do you authorise the Commission to disclose your identity in its contacts with the authorities: yes
Date: 2018-10-03 11:30 AM
Last modified: 2018-10-03 11:30 AM
IP Address: (...)
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
---
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w wysłanym wczoraj komunikacie wkradł się błąd w godzinie odjazdu jednego z pociągów. W załączniku przesyłam skorygowaną godzinę, oznaczoną na czerwono.
Przepraszam za pomyłkę.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
From: Jolanta Maliszewska [mailto:j.maliszewska@mazowieckie.com.pl]
Sent: Thursday, November 15, 2018 10:55 AM
Subject: rozkład jazdy pociagów KM nowej edycji
Szanowni Państwo 9 grudnia br. wchodzi w życie rozkład jazdy pociągów KM nowej edycji. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami, w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.