Najlepsze życzenia od Biura Rzecznika Prasowego Kolei MazowieckichJ
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Miliony na lepsze podróże w lubuskim
Komunikat PKP PLK
Będą szybsze i wygodniejsze podróże w województwie lubuskim dzięki modernizacji torów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Podróżni skorzystają z nowoczesnych peronów na stacjach Babimost i Sulechów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznej wartości ponad 78 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego umowę na dofinansowanie projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk - II etap". Dofinansowanie inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego wyniesie ponad 59 mln zł. Wartość całego zadania, które będzie finansowane także z Funduszu Kolejowego i środków własnych PLK, przekracza 69 mln zł.
W ramach zadania wyremontowane będą tory i obiekty na około 42 km trasy. Zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i ogrzewane rozjazdy. Poziom bezpieczeństwa zwiększy modernizacja 29 przejazdów kolejowo – drogowych, będzie nowa nawierzchnia i monitoring.
Zasadniczym efektem planowanych prac będą sprawniejsze i krótsze podróże. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Obecnie pokonują ten odcinek z prędkością do 100 km/h. Inwestycja poprawi przepustowość trasy i punktualność pociągów. Umożliwi to przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń, co zwiększy dostępność kolei dla mieszkańcom regionu.
Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. Przebudowano perony przystanku Łęgowo Sulechowskie. Wybudowano zelektryfikowany 2,5 km tor między Pomorskiem a Przylepem, tzw. łącznicę kolejową, która wyeliminowała konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów na stacji Zielona Góra.
Wygodniejsze podróże zapewni przebudowa peronów na stacjach w Babimoście i w Sulechowie. Pasażerowie jadący w stronę m.in. Gorzowa Wielkopolskiego, Zbąszynka czy Nowej Soli łatwiej skorzystają z pociągów dzięki wyższym lepiej wyposażonym peronom. Będą nowe ławki i wiaty.. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne, gdyż na peronach zaplanowano pochylnie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpiszą umowę z wykonawcą na przeprowadzenie inwestycji w połowie 2019 roku. Prace mają potrwać do końca 2021 r.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski
Druga podpisana umowa dotyczyła dofinansowania na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji administracyjnych dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski". Przygotowanie tego projektu będzie kosztowało blisko 9 mln zł. Kwota dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego wyniesie 7,5 mln zł. Pozostała kwota będzie z Funduszu Kolejowego i środków własnych PLK.
Celem projektu jest przygotowanie optymalnego wariantu rewitalizacji trasy z Krzyża do Gorzowa Wielkopolskiego. Zakładane jest zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niż obecnie. Prace nad projektem mają rozpocząć się w maju 2019 r. i potrwają do września 2020 r. W przyszłości dokumentacja pozwoli na sprawną przebudowę linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski.
Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół prasowy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Czy PKP PLK nie powinny po prostu zlikwidować takich przejazdów jak ten w Rzeszowie gdzie ostatnio doszło do wypadku? Po prostu ich zamknąć dla wszystkich samochodów i pozostawić tylko dla ruchu pieszego/ rowerów, ustawiając słupki blokujące wjazd samochodem, przepuszczając jednoślady? Niech kierowcy jeżdżą objazdami, przecież mają samochody.
Odpowiedź PKP PLK:
Szanowny Panie Adamie, zaobserwowałem, że Pana wydawnictwo już nie funkcjonuje i prowadzi Pan bloga, zatem sugeruję na przyszłość zwracanie się z pytaniami do PLK za pośrednictwem formularza skarg i wniosków https://www.plk-sa.pl/kontakt/formularze-kontaktowe/ W sprawie Rzeszowa informuję, że jak po każdym zdarzeniu wykonana zostanie analiza na przejeździe.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
PKP PLK znów obiecuje. Tymczasem- dwie z trzech różnych tras kolei Zielonej Góry do Poznania (tą przez Otyń/ Kolsko, i tą przez Kargową) PKP w kilku ostatnich latach definitywnie rozebrało (na odcinku Sulechów- Kargowa- Powodowo i na odcinku Kolsko- Otyń- Nowa Sól) , posilając się milionami za sprzedany złom.
Czy aby podobny los nie spotka linii przez Sulechów i Babimost? Firma która wygra przetarg na jej modernizację, może wejść na tą linię, rozebrać i sprzedać na złom wszystkie elementy metalowe, a następnie zwinąć się z kilkunastoma milionami zainkasowej kasy za złom z "placu budowy"- jak już w paru podobnych przypadkach. Przecież tak rozebrano fragment linii z Krakowa do Katowic. Niedawno porzucono zdemontowane torowisko z Lublina do Warszawy.
Pytałem o to na dzisiejszej konferencji. Dane statystyczne dotyczące dotychczasowych rozbiórek linii z Zielonej Góry w kierunku Poznania z ostatnich kilku lat wskazują ze prawdopodobieństwo jej rozbiórki wynosi ok. 66 %
Do PKP PLK zapytaliśmy:
1. Czy planują Państwo na linii Czerwieńsk- Zbąszynek likwidację dalszych mijanek? Poprzednio zlikwidowali Państwo mijankę w Łęgowie Sul. celem znacznego ograniczenia przepustowości tej linii
2. Czy planują Państwo likwidację układu torowego w Babimoście w taki sposób by pociągi nie mogły już wjechać na linię kolei (bocznicę) do terminalu przy tamtejszym lotnisku pasażerskim? Sejmik podjął uchwałę w sprawie planów likwidacji odcinka kolei na lotnisko i chyba się z tym nie zgodził.
3. Cy planują Państwo likwidację na stacji w Sulechowie możliwości wjazdu dla pociągów turystycznych do portu Cigacice? Kursowały tam sporadycznie pociągi turystyczne w wakacje.
4. Na stacji w Sulechowie ostatnio likwidowano przejścia podziemne- poprzez zakrycie wejść podkładami. Czy teraz definitywnie te podziemne tunele Państwo zasypią wzorem innych stacji w regionie?
5. Czy nie lepiej fragment tej linii dostosować do pierwotnej przedwojennej prędkości 150- 160 km/h a resztę pozostawić jak jest? Wówczas efekt całkowity będzie taki sam jak podniesienie prędkości o ledwie 20 km/h na całej jej długości. Nie będzie też kolejnego efektu "prac straconych" jaki np. znamy z przebudowy dworca w Zielonej Górze i rozkuwania nowozbudowanych peronów.
opr. A. Fularz
Do
UMWP
petycja: O połączenie kolejowe Rzeszów- Lubaczów jako pociąg RegioSprinter/ Ekspres Regionalny.
Szanowni Państwo,
Proponuję odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Rzeszów- Lubaczów tym razem w kategorii RegioEkspress.
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. podkarpackim ale ich organizacja jest kompletnie odmienna niż w Polsce Zachodniej czy Europie Zachodniej. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Rzeszowa do miasta Lubaczów- na istniejącej trasie spalinowej Munina- Lubaczów.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka poprawnej, często kursującej oferty kolei regionalnej z Rszeszowa w kierunku Lubaczowa. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł, pozostało tylko kilka powolnych kursów autobusów na dobę- około 6 w dni powszednie, z bardzo długim czasem przejazdu (nawet 2 godz. 20 min. zamiast 1 godz. 35 minut koleją), podczas gdy istniejąca infrastruktira daję szansę uruchomienia pociagów regio- ekspress na tej trasie które byłyby konkurencyjne do samochodu osobowego na tej trasie.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Lubaczowa do Rzeszowa. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z miasta Rzeszów do stacji Lubaczów. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie. Wybrane kursy mogłyby być przedłużone do Horyńca- Zdroju.
Oto przykładowy rozkład jazdy:
Rzeszów Główny odj. 5:34, 7:43, 9:43, 11:43, 13:43, 15:43, 17:43, 19:43, 21:43
Lubaczów przyjazd 7:09, 9:09, 11:09, 13:09, 15:09, 17:09, 19:09, 21:09, 23:09
Przykładowy rozkład:
21:43 Rzeszów Główny
21:55 Łańcut
22:08 Przeworsk
22:18 Jarosław
22:22 Munina
22:31 Surochów
22:39 Bobrówka
22:43 Korzenica, Zagrody
22:46 Korzenica
22:53 Nowa Grobla
23:02 Oleszyce
23:09 Lubaczów
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do
UMWL
petycja: Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzecz Podl.?
Szanowni Państwo,
Proponujemy odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Międzyrzecz Podl.
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. lubelskim. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Międzyrzecza Podl. do Lublina- na istniejącej trasie spalinowej Lublin- Łuków.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Lublina i Lubartowa czy Parczewa, są tylko polączenia z Międzyrzecza Podl. do Łukowa. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Międzyrzecza Podl. do Lublina. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Terespola lub Międzyrzecza Podl. do Lublina- ze zmianą kierunku. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie.
Oto przykładowy rozkład jazdy:
Miedzyrzecz Podlaski- odjazdy 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30
Lublin - przyjazd 7:10 , 9:10 , 11:10 , 13:10 , 15:10 , 17:10 , 19:10 , 21:10
Przykładowy rozkład:
Miedzyrzecz Podl. 10:30
Łuków 10:54 (wraz z czasem zmiany kier. jazdy)
Radzyń Podlaski 11:09
Parczew Kolejowa 11:27
Lubartów Lipowa 11:49
Lublin Północny 12:08
Lublin 12:10
--
Z szacunkiem,
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UMWŚ
Drodzy Państwo,
Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio na trasie Koniecpol- Częstochowa. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia lub innej relacji Koniecpol Centrum- Katowice- na tej trasie.
Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku GOP i Katowic, są tylko polączenia z Czestochowy do Kielc. Niestety, w tym regionie transport autobusowy zamarł, zanikł.
Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z centrum Koniecpola do Katowic. Czy UMWS razem z PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Proponuję wprowadzenie linii kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Koniecpola lub Kielc do Katowic- ze zmianą kierunku. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Oto przykładowy rozkład jazdy:
Koniecpol Centrum- odjazdy 5:50, 7:50, 9:50, 11:50, 13:50, 15:50, 17:50, 19:50
Katowice - przyjazd 7:51, 9:51, 11:51, 13:51, 15:51, 17:51, 19:51, 21:51
Przykładowy rozkład:
Koniecpol Centrum 9:50
Koniecpol Magdasz 09:52
Podlesie 09:55
Staropole Częstochowskie 09:59
Julianka 10:03
Turów 10:15
Kusięta Nowe 10:20
Częstochowa 10:28 (zmiana kierunku) odj.10:34
Częstochowa Raków 10:36
Myszków 10:59
Zawiercie 11:13
Dąbrowa Górnicza 11:30
Będzin Miasto 11:36
Sosnowiec Główny 11:41
Katowice 11:51
Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia z Katowic w kierunku Kielc przez Koniecpol. Czy jest możliwe uzgodnienie połączenia Kielce- Koniecpol- Katowice z władzami woj. świętokrzyskiego?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry,
Ruszają nowe połączenia czarterowe z Wrocławia. Od środy (19 grudnia) polecimy bezpośrednio do Omanu, a od niedzieli (23 grudnia) – do Dubaju. Biura podróży proponują coraz więcej kierunków egzotycznych ze stolicy Dolnego Śląska. W tym sezonie do wyboru jest łącznie siedem połączeń, w tym trzy nowości.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, Shutterstock): https://bit.ly/2rMwO40
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 19 grudnia 2018 r.
Informacja prasowa
Już od dziś z Wrocławia nad Ocean Indyjski
Ruszają nowe połączenia czarterowe z Wrocławia – do Omanu i Dubaju. Biura podróży proponują coraz więcej kierunków egzotycznych. W tym sezonie do wyboru jest łącznie siedem połączeń, w tym trzy nowości.
W środę (19 grudnia) pierwsi turyści polecieli z Wrocławia do Omanu, znajdującego się nad samym Oceanem Indyjskim, a już w najbliższą niedzielę (23 grudnia) ruszy kolejne nowe czarterowe połączenie – do Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Tego samego dnia wystartuje również połączenie na Zanzibar, wprowadzone przez biuro podróży Itaka do oferty lotniska w ubiegłym roku. – Zanzibar cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Dlatego w tym sezonie tour operatorzy, nie tylko Itaka, ale i TUI, zaproponowali nowe kierunki egzotyczne, których atutami są m.in. doskonała pogoda do plażowania i morskich kąpieli, świetne warunki do uprawiania sportów wodnych, a także możliwość zagłębienia się w świat orientu – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
W miesiącach zimowych temperatury w Omanie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich oscylują wokół 25 st. C, o kilka stopni cieplej jest na Zanzibarze. Średnia temperatura wody w tych miejscach również wynosi ok. 25 st. C. Trzecią nowością jest Antalya w Turcji. To kierunek bardzo dobrze znany, ale po raz pierwszy dostępny jest również w sezonie zimowym. Ofertę biur podróży uzupełniają kierunki całoroczne: Hurghada i Marsa Alam w Egipcie oraz Fuerteventura, druga co do wielkości w archipelagu Wysp Kanaryjskich. – Wybór kierunków i terminów wylotu jest bardzo bogaty, dzięki czemu można wygodnie zaplanować wyjazd. Cieszymy się, że oferta biur podróży jest coraz bardziej zróżnicowana. Odpowiada to oczekiwaniom podróżnych, co widać po tym, jak znacząco wzrosła w tym roku liczba pasażerów korzystających z czarterów – dodaje Michał Kozak.
W okresie od początku tego roku do końca listopada z oferty biur podróży skorzystało już blisko 0,5 mln pasażerów wrocławskiego lotniska. To aż o 72,5% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Warto dodać, że na lotnisku we Wrocławiu zimą wszystkie loty czarterowe obsługiwane są przez rękawy lotnicze, dzięki czemu pasażerowie przechodzą z samolotu do hali lotniska w komfortowych warunkach bez względu na to, jaka temperatura jest na zewnątrz. Podróżnych przyciąga do Wrocławia również wygodny dojazd. Lotnisko ma bezpośrednie połączenie z AOW (Autostradowa Obwodnica Wrocławia), a dzięki rozbudowie sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu coraz szybszy i łatwiejszy jest dojazd do portu również dla pasażerów z Wielkopolski czy województw łódzkiego. Lotnisko zapewnia też długoterminowy parking w bardzo dogodnych cenach. Podróżni korzystający z transportu publicznego mają do dyspozycji m.in. ekspresowe połączenie autobusowe z centrum Wrocławia na lotnisko (WRO Airport Express), zintegrowane z systemem rezerwacyjnym FlixBus.
Sezon zimowy 2018/2019
7 kierunków czarterowych z Wrocławia:
NOWOŚĆ Oman – od 19 grudnia, wyloty w środy
NOWOŚĆ Zjednoczone Emiraty Arabskie – od 23 grudnia, wyloty w niedziele
NOWOŚĆ Antalya – wyloty w soboty
Zanzibar – wyloty w niedziele
Hurghada – wyloty w czwartki
Marsa Alam – wyloty w soboty
Fuerteventura – wyloty w poniedziałki
PKP Intercity pytałem:
"Czy to prawda że brak jest miejsc w pociągach popularnych relacji przed świętami i podróżni muszą wynajmować samochody osobowe by dotrzeć do domów? "
Odpowiedzi PKP Intercity:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Rzecznik <rzecznik na serwerze
intercity.pl>
Data: wtorek, 18 grudnia 2018
Temat: Pytanie o miejsce w pociągu
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
w tym roku na rozpoczęcie świątecznego szczytu przewozowego przewoźnik musi być przygotowany już od piątku 21 grudnia. Wielu podróżnych tego dnia wyruszy w świąteczną podróż. PKP Intercity będzie na bieżąco monitorować frekwencję w pociągach i jeśli zajdzie potrzeba, w miarę możliwości, uzupełni składy dodatkowymi wagonami, aby zapewnić jak największą liczbę miejsc siedzących w pociągach. Każdy kto planuje podróż w tym czasie, może na bieżąco obserwować prognozowaną frekwencję w danym pociągu na stronie
www.intercity.pl :
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/frekwencja.html Z poważaniem
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik Prasowy
PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
pierwotny list:
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz na
wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, December 18, 2018 3:21 PM
To: Rzecznik <rzecznik na
intercity.pl>
Subject: Pytanie o miejsce w pociągu
Czy to prawda że bak jest miejsc w pociągach popularnych relacji przed świętami i podróżni muszą wynajmować samochody osobowe by dotrzeć do domów?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała w odpowiedzi na pytania- list z obietnicami:
Aktualnie wspólnie z Departamentem Transportu Urzędu Marszałkowskiego koncentrujemy się na jak najszybszym powrocie kolejowych relacji pociągów na bieszczadzkie szlaki kolejowe. Z przyczyn zewnętrznych (chwilowe braki taboru) były one realizowane przy wykorzystaniu Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Niedawno otrzymaliśmy zapewnienie, iż „pociągi" na gumowych kołach powinny zniknąć z naszych linii kolejowych do 15 stycznia 2019 r.
Serdecznie dziękuję Panu za zainteresowanie problematyką dostępności komunikacyjnej regionu Bieszczadów. W chwili obecnej koncentrujemy się na w/w priorytetach, co w niczym nie umniejsza pozytywnej oceny Pana pomysłów i sugestii.
Z poważaniem:
Jerzy Zuba – UMiG Zagórz
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Już dziś można zakupić Bilet Turysty na okres świąteczno-noworoczny. O ofertach przygotowanych przez Koleje Mazowieckie przeczytają Państwo w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do MI
Czy to prawda że w Polsce połowa potrąconych przez samochody osób została potrącona właśnie na przejściu dla pieszych? Dlaczego w Polsce przepisy są odmienne niż w Europie Zachodniej i pieszy nie ma faktycznego pierwszeństwa wchodząc na przejście? Samochody nawet w moim mieście przy granicy Niemiec zwykle w ogóle się nie zatrzymują jeśli się przechodzi przez np. 4-pasmową jezdnię. Zwykle przyspieszają. Na najbliższym przejściu na ruchliwej koło mojego biura do tej pory zginęło sześć lub więcej osób. Niestety zdjęto informację o liczbie zabitych na tablicy "czarnego punktu" jakiś czas temu.
Sam byłem leczony w szpitalu po potrąceniu na przejściu- jeden samochód akurat wyprzedzał inny i mnie uderzył. Kilka razy w tygodniu zdarza mi się (z powodu korków na drodze do centrum miasta najszybciej jest dojść pieszo) że samochód wymusza pierwszeństwo albo nawet w zeszłym tygodniu na rondzie nieopodal -gdy przechodzilem to samochód osobowy zatrzymał dopiero czujnik wykrywania pieszych przed maską. Starsi wiekiem kierowcy w ogóle nie wiedzą że w wielu krajach to piesi mają pierwszeństwo na przejściu i zdarzają się potrącenia osób z Niemiec gdzie przepisy są całkowicie odmienne.
Czy MI utrzyma przepisy które powodują wiele tysięcy ofiar śmierci rocznie? Czy to nie jest okrucieństwo ze strony polityków Państwa ministerstwa? W dodatku przesłali Państwo nieprawdziwe dane na temat kosztów śmierci osoby w wypadku samochodowym. Jest to około 2, 5 milona PLN jak ostatnio mi powiedział urzędnik w jednym z urzędów miejskich. Podane kwoty jakie przesłał mi p. Szymon Huptyś - w linku do serwisu Państwa ministerstwa- są całkowicie nierealne i są w mojej ocenie wynikiem błędów metodologii. W przypadku śmierci mamy do czynienia ze spadkiem PKB a dane Państwa ministerstwa na temat kosztów wypadków drogowych nie są wiarygodne z uwagi na skalę różnic z obliczeniami innych ośrodków i z danymi dla innych jurysdykcji.
Odpowiedź MI
Szanowny Panie Redaktorze,
obecnie obowiązujące przepisy zapewniają pieszemu pierwszeństwo w momencie zbliżania się do przejścia dla pieszych oraz jego przekraczania. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, we współpracy z ekspertami przygotowała wytyczne dotyczące montowania oświetlenia przejścia dla pieszych na drogach samorządowych i te wytyczne zostały przesłane do samorządów. Dodatkowo KRBRD prowadzi działania edukacyjne mające zwrócić uwagę opinii publicznej na kwestię bezpieczeństwa pieszych.
W kwestii kosztów wypadków drogowych MI podtrzymuje stanowisko wyrażone w odpowiedzi z 27 listopada 2018 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf